1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
29.12.2004 N 692
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Правління Національного банку N 6 від 12.01.2005 )
Про окремі питання діяльності банків
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку N 1 від 04.01.2005 )
Беручи до уваги ознаки стабільності в банківському секторі, що спостерігаються протягом останнього місяця, та з метою закріплення позитивних тенденцій і забезпечення подальшої стабільної роботи банків, керуючись статтею 99 Конституції України, статтями 7, 55 Закону України "Про Національний банк України", статтями 63 - 64, 66 - 67 Закону України "Про банки і банківську діяльність", статтею 11 Декрету КМ України N 15-93 "Про систему валютного регулювання і валютного контролю", статтею 10 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом", Правління Національного банку України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Визнати недоцільним подальше продовження мораторію на дострокове розірвання строкових депозитних договорів.
2. Установити, що Національний банк України забезпечуватиме проведення грошово-кредитної політики в межах параметрів, визначених Основними засадами грошово-кредитної політики на 2005 рік, які враховують, що прогнозний рівень індексу споживчих цін буде в межах 8,5-9,5%.
Грошово-кредитна політика здійснюватиметься з метою укріплення купівельної спроможності гривні та цінової стабільності.
Динаміка обмінного курсу підпорядковуватиметься завданням підтримання цінової і фінансової стабільності. Обмінний курс гривні до долара США середній за рік прогнозується в межах 5,27-5,31.
Грошові агрегати використовуватимуться як проміжні орієнтири для забезпечення стабільності національної валюти.
3. Взяти до відома те, що Національний банк України вніс відповідні зміни до нормативно-правових актів з регулювання грошово-кредитного ринку, які дали змогу:
а) зняти обмеження щодо зарахування готівки в касах банків для покриття обов'язкових резервів;
б) розширити коло банків та інструментів, які можуть отримувати від Національного банку кредити овернайт (бланкові);
в) здійснювати підтримання ліквідності банків у потрібних обсягах.
4. Кредит рефінансування банкам шляхом проведення тендерів може надаватися з урахуванням процентів за користування кредитом, пені та можливих збитків, під забезпечення:
державних цінних паперів усіх випусків - 100% їх балансової вартості;
облігацій внутрішньої державної позики для погашення простроченої заборгованості з податку на додану вартість - 100% їх балансової вартості;
врахованих векселів, подвійних складських свідоцтв строком рефінансування до 14 днів - 60% балансової вартості;
врахованих векселів або подвійних складських свідоцтв строком рефінансування до 365 днів - 50% балансової вартості врахованих векселів або подвійних складських свідоцтв;
облігацій підприємств, а саме: ДТГО "Південно-Західна залізниця", ВАТ "Укртелеком", ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України", ДП НАЕК "Енергоатом" та облігації, емітовані Київською міською Радою - 50% їх номінальної вартості;
іпотечних сертифікатів із фіксованою дохідністю строком рефінансування до 14 днів - 30%, строком рефінансування до 365 днів - 20% від суми кредиту, наданого банком позичальнику.
Департаменту монетарної політики (Н.І.Гребеник):
підготувати графік проведення тендерів на 2005 рік та довести його до відома банків;
залежно від ситуації на грошово-кредитному ринку та стану ліквідності банків активізувати роботу щодо проведення позачергових тендерів з розміщення кредитних ресурсів.
( Пункт 4 в редакції Постанови Національного банку N 1 від 04.01.2005 )
5. Дозволити банкам нарощувати активні операції в обсягах, пропорційних приросту строкових депозитів за період з 30 листопада 2004 року до дати здійснення операції. Строки депозитів та активних операцій мають бути збалансованими.
Це положення не поширюється на:
кредити, що надаються за рахунок коштів Світового банку, Міжнародної фінансової корпорації, Німецько-українського фонду, Європейського банку реконструкції і розвитку;
кредити, надані в межах безумовних кредитних ліній та/або ризик за якими забезпечений гарантіями або резервними акредитивами, що надані фінансовими та/або банківськими установами з інвестиційним рейтингом;
на гарантії та акредитиви, що повністю забезпечені грошовими коштами.
6. Встановити ліміт видачі готівки до 80000 гривень (або еквівалентної суми в іноземній валюті) на місяць юридичним особам та фізичним особам - суб'єктам підприємницької діяльності, за винятком:
готівки на виплату заробітної плати, матеріальної допомоги, соціальних та прирівняних до них виплат;
готівки на видачу кредитними спілками кредитів та повернення залучених коштів членам кредитних спілок;
витрат на відрядження;
закупівля сільськогосподарської продукції в населення.
