- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
27 грудня 2024 року № 175
Про затвердження Змін до Положення про порядок нагляду на консолідованій основі за небанківськими фінансовими групами
Відповідно до
статей 7,
15,
55-1,
56 Закону України "Про Національний банк України",
статей 23,
26 Закону України "Про фінансові послуги та фінансові компанії",
статей 4,
28,
33,
34,
36,
37,
40,
42,
43,
71,
72 Закону України "Про адміністративну процедуру", з метою приведення нормативно-правового акта Національного банку України з питань нагляду на консолідованій основі за небанківськими фінансовими групами у відповідність до законодавства України Правління Національного банку України постановляє:
2. Відповідальні особи небанківських фінансових груп складають консолідовану звітність небанківської фінансової групи станом на 31 грудня 2024 року згідно з вимогами
Положення, що діяли станом на 31 грудня 2024 року, та подають до Національного банку в порядку, визначеному законодавством України, що діяло станом на 31 грудня 2024 року.
3. Національний банк України здійснює розгляд заяв, клопотань, документів щодо визнання, зміни структури власності, припинення визнання небанківської фінансової групи, погодження відповідальної особи небанківської фінансової групи, отриманих до 31 грудня 2024 року та щодо яких станом на 01 січня 2025 року не прийнято рішення, відповідно до
Положення з урахуванням строків, визначених законодавством України, що діяло до 31 грудня 2024 року, з початком їх відліку з 01 січня 2025 року.
4. Департаменту методології регулювання діяльності небанківських фінансових установ (Сергій Савчук) після офіційного опублікування довести до відома небанківських надавачів фінансових, супровідних послуг інформацію про прийняття цієї постанови.
5. Постанова набирає чинності з 01 січня 2025 року.
Інд. 33
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
27 грудня 2024 року № 175
Зміни до Положення про порядок нагляду на консолідованій основі за небанківськими фінансовими групами
1. У розділі I:
1) пункт 1 після слів "(далі - Закон про фінансові послуги)" доповнити словами ",
Закону України "Про адміністративну процедуру" (далі - Закон про адміністративну процедуру)";
2) у пункті 3:
пункт після підпункту 14 доповнити новим підпунктом 14-1 такого змісту:
"14-1) уповноважена особа Національного банку в адміністративному провадженні, що вчиняється за цим Положенням, - Голова Національного банку, перший заступник та заступники Голови Національного банку, керівник структурного підрозділу Національного банку, відповідального за ліцензування надавачів фінансових послуг, або особа, яка виконує його обов’язки, керівник структурного підрозділу Національного банку, відповідального за здійснення безвиїзного нагляду за небанківськими фінансовими групами, або особа, яка виконує його обов’язки (далі - уповноважена особа Національного банку);";
пункт після абзацу вісімнадцятого доповнити новим абзацом дев’ятнадцятим такого змісту:
У зв’язку з цим абзац дев’ятнадцятий уважати абзацом двадцятим;
3) розділ після пункту 3 доповнити двадцятьма п’ятьма новими пунктами 3-1-3-25 такого змісту:
3-3. Адміністративне провадження розпочинається:
1) за заявою - з дня отримання Національним банком заяви, визначеної для відповідної процедури;
2) з ініціативи Національного банку - з дня складення Національним банком довідки/доповідної записки, в якій зафіксовані обставини, що можуть бути підставою для прийняття ним індивідуального акта щодо особи.
Перебіг строку в адміністративному провадженні починається з наступного дня після отримання заяви або складення довідки/доповідної записки.
3-4. Національний банк повідомляє учасника адміністративного провадження про початок адміністративного провадження невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня після його початку, а за наявності обґрунтованих причин - не пізніше трьох робочих днів після його початку. У повідомленні зазначаються права та обов’язки учасника адміністративного провадження, визначені
статтею 28 Закону про адміністративну процедуру, а також способи подання ним своїх пояснень і зауважень у справі та строк, протягом якого учасник адміністративного провадження має право їх подати.
3-6. Національний банк залишає заяву без руху, якщо таку заяву подано з порушенням встановлених законодавством України вимог.
Національний банк надсилає заявнику письмове повідомлення про залишення заяви без руху протягом трьох робочих днів з дня її отримання із зазначенням у письмовому повідомленні:
1) виявлених недоліків, які стали підставою для прийняття рішення про залишення заяви без руху;
2) способу та строку для усунення виявлених недоліків;
3) способу, порядку та строку оскарження рішення про залишення заяви без руху.
3-7. Національний банк має право зупинити адміністративне провадження за власною ініціативою або за письмовою заявою (клопотанням) особи у випадках, визначених у частині другій
статті 64 Закону про адміністративну процедуру.
3-8. Національний банк зупиняє адміністративне провадження, включаючи на письмову вимогу особи в довільній формі, з підстав, визначених у частині першій
статті 64 Закону про адміністративну процедуру.
