- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ
Генеральний департамент банківського нагляду
Л И С Т
10.01.2005 N 43-812/168-165 |
Головам правлінь банків України
( Вимоги Листа скасовано на підставі Листа Національного
банку
N 43-812/1193-1247 від 11.02.2005 )
Результати опрацювання посуб'єктної інформації, що надається банками до 12-ї години дня подання заявок на участь у Торговельній сесії з купівлі-продажу іноземної валюти, незважаючи на значну кількість вказівок та додаткових роз'яснень, наданих Національним банком України у листах від 01.12.2004
N 45-012/692-12499, від 02.12.2004
N 45-012/694-12583, від 07.12.2004
N 43-812/8407-12796 та від 09.12.2004
N 43-812/8483-12901, свідчать про формальне ставлення керівництва та відповідальних працівників ряду банків до формування вищезазначеної інформації.
Перш за все це стосується повноти заповнення інформації при поданні заявки на купівлю іноземної валюти з метою погашення заборгованості перед банком-резидентом за кредитними договорами (підпункт "а" пункту 2.13 постанови Правління Національного банку України від 18.03.2004 N 127). Так, всупереч вимогам пункту 5 листа Національного банку України від 09.12.2004
N 43-812/8483-12901, окремі банки обмежуються зазначенням в колонці 5 додатків лише повідомлення, що метою надання кредиту було "поповнення обігових коштів". Однак подальше опрацювання документів, які мають стати підставою для купівлі іноземної валюти, свідчить, що в кінцевому підсумку кредитні кошти використовувалися з метою проплати зовнішньоекономічних контрактів.
Разом з цим, з метою уникнення неоднозначності розуміння шляхів використання кредитних коштів, у разі, якщо кредит наданий в одній іноземній валюті, в подальшому був конвертований в іншу іноземну валюту або в національну валюту, в колонці 5 окрім зазначення інформації про те, що кредит наданий з метою "поповнення обігових коштів", одночасно має бути зазначена інформація, яка дасть можливість зрозуміти кінцеву мету та місце використання кредитних коштів (наприклад, кредитні кошти конвертовано в гривні та використано на території України з метою забезпечення виробничо-господарської діяльності).
Мають місце також факти допущення перекручення інформації при заповненні колонки 4. Так, якщо дані усіх колонок можуть свідчити про те, що купівля іноземної валюти здійснюється з метою погашення заборгованості за кредитними договорами, в колонці 4 підставою для купівлі іноземної валюти зазначено пункт 2.За, який взагалі відсутній у переліку можливих підстав для купівлі іноземної валюти.
Встановлення таких фактів вимагало додаткового оперативного уточнення Робочою групою повноти та точності наданої банками інформації (у тому числі шляхом отримання факсокопій підтверджуючих документів), що значною мірою збільшувало тривалість проведення Торговельної сесії.
У зв'язку з встановленням постановою Правління Національного банку України від 29.12.2004
N 692 (зі змінами, внесеними постановою Правління Національного банку України від 04.01.2005
N 1 (далі - Постанова від 29.12.2004 N 692) обмежень щодо купівлі іноземної валюти за гривню на міжбанківському валютному ринку за окремими операціями, при заповненні додатків до листа від 09.12.2004
N 43-812/8483-12901 необхідно враховувати наступне.
................Перейти до повного тексту