- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 лютого 2011 року № 2а-6651/10/2670 14:46 м. Київ |
За позовом |
Публічного акціонерного товариства "Транснаціональна фінансово-промислова нафтова компанія""Укртатнафта" |
до |
Кабінету Міністрів України |
Третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні відповідача |
Головне контрольно-ревізійне управління України |
Головуючий суддя: Кротюк О.В.
Судді: Арсірій Р.О.
Санін Б.В.
Секретар судового засідання: Шевченко Я.В.
Обставини справи:
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ПАТ "Укртатнафта"не являється суб'єктом господарювання державного сектору економіки та підконтрольною установою в розумінні ч.1 ст.
2 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні", оскільки 43,054% статутного фонду належить акціонеру позивача - ПАТ "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України".
Відповідач позовні вимоги не визнає, просить відмовити в задоволенні адміністративного позову повністю, оскільки позивача правомірно та обґрунтовано включено до спірного Переліку.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,
встановив:
Підставою для прийняття оскаржуваного акта стали наступні обставини.
Частиною першою статті
2 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні"головним завданням державної контрольно-ревізійної служби є здійснення державного фінансового контролю, який згідно частиною другою даної статті реалізується державною контрольно-ревізійною службою через проведення державного фінансового аудита, перевірки державних закупівель або інспектування.
Відповідно до частини третьої та шостої статті
2 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні"державний фінансовий аудит є різновидом державного фінансового контролю і полягає у перевірці та аналізі фактичного стану справ щодо законного та ефективного використання державних чи комунальних коштів і майна, інших активів держави, правильності ведення бухгалтерського обліку і достовірності Фінансової звітності, функціонування системи внутрішнього контролю. Результати державного фінансового аудиту та їх оцінка викладаються у звіті. Порядок проведення державною контрольно-ревізійною службою державного фінансового аудиту та інспектування встановлюється Кабінетом Міністрів України.
На виконання вказаної норми
Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 20.05.2009 № 506 "Про затвердження порядку проведення органами державної контрольно-ревізійної служби державного фінансового аудиту окремих господарських операцій"(офіційне опублікування - Урядовий кур'єр, 2009, 06, 04.06.2009 N 98, Офіційний вісник України, 2009, N 39 (05.06.2009), ст. 1307).
Додатком до постанови визначено Перелік суб'єктів господарювання, щодо яких проводиться державний фінансовий аудит окремих господарських операцій –державні підприємства та підприємства, в яких Держава має корпоративний пакет акцій в розмірі 100 відсотків.
Таким чином, позивач оскаржує пункт 11 додатку "Перелік суб'єктів господарювання, щодо яких проводиться державний фінансовий аудит окремих господарських операцій" до
постанови КМУ від 20.05.2009 № 506 "Про затвердження Порядку проведення органами державної контрольно-ревізійної служби державного фінансового аудиту окремих господарських операцій" (в редакції
постанови КМУ від 0302.2010 р. № 125), яким до такого Переліку включено ЗАТ "Укртатнафта", так як господарська діяльність підприємства позивача не підпадає під державний фінансовий контроль, оскільки останнє не використовує державні фінансові ресурси, необоротні та інші активи, бюджетні кошти. При цьому, позивач стверджує, що не підпадає під суб’єктний склад осіб, щодо яких проводяться заходи державного фінансового контролю, оскільки є юридичною особою у формі публічного акціонерного товариства, частка (у розмірі 43,054 %) у статутному фонді якої належить ПАТ "Нафтогаз України".
Аналізуючи викладені вище обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог з урахуванням наступного.
Указом Президента України від 29.11.1994 № 704/94 "Про створення транснаціональної фінансово-промислової нафтової компанії "Укртатнафта"підтримано пропозицію Кабінету Міністрів України та Кабінету Міністрів Республіки Татарстан щодо створення транснаціональної фінансово-промислової нафтової компанії "Укртатнафта". Фонду державного майна України та Державному комітету України по нафті і газу доручено забезпечити до 01.01.1995 передачу до статутного фонду Компанії належних державі відповідної кількості акцій та майна акціонерного товариства "Кременчукнафтооргсинтез"та підприємств Українського об'єднання по забезпеченню нафтою та нафтопродуктами "Укрнафтопродукт", еквівалентних за вартістю майну (цінним паперам), що передається до статутного фонду Компанії Республікою Татарстан.
