- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ
Н А К А З
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Національної
служби посередництва і примирення
N 47 від 10.07.2007 )
Про затвердження Положення про порядок реєстрації Національною службою посередництва і примирення висунутих найманими працівниками або профспілкою вимог та колективних трудових спорів (конфліктів)
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Національної
служби посередництва і примирення
N 126 від 28.03.2003
N 408 від 05.09.2003
N 65 від 28.04.2004
N 85 від 16.06.2004
N 38 від 23.03.2005
N 73 від 08.07.2005 )
Відповідно до підпункту 15 пункту 4 та пункту 7 Положення про Національну службу посередництва і примирення, затвердженого Указом Президента України від 17 листопада 1998 року
N 1258/98, із змінами, внесеними Указом Президента України від 30 грудня 2000 року
N 1393/2000,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок реєстрації Національною службою посередництва і примирення висунутих найманими працівниками або профспілкою вимог та колективних трудових спорів (конфліктів) (додається).
2. Наказ Національної служби посередництва і примирення від 6 квітня 2000 року
N 29 "Про затвердження Положення про порядок реєстрації Національною службою посередництва і примирення висунутих найманими працівниками вимог та колективних трудових спорів (конфліктів)" вважати таким, що втратив чинність.
3. Начальнику відділу правового забезпечення НСПП, завідувачу сектора НСПП по роботі в місті Києві, керівнику представництва НСПП в місті Севастополі, начальникам відділень НСПП в Автономній Республіці Крим та областях забезпечити при здійсненні заходів щодо реєстрації висунутих найманими працівниками або профспілкою вимог та колективних трудових спорів (конфліктів) дотримання норм Положення, затвердженого пунктом 1 цього наказу.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Наказами НСПП
N 408 від 05.09.2003,
N 38 від 23.03.2005 )
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Національної служби посередництва і примирення | В.Руденко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національної служби
посередництва і примирення
08.01.2003 N 4
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок реєстрації Національною службою посередництва і примирення висунутих найманими працівниками або профспілкою вимог та колективних трудових спорів (конфліктів)
1. Загальні положення
1.1. Положення про порядок реєстрації Національною службою посередництва і примирення висунутих найманими працівниками або профспілкою вимог та колективних трудових спорів (конфліктів) (далі - Положення) визначає правові і організаційні засади здійснення Національною службою посередництва і примирення (далі - НСПП) відповідно до частини шостої статті
15 Закону України
"Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" системи заходів щодо реєстрації висунутих найманими працівниками або профспілками вимог та колективних трудових спорів (конфліктів).
1.2. Основні терміни:
реєстрація висунутих найманими працівниками або профспілкою вимог та колективного трудового спору (конфлікту) - внесення НСПП в Книгу реєстрації висунутих найманими працівниками вимог та колективних трудових спорів (конфліктів) відомостей про сторони колективного трудового спору (конфлікту) та висунуті найманими працівниками або профспілкою вимоги та присвоєння колективному трудовому спору (конфлікту) реєстраційного номера;
колективний трудовий спір (конфлікт) - це розбіжності, що виникли між сторонами соціально-трудових відносин, щодо встановлення нових або зміни існуючих соціально-економічних умов праці та виробничого побуту, укладення чи зміни колективного договору, угоди, виконання колективного договору, угоди або окремих їх положень, невиконання вимог законодавства про працю;
найманий працівник - фізична особа, яка працює за трудовим договором на підприємстві, в установі та організації, в їх об'єднаннях або у фізичних осіб, які використовують найману працю;
професійна спілка (профспілки) - добровільна неприбуткова громадська організація, що об'єднує громадян, пов'язаних спільними інтересами за родом їх професійної (трудової) діяльності (навчання);
момент виникнення колективного трудового спору (конфлікту) - дата, коли уповноважений представницький орган найманих працівників, категорії найманих працівників, колективу працівників або профспілки одержав від власника чи уповноваженого ним органу (представника) повідомлення про повну або часткову відмову у задоволенні колективних вимог і прийняв рішення про незгоду з рішенням власника чи уповноваженого ним органу (представника) або коли строки розгляду вимог, передбачені
Законом, закінчилися, а відповіді від власника не надійшло;
Національна служба посередництва і примирення - постійно діючий державний орган, який сприяє поліпшенню соціально-трудових відносин та запобігає виникненню колективних трудових спорів (конфліктів), прогнозує їх та сприяє своєчасному їх вирішенню, здійснює посередництво для вирішення таких спорів (конфліктів);
колективні трудові спори (конфлікти).
