1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода
між Урядом України та Урядом Республіки Молдова про повітряне сполучення
( Щодо втрати чинності Угоди див. Угоду від 12.04.2018 )
Дата підписання: 20 березня 1993
Дата набуття чинності: 20 березня 1993
Уряд України та Уряд Республіки Молдова, які надалі іменуються як "Договірні Сторони", що є учасниками Конвенції про міжнародну цивільну авіацію, відкритої для підписання в Чикаго 7 грудня 1944 року,
бажаючи укласти Угоду з метою встановлення повітряного сполучення між їх відповідними територіями та за їх межами,
домовились про таке:
Стаття 1
1. З метою укладення цієї Угоди наступні терміни мають значення:
а) "авіаційні влади" - стосовно України - Міністерство транспорту в особі Державної адміністрації авіаційного транспорту України, а стосовно Республіки Молдова - Міністерство транспорту в особі Департаменту повітряного транспорту, або в обох випадках будь-яку особу чи орган, які уповноважені здійснювати функції згаданих влад;
б) "призначене авіапідприємство" - авіапідприємство, призначене та уповноважене у відповідності до Статті 4 цієї Угоди;
в) "територія" (щодо держави) - сухопутна територія, територіальні та внутрішні води, та повітряний простір над ними, які знаходяться під суверенітетом цієї держави;
г) "Конвенція" - Конвенція про міжнародну цивільну авіацію, відкрита для підписання в Чикаго 7 грудня 1944 року; термін вміщує будь-який Додаток або будь-яку зміну Додатка, затверджені згідно з Статтею 90 цієї Конвенції такою мірою, в якій цей Додаток або зміна Додатка стосуються Договірних Сторін, та будь-яку зміну Конвенції, ухвалену згідно з Статтею 94 Конвенції, ратифіковану відповідно Україною та Республікою Молдова;
д) "повітряне сполучення", "міжнародне повітряне сполучення", "авіапідприємство" та "зупинка з некомерційною метою" - відповідно до Статті 96 Конвенції.
2. Додаток до цієї Угоди є невід'ємною частиною.
Стаття 2
Кожна Договірна Сторона надає іншій Договірній Стороні права, передбачені цією Угодою, з метою встановлення міжнародного повітряного сполучення по маршрутах, визначених у Додатку до цієї Угоди (надалі іменуються відповідно "договірні лінії" та "встановлені маршрути").
Стаття 3
1. Авіапідприємство, призначене кожною Договірною Стороною, під час експлуатації договірних ліній по встановлених маршрутах матиме право:
а) здійснювати проліт без зупинки через територію іншої Договірної Сторони;
б) здійснювати зупинки з некомерційною метою на території іншої Договірної Сторони;
в) здійснювати зупинки на території іншої Договірної Сторони у пунктах, визначених для цього маршруту у Додатку до цієї Угоди, з метою посадки на борт та (або) висадки пасажирів, приймання та (або) розвантаження вантажу та пошти міжнародного сполучення.
2. Вказане у цій Статті не розглядатиметься як підстава для надання призначеному авіапідприємству однієї Договірної Сторони права приймати на борт пасажирів, вантаж та пошту для перевезення між пунктами на території іншої Договірної Сторони за винагороду або на умовах найму.
3. Маршрути польотів повітряних суден по договірних лініях та пункти перетину державних кордонів встановлюватимуться кожною Договірною Стороною на своїй території.
4. Всі технічні та комерційні питання щодо польотів повітряних суден та перевезень пасажирів, вантажу та пошти по договірних лініях, а також всі питання щодо комерційного співробітництва, а саме розкладу, частоти рейсів, типів повітряних суден, наземного технічного обслуговування повітряних суден та порядку фінансових розрахунків, вирішуватимуться за домовленістю між призначеними авіапідприємствами Договірних Сторін та представлені для затвердження авіаційним владам Договірних Сторін.
5. Розклад руху по договірних лініях подаватиметься на розгляд авіаційним владам Договірних Сторін не пізніш як за 30 днів до передбаченої дати відкриття руху. У деяких випадках цей строк може бути скорочений за згодою вищезгаданих влад.
Стаття 4
1. Кожна Договірна Сторона матиме право призначити одне чи декілька авіапідприємств для експлуатації договірних ліній по встановлених маршрутах, повідомивши про це письмово іншу Договірну Сторону.
2. Після одержання такого повідомлення інша Договірна Сторона у відповідності до положень пунктів 3 та 4 цієї Статті без затримки надасть кожному призначеному авіапідприємству відповідний дозвіл на виконання польотів.
3. Авіаційні влади однієї Договірної Сторони, перш ніж видати дозвіл на виконання польотів, можуть зажадати від авіапідприємства іншої Договірної Сторони доказів того, що вони здатні виконувати умови, передбачені законами та правилами, яких звичайно та обгрунтовано додержуються ці влади при здійсненні міжнародних повітряних сполучень.
4. Кожна Договірна Сторона матиме право відмовити у наданні дозволу на здійснення польотів, зазначеного у пункті 2 цієї Статті, або зажадати виконання певних умов, які вважатиме за потрібне висунути в тому випадку, коли призначене авіапідприємство користується правами, зазначеними у Статті 3, у будь-якому випадку, коли згадана Договірна Сторона не отримала задовільних доказів того, що переважне володіння та фактичний контроль за цим авіапідприємством належать Договірній Стороні, яка його призначила, або її громадянам.
