- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Договір
ДОГОВІР
між Україною та Республікою Вірменія про економічне співробітництво на 2001 - 2010 роки
( Договір ратифіковано Законом
N 2792-III від 15.11.2001 )
Україна та Республіка Вірменія, далі "Високі Договірні Сторони",
виходячи з необхідності подальшого зміцнення і розвитку рівноправних та взаємовигідних торгово-економічних і виробничих відносин, надання їм довгострокового і сталого характеру, ефективного використання економічного та науково-технічного потенціалу двох держав і підвищення добробуту їхніх народів,
надаючи важливого значення гармонізації здійснення економічних реформ, створенню умов для поетапного переходу до вільного переміщення товарів, послуг, капіталів і робочої сили,
враховуючи взаємодію на основі домовленостей в рамках Співдружності Незалежних Держав,
погодились про таке:
Стаття 1
Високі Договірні Сторони здійснюють Міждержавну програму довгострокового економічного співробітництва між Україною та Республікою Вірменія на 2001 - 2010 роки (далі - Програма), яка є складовою частиною цього Договору.
Стаття 2
Економічне співробітництво Високих Договірних Сторін здійснюється шляхом взаємодії між господарюючими суб'єктами незалежно від їхніх форм власності і підпорядкованості, з додержанням загальновизнаних норм міжнародного права та національного законодавства.
Високі Договірні Сторони, визначаючи необхідність поетапного формування та розвитку загального економічного простору, створюватимуть сприятливі умови для узгодження основних напрямків соціально-економічних перетворень, структурної перебудови; зближення нормативно-правової бази у галузі зовнішньоекономічної діяльності, митно-тарифної і податкової політики, антимонопольного регулювання; формування окремих проектів і програм, сприяння розвитку кооперації, створенню спільних виробничих структур, взаємній участі у приватизації, в інвестиційних проектах згідно з національним законодавством.
Стаття 3
Кабінет Міністрів України та Уряд Республіки Вірменія координують виконання Програми, здійснюють поетапний контроль за її реалізацією і, у разі необхідності, вносять до неї корективи.
Стаття 4
Хід виконання Програми якнайменш один раз на рік розглядається на найвищому рівні.
Стаття 5
Спори і розбіжності щодо тлумачення і застосування положень цього Договору підлягають врегулюванню шляхом консультацій та переговорів.
Стаття 6
До цього Договору можуть вноситися зміни та доповнення, які оформлюються окремими протоколами, що є складовими частинами цього Договору, і набувають чинності відповідно до положень Статті 8 цього Договору.
Стаття 7
Виконання положень цього Договору не зачіпає права та обов'язки, які випливають із інших міжнародних договорів Високих Договірних Сторін.
Стаття 8
Цей Договір набуває чинності з дати отримання останнього письмового повідомлення, яке підтверджує виконання Високими Договірними Сторонами внутрішньодержавних процедур, необхідних для набуття чинності Договору, і діє до 31 грудня 2010 року.
Кожна з Високих Договірних Сторін може припинити дію цього Договору шляхом письмового повідомлення іншої Високої Договірної Сторони. У цьому випадку Договір припиняє свою дію через 6 (шість) місяців з дати отримання такого повідомлення.
Припинення дії цього Договору не зашкоджує здійсненню проектів, які виконуються згідно з Програмою.
Вчинено у м. Києві 1 березня 2001 року в двох примірниках, кожний українською, вірменською та російською мовами, при цьому всі тексти мають однакову силу.
З метою тлумачення положень цього Договору текст російською мовою має переважну силу.
За Україну За Республіку Вірменія
Міждержавна програма довгострокового економічного співробітництва між Україною і Республікою Вірменія на 2001 - 2010 роки
Україна і Республіка Вірменія є найбільшими економічними партнерами. Взаємні економічні інтереси обох держав обумовлені перш за все високим рівнем історично сформованих виробничих, коопераційних і технологічних зв'язків практично у всіх галузях економіки і об'єктивною необхідністю їх збереження та подальшого розвитку на взаємовигідній і рівноправній основі.
Проте в останні роки в силу ряду причин традиційні економічні зв'язки України і Республіки Вірменія в значній мірі були послаблені і їх стан не відповідав вимогам обох держав, що обумовило необхідність спільної розробки єдиного напрямку подальшого розвитку двосторонніх економічних відносин.
I. Стан і проблеми розвитку українсько-вірменського економічного співробітництва
Традиційно сформовані тісні торговельно-економічні, науково-технічні і культурні зв'язки між Україною і Республікою Вірменія, українським і вірменським народами підтримуються на достатньо високому рівні і постійно розвиваються.
Найважливішими з них є:
Між Україною і Республікою Вірменія укладено понад 25 двосторонніх документів.
Таким чином, між Україною і Республікою Вірменія створена двостороння договірно-правова база на принципово нових засадах, загальновизнаних правових механізмах. Це буде створювати ефективні правові, економічні передумови для подальшого розвитку торговельно-економічного і науково-технічного співробітництва між суб'єктами господарської діяльності на принципах ринкової економіки обох країн. Особливо перспективним для обох країн є співробітництво в таких галузях, як харчова, металургійна, хімічна, машинобудівна та ін.
Разом з тим, радикальні зміни, що відбулися в економіці України і Республіки Вірменія після проголошення незалежності обома державами, становлення ринкових механізмів супроводжувалися ослабленням господарських і коопераційних зв'язків, значним падінням обсягів виробництва і ще більш глибоким скороченням взаємного товарообігу.
