1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


РАДА НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ І ОБОРОНИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
( Рішення скасовано на підставі Рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2014 )
Про заходи щодо забезпечення розвитку України як морської держави
( Рішення введено в дію Указом Президента N 463/2008 від 20.05.2008 )
Розглянувши комплекс проблем, пов'язаних із розвитком України як морської держави, Рада національної безпеки і оборони України відзначає наявність загрозливих явищ та системних недоліків у цій сфері.
Унаслідок практичної втрати основного потенціалу вітчизняного морського флоту стан морських перевезень не відповідає потребам економіки України.
Вітчизняне суднобудування зорієнтовано в основному на виконання експортних замовлень, у той час як забезпечення Військово-Морських Сил Збройних Сил України та загонів Морської охорони Державної прикордонної служби України сучасними кораблями залишається недостатнім, а наявні кораблі флоту виходять з експлуатації без відповідної заміни. Діюча система добору та підготовки кадрів не забезпечує оновлення складу робітників основних суднобудівних спеціальностей.
Майже третина причального фронту перебуває у незадовільному технічному стані, що обмежує потенційні можливості вітчизняних портів. За відсутності належного державного фінансування та недостатніх інвестицій портове господарство не встигає за потребами у обробленні вітчизняних та транзитних вантажів.
Система забезпечення безпеки мореплавства є морально і фізично застарілою. Забезпечення сучасного контролю за навігаційною обстановкою та надання своєчасної допомоги вітчизняним та іноземним плавзасобам у надзвичайних ситуаціях унеможливлюється відсутністю в України власної інтегрованої супутникової системи зв'язку.
Сили й засоби рятування на водах розпорошені між відомствами, діяльність яких не узгоджена.
Відсутня державна стратегія щодо освоєння вуглеводневого потенціалу морського шельфу, не приділяється достатньої уваги розвитку морського туризму.
З огляду на загрозливу ситуацію, що склалася у морегосподарському комплексі, а також ураховуючи, що критичний стан основних виробничих фондів провідних галузей промисловості, до яких належить, зокрема, суднобудування, відповідно до статті 7 Закону України "Про основи національної безпеки і оборони України" віднесено до основних загроз національній безпеці в економічній сфері, Рада національної безпеки і оборони України
вирішила:
1. Визнати незадовільним і таким, що не відповідає інтересам національної безпеки, рівень використання наявного потенціалу морської галузі.
2. Вважати недостатньою роботу Кабінету Міністрів України з формування основ морської політики України.
3. Кабінету Міністрів України:
1) утворити у складі Міністерства транспорту і зв'язку України Морську адміністрацію України як орган, відповідальний за реалізацію державної політики у морській галузі, серед основних функцій якого передбачити, зокрема:
виконання зобов'язань за міжнародними договорами України у галузі торговельного мореплавства;
забезпечення додержання законодавства і вимог міжнародних договорів України в галузі мореплавства;
організацію державної системи забезпечення безпеки судноплавства в територіальному морі, внутрішніх водах України і в портах;
здійснення міжнародного співробітництва у сфері торговельного мореплавства, вивчення, узагальнення і поширення міжнародного досвіду в цій сфері;
2) утворити як постійно діючий орган Кабінету Міністрів України Урядовий комітет з морської діяльності;
3) утворити у складі Міністерства промислової політики України орган, відповідальний за реалізацію державних програм у сферах суднобудування та воєнного кораблебудування;
4) опрацювати у двомісячний строк питання щодо створення при Міністерстві транспорту і зв'язку України державного підприємства - національного логістично-фрахтового центру з метою розвитку фрахтової, експедиційної, агентської та логістичної діяльності;
5) розробити у двомісячний строк план дій, спрямованих на:
визначення шляхів вирішення існуючих проблем, пов'язаних із подальшим функціонуванням та перспективами розвитку Державної судноплавної компанії "Чорноморське морське пароплавство" та відкритого акціонерного товариства "Українське Дунайське пароплавство";
уніфікацію нормативно-правової бази, що регулює транспортну діяльність на морі, її адаптацію до європейських стандартів;
6) розробити до 1 жовтня 2008 року та подати на розгляд Ради національної безпеки і оборони України проект Морської доктрини України;
7) розробити в шестимісячний строк та внести на розгляд Верховної Ради України законопроекти про прилеглу морську зону України, про морську галузь України, вжити заходів щодо належного супроводження у Верховній Раді України законопроекту про морські порти, забезпечивши вирішення питань щодо недопущення відчуження з державної власності акваторії, земель морських портів, причалів, залізничних і автомобільних під'їзних шляхів, а також щодо ефективного адміністративного управління портами;
8) визначити доцільність створення Державної лізингової компанії для стимулювання становлення та розвитку національного судновласника, розвитку підприємництва у цій галузі;