3-9. Підставою для відмови в задоволенні заяви (клопотання) про зупинення адміністративного провадження є відсутність у такій заяві (такому клопотанні) обставин, що перешкоджають розгляду справи, інших підстав, визначених у
статті 64 Закону про адміністративну процедуру.
3-10. Підставою для відмови в задоволенні заяви (клопотання) про поновлення адміністративного провадження є й надалі наявність обставин, що зумовили його зупинення.
3-11. Національний банк у межах визначеного законодавством України строку розгляду адміністративної справи має право повідомити учасника адміністративного провадження в листі про необхідність доопрацювання поданого пакета документів, якщо документи не відповідають вимогам законодавства України, та/або надання ним додаткових документів/інформації, необхідних/необхідної для прийняття обґрунтованого рішення, та зазначити, що в разі неможливості доопрацювати пакет документів та/або надати зазначені документи/інформацію в запропонований строк учасник адміністративного провадження має право подати заяву (клопотання) про зупинення адміністративного провадження на строк, який є необхідним для подання таких документів/інформації.
Зазначене в абзаці першому пункту 3-11 розділу I цього Положення повідомлення Національного банку повинно містити застереження, що в разі неподання особою доопрацьованих та/або додаткових документів/інформації або заяви (клопотання) про зупинення адміністративного провадження в установлений Національним банком строк Національний банк прийматиме рішення за результатом розгляду наявних документів.
3-12. Національний банк має право під час адміністративного провадження зупинити адміністративне провадження для перевірки достовірності поданих учасником адміністративного провадження документів/інформації та/або отримання інформації від державних органів, іноземних державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та фізичних осіб, якщо відсутність такої перевірки та/або таких документів/інформації перешкоджає об’єктивному вирішенню справи.
Перебіг строку адміністративного провадження відновлюється з дня припинення обставини, що спричинила зупинення адміністративного провадження, а в разі неподання запитуваних документів/інформації - з робочого дня, наступного за днем спливу строку, визначеного для їх подання.
3-13. Національний банк установлює строк подання визначених у пункті 3-11 розділу I цього Положення інформації, документів та/або внесення виправлень до документів відповідно до зауважень, наданих Національним банком, відповідно до пункту 3-11 розділу I цього Положення.
3-14. Зупинення адміністративного провадження у справі зупиняє перебіг усіх строків у цій справі. Перебіг строків продовжується з дня поновлення адміністративного провадження.
3-15. Національний банк відновлює адміністративне провадження за власною ініціативою або за заявою (клопотанням) особи після надання доопрацьованих/додаткових документів/інформації та/або після перевірки достовірності поданих документів/інформації або після отримання визначеної в пункті 3-11 розділу I цього Положення інформації/документів, та/або після припинення обставини, що спричинила зупинення адміністративного провадження, та/або в разі неподання запитуваних документів/інформації - із робочого дня, наступного за днем спливу строку, визначеного для їх подання.
3-16. Національний банк повертає подану згідно з цим Положенням у паперовій формі заяву без прийняття рішення за заявою у випадках, передбачених частиною першою
статті 45 Закону про адміністративну процедуру, засобами поштового зв’язку з повідомленням про вручення.
3-17. Рішення про відмову в прийнятті заяви до розгляду у випадках, передбачених пунктами 2-6 частини першої
статті 45 Закону про адміністративну процедуру, приймає уповноважена особа Національного банку, про що особа, яка подала заяву, повідомляється невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня з дня прийняття рішення про відмову в прийнятті заяви.
3-18. Уповноважена особа Національного банку до безпосереднього розгляду Комітетом з питань нагляду та регулювання діяльності ринків небанківських фінансових послуг (далі - Комітет з нагляду) рішень, визначених у пунктах 38, 42 розділу IV, пункті 52 розділу VI, пункті 82 розділу VII, пункті 125 розділу XI цього Положення, приймає процедурні рішення про:
1) продовження строку прийняття рішення/вирішення адміністративної справи;
2) залишення заяви без руху;
3) продовження строку усунення виявлених недоліків за клопотанням учасника адміністративного провадження або відмову в продовженні такого строку;
4) зупинення/поновлення адміністративного провадження;
5) відмову в прийнятті заяви до розгляду у випадках, зазначених у пунктах 2-6 частини першої
статті 45 Закону про адміністративну процедуру;
6) задоволення повністю або частково/відмову в задоволенні запиту про доступ до матеріалів адміністративної справи;
7) задоволення або відмову в задоволенні клопотання, визначеного в пункті 7 частини першої
статті 28 Закону про адміністративну процедуру;
8) закриття адміністративного провадження з підстав, визначених у частині другій
статті 65 Закону про адміністративну процедуру.
3-19. Комітет з нагляду здійснює процедурні дії та приймає процедурні рішення, ініційовані відповідно до
Закону про адміністративну процедуру під час безпосереднього розгляду на засіданні Комітетом з нагляду питання щодо прийняття рішень, визначених у пунктах 38, 42 розділу IV, пункті 52 розділу VI, пункті 82 розділу VII, пункті 125 розділу XI цього Положення.
