1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Конституційне подання


ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ
( У відкритті конституційного провадження відмовлено згідно з Ухвалою Конституційного Суду N 50-у/2009 від 14.10.2009 )
З мотивів невідповідності Конституції України Указом Президента України від 17 вересня 2009 року N 747 "Про зупинення дії положення розпорядження Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року N 1517-р" згідно з пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України зупинено дію розпорядження Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року N 1517-р "Про затвердження переліків господарських товариств і холдингових компаній, державні пакети акцій (частки) яких підлягають продажу, державних підприємств, холдингових компаній і відкритих акціонерних товариств, що підлягають підготовці до продажу в 2009 році" в частині визначення таким, що підлягає продажу в 2009 році, державного пакета акцій відкритого акціонерного товариства "Одеський припортовий завод".
У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої статті 106, статті 150 Конституції України, статей 13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України" звертаюсь до Конституційного Суду України для вирішення питання про конституційність названого розпорядження Кабінету Міністрів України в зазначеній частині, що дотепер не опубліковано.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України, про яке йдеться, передбачено, зокрема, здійснити у 2009 році продаж державного пакета акцій відкритого акціонерного товариства "Одеський припортовий завод".
Це розпорядження Кабінету Міністрів України у зазначеній частині не відповідає Конституції України, виходячи з такого. Конституція України визначає забезпечення економічної безпеки України однією з найважливіших функцій держави, справою всього Українського народу (частина перша статті 17) .
Як визначив Конституційний Суд України у Рішенні від 25 лютого 2009 року N 5-рп/2009, "національна безпека як захищеність життєво-важливих інтересів людини і громадянина, суспільства і держави, за якої забезпечується сталий розвиток суспільства, своєчасне виявлення, запобігання і нейтралізація реальних та потенційних загроз національним інтересам (абзац другий статті 1 Закону України "Про основи національної безпеки України") , і оборона України як система політичних, економічних, соціальних, воєнних, наукових, науково-технічних, інформаційних, правових, організаційних, інших заходів держави щодо підготовки до збройного захисту та її захист у разі збройної агресії або збройного конфлікту (абзац другий статті 1 Закону України "Про оборону України") є важливими сферами діяльності держави, ефективність якої потребує координації та узгодженості дій органів влади".
Рада національної безпеки і оборони України, на яку статтею 107 Конституції України покладено, зокрема, координацію діяльності органів виконавчої влади у сфері національної безпеки і оборони, своїм рішенням від 15 лютого 2008 року "Про забезпечення національних інтересів і національної безпеки у сфері приватизації та концептуальні засади їх реалізації", введеним у дію Указом Президента України від 6 березня 2008 року N 200, визнала рівень нормативно-правового регулювання засад приватизації державного майна таким, що призводить до ослаблення системи державного регулювання і контролю у сфері приватизації, зниження інвестиційної та інноваційної активності, зростання частки іноземного капіталу у стратегічних галузях економіки, ускладнює створення конкурентного середовища в економіці, а відтак створює загрозу національним інтересам і економічній безпеці держави ( пункт 1) . Виявивши таку загрозу національній безпеці, Рада національної безпеки і оборони України зобов'язала Кабінет Міністрів України не допускати до затвердження нової Державної програми приватизації приватизацію підприємств, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, якщо це матиме наслідком монополізацію відповідного ринку товарів (підпункт 4 пункту 4) .

................
Перейти до повного тексту