9) розробити у тримісячний строк та затвердити Положення про державну систему управління безпекою судноплавства, включаючи національну систему пошуку та рятування на морі;
10) розробити та внести на розгляд Верховної Ради України законопроекти про внесення змін до Кодексу торговельного мореплавства України, Декрету Кабінету Міністрів України від 20 травня 1993 року N 56-93 "Про місцеві податки і збори", Законів України "Про систему оподаткування", "Про Єдиний митний тариф", "Про податок на додану вартість", "Про джерела фінансування дорожнього господарства України", "Про плату за землю", "Про оподаткування прибутку підприємств" щодо:
створення з додержанням вимог СОТ економічно обґрунтованого податкового та митного режиму, спрямованого на відновлення національного морського торговельного флоту та відродження суднобудівної та судноремонтної промисловості;
створення Українського міжнародного реєстру суден як частини Державного суднового реєстру України;
запровадження порядку оподаткування податком на додану вартість за нульовою ставкою операцій, пов'язаних із перевантаженням та перевезенням вантажів підприємствами морського та річкового флоту;
11) з метою стимулювання розвитку суднобудівної галузі:
опрацювати у тримісячний строк питання щодо реалізації проектів будівництва серії танкерів для транспортування нафти і нафтопродуктів та газовозів для транспортування скрапленого природного газу;
ужити протягом 2008 року комплексні заходи, спрямовані на стимулювання замовлень українських підприємств на будівництво та оновлення суден риболовецького флоту на вітчизняних суднобудівних заводах;
забезпечити протягом 2008 року запровадження державної системи комплексної підтримки експорту морської техніки українського виробництва цивільного та військового призначення;
12) з метою підвищення ефективності роботи рибопромислового флоту у двомісячний строк:
а) розглянути питання про можливість фінансування членства України у міжнародних організаціях з управління рибальством із загального фонду Державного бюджету України;
б) здійснити заходи щодо вдосконалення системи державного контролю уловів водних живих ресурсів та продуктів їх переробки у морських рибних портах України всіма відповідними суб'єктами підприємницької діяльності;
в) опрацювати механізм відшкодування частки вартості пального вітчизняним рибальським компаніям, які постачають рибо- та морепродукти на внутрішній ринок України;
13) з метою забезпечення розвитку морських транспортних коридорів та морської інфраструктури у тримісячний строк:
а) визначити доцільність реалізації в українських портах проекту днопоглиблювальних робіт для прийому танкерів вантажомісткістю понад 100 тисяч тонн;
б) розробити відповідно до норм СОТ та затвердити заходи, спрямовані на:
розширення мережі терміналів та узгодження перевізних спроможностей і потужностей для зберігання вантажу між автомобільним, залізничним і водним транспортом у схемах комбінованих (інтермодальних) перевезень;
удосконалення тарифної політики на транспорті, спрощення механізмів контролю у пунктах пропуску через державний кордон України для морського сполучення та інших заходів, спрямованих на прискорений розвиток прямого контейнерного сервісу;
удосконалення нормативно-правового забезпечення використання державного майна під час спільної діяльності у морських портах;
в) ужити заходів щодо повного відновлення суднового глибоководного ходу Дунай - Чорне море на українській ділянці дельти Дунаю;
г) утворити для всебічного вивчення екологічних наслідків господарського використання дельти Дунаю міжвідомчу комісію, залучивши до її складу міжнародних експертів;
д) передбачити будівництво шляхів залізничного, автомобільного сполучення, ліній електропередач для районів українського Задунав'я, а також забезпечити трансляцію програм українського телебачення та радіо для цих районів;
14) з метою використання ресурсного потенціалу континентального шельфу України та Світового океану:
а) прийняти у двомісячний строк нормативні акти, необхідні для належного виконання Закону України "Про угоди про розподіл продукції", зокрема, щодо механізму, строків та обліку сплати інвесторами податку на прибуток, одержаного від виконання зазначених угод;
б) підготувати у шестимісячний строк комплексну програму освоєння вуглеводневого потенціалу української частини континентального шельфу Чорного та Азовського морів, передбачивши у ній заходи, спрямовані, зокрема, на активне залучення приватних інвестицій;
в) забезпечити у шестимісячний строк усунення існуючих перешкод у залученні українськими державними компаніями провідних нафтогазових компаній світу для спільного освоєння вуглеводневих родовищ на шельфі;
г) розробити до кінця 2008 року Національну програму досліджень і використання ресурсів Азово-Чорноморського басейну, інших районів Світового океану на 2009-2034 роки;
д) для належного виконання Угоди про розподіл вуглеводнів, які видобуватимуться у межах Прикерченської ділянки надр континентального шельфу Чорного моря, між державою Україна та компанією "Венко Інтернешнл лтд":
забезпечити неухильне виконання вимог законодавства щодо угод про розподіл продукції, зобов'язань Кабінету Міністрів України за Угодою про розподіл вуглеводнів, які видобуватимуться у межах Прикерченської ділянки надр континентального шельфу Чорного моря, між державою Україна та компанією "Венко Інтернешнл лтд";

................
Перейти до повного тексту