1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Конституційне подання


ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ
( Конституційне провадження у справі за конституційним поданням Президента припинено згідно з Ухвалою Конституційного Суду N 6-уп/2009 від 10.02.2009 )
З мотивів невідповідності Конституції України Указом Президента України від 18 червня 2008 року N 566 "Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 21 травня 2008 року N 740-р" згідно з пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України зупинено дію розпорядження Кабінету Міністрів України від 21 травня 2008 року N 740-р "Про припинення Угоди між Кабінетом Міністрів України та компанією "Венко інтернешнл лімітед" про розподіл вуглеводнів, які видобуватимуться у межах Прикерченської ділянки надр континентального шельфу Чорного моря".
У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої статті 106, статті 150 Конституції України, статей 13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України" звертаюсь до Конституційного Суду України для вирішення питання про конституційність названого розпорядження Кабінету Міністрів України, опублікованого в газеті "Урядовий кур'єр" від 29 травня 2008 року N 97.
Зазначеним розпорядженням припинено участь держави Україна в Угоді між Кабінетом Міністрів України та компанією "Венко інтернешнл лімітед" про розподіл вуглеводнів, які видобуватимуться у межах Прикерченської ділянки надр континентального шельфу Чорного моря, та скасовано розпорядження Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2007 року N 828-р "Про підписання Угоди між Кабінетом Міністрів України та компанією "Венко інтернешнл лімітед" про розподіл вуглеводнів, які видобуваються у межах Прикерченської ділянки надр континентального шельфу Чорного моря".
Як констатувала Рада національної безпеки і оборони України, що за частиною першою статті 107 Конституції України є координаційним органом з питань національної безпеки і оборони, внаслідок прийняття зазначеного рішення Уряду України склалася вкрай небезпечна ситуація, що ускладнює освоєння вуглеводневого потенціалу української частини континентального шельфу, створює загрозу енергетичній безпеці України, суттєво погіршує інвестиційний клімат і може призвести до значних фінансових збитків для України, негативно позначається на іміджі держави як надійного і передбачуваного партнера. Зазначені дії Кабінету Міністрів України зі створення системних бар'єрів при залученні недержавних інвестицій в освоєння вуглеводневого потенціалу української частини континентального шельфу, зокрема, пов'язаних із невиконанням Кабінетом Міністрів України зобов'язань за Угодою про розподіл вуглеводнів, які видобуватимуться у межах Прикерченської ділянки надр континентального шельфу Чорного моря, між державою Україна та компанією "Венко Інтернешнл лтд" та припиненням участі держави в цій Угоді, визнано такими, що не відповідають національним інтересам України та створюють загрозу національній безпеці України в економічній сфері (рішення від 30 травня 2008 року "Про висновки Міжвідомчої робочої групи з вивчення питань додержання законодавства при укладенні та виконанні Угоди про розподіл вуглеводнів, які видобуватимуться у межах Прикерченської ділянки надр континентального шельфу Чорного моря, між державою Україна та компанією "Венко Інтернешнл лтд", введене в дію Указом Президента України від 4 червня 2008 року N 514.
Така позиція Ради національної безпеки і оборони України грунтувалася на висновках Міжвідомчої робочої групи, утвореної рішенням Ради національної безпеки і оборони України від 16 травня 2008 року "Про заходи щодо забезпечення розвитку України як морської держави" (введене в дію Указом Президента України від 20 травня 2008 року N 463) .

................
Перейти до повного тексту