5. Авіапідприємство, яке призначене та одержало дозвіл на здійснення польотів належним чином, розпочне експлуатацію договірних ліній при умові, що тарифи, встановлені у відповідності до положень Статті 10 цієї Угоди, мають чинність на цих лініях.
Стаття 5
1. Кожна Договірна Сторона матиме право скасувати дозвіл на здійснення польотів або припинити користування вказаними у Статті 3 цієї Угоди правами, наданими призначеному авіапідприємству іншої Договірної Сторони, або зажадати виконання певних умов, які вона вважатиме за потрібне висунути при користуванні цими правами:
а) у будь-якому випадку, коли вона не переконана у тому, що переважне володіння та фактичний контроль за цим авіапідприємством належать Договірній Стороні, яка його призначила, або її громадянам, або
б) у випадку, коли це авіапідприємство не дотримується законів та правил Договірної Сторони, яка надала йому ці права, або
в) у випадку, коли авіапідприємство будь-яким іншим чином порушує умови цієї Угоди.
2. Коли негайне скасування дозволу, припинення здійснення польотів або вимога дотримуватись умов, зазначених у пункті 1 цієї Статті, не є необхідним для запобігання подальших порушень законів та правил, тоді право, про яке йде мова у цьому пункті, буде використане тільки після консультацій між авіаційними владами Договірних Сторін. Такі консультації між авіаційними владами повинні відбутися протягом 30 днів від дати запиту.
Стаття 6
1. Закони та правила однієї Договірної Сторони щодо регулювання прибуття та відправлення з її території повітряних суден, які здійснюють міжнародні польоти, або експлуатацію та навігацію цих повітряних суден під час їх перебування у межах її території, застосовуватимуться до повітряних суден авіапідприємства, призначеного іншою Договірною Стороною.
2. Закони та правила однієї Договірної Сторони, які регулюють прибуття, перебування та відправлення з її території пасажирів, екіпажів, вантажу та пошти, зокрема правила щодо паспортних, митних, валютних та санітарних процедур, застосовуватимуться до пасажирів, екіпажів, вантажу та пошти повітряних суден авіапідприємства, призначеного іншою Договірною Стороною, під час їх перебування у межах вказаної території.
Стаття 7
Збори та інші платежі за користування кожним аеропортом, включаючи його споруди, технічні та інші засоби та послуги, а також будь-які платежі за користування аеронавігаційними засобами, засобами зв'язку та послугами стягуватимуться у відповідності до встановлених ставок та тарифів кожної Договірної Сторони.
Стаття 8
Пасажири, вантаж та пошта прямого транзиту через територію однієї Договірної Сторони, які не залишають відведеної для цього зони аеропорту, підлягатимуть лише спрощеному контролю. Вантаж та пошта прямого транзиту звільнятимуться від митних зборів та інших подібних податків.
Стаття 9
1. Призначеним авіапідприємствам Договірних Сторін будуть надані справедливі та рівні умови експлуатації договірних ліній по встановлених маршрутах між їх відповідними територіями.
2. Під час експлуатації договірних ліній призначене авіапідприємство однієї Договірної Сторони повинно брати до уваги інтереси призначеного авіапідприємства іншої Договірної Сторони, з тим, щоб не зашкодити перевезенню останньому авіапідриємству, яке експлуатує авіалінію на цьому ж маршруті або його дільниці.
3. Договірні лінії, які обслуговуються призначеними авіапідприємствами Договірних Сторін, повинні відповідати громадському попиту на перевезення по встановлених маршрутах, та кожне авіапідприємство матиме головною метою забезпечення такої вмістимості, яка при розумному коефіцієнті завантаження відповідала б існуючим та розумно очікуваним потребам у перевезеннях пасажирів, вантажу та пошти між їх відповідними територіями.
4. Перевезення, які здійснюється призначеним авіапідприємством згідно з цією Угодою, повинні відповідати загальному принципу, що вмістимість залежить від:
а) потреб у перевезеннях між країнами відправлення та призначення;
б) потреб у перевезеннях того району, через який проходить авіалінія;
в) потреб у транзитних перевезеннях.
Стаття 10
1. Тарифи на будь-якій договірній лінії повинні встановлюватись на розумному рівні з урахуванням усіх відповідних факторів, включаючи експлуатаційні видатки, розумний прибуток, характеристику авіалінії (наприклад, швидкість та комфорт) та тарифи інших авіапідприємств для будь-якої дільниці встановленого маршруту. Ці тарифи повинні встановлюватись у відповідності до наступних умов цієї Статті.
2. Тарифи, зазначені у пункті 1 цієї Статті, а також розмір агентських комісійних з цих тарифів повинні, по можливості, узгоджуватися по кожному з встановлених маршрутів між зацікавленими призначеними авіапідприємствами після консультації з іншими авіапідприємствами, які експлуатують цю лінію або її дільниці. Узгоджені таким чином тарифи підлягають затвердженню авіаційними владами Договірних Сторін.
3. Якщо призначені авіапідприємства не в змозі погодитися з будь-яким з цих тарифів чи з інших причин тариф не може бути узгоджений у відповідності до умов пункту 2 цієї Статті, авіаційні влади Договірних Сторін повинні намагатись встановити тариф за домовленістю між собою.

................
Перейти до повного тексту