2. Розгляд матеріалів про виникнення колективного трудового спору (конфлікту)
2.1. Уповноважений найманими працівниками або профспілкою орган після прийняття рішення про вступ в колективний трудовий спір в трьохденний строк надсилає НСПП письмову інформацію про виникнення колективного трудового спору (конфлікту), в якій вказує:
- сторони колективного трудового спору (конфлікту);
- вимоги найманих працівників або профспілки.
2.2. Письмова інформація про виникнення колективного трудового спору (конфлікту) надсилається:
щодо колективних трудових спорів (конфліктів) на національному, галузевому та виробничому (для підприємств, які мають структурні підрозділи на території декількох адміністративно-територіальних одиниць України, передбачених частиною другою статті
133 Конституції України, на виробничому, територіальному і територіально-галузевому (в містах Києві та Севастополі) рівнях, - НСПП;
( Абзац другий пункту 2.2 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом НСПП
N 85 від 16.06.2004 )
щодо колективних трудових спорів (конфліктів) на виробничому, територіальному і територіально-галузевому - відділенням НСПП в Автономній Республіці Крим та областях.
( Абзац третій пункту 2.2 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом НСПП
N 85 від 16.06.2004 )
2.3. Письмова інформація про виникнення колективного трудового спору (конфлікту) реєструється в установленому порядку в книгах вхідних документів та з контрольними картками передається відповідно голові НСПП, начальнику відділення НСПП для надання доручення про її розгляд.
2.4. Розгляд письмової інформації про виникнення колективного трудового спору (конфлікту) здійснюється в день отримання:
по колективних трудових спорах (конфліктах) на національному, галузевому та виробничому (для підприємств, які мають структурні підрозділи на території декількох адміністративно-територіальних одиниць України, передбачених частиною другою статті
133 Конституції України - відділом правового забезпечення НСПП;
( Абзац другий пункту 2.4 із змінами, внесеними згідно з Наказом НСПП
N 38 від 23.03.2005 )
по колективних трудових спорах (конфліктах) на виробничому, територіальному і територіально-галузевому рівнях в містах Києві та Севастополі - відповідно сектором НСПП по роботі в місті Києві, представництвом НСПП в місті Севастополі;
( Абзац третій пункту 2.4 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказами НСПП
N 85 від 16.06.2004,
N 38 від 23.03.2005 )
по колективних трудових спорах (конфліктах) на виробничому, територіальному і територіально-галузевому рівнях - відділеннями НСПП в Автономній Республіці Крим та областях.
( Абзац четвертий пункту 2.4 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом НСПП
N 85 від 16.06.2004 )
( Підпункт 2.4 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом НСПП
N 408 від 05.09.2003 )
2.5. За результатами розгляду письмової інформації про виникнення колективного трудового спору відповідно відділ правового забезпечення НСПП, сектор НСПП по роботі в місті Києві, представництво НСПП в місті Севастополі, відділення НСПП в Автономній Республіці Крим та областях готують і направляють в день отримання письмової інформації подання на ім'я голови НСПП протягом однієї години з моменту отримання письмової інформації:
( Частина перша підпункту 2.5 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Наказами НСПП
N 408 від 05.09.2003,
N 38 від 23.03.2005,
N 73 від 08.07.2005 )
- про реєстрацію висунутих найманими працівниками або профспілками вимог та колективного трудового спору (конфлікту);
- про призупинення реєстрації висунутих найманими працівниками або профспілками вимог та колективного трудового спору (конфлікту) у випадках, визначених пунктом 4.1. цього Положення;
- про відмову в реєстрації найманими працівниками або профспілками вимог та колективного трудового спору у випадках, визначених пунктом 5.1. цього Положення.
