1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода між Урядом України і Урядом Турецької Республіки про морське торговельне судноплавство
( Щодо змін до Угоди див. Протокол від 19.06.2003 ) ( Угоду ратифіковано Законом N 1684-IV від 20.04.2004 )
Уряд України і Уряд Турецької Республіки, надалі Договірні Сторони,
бажаючи розвивати морське торговельне судноплавство між двома країнами на засадах рівності і взаємної вигоди,
а також з метою подальшого розвитку міжнародного торговельного судноплавства на засадах принципів свободи мореплавства,
погодились з нижченаведеним:
Стаття 1
Метою цієї Угоди є:
регулювання і розвиток взаємовідносин між двома державами в сфері торговельного судноплавства,
забезпечення тісного співробітництва в сфері торговельного судноплавства,
уникнення дій, що завдають шкоди нормальному розвитку міжнародних морських перевезень,
заохочення до використання існуючих суднобудівних та судноремонтних потужностей обох країн,
сприяння загальному розвитку торговельних і економічних відносин між двома державами.
Стаття 2
У цій Угоді:
1. Термін "судно Договірної Сторони" означає будь-яке судно, що зареєстроване на території цієї Сторони і несе її прапор згідно з її законами.
Цей термін, однак, не включає:
військові кораблі, або інші цивільні судна, які збудовано або/й використовувано за некомерційними призначеннями, рибальські судна.
2. Термін "член екіпажу судна" означає капітана чи будь-яку особу, яка дійсно зайнята під час рейсу на борту судна виконанням обов'язків, що пов'язані з експлуатацією й/або обслуговуванням судна і чиє ім'я включено в суднову роль.
Стаття 3
1. Дана Угода застосовується на території, яка включає територіальні води України з одного боку і на території, яка включає територіальні води Турецької Республіки з другого боку.
2. Кожна Договірна Сторона забезпечує суднам іншої Договірної Сторони таке ж відношення, яке вона забезпечує своїм власним суднам у частині: вільного доступу в порти, використання портів для навантаження і розвантаження вантажів і для посадки і висадки пасажирів, здійснення звичайних комерційних операцій і користування всіма послугами для мореплавства.
3. Положення пункту 2 цієї Статті:
а) не поширюються на порти, закриті для заходу іноземних суден;
б) не поширюються на види діяльності, що зарезервовані кожною з Договірних Сторін для своїх організацій і підприємств, зокрема національний каботаж, буксирування, рятівництво, морська допомога, риболовство включаючи океанське;
в) не зобов'язують Договірну Сторону поширювати на судна іншої Договірної Сторони винятки з правил обов'язкової лоцманської проводки, що надаються своїм власним суднам;
г) не торкаються правил в'їзду і перебування іноземців.
Стаття 4
Договірні Сторони вживають у межах своїх законів і портових правил усіх можливих заходів для скорочення перебування суден у своїх портах і спрощення адміністративних, митних і карантинних формальностей чинних у цих портах.
Стаття 5
1. Документи, що підтверджують національність суден, обмірні свідоцтва та інші суднові документи, видані й/або визнані однією з Договірних Сторін, визнаватимуться іншою Договірною Стороною.
2. Судна кожної з Договірних Сторін, забезпечені обмірними свідоцтвами, виданими у відповідності з міжнародною Конвенцією про вимір суднового тоннажу 1969 року або діючими законами, звільняються від повторного вимірювання тоннажу в портах іншої Договірної Сторони. У випадку зміни системи виміру тоннажу однією з Договірних Сторін вона інформує іншу Договірну Сторону про зміни з метою впровадження рівних умов.
Стаття 6
Кожна Договірна Сторона визнає посвідчення особи моряків, які видані компетентними органами іншої Договірної Сторони, і надає власникам таких посвідчень права, які передбачені за умовами Статті 7.
Такими посвідченнями особи є:
що стосується України, "Паспорт моряка" або "Посвідчення особи моряка";
що стосується Турецької Республіки, "Посвідчення особи моряка".
Договірні Сторони зберігають, однак, право відмовити у в'їзді на свою територію будь-якій особі, яка має вищезазначене посвідчення особи моряка, але яку вони визнають небажаною.
Стаття 7
1. Правоохоронні органи Договірних Сторін не будуть приймати до розгляду позови, які виникають з угоди найму в ролі члена екіпажу судна іншої Договірної Сторони без згоди компетентної дипломатичної й/або консульської посадової особи цієї іншої Сторони.

................
Перейти до повного тексту