1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
29.12.2023 № 202
Про затвердження Положення про порядок нагляду на консолідованій основі за небанківськими фінансовими групами
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 34 від 19.03.2024 )
Відповідно до статей 7, 15, 55-1, 56 Закону України "Про Національний банк України", статей 21-26, пункту 30 розділу VII Закону України "Про фінансові послуги та фінансові компанії", з метою врегулювання порядку нагляду на консолідованій основі за небанківськими фінансовими групами, переважна діяльність у яких здійснюється фінансовими установами, державне регулювання і нагляд за якими здійснює Національний банк України, Правління Національного банку України постановляє:
1. Затвердити Положення про порядок нагляду на консолідованій основі за небанківськими фінансовими групами (далі - Положення), що додається.
2. Небанківським фінансовим групам, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк України (далі - Національний банк), привести свою діяльність у відповідність до вимог, установлених Положенням, протягом шести місяців з дня набрання чинності цією постановою.
3. Процедури ідентифікації / визнання / припинення визнання небанківських фінансових груп, ідентифікації / визнання зміни структури власності небанківської фінансової групи, погодження відповідальної особи небанківської фінансової групи, що були розпочаті до набрання чинності цією постановою, завершуються з дотриманням порядку і вимог нормативно-правових актів Національного банку, що діяли на дату початку таких процедур.
Рішення про визнання / відмову у визнанні небанківської фінансової групи, про визнання зміни структури власності / відмову у визнанні зміни структури власності небанківської фінансової групи, про припинення визнання / відмову в припиненні визнання небанківської фінансової групи, про погодження / відмову в погодженні відповідальної особи небанківської фінансової групи приймає Комітет з питань нагляду та регулювання діяльності ринків небанківських фінансових послуг.
4. Відповідальні особи небанківських фінансових груп подають до Національного банку консолідовану звітність небанківської фінансової групи станом на 31 грудня 2023 року, складену згідно з вимогами Положення, та в порядку, визначеному в Положенні.
5. Відповідальні особи небанківських фінансових груп під час складання звіту про регулятивний капітал небанківської фінансової групи консолідованої звітності небанківської фінансової групи на звітні дати 31 грудня 2023 року та 31 березня 2024 року визначають розмір регулятивного капіталу, необхідний розмір регулятивного капіталу та достатність регулятивного капіталу небанківської фінансової групи відповідно до розрахунку, встановленого в додатку до цієї постанови.
6. Національний банк не застосовує заходів впливу до відповідальної особи небанківської фінансової групи за несвоєчасне подання консолідованої звітності небанківської фінансової групи зі звітними датами 31 грудня 2023 року, 31 березня 2024 року та/або допущені помилки під час складання зазначеної звітності за умови, що консолідована звітність небанківської фінансової групи подана до Національного банку в повному обсязі до 25 червня 2024 року.
7. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Правління Національного банку України від 02 грудня 2021 року № 128 "Про затвердження Положення про порядок нагляду на консолідованій основі за небанківськими фінансовими групами".
8. Департаменту методології регулювання діяльності небанківських фінансових установ (Сергій Савчук) після офіційного опублікування довести до відома учасників ринку небанківських фінансових послуг інформацію про прийняття цієї постанови.
9. Постанова набирає чинності з 01 січня 2024 року.

Голова

А. Пишний
Додаток
до постанови Правління
Національного банку України
29.12.2023 № 202
Розрахунок
розміру регулятивного капіталу, необхідного розміру регулятивного капіталу та достатності регулятивного капіталу небанківської фінансової групи станом на звітні дати 31 грудня 2023 року та 31 березня 2024 року
1. Розмір регулятивного капіталу небанківської фінансової групи дорівнює сумі розмірів регулятивних капіталів учасників страхової підгрупи (за наявності), інших учасників цієї групи, для яких встановлена вимога щодо визначення регулятивного капіталу, що зменшена на суму вкладень учасників небанківської фінансової групи (володіння акціями, частками, паями) в капіталі інших учасників цієї групи, та капіталу інших учасників небанківської фінансової групи, який визначається з вирахуванням взаємних інвестицій у капітал учасників небанківської фінансової групи, якщо таке вирахування не було здійснене під час розрахунку капіталу учасників небанківської фінансової групи.
2. Необхідний розмір регулятивного капіталу небанківської фінансової групи дорівнює сумі необхідних розмірів регулятивного капіталу кожного з учасників цієї групи (якщо підгрупи не визначено) або страхової підгрупи (за наявності) та інших учасників небанківської фінансової групи з урахуванням положень пунктів 4, 5 цього додатка.
3. Регулятивний капітал страхової підгрупи небанківської фінансової групи / страхової компанії, якщо страхової підгрупи немає, визначається за такою формулою:
РКсп = СПА - З + ВАВ,
де РКсп - регулятивний капітал страхової підгрупи / страховика, якщо страхової підгрупи немає;
СПА - сума прийнятних активів на звітні дати 31 грудня 2023 року, 31 березня 2024 року;
З - сума величин довгострокових та поточних зобов’язань і забезпечень, що розраховується відповідно до законодавства України та визначається як сумарна величина розділів II-IV пасиву балансу (звіту про фінансовий стан), форма і склад статей якого визначаються Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 1 "Загальні вимоги до фінансової звітності", затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 07 лютого 2013 року № 73, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 лютого 2013 року за № 336/22868 (зі змінами) (далі - наказ № 73);
ВАВ - розмір відстрочених аквізиційних витрат, застосований страховиком для визначення нормативного обсягу активів, який визначається з метою дотримання нормативу платоспроможності та достатності капіталу, відповідно до вимог та з урахуванням обмежень, установлених нормативно-правовим актом, що встановлює обов’язкові критерії і нормативи достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, якості активів та ризиковості операцій страховика, на звітні дати 31 грудня 2023 року, 31 березня 2024 року.