В окремих випадках банки можуть звертатися до територіальних управлінь Національного банку України з обгрунтованими заявами для отримання дозволу на видачу готівки в більших обсягах.
7. Тимчасово не допускається купівля іноземної валюти за гривню на міжбанківському валютному ринку України за операціями:
( Абзац перший пункту 7 в редакції Постанови Національного банку N 1 від 04.01.2005 )
а) з метою оплати товару, що імпортується без увезення в Україну, крім тих випадків, коли цей товар придбавається для використання за межами України під час виконання експортних договорів резидентів щодо здійснення робіт з капітального будівництва та пусконалагоджувальних робіт за межами України (тих, що укладені до набрання чинності цією постановою) та за договорами, що будуть укладені після набрання чинності цією постановою відповідно до виграних міжнародних тендерів з виконання вищезазначених робіт;
б) за кредитні кошти в гривнях:
з метою виконання зобов'язань за імпортними договорами (контрактами), зазначеними в підпункті "а" цього пункту;
за договорами гарантій (порук), уступки права вимоги (цесії), укладеними згідно з вимогами щодо договірних гарантій згідно з правилами Міжнародної торговельної палати (публікації МТП-325 та МТП-458), що передбачають виконання зобов'язань за зовнішньоекономічними договорами за третіх осіб;
для здійснення інвестицій за кордон;
в) для дострокового погашення резидентами кредитів, позик (фінансової допомоги) в іноземній валюті за договорами з нерезидентами;
г) уповноваженими банками під довгу валютну позицію.
8. Уповноваженим банкам не допускати надання кредитів в іноземній валюті для виконання зобов'язань:
а) за договорами (контрактами), що передбачають імпорт товарів без їх увезення на митну територію України, крім тих випадків, для яких зроблено виняток у підпункті "а" пункту 7 цієї постанови;
б) за договорами гарантій (порук), уступки права вимоги (цесії), що передбачають виконання зобов'язань за зовнішньоекономічними договорами, за винятком договорів, укладених банками, які є членами міжнародних платіжних систем, з метою виконання зобов'язань перед міжнародними платіжними системами.
9. Уповноваженим банкам:
забезпечити більш жорсткий контроль за розрахунками, що здійснюються через рахунки ЛОРО в гривнях банків-нерезидентів, а також через рахунки НОСТРО уповноважених банків, які відкриті в іноземних банках;
вжити заходів щодо розміщення рахунків НОСТРО в іноземних валютах переважно в країнах, що є емітентами цих валют.
10. Установити, що укладення і підтвердження угод з купівлі-продажу готівкових іноземних валют 1-ї групи Класифікатора іноземних валют та банківських металів Національного банку України за безготівкові або готівкові гривні між уповноваженими банками проводяться виключно під час проведення Торговельної сесії відповідно до правил її проведення.
На кожну суму перерахування та/або купівлі іноземної валюти за договорами про перестрахування страховики-резиденти та страховики (перестраховики), брокери-резиденти надають уповноваженому банку погодження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 10.12.2004 N 623.
11. Розрахункові документи банк приймає тільки протягом операційного часу і в межах залишку коштів на рахунку на початок операційного дня (крім платіжних вимог на примусове списання коштів).
З 1 до 9 січня 2005 року включно встановлено такий режим роботи банків, а саме:
а) 4 січня - технологічний робочий день без роботи з клієнтами;
б) 5-6 січня - банки можуть визначати окремий регламент щодо обслуговування клієнтів та забезпечують обслуговування клієнтів до 14 години та здійснюють такі операції:
безготівкові операції: приймання розрахункових документів з платежів до бюджету, обов'язкових зборів, платежів та внесків, комунальних платежів, перерахування пенсій, заробітної плати, інших соціальних виплат, коштів на відрядження, погашення кредитів (у тому числі процентів), митних платежів, платежів за енергоносії, платежів за договорами та платежів необхідних для забезпечення господарського обороту;
операції, пов'язані з виплатою готівки: виплата пенсій, виплата процентів, страхових платежів (виплат), заробітної плати, інших соціальних виплат, коштів на відрядження, виплати сум переказів, що надійшли на користь фізичної особи через міжнародні та внутрішньодержавні системи переказу для виплати готівкою, забезпечення роботи банкоматів;

................
Перейти до повного тексту