В умовах порушення сформованих раніше коопераційних зв'язків, нестабільності національних грошових систем і погіршення фінансового становища підприємств, недосконалості системи взаєморозрахунків, несиметричності систем оподатковування погіршилася структура товарообігу.
У минулі роки повільно розвивався один з важливих напрямків розвитку співробітництва України і Республіки Вірменія в економічній сфері - створення спільних виробничих структур, що сприяють відновленню та розвитку коопераційних і технологічних зв'язків підприємств і галузей, зберіганню і більш ефективному використанню сформованої раніше спеціалізації підприємств в галузі машинобудування, хімії, паливно-енергетичному і військово-промисловому комплексах, мобілізації фінансових і інвестиційних ресурсів за допомогою створення фінансово-промислових груп, торгових домів. Правова основа для організації і діяльності таких структур у законодавчих актах України і Республіки Вірменія поки що істотно відрізняється, що є серйозним гальмом на шляху їхнього створення.
Аналогічне становище склалося з розробкою довгострокових міждержавних цільових комплексних програм з вирішення проблем, що представляють взаємний інтерес в сфері виробництва різноманітних видів продукції, у тому числі технічно складної і наукомісткої продукції, у проведенні фундаментальних досліджень.
При прояві взаємного інтересу українських і вірменських господарюючих суб'єктів до участі в акціонуванні підприємств, розташованих на територіях обох держав, і насамперед, у таких галузях, як енергетика, чорна і кольорова металургія, переробна галузь АПК з причини відмінностей в нормативно-правовій базі їхня участь у цьому процесі не отримує розвитку.
Між Україною і Республікою Вірменія не повністю урегульовані проблеми, пов'язані з узгодженням транзитних режимів, систем стягування місцевих податків, недостатньо використовуються можливості поромного маршруту Ільїчівськ - Поті.
Українська і Вірменська сторони зацікавлені в розвитку Євро-Азійського транспортного коридору, який дозволить Республіці Вірменія активізувати товарообмін з європейськими країнами, а Україні (через територію Грузії і Республіки Вірменія) мати зв'язок з Іраном.
Існуючі проблеми в економічних відносинах України і Республіки Вірменія потребують їхнього адекватного вирішення, вироблення довгострокової стратегії взаємовигідного економічного співробітництва на основі цієї Програми.
II. Цілі і задачі Програми
Програма розроблена з метою здійснення Україною і Республікою Вірменія на довгостроковій основі узгодженого комплексу заходів, у тому числі нормативно-правових, по наданню державного сприяння розвитку взаємовигідних економічних, науково-технічних та інших зв'язків між двома країнами, досягненню суттєвого прогресу у виробничому співробітництві провідних галузей національних економік і росту на цій основі взаємного товарообігу.
Для реалізації цих цілей Програма передбачає взаємодію державних органів України і Республіки Вірменія по таких головних напрямках:
- спільне вишукування шляхів, що забезпечують розвиток економічного співробітництва, спрямованого на підняття економік обох держав в інтересах підвищення рівня життя населення;
- взаємодія в здійсненні інституційних перетворень при формуванні ринкової економіки держав, і в першу чергу, у галузі проведення приватизації, створення умов для сумлінної конкуренції, регулювання діяльності природних монополій і т.п.;
- наближення концептуальних підходів у структурній перебудові економік обох держав, створення господарюючим суб'єктам стимулів для розширення виробництва, збільшення інвестицій у його розвиток, впровадження новітніх досягнень в галузі науки і передових технологій, підвищення якості і конкурентноздатності продукції, яку випускають.
У процесі виконання Програми необхідно буде вирішити наступні задачі:
- наближення нормативно-правової бази в галузі регулювання зовнішньоекономічної діяльності і податкової системи, здійснення заходів по взаємному захисту національних товаровиробників, розвитку міжрегіонального співробітництва;
- формування окремих міждержавних проектів і програм економічного співробітництва, створення транснаціональних корпорацій, створення спільних підприємств різноманітних видів і форм власності, розвиток виробничої кооперації, активізація взаємної діяльності національних і іноземних інвесторів на території обох держав;
- ефективного використання і розвитку транспортних комунікацій і зв'язку;
- вдосконалення платіжно-розрахункових і кредитно-фінансових відносин;
- взаємодії у розвитку фондових ринків.
III. Співробітництво в галузі економіки України і Республіки Вірменія
Даною Програмою намічається здійснення поглиблення співробітництва України з Республікою Вірменія з метою синхронізації умов господарської діяльності та закладення основи для подальшого розвитку інтеграційних процесів в економіці.
Сторони будуть гармонізувати нормативно-правову базу, маючи на увазі створення рівновигідних умов для господарюючих суб'єктів обох держав і, в першу чергу тих, що стосуються:
- принципів стягнення непрямих податків при здійсненні експортно-імпортних операцій у взаємній торгівлі;
- формування єдиного порядку здійснення кооперованих поставок продукції;
- гармонізації законодавчо-нормативної бази держав в галузі створення міждержавних фінансово-промислових груп та інших спільних структур;
- організації кореспондентських відносин між Національним Банком України і Центральним Банком Республіки Вірменія, а також міждержавних розрахунків і співробітництва банківських систем.
................Перейти до повного тексту