Регулятивний капітал страхової підгрупи розраховується за даними субконсолідованої звітності страхової підгрупи / фінансової звітності страхової компанії.
4. Регулятивний капітал інших учасників небанківської фінансової групи визначається відповідно до вимог, установлених законодавством України. Якщо таких вимог не встановлено, то регулятивний капітал визначається в розмірі власного капіталу, що відображений у фінансовій звітності учасника небанківської фінансової групи у звіті "Баланс (Звіт про фінансовий стан)" (підсумок за розділом I "Власний капітал"), зменшеному на суму залишкової вартості нематеріальних активів (стаття 1000 розділу I "Необоротні активи"), що складений з урахуванням положень наказу № 73.
5. Необхідний розмір регулятивного капіталу учасника небанківської фінансової групи / страховика, якщо страхової підгрупи немає, визначається як більша з таких величин:
К;
НЗП,
де К - величина, що дорівнює:
для страховика, який здійснює або планує здійснювати види страхування інші, ніж страхування життя, - 30 млн грн;
для страховика, який здійснює або планує здійснювати страхування життя, - 45 млн грн;
НЗП - нормативний запас платоспроможності, який розраховується відповідно до законодавства України.
Необхідний розмір регулятивного капіталу страхової підгрупи розраховується як сума необхідних розмірів регулятивного капіталу учасників цієї підгрупи.
6. Необхідний розмір регулятивного капіталу інших учасників небанківської фінансової групи визначається відповідно до вимог (нормативів) щодо мінімального розміру власного або статутного капіталу, установлених законодавством України.
7. Достатність регулятивного капіталу визначається як різниця між розміром регулятивного капіталу небанківської фінансової групи та необхідним розміром регулятивного капіталу небанківської фінансової групи.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
29.12.2023 № 202
Положення
про порядок нагляду на консолідованій основі за небанківськими фінансовими групами
I. Загальні положення
1. Це Положення розроблено відповідно до Закону України "Про Національний банк України", Закону України "Про фінансові послуги та фінансові компанії" (далі - Закон про фінансові послуги) з урахуванням загальноприйнятих у міжнародній практиці принципів і стандартів нагляду на консолідованій основі.
2. Це Положення встановлює:
1) порядок ідентифікації контролером небанківської фінансової групи (далі - контролер) / Національним банком України (далі - Національний банк) небанківської фінансової групи, переважна діяльність у якій здійснюється фінансовими установами, нагляд за якими здійснює Національний банк (далі - небанківська фінансова група);
2) порядок визнання Національним банком небанківської фінансової групи;
3) критерії визначення підгруп у межах небанківської фінансової групи;
4) вимоги до відповідальної особи небанківської фінансової групи (далі - відповідальна особа) та порядок її погодження Національним банком;
5) вимоги до структури власності небанківської фінансової групи та порядок повідомлення про зміни структури власності небанківської фінансової групи та видів діяльності її учасників;
6) вимоги до систем корпоративного управління, внутрішнього контролю, включаючи управління ризиками (далі - система внутрішнього контролю) небанківської фінансової групи;
7) вимоги щодо дотримання пруденційних нормативів та пруденційних вимог до небанківської фінансової групи;
8) вимоги щодо складання консолідованої та субконсолідованої звітності небанківської фінансової групи та порядку надання небанківською фінансовою групою необхідної інформації Національному банку з метою здійснення нагляду на консолідованій і субконсолідованій основі;
9) порядок припинення визнання Національним банком небанківської фінансової групи.
