1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліків господарських товариств і холдингових компаній, державні пакети акцій (частки) яких підлягають продажу, державних підприємств, холдингових компаній і відкритих акціонерних товариств, що підлягають підготовці до продажу в 2009 році" в частині визначення таким, що підлягає продажу в 2009 році, державного пакета акцій відкритого акціонерного товариства "Одеський припортовий завод"
м. Київ
14 жовтня 2009 року
N 50-у/2009
Справа N 2-48/2009

Конституційний Суд України у складі суддів:
Бринцева Василя Дмитровича - головуючого,
Бауліна Юрія Васильовича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича - доповідача,
Головіна Анатолія Сергійовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Мачужак Ярослави Василівни,
Нікітіна Юрія Івановича,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліків господарських товариств і холдингових компаній, державні пакети акцій (частки) яких підлягають продажу, державних підприємств, холдингових компаній і відкритих акціонерних товариств, що підлягають підготовці до продажу в 2009 році" від 3 грудня 2008 року N 1517-р в частині визначення таким, що підлягає продажу в 2009 році, державного пакета акцій відкритого акціонерного товариства "Одеський припортовий завод".
Заслухавши суддю-доповідача Вдовіченка С.Л. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Президент України Указом від 17 вересня 2009 року N 747 згідно з пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України зупинив дію положення Розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліків господарських товариств і холдингових компаній, державні пакети акцій (частки) яких підлягають продажу, державних підприємств, холдингових компаній і відкритих акціонерних товариств, що підлягають підготовці до продажу в 2009 році" від 3 грудня 2008 року N 1517-р (далі - Розпорядження) в частині визначення таким, що підлягає продажу в 2009 році, державного пакета акцій відкритого акціонерного товариства "Одеський припортовий завод" і звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати його неконституційним.
Свою позицію суб'єкт права на конституційне подання мотивує тим, що приватизація зазначеного підприємства не відповідає інтересам національної безпеки у сфері приватизації, і посилається при цьому на рішення Ради національної безпеки і оборони України "Про забезпечення національних інтересів і національної безпеки у сфері приватизації та концептуальні засади їх реалізації" від 15 лютого 2008 року, введене у дію Указом Президента України від 6 березня 2008 року N 200, яким Кабінет Міністрів України зобов'язано не допускати приватизацію підприємств, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, до затвердження нової державної програми приватизації, якщо це матиме наслідком монополізацію відповідного ринку товарів.
Автор клопотання наголошує, що відкрите акціонерне товариство "Одеський припортовий завод" є підприємством, що має стратегічне значення для економіки і безпеки держави згідно з пунктом 24 частини другої статті 5 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" від 21 вересня 2006 року N 185-V та Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку підприємств, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави" від 23 грудня 2004 року N 1734. Таким чином, на думку глави держави, Уряд України, дозволивши здійснити у 2009 році продаж названого акціонерного товариства, діяв з порушенням вимог частини третьої статті 8, частини першої статті 17, частини другої статті 19, частини третьої статті 113 Конституції України.

................
Перейти до повного тексту