3-20. Національний банк закриває адміністративне провадження з підстав, визначених у
статті 65 Закону про адміністративну процедуру, включаючи в разі отримання від учасника адміністративного провадження клопотання про відмову від розгляду заяви та закриття адміністративного провадження з підстав, визначених у пункті 40-2 розділу IV та пункті 78-1 розділу VII цього Положення.
3-21. Повідомлення про процедурні дії і процедурні рішення, прийняті під час здійснення адміністративного провадження за цим Положенням, направляється Національним банком з дотриманням вимог, визначених у
статті 32 Закону про адміністративну процедуру.
3-22. Рішення Комітету з нагляду, визначені в пунктах 38, 42 розділу IV, пункті 52 розділу VI, пункті 82 розділу VII, пункті 125 розділу XI цього Положення, повинні містити відомості, передбачені в
статті 71 Закону про адміністративну процедуру. Якщо рішення Комітету з нагляду негативно впливає на право, свободу чи законний інтерес особи або покладає на неї певний обов’язок, у такому рішенні зазначаються підстави прийняття такого акта з належним обґрунтуванням, строк і порядок його оскарження (у тому числі найменування суду, до якого особа може подати позов), а також вказівку на те, що оскарження рішення, акта або дії Національного банку не зупиняє їх виконання відповідно до
статті 74 Закону України "Про Національний банк України".
3-23. Адміністративні акти, прийняті Комітетом з нагляду під час здійснення адміністративного провадження за цим Положенням, доводяться до відома особи шляхом їх надсилання в один із зазначених способів:
1) в електронній формі на електронну адресу особи разом із супровідним листом, підписаним шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП) уповноваженої особи Національного банку;
2) у паперовій формі (або у формі паперової копії електронного документа/документа в паперовій формі, засвідченої в порядку, установленому законодавством України) на поштову адресу особи рекомендованим листом із повідомленням про вручення разом із копією супровідного листа, засвідченою в порядку, установленому законодавством України.
3-24. Днем доведення до відома особи адміністративного акта, прийнятого Комітетом з нагляду під час здійснення адміністративного провадження за цим Положенням, є день виконання Національним банком дій, зазначених у пункті 3-23 розділу I цього Положення.
3-25. Рішення, зазначені в пунктах 38, 42 розділу IV, пункті 52 розділу VI, пункті 81 розділу VII та пункті 125 розділу XI цього Положення, щодо небанківської фінансової групи, відповідальною особою якої є небанківський надавач фінансових платіжних послуг, приймає Комітет з питань нагляду та регулювання діяльності банків, оверсайта платіжної інфраструктури.".
2. У розділі II:
2) у підпункті 1 пункту 16 слова та літери "кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП)" замінити літерами "КЕП".
3. У розділі III:
1) у пункті 22:
підпункт 1 викласти в такій редакції:
"1) заяви до Національного банку України про намір стати контролером небанківської фінансової групи за формою, наведеною в додатку 1 до цього Положення (далі - заява про намір стати контролером небанківської фінансової групи);";
2) пункт 23 після слова "подання" доповнити словами "заяви про намір стати контролером небанківської фінансової групи і";
3) пункт 24 викласти в такій редакції:
"24. Національний банк залишає заяву про намір стати контролером небанківської фінансової групи без руху, якщо таку заяву, документи/інформацію, зазначені в пункті 22 розділу III цього Положення, подано з порушенням встановлених законодавством України вимог. Національний банк надсилає заявнику письмове повідомлення з урахуванням вимог, установлених у пункті 3-6 розділу I цього Положення.";
4) у пункті 26 слова "п’яти робочих днів із дня настання таких змін" замінити словами та цифрами "трьох робочих днів із дня настання таких змін з урахуванням вимог Положення
№ 200";
5) абзац перший пункту 27 викласти в такій редакції
"27. Уповноважений представник у заяві до Національного банку України про створення небанківської фінансової групи, складеній за формою, наведеною в додатку 11 до цього Положення (далі - заява про створення небанківської фінансової групи), зобов’язаний зазначити свою адресу електронної пошти та адресу електронної пошти контролера.";
6) у пункті 31:
підпункт 1 викласти в такій редакції:
"1) заяви про створення небанківської фінансової групи за формою, наведеною в додатку 11 до цього Положення;";
у підпункті 6 слово "пакета" замінити словами "заяви до Національного банку про погодження відповідальної особи небанківської фінансової групи та";
7) пункти 32, 34 викласти в такій редакції:
"32. Національний банк залишає заяву про створення небанківської фінансової групи/погодження відповідальної особи небанківської фінансової групи без руху з підстав та у строки, визначені в пункті 3-6 розділу I цього Положення.";
................Перейти до повного тексту