3. Терміни в цьому Положенні вживаються в такому значенні:
1) внутрішньогрупові операції - операції між учасниками однієї небанківської фінансової групи (материнською та дочірніми установами - учасниками небанківської фінансової групи та/або між учасниками однієї небанківської фінансової групи, які не пов’язані між собою відносинами контролю);
2) дата визнання - дата прийняття уповноваженим колегіальним органом Національного банку рішення про визнання небанківської фінансової групи;
3) дата набуття контролю - дата отримання можливості здійснювати вирішальний вплив на управління та/або діяльність юридичних осіб - учасників небанківської фінансової групи або особи, яка контролює учасника небанківської фінансової групи шляхом прямого та/або опосередкованого володіння однією особою самостійно або разом з іншими особами акціями або правами голосу за акціями, часткою в статутному (складеному) капіталі юридичної особи в розмірі 50 і більше відсотків та/або незалежної від формального володіння можливості здійснення такого впливу на управління чи діяльність юридичної особи;
4) дата створення - дата, з якої група юридичних осіб починає відповідати визначенню терміна "небанківська фінансова група", що наведений в Законі про фінансові послуги;
5) електронна адреса контролера / відповідальної особи / учасника небанківської фінансової групи для здійснення офіційної комунікації з Національним банком (далі - електронна адреса) - адреса електронної пошти контролера / відповідальної особи / учасника небанківської фінансової групи, надана Національному банку в порядку, визначеному в нормативно-правових актах Національного банку, які регулюють питання авторизації надавачів фінансових послуг та умови здійснення ними діяльності з надання фінансових послуг, визначають загальні вимоги до документів і порядок їх подання до Національного банку в межах окремих процедур, або адреса електронної пошти відповідальної особи, контролера небанківської фінансової групи, зазначена в документах, поданих такою особою Національному банку згідно з вимогами законодавства України з питань нагляду на консолідованій основі;
6) іноземна небанківська фінансова група - небанківська фінансова група, яка є частиною міжнародної фінансової групи та яка підлягає нагляду на консолідованій основі з боку Національного банку;
7) країна походження - країна реєстрації установи - учасника міжнародної небанківської фінансової групи, наглядовий орган якої здійснює нагляд на консолідованій основі за таким учасником;
8) міжнародна небанківська фінансова група - група фінансових установ, пов’язаних відносинами контролю, діяльність якої представлена більше ніж в одній країні та яка підлягає нагляду на консолідованій основі з боку іноземного органу нагляду;
9) національна небанківська фінансова група - небанківська фінансова група, яка підлягає нагляду на консолідованій основі з боку Національного банку і не є частиною міжнародної небанківської фінансової групи;
10) особи, пов’язані з небанківською фінансовою групою, - пов’язані особи надавачів фінансових послуг - учасників небанківської фінансової групи відповідно до Закону про фінансові послуги, Закону про страхування;
11) ризик концентрації - ймовірність понесення втрат, виникнення збитків або недоотримання запланованих доходів, що виникає внаслідок нерівномірного скупчення активів, зобов’язань, операцій з контрагентами, інвестицій певної якості, галузевих ризиків, інших ризиків або їх поєднання;
12) структура власності небанківської фінансової групи - система взаємовідносин юридичних та фізичних осіб, що дає змогу визначити всіх учасників небанківської фінансової групи, які мають спільного контролера;
13) суттєві статті консолідованого звіту про сукупний дохід, прибуток або збиток небанківської фінансової групи - статті, що становлять в абсолютному вираженні п’ять і більше відсотків від обсягу доходу від звичайної діяльності небанківської фінансової групи;
14) суттєві статті консолідованого звіту про фінансовий стан небанківської фінансової групи - статті, що становлять п’ять і більше відсотків від валюти консолідованого звіту небанківської фінансової групи;
15) уповноважена посадова особа Національного банку - Голова Національного банку, перший заступник Голови Національного банку, заступник Голови Національного банку, керівник структурного підрозділу Національного банку, відповідального за ліцензування надавачів фінансових послуг, його заступник, керівник підрозділу в складі структурного підрозділу Національного банку, відповідального за ліцензування надавачів фінансових послуг, його заступник або особи, які виконують їхні обов’язки, керівник структурного підрозділу Національного банку, відповідального за здійснення безвиїзного нагляду за небанківськими фінансовими групами або особа, яка виконує його обов’язки;
16) уповноважений представник - фізична особа, яка має право на вчинення відповідних дій від імені фізичної або юридичної особи на підставі закону, статуту, довіреності або іншого документа щодо надання таких повноважень відповідно до законодавства України.
Інші терміни в цьому Положенні вживаються в значеннях, наведених у Законі про фінансові послуги, Законі про страхування, нормативно-правових актах Національного банку з питань авторизації надавачів фінансових послуг та умов здійснення ними діяльності з надання фінансових послуг, структур власності, встановлення пруденційних вимог у межах повноважень, встановлених Законом про фінансові послуги, Законом про страхування.
4. Вимоги цього Положення поширюються на юридичних та фізичних осіб, які мають намір стати контролерами небанківських фінансових груп, що вже є або створюється (далі - особа, яка має намір стати контролером небанківської фінансової групи), контролерів, учасників небанківських фінансових груп, включаючи відповідальних осіб.
5. Контролер забезпечує таку структуру небанківської фінансової групи (систему взаємодії між учасниками небанківської фінансової групи, систему управління, контролю та звітування в небанківській фінансовій групі), яка дає змогу здійснювати за нею нагляд на консолідованій основі, включаючи своєчасне виявлення та обмеження ризиків у такій групі.
6. Відповідальна особа зобов’язана для забезпечення виконання вимог, установлених до небанківської фінансової групи та підгруп небанківської фінансової групи:
1) повідомляти Національному банку про обставини або події, що відповідно до вимог законодавства України та внутрішніх документів учасників небанківської фінансової групи свідчать / можуть свідчити про невідповідність структури власності небанківської фінансової групи вимогам цього Положення;
2) повідомляти Національному банку про зміни щодо структури власності небанківської фінансової групи та/або видів діяльності її учасників не пізніше 30 календарних днів після настання таких змін;
3) забезпечити дотримання небанківською фінансовою групою вимог, установлених цим Положенням, нормативно-правовими актами Національного банку з питань діяльності надавачів фінансових послуг, включаючи дотримання пруденційних нормативів та інших пруденційних вимог, законодавством України, лімітів та обмежень щодо окремих видів діяльності учасників групи, включаючи вимоги щодо діяльності на території іноземних держав, установлених Національним банком;
4) забезпечувати комунікацію учасників небанківської фінансової групи щодо всіх питань, які можуть виникати в Національного банку в межах здійснення нагляду на консолідованій основі;
5) отримувати необхідну для виконання вимог цього Положення інформацію щодо осіб, визначених у пункті 9 розділу I цього Положення.
