- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ
21.01.2013 № 01-06/78/2013 |
Господарським судам України
Про зміни у законодавстві України з питань приватизації державного майна
Верховною Радою України у 2012 році прийнято низку законодавчих актів, якими внесено зміни і доповнення до законодавства України про приватизацію державного майна. У зв'язку з цим вважаємо за необхідне довести до відома господарських судів таке.
1. Верховною Радою України прийнято Закони України:
Названа
Програма визначає мету, шляхи, способи, заходи і завдання приватизації державного майна до 2014 року та передбачає відповідну етапність у її виконанні на цей період. Також звертається увага на необхідність урахування при приватизації в окремих галузях особливостей, визначених Законами України
"Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі" ,
"Про особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва" ,
"Про особливості приватизації підприємств, що належать до сфери управління Міністерства оборони України" ,
"Про холдингові компанії в Україні" ,
"Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи" тощо.
1.2.
"Про особливості приватизації вугледобувних підприємств" від 12.04.2012 № 4650-VI (набрав чинності 06.05.2012), яким визначено особливості правового, економічного та організаційного регулювання приватизації державного майна вугледобувних підприємств та особливості їх діяльності у післяприватизаційний період.
Так, як особливу умову приватизації вугледобувних підприємств встановлено на строк до трьох років з моменту завершення приватизації мораторій на застосування процедури примусової реалізації майна об'єктів приватизації шляхом зупинення виконавчого провадження та мораторій на порушення справ про банкрутство вугледобувних підприємств, які поширюються лише на борги, що утворилися на момент завершення приватизації. Мораторій не застосовується щодо рішень про виплату заробітної плати, вихідної допомоги, інших виплат (компенсацій), що належать працівнику у зв'язку з трудовими відносинами, відшкодування матеріальної (майнової) шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, стягнення аліментів та рішень про стягнення заборгованості із сплати внесків до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування і заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України, а також щодо рішень про стягнення заборгованості за електричну енергію і послуги з її передачі та розподілу (статті
2,
13 з урахуванням частини другої статті
16 Закону
№ 4650-VI );
Цим
Законом внесено, зокрема, такі зміни:
- викладено у новій редакції визначення поняття "приватизація державного майна", а саме:
попередня редакція статті 1 Закону : |
чинна редакція статті 1 Закону : |
"Приватизація державного майна (далі - приватизація) - це відчуження майна, що перебуває у державній власності, і майна, що належить Автономній Республіці Крим, на користь фізичних та юридичних осіб, які можуть бути покупцями відповідно до цього Закону, з метою підвищення соціально-економічної ефективності виробництва та залучення коштів на структурну перебудову економіки України." |
"Приватизація державного майна (далі - приватизація) - платне відчуження майна, що перебуває у державній власності, у тому числі разом із земельною ділянкою державної власності, на якій розташований об'єкт, що підлягає приватизації, на користь фізичних та юридичних осіб, які можуть бути покупцями відповідно до цього Закону, з метою підвищення соціально-економічної ефективності виробництва та залучення коштів для здійснення структурної перебудови національної економіки." |
- змінено статтю
3, у тому числі викладено в новій редакції частину третю цієї статті
Закону, а саме:
попередня редакція статті 3 Закону: |
чинна редакція статті 3 Закону: |
"3. Приватизація акцій (часток, паїв), що перебувають у державній власності, у майні спільних підприємств з іноземними інвестиціями, проводиться відповідно до законодавства та установчих документів спільних підприємств." |
"3. Приватизація акцій (часток, паїв), що належать державі у статутному капіталі господарських товариств, інших господарських організацій та підприємств, заснованих на базі об'єднання майна різних форм власності, здійснюється відповідно до законодавства з урахуванням положень установчих документів таких товариств (організацій)." |
- змінено статтю
5 Закону , зокрема викладено в новій редакції частини першу і другу цієї статті, якими визначено перелік об'єктів, що відповідно підлягають та не підлягають приватизації.
При цьому, на відміну від попередньої редакції статті
5 Закону , чинна редакція встановлює, що об'єкти державної власності, зазначені у частині другій статті
5, не підлягають приватизації незалежно від їх включення до Переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, який затверджується Верховною Радою України;
- доповнено новими статтями
5-1,
10-1,
10-2, якими в Законі запроваджено класифікацію об'єктів приватизації, а також передприватизаційну підготовку, положення про які раніше містилися в тексті
Державної програми приватизації , затвердженій Законом України "Про Державну програму приватизації" від 18.05.2000 № 1723-III;
- змінено статтю
12, в тому числі визначено строки проведення приватизації з моменту прийняття відповідного рішення до завершення приватизації об'єкта шляхом доповнення цієї статті новими частинами - п'ятою і шостою такого змісту:
"5. Строк проведення приватизації об'єкта не повинен перевищувати двох років з моменту прийняття рішення про його приватизацію.
6. Приватизація об'єкта вважається завершеною з моменту його продажу або завершення розміщення всіх акцій, передбачених до продажу планом приватизації (розміщення акцій), і оформляється рішенням відповідного державного органу приватизації";
- змінено статтю
15, зокрема доповнено перелік способів приватизації, а також Закон доповнено новими статтями, що регламентують окремі способи проведення приватизації державного майна;
- визначено у деяких нових статтях особливості приватизації науково-дослідних і проектно-конструкторських організацій та установ, містоутворюючих підприємств (статті
16-3,
16-4 відповідно);
- викладено в новій редакції статтю
18-1 щодо приватизації об'єктів державної власності разом із земельними ділянками державної власності, а також доповнено Закон новою статтею
18-2 щодо прийняття рішення про продаж земельних ділянок державної власності;
- доповнено Закон статтею
18-3 щодо порядку закріплення у державній власності пакетів акцій акціонерних товариств, а також статтями
18-4 та
18-5, якими визначено особливості приватизації окремих груп об'єктів;
................Перейти до повного тексту