27.07.1995 на виконання
Указу Президента України від 29.11.1994 № №704/94 та Указу Президента Республіки Татарстан від 13.12.1994 № УП-883 укладено Договір про створення і діяльність Закритого акціонерного товариства –Транснаціональна фінансово-промислова нафтова компанія "Укртатнафта"та затверджено Статут товариства.
05.03.1996 на виконання
Указу Президента України від 29.07.1994 № 704/94, Фонд державного майна України передав у власність АТ "Укртатнафта"внесок Держави до статутного фонду товариства - цілісний майновий комплекс Кременчуцького нафтопереробного заводу (АТ "Кременчукнафтооргсинтез"), що документально підтверджується Наказом Фонду державного майна України від 05.03.1996 № 271 "Про передачу майнового комплексу АТ "Кременчукнафтооргсинтез"та Актом здачі-прийняття майна, активів та пасивів цілісного майнового комплексу АТ "Кременчукнафтооргсинтез"до статутного фонду Закритого акціонерного товариства транснаціональна фінансово-промислова нафтова компанія "Укртатнафта"від 05.03.1996.
Статутний фонд АТ "Укртатнафта"був визначений засновниками в розмірі 129690000 млн. крб. (900000000 дол.США), поділений на 900000 простих акцій номінальною вартістю 144,1 млн. крб. (1000 дол.США) (п.6.1 та п.6.2 Статуту АТ "Укртатнафта", затвердженого протоколом №1 Загальних зборів акціонерів від 27.07.1995).
Частка Засновника від Держави Україна (Фонду державного майна України) –49,986% (449875 акцій) (п.6.4 Статуту АТ "Укртатнафта", затвердженого протоколом № 1 Загальних зборів акціонерів від 27.07.1995).
З метою остаточного формування статутного фонду АТ "Укртатнафта", засновники вирішили провести міжнародну оцінку вартості цілісного майнового комплексу АТ "Кременчукнафтооргсинтез"(п.5.10 Договору про створення та діяльність Закритого акціонерного товариства –Транснаціональна фінансово-промислова нафтова компанія "Укртатнафта"від 27.07.1995 та п.2.2 протоколу № 2 Загальних зборів акціонерів АТ "Укртатнафта"від 19.07.1997), за результатами якої вартість комплексу було зменшено з 449,9 до 154,9 млн. дол.США.
З огляду на результати оцінки цілісного майнового комплексу - "Кременчукнафтооргсинтез"засновники вирішили зменшити статутний фонд - товариства і затвердити його в сумі 740638210,00 грн. (359 900 000,00 дол. США), розділений на 1 481 276 420 простих акцій номінальною вартістю 50 коп. (0,24296 дол.США) (п.3.3 Протоколу Загальних зборів акціонерів АТ "Укртатнафта"від10.06.1998р. №3 та п.5.1 та п.5.2 Статуту АТ "Укртатнафта", затвердженого протоколом №3 Загальних зборів акціонерів від 10.06.1998р.).
Відповідно, частка Засновника від Держави Україна (Фонду державного майна України) зменшилася до - 43,054% (637743210 акцій) (п.5.4 Статуту - АТ "Укртатнафта", затвердженого протоколом № 3 Загальних зборів акціонерів від 10.06.1998).
27.07.1998 за підсумками загальних зборів акціонерів 1998 року (п.6.1 та - 6.2 протоколу № 3 від 10.06.1998) був зареєстрований випуск 1481276420 акцій АТ "Укртатнафта" на загальну суму 740638210,00 грн. та сформований реєстр акціонерів товариства, в якому Державі Україна в особі Фонду державного майна України належало 43,054% статутного капіталу товариства (637743 210 акцій).
08.09.2004 на підставі
постанови Кабінету Міністрів України № 1162 "Про передачу до статутного фонду Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України"пакетів акцій закритого акціонерного товариства "Транснаціональна фінансово-промислова нафтова компанія "Укртатнафта"та відкритого акціонерного товариства "Нафтопереробний комплекс "Галичина"- Кабінет Міністрів зобов'язав Фонд державного майна України передати до статутного фонду Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України"43,054% акцій ПАТ "Укртатнафта", що належали Державі.
................Перейти до повного тексту