В поданні визначаються:
- сторони колективного трудового спору (конфлікту) та їх юридичні адреси;
- момент виникнення колективного трудового спору (конфлікту;
- висунуті найманими працівниками або профспілкою вимоги;
- обгрунтування пропозицій щодо призупинення реєстрації або про відмову в реєстрації висунутих найманими працівниками або профспілкою вимог та колективного трудового спору (конфлікту).
2.6. Подання про реєстрацію, про призупинення рестрації або про відмову в реєстрації висунутих найманими працівниками або профспілкою вимог та колективного трудового спору (конфлікту) реєструється в установленому порядку загальним сектором НСПП і негайно передається на розгляд голови НСПП, який дає доручення відділу правового забезпечення НСПП про підготовку проекту відповідного розпорядження НСПП.
( Підпункт 2.6 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Наказами НСПП
N 408 від 05.09.2003,
N 38 від 23.03.2005 )
2.7. Відділ правового забезпечення НСПП готує в день отримання подання проект розпорядження НСПП і подає на підпис голові НСПП.
( Підпункт 2.7 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом НСПП
N 408 від 05.09.2003, в редакції Наказу НСПП
N 38 від 23.03.2005 )
2.8. В разі, якщо відповідний структурний підрозділ НСПП отримав в кінці робочого дня в п'ятницю усну інформацію про виникнення колективного трудового спору і про наступне направлення в суботу представницьким органом найманих працівників або профспілки письмової інформації про виникнення колективного трудового спору, то керівник структурного підрозділу НСПП невідкладно інформує голову НСПП, а в його відсутність - заступника голови НСПП, про передбачуване направлення в суботу подання про реєстрацію (призупинення реєстрації, відмову в реєстрації) колективного трудового спору (конфлікту).
У випадках, передбачених частиною першою цього пункту, структурні підрозділи НСПП виконують в суботу всі дії, передбачені пунктами 2.5.-2.7. цього Положення, з дотриманням положень частини другої статті
71 та статті
72 Кодексу законів про працю України.
( Розділ 2 доповнено пунктом 2.8 згідно з Наказом Національної служби посередництва і примирення
N 73 від 08.07.2005 )
3. Реєстрація висунутих найманими працівниками або профспілкою вимог та колективних трудових спорів (конфліктів)
3.1. Реєстрація висунутих найманими працівниками або профспілкою вимог та колективного трудового спору (конфлікту) здійснюється розпорядженням НСПП, в якому визначаються:
- факт реєстрації колективного трудового спору (конфлікту);
- реєстраційний номер колективного трудового спору (конфлікту);
- факт реєстрації висунутих найманими працівниками вимог.
3.2. Реєстраційний номер, який присвоюється колективному трудовому спору, складається із:
перші три цифри - порядковий номер реєстрації (для прикладу - 001);
через дефіс наступні дві цифри - останні дві цифри поточного року (для прикладу - 03);
через дріб записується код адміністративно-територіальної одиниці;
через дефіс - позначення буквою рівня колективного трудового спору (на виробничому рівні - В, на територіальному рівні - Т, на територіально-галузевому рівні - ТГ, на галузевому рівні - Г, на національному рівні - Н).
( Абзац п'ятий частини першої пункту 3.2 розділу 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом НСПП
N 85 від 16.06.2004 )
Коди адміністративно-територіальних одиниць:
Автономна Республіка Крим - 01
Вінницька область - 02
Волинська область - 03
Дніпропетровська область - 04
Донецька область - 05
Житомирська область - 06
Закарпатська область - 07
Запорізька область - 08
Івано-Франківська область - 09
Київська область - 10
Кіровоградська область - 11
Луганська область - 12
Львівська область - 13
Миколаївська область - 14
Одеська область - 15
Полтавська область - 16
Рівненська область - 17
................Перейти до повного тексту