7. Учасники небанківської фінансової групи зобов’язані:
1) не пізніше 10 календарних днів після зміни своєї структури власності та/або видів діяльності повідомити про це відповідальну особу;
2) подавати відповідальній особі, Національному банку (на його вимогу) звіти та інформацію, включаючи ті, що потрібні для підготовки консолідованої звітності, субконсолідованої звітності, проміжної консолідованої звітності групи;
3) забезпечувати виконання вимог Закону про фінансові послуги, Закону про страхування, цього Положення та нормативно-правових актів Національного банку з питань авторизації надавачів фінансових послуг та умови здійснення ними діяльності з надання фінансових послуг, структур власності, встановлення пруденційних вимог в межах повноважень, встановлених Законом про фінансові послуги, Законом про страхування.
8. Національний банк має право:
1) вимагати від фінансової установи, за якою здійснює нагляд, учасника небанківської фінансової групи, відповідальної особи, контролера подання інформації та документів, що підтверджують (спростовують):
існування небанківської фінансової групи;
склад учасників небанківської фінансової групи;
характер взаємовідносин між особами;
види діяльності учасників небанківської фінансової групи;
2) вживати заходів, визначених законодавством України, з метою:
встановлення відповідності структури власності небанківської фінансової групи вимогам законодавства України;
ідентифікації небанківської фінансової групи, не ідентифікованої контролером;
ідентифікації змін структури власності небанківської фінансової групи, не ідентифікованих контролером, включаючи письмове запитування у фінансової установи, нагляд за якою здійснює Національний банк, учасника небанківської фінансової групи, відповідальної особи, контролера інформації, документів (їх копій) відповідно до вимог, визначених Законом про фінансові послуги, іншими законами України, а також вимогу надання відповідних пояснень;
3) у межах своїх повноважень запитувати / вимагати від фінансової установи, нагляд за діяльністю якої здійснює Національний банк, небанківської фінансової групи, учасників небанківської фінансової групи, відповідальної особи, контролера небанківської фінансової групи, особи, яка має намір стати контролером небанківської фінансової групи, подання інформації, документів (їх копій) та пояснень у випадках, визначених Законом про фінансові послуги, іншими законами України, необхідних для здійснення нагляду на консолідованій основі.
9. Фінансова установа, нагляд за якою здійснює Національний банк, небанківська фінансова група, учасник небанківської фінансової групи, відповідальна особа, контролер, особа, яка має намір стати контролером небанківської фінансової групи, зобов’язані надати на вимогу Національного банку відповідну інформацію, документи (їх копії) та пояснення у випадках, визначених Законом про фінансові послуги, іншими законами України, цим Положенням, у строки, визначені в запиті / вимозі.
10. Порядок взаємодії між учасниками небанківської фінансової групи та подання інформації, документів (їх копій у випадках, визначених Законом про фінансові послуги), пояснень, фінансової звітності учасниками небанківської фінансової групи відповідальній особі встановлюється відповідальною особою.
11. Національний банк за порушення вимог цього Положення в межах своїх повноважень має право застосувати до небанківської фінансової групи, відповідальної особи, інших учасників небанківської фінансової групи заходи впливу відповідно до Закону про фінансові послуги, Закону про страхування та в порядку, визначеному нормативно-правовим актом Національного банку щодо застосування коригувальних заходів, заходів раннього втручання, заходів впливу у сфері державного регулювання діяльності на ринках небанківських фінансових послуг.
12. Національний банк з метою державного регулювання і нагляду в межах своїх повноважень, визначених законодавством України, звертається за потреби до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР), органів державної влади та місцевого самоврядування, інших юридичних та фізичних осіб, іноземних органів нагляду з метою уточнення або отримання інформації та документів, потрібних для ідентифікації, визнання небанківської фінансової групи, погодження відповідальної особи та припинення визнання небанківської фінансової групи, здійснення нагляду на консолідованій основі, проведення інспекційних перевірок та ініціювання застосування заходів впливу до небанківської фінансової групи, учасників небанківської фінансової групи.
13. Національний банк розміщує на сторінках офіційного Інтернет-представництва Національного банку інформацію про склад небанківських фінансових груп.
II. Порядок надання інформації
14. Особа, яка має намір стати контролером небанківської фінансової групи, контролер, відповідальна особа, учасник небанківської фінансової групи або уповноважений представник подають до Національного банку документи, інформацію, визначені в розділах III, IV цього Положення, з дотриманням вимог, встановлених нормативно-правовим актом Національного банку, що визначає загальні вимоги до документів і порядок їх подання до Національного банку в межах окремих процедур.
15. Документи, що подаються до Національного банку відповідно до цього Положення, мають бути складені українською мовою, не містити виправлень і неточностей, а також розбіжностей між відомостями, викладеними в них та/або отриманими з офіційних джерел. Документи, що подаються до Національного банку, мають бути дійсними на дату їх подання та протягом усього строку розгляду документів.
Особа, яка має намір стати контролером небанківської фінансової групи, контролер, відповідальна особа, учасник небанківської фінансової групи мають право не подавати до Національного банку документи, що раніше подавалися, за умови, що такі документи є дійсними та оформленими згідно з вимогами цього Положення, а інформація, яка в них міститься, є актуальною.
Особа, зазначена в абзаці другому пункту 15 розділу II цього Положення, з метою врахування таких документів подає до Національного банку клопотання, у якому наводить перелік раніше поданих документів із зазначенням їх назв, дат видачі, органів (осіб), що їх видали, інформацію про те, у складі якого пакета документів документи раніше подавалися до Національного банку, а також запевнення, що ці документи є дійсними, а інформація, яка в них міститься, є актуальною.
16. Документи, визначені цим Положенням, подаються до Національного банку виключно в один із таких способів:
1) у формі електронного документа або електронної копії документа, підписаного шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП), - електронним повідомленням на офіційну електронну поштову скриньку Національного банку nbu@bank.gov.ua або іншими засобами електронного зв’язку, які використовуються Національним банком для електронного документообігу;
2) у паперовій формі з одночасним обов’язковим поданням електронних копій цих документів (без накладення КЕП) на цифрових носіях інформації (USB-флешнакопичувачах) або засобами електронного зв’язку, які використовуються Національним банком для електронного документообігу.
17. Електронні документи та електронні копії документів повинні мати коротку назву латинськими літерами, що відображає зміст і реквізити документа.
18. Національний банк розміщує на сторінці офіційного Інтернет-представництва форми документів, які подаються до Національного банку в електронній формі у форматі Excel або іншому форматі, визначеному Національним банком, та описи параметрів їх заповнення.
19. Уповноважена посадова особа Національного банку має право комунікувати з особою, яка має намір стати контролером небанківської фінансової групи, контролером, відповідальною особою, учасником небанківської фінансової групи, уповноваженим представником засобами електронної пошти Національного банку (шляхом надсилання повідомлення з офіційної електронної поштової скриньки Національного банку nbu@bank.gov.ua).
Така комунікація в межах повноважень Національного банку, визначених Законом про фінансові послуги, іншими законами України, включає:
1) запитування додаткової інформації, документів (їх копій) і пояснень, необхідних для прийняття рішення згідно з цим Положенням;
2) отримання інформації, пояснень, додаткових документів, необхідних для прийняття рішення згідно з цим Положенням, у формі електронних документів та/або електронних копій документів;
3) надсилання повідомлень про рішення, прийняті Національним банком відповідно до цього Положення;
4) інші заходи, визначені законодавством України.
20. Особа, яка має намір стати контролером небанківської фінансової групи, контролер, відповідальна особа, учасник небанківської фінансової групи або уповноважений представник зобов’язані надіслати у відповідь електронне повідомлення, яке підтверджує отримання електронного повідомлення Національного банку, протягом одного робочого дня після отримання електронного повідомлення (листа) Національного банку, зазначеного в пункті 19 розділу II цього Положення.
21. Національний банк має право здійснювати комунікацію з особою, яка має намір стати контролером небанківської фінансової групи, контролером, відповідальною особою, учасником небанківської фінансової групи або уповноваженим представником у паперовій формі в разі недотримання зазначеними особами строків, визначених у пункті 20 розділу II цього Положення.
III. Ідентифікація небанківської фінансової групи
22. Юридична або фізична особа, яка має намір стати контролером небанківської фінансової групи, зобов’язана до дати набуття контролю над небанківською фінансовою групою повідомити про свій намір Національний банк шляхом подання таких відомостей:
1) повідомлення про намір стати контролером небанківської фінансової групи за формою, наведеною в додатку 1 до цього Положення;
2) інформації про небанківську фінансову установу, яка має намір стати контролером небанківської фінансової групи / контролера небанківської фінансової групи за формою, наведеною в додатку 2 до цього Положення;
3) інформації про юридичну особу (крім небанківських фінансових установ), яка має намір стати контролером небанківської фінансової групи / контролера небанківської фінансової групи за формою, наведеною в додатку 3 до цього Положення;
4)інформації про фізичну особу, яка має намір стати контролером небанківської фінансової групи / контролера небанківської фінансової групи за формою, наведеною в додатку 4 до цього Положення;
5) інформації про небанківську фінансову групу (національну або іноземну) за відповідними формами, наведеними в додатках 5, 6 до цього Положення;
6) інформації про учасників / майбутніх учасників національної або іноземної небанківської фінансової групи, контролером якої має намір стати юридична або фізична особа, за відповідними формами, наведеними в додатках 7, 8 до цього Положення;
7) структури власності небанківської фінансової групи за формою, наведеною в додатку 9 до цього Положення;
8) структури небанківської фінансової групи та групи осіб, пов’язаних з небанківською фінансовою групою, які мають спільного контролера з учасниками небанківської фінансової групи, за формою, наведеною в додатку 10 до цього Положення.
23. Фізична особа, яка має намір стати контролером небанківської фінансової групи, зобов’язана повідомити про свій намір Національний банк через визначену нею уповноважену особу шляхом подання відомостей, визначених у пункті 22 розділу III цього Положення.
24. Національний банк вимагає від особи, яка має намір стати контролером небанківської фінансової групи, подання ненаданих та/або виправлених документів у строк, визначений Національним банком, у разі подання неповного пакета документів чи їх невідповідності вимогам цього Положення.
25. Національний банк має право письмово запитувати в особи, яка має намір стати контролером небанківської фінансової групи, подання інформації, документів і звітності, потрібних для уточнення структури власності небанківської фінансової групи, видів діяльності її учасників, включаючи інформацію про суттєві внутрішньогрупові операції та інформацію про пов’язаних з небанківською фінансовою групою осіб.
26. Особа, яка має намір стати контролером небанківської фінансової групи, зобов’язана повідомити Національний банк про зміни у відомостях, які були подані до Національного банку відповідно до вимог пункту 22 розділу III цього Положення, які відбулися до дати набуття контролю над небанківською фінансовою групою, через уповноваженого представника або самостійно протягом п’яти робочих днів із дня настання таких змін.
27. Уповноважений представник у повідомленні про створення небанківської фінансової групи, складеному за формою, наведеною в додатку 11 до цього Положення, зобов’язаний зазначити свою адресу електронної пошти та адресу електронної пошти контролера.
Такі адреси електронної пошти вважаються офіційними адресами для комунікації з контролером та уповноваженим представником.
28. Відповідальна особа, учасник небанківської фінансової групи, контролер у разі зміни адреси електронної пошти відповідальної особи / учасника небанківської фінансової групи / контролера для офіційної комунікації з Національним банком не пізніше 30 календарних днів з дня такої зміни письмово повідомляють про це Національний банк.
29. Контролер ідентифікує небанківську фінансову групу як групу юридичних осіб, які мають спільного контролера (крім банку), що складається з двох або більше фінансових установ, у якій фінансові установи, інші, ніж банк, здійснюють переважну діяльність, відповідно до вимог цього Положення.
30. Контролер, здійснивши ідентифікацію небанківської фінансової групи, не пізніше 20 календарних днів із дати створення небанківської фінансової групи зобов’язаний забезпечити подання учасниками небанківської фінансової групи до відповідальної особи, визначеної відповідно до вимог статті 26 Закону про фінансові послуги, інформації, документів і фінансової звітності, потрібних для подання відповідальною особою до Національного банку відомостей про небанківську фінансову групу, визначених у пункті 31 розділу III цього Положення.
31. Контролер протягом 30 календарних днів із дати створення небанківської фінансової групи зобов’язаний забезпечити подання відповідальною особою до Національного банку:
1) повідомлення за формою, наведеною в додатку 11 до цього Положення;
2) інформації про небанківську фінансову групу за формою, наведеною в додатку 5 (щодо національної небанківської фінансової групи) або в додатку 6 (щодо іноземної небанківської фінансової групи) до цього Положення;
3) інформації про учасників / майбутніх учасників національної або іноземної небанківської фінансової групи, контролером якої має намір стати юридична або фізична особа, за відповідними формами, наведеними в додатках 7, 8 до цього Положення;
4) структури власності небанківської фінансової групи за формою, наведеною в додатку 9 до цього Положення;
5) структури небанківської фінансової групи та групи осіб, пов’язаних з небанківською фінансовою групою, які мають спільного контролера з учасниками небанківської фінансової групи, за формою, наведеною в додатку 10 до цього Положення;
6) пакета документів для погодження відповідальної особи, визначених у пункті 50 розділу VI цього Положення.
32. Національний банк має право вимагати від відповідальної особи подання ненаданих та/або виправлених документів у строк, визначений Національним банком, у разі подання не всіх документів, зазначених у пунктах 22, 31 розділу III цього Положення, чи їх невідповідності вимогам цього Положення.
Перебіг строку розгляду пакета документів зупиняється та поновлюється після отримання всіх додаткових / виправлених документів, інформації та пояснень або після спливу встановленого строку для їх подання.
33. Відповідальна особа зобов’язана повідомити Національний банк про зміни в документах, поданих до Національного банку відповідно до вимог розділу III цього Положення, які відбулися до дати визнання Національним банком небанківської фінансової групи, протягом 10 календарних днів після настання змін та подати підтвердні документи щодо таких змін протягом 30 календарних днів після настання змін.
34. Національний банк має право продовжити строк подання пакета документів та/або строк розгляду пакета документів і встановити строк, на який продовжено строк розгляду та/або подання, але не більше ніж на 30 календарних днів.
Повідомлення про продовження строку надсилається за підписом уповноваженої посадової особи Національного банку.
Клопотання заявника щодо продовження строку подання документів повинно містити обґрунтування причин продовження зазначеного строку.
35. Відповідальна особа має право відкликати поданий пакет документів для його оновлення з подальшим його поданням до Національного банку в установлений Національним банком строк.
Національний банк на підставі отриманого клопотання заявника повертає заявнику пакет документів, який було подано до Національного банку в паперовій формі, засобами поштового зв’язку з повідомленням про вручення.
36. Національний банк ідентифікує небанківську фінансову групу, яка не була ідентифікована контролером або яка була ідентифікована контролером не в повному складі, на підставі інформації, отриманої під час здійснення нагляду, включаючи інформацію, отриману від НКЦПФР, інших державних органів, іноземних органів нагляду, з відкритих джерел, з урахуванням ознак, які можуть свідчити про наявність контролю та умов, установлених у пунктах 62, 63 розділу VII цього Положення.
37. Національний банк за результатами такої ідентифікації вимагає від контролера небанківської фінансової групи виконання вимог цього Положення та забезпечення подання відповідальною особою відомостей про небанківську фінансову групу в порядку, визначеному в пунктах 30, 31 та 33 розділу III цього Положення.
IV. Визнання небанківських фінансових груп
38. Національний банк приймає рішення про визнання небанківської фінансової групи та визначення підгруп у складі небанківської фінансової групи на підставі інформації та документів, зазначених у пунктах 22, 31, 36 розділу III цього Положення, протягом 90 календарних днів із дати подання повного пакета документів. Рішення приймає Комітет з питань нагляду та регулювання діяльності ринків небанківських фінансових послуг (далі - Комітет з нагляду).
39. Національний банк у разі ненадання контролером, відповідальною особою у визначений Національним банком строк документально підтверджених заперечень існування небанківської фінансової групи, або якщо такі заперечення та/або документи є необґрунтованими і не містять доказів невідповідності уточненої структури власності небанківської фінансової групи ознакам та умовам, наведеним у пунктах 62, 63 розділу VII цього Положення, визнає небанківську фінансову групу на підставі інформації, отриманої за результатами ідентифікації Національним банком небанківської фінансової групи відповідно до пункту 36 розділу III цього Положення. Рішення про визнання небанківської фінансової групи, визначення підгруп в її складі та визначення контролера і відповідальної особи такої небанківської фінансової групи приймає Комітет з нагляду.
40. Національний банк приймає рішення про визнання небанківської фінансової групи на підставі інформації, отриманої за результатами ідентифікації Національним банком небанківської фінансової групи, протягом 90 календарних днів після закінчення строку, установленого ним для подання відомостей про небанківську фінансову групу або обґрунтованих, документально підтверджених заперечень існування небанківської фінансової групи, якщо відповідальна особа в строк, установлений Національним банком, що не перевищує 30 календарних днів, не подала або подала зазначені документи з недотриманням вимог, установлених в розділах II та III цього Положення. Рішення приймає Комітет з нагляду.
41. Національний банк протягом п’яти робочих днів із дня прийняття ним рішення про визнання небанківської фінансової групи, погодження відповідальної особи групи надсилає повідомлення про прийняте рішення відповідальній особі та контролеру.
Відповідальна особа повідомляє учасників небанківської фінансової групи стосовно визнання небанківської фінансової групи Національним банком.
42. Національний банк приймає рішення про відмову у визнанні небанківської фінансової групи, якщо група не відповідає ознакам, визначеним у пункті 29 розділу III цього Положення, та протягом п’яти робочих днів із дня прийняття такого рішення надсилає особі, яка мала намір стати контролером такої групи, повідомлення з обґрунтуванням підстав відмови у визнанні. Рішення приймає Комітет з нагляду.
V. Визначення підгруп у межах небанківської фінансової групи
43. Критеріями визначення підгруп з метою здійснення нагляду на субконсолідованій основі в межах небанківської фінансової групи є:
1) вид діяльності учасників небанківської фінансової групи;
2) транскордонний характер діяльності (географічний критерій).
44. За видом діяльності учасників небанківської фінансової групи підгрупи поділяються на:
1) кредитно-інвестиційну - група учасників небанківської фінансової групи, до складу якої входять кредитні установи та інші небанківські фінансові установи - учасники небанківської фінансової групи (крім страховиків);
2) страхову - група учасників небанківської фінансової групи, до складу якої входять страховики.
Компанія з надання супровідних послуг включається до складу тієї підгрупи небанківської фінансової групи, від надання послуг учасникам якої вона отримує основні доходи під час здійснення внутрішньогрупових операцій.
45. За транскордонним характером діяльності може бути визначено національну та іноземну підгрупи небанківської фінансової групи, до складу яких входять учасники небанківської фінансової групи та їх дочірні та/або асоційовані компанії - учасники небанківської фінансової групи, зареєстровані в іншій (інших) державі (державах) відповідно.
46. Відповідальна особа визначає в межах небанківської фінансової групи учасників підгруп з урахуванням критеріїв, визначених у пунктах 43-45 розділу V цього Положення, та надає Національному банку інформацію про склад учасників підгруп небанківської фінансової групи під час подання відомостей про створення небанківської фінансової групи та про зміни структури власності небанківської фінансової групи.
Інформація надається за такою формою:
1) національна небанківська фінансова група - додаток 5 до цього Положення;
2) іноземна небанківська фінансова група - додаток 6 до цього Положення.
47. Національний банк з метою реалізації принципу пропорційності під час здійснення ризик-орієнтованого нагляду має право щорічно визначити за обсягом активів небанківської фінансової групи такі групи:
1) велика небанківська фінансова група - небанківська фінансова група, балансова вартість активів учасників якої становить більше ніж 2 млрд грн станом на останню звітну дату;
2) середня небанківська фінансова група - небанківська фінансова група, балансова вартість активів учасників якої становить 1 млрд грн і більше станом на останню звітну дату;
3) мала небанківська фінансова група - небанківська фінансова група, балансова вартість активів учасників якої становить менше ніж 1 млрд грн станом на останню звітну дату.
VI. Вимоги до відповідальної особи небанківської фінансової групи та порядок її погодження Національним банком
48. Контролер забезпечує визначення небанківською фінансовою групою відповідальної особи з числа її учасників - фінансових установ, яка повинна бути спроможною забезпечувати:
1) ефективну систему корпоративного управління в небанківській фінансовій групі, що передбачає таку організацію системи відносин між відповідальною особою, учасниками небанківської фінансової групи та контролером небанківської фінансової групи, яка сприятиме ефективному управлінню діяльністю небанківської фінансової групи, обмеженню ризиків небанківської фінансової групи;
2) ефективну систему управління ризиками в небанківській фінансовій групі, що передбачає забезпечення надійного процесу виявлення ризиків, їх оцінки, контролю та моніторингу в небанківській фінансовій групі та її підгрупах, наявність внутрішніх положень небанківської фінансової групи щодо управління ризиками, включаючи оцінку ризиків, чіткий розподіл функцій, обов’язків та повноважень з управління ризиками в небанківській фінансовій групі;
3) ефективну систему внутрішнього контролю в небанківській фінансовій групі, яка має забезпечити дотримання учасниками небанківської фінансової групи вимог законодавства України;
4) облікові процедури, які визначають принципи та методи складання небанківською фінансовою групою звітності;
5) наявність інформаційних систем, які забезпечують оброблення та передавання даних, аналіз, збереження та захист інформації;
6) складання та подання консолідованої, субконсолідованої звітності та інформації відповідно до вимог цього Положення;
7) дотримання вимог нормативно-правових актів Національного банку щодо фінансового стану та відповідності нормам щодо достатності регулятивного капіталу, лімітів та обмежень стосовно певних видів діяльності.
49. Фінансова установа - учасник небанківської фінансової групи з найбільшим значенням активів за останній звітний період (квартал) виконує функції відповідальної особи до дня її погодження Національним банком.
50. Фінансова установа - учасник небанківської фінансової групи, яка виконує функції відповідальної особи, для погодження відповідальної особи має подати до Національного банку такі документи:
1) заяву про погодження відповідальної особи небанківської фінансової групи за формою, наведеною в додатку 12 до цього Положення;
2) інформацію про відповідальну особу небанківської фінансової групи за формою, наведеною в додатку 13 до цього Положення;
3) копії внутрішніх документів небанківської фінансової групи про корпоративне управління, систему управління ризиками, систему внутрішнього контролю, інформаційні системи, облікові процедури, складання та подання консолідованої та субконсолідованої звітності. Примірники копій внутрішніх положень небанківської фінансової групи мають бути пронумеровані, прошиті, засвідчені на зворотному боці підписом уповноваженого представника відповідальної особи та відбитком печатки відповідальної особи (за наявності).
51. Національний банк у разі отримання не всіх документів, зазначених у пункті 50 розділу VI цього Положення, чи їх невідповідності вимогам цього Положення вимагає у відповідальної особи подання ненаданих та/або виправлених документів у визначений ним строк.
Перебіг строку розгляду пакета документів зупиняється та поновлюється після отримання всіх додаткових / виправлених документів, інформації та пояснень або після спливу встановленого строку на їх надання.
52. Національний банк розглядає документи протягом 30 календарних днів із дня отримання всіх документів, визначених у пункті 50 розділу VI цього Положення, та приймає рішення про погодження / відмову в погодженні відповідальної особи. Рішення приймає Комітет з нагляду.
53. Національний банк має право продовжити строк розгляду пакета документів, але не більше ніж на 30 календарних днів.
Повідомлення про продовження строку надсилається за підписом уповноваженої посадової особи Національного банку.
54. Національний банк приймає рішення про відмову в погодженні відповідальної особи, якщо за його обґрунтованим висновком відповідальна особа, визначена небанківською фінансовою групою, не спроможна забезпечити виконання функцій відповідальної особи, визначених законодавством України, включаючи вимоги, визначені в пункті 48 розділу VI цього Положення. Рішення приймає Комітет з нагляду.
55. Національний банк протягом п’яти робочих днів після прийняття рішення про погодження / відмову в погодженні відповідальної особи повідомляє учасника небанківської фінансової групи, який виконує функції відповідальної особи, про прийняте рішення з дотриманням вимог пункту 19 розділу II цього Положення.
56. Відповідальна особа протягом п’яти робочих днів після отримання повідомлення Національного банку зобов’язана повідомити контролера небанківської фінансової групи, усіх учасників небанківської фінансової групи про прийняте Національним банком рішення про погодження / відмову в погодженні відповідальної особи.
57. Контролер протягом 30 календарних днів із дня прийняття рішення про відмову в погодженні відповідальної особи повинен забезпечити визначення небанківською фінансовою групою іншої відповідальної особи з числа її учасників - фінансових установ та забезпечити подання до Національного банку документів та інформації, визначених у пункті 50 розділу VI цього Положення.
58. Відповідальна особа зобов’язана повідомити Національний банк про зміни в інформації про відповідальну особу, що надавалася Національному банку за формою, наведеною в додатку 13 до цього Положення, протягом 30 календарних днів із дати настання таких змін.
Відповідальна особа в такому разі подає до Національного банку лист із повідомленням про зміни в інформації про відповідальну особу (у довільній формі) та оновлену інформацію про відповідальну особу небанківської фінансової групи за формою, наведеною в додатку 13 до цього Положення.
59. Контролер має право забезпечити визначення небанківською фінансовою групою іншої відповідальної особи, для погодження якої до Національного банку подається пакет документів у порядку, встановленому в пунктах 50-52 розділу VI цього Положення.
60. Контролер зобов’язаний забезпечити визначення небанківською фінансовою групою іншої відповідальної особи / фінансова група зобов’язана визначити іншу відповідальну особу серед учасників небанківської фінансової групи:
1) якщо відповідальна особа втратила спроможність забезпечувати належне виконання вимог законодавства України, включаючи вимоги, визначені в пункті 48 розділу VI цього Положення;
2) якщо відповідальна особа у зв’язку із зміною структури власності припинила свою участь у небанківській фінансовій групі;
3) за вимогою Національного банку, якщо діюча відповідальна особа не забезпечила усунення учасниками небанківської фінансової групи виявлених порушень вимог законодавства України про фінансові послуги у визначений Національним банком строк, за висновком Національного банку не спроможна забезпечити належне виконання функцій відповідальної особи, визначених законодавством України.
VII. Структура власності небанківської фінансової групи
61. Структура власності небанківської фінансової групи повинна відповідати щонайменше таким вимогам:
1) належним чином визначені всі учасники небанківської фінансової групи;
2) визначено характер взаємовідносин між учасниками небанківської фінансової групи та іншими особами в структурі власності небанківської фінансової групи, а також види діяльності зазначених осіб.
62. Ознаками, які можуть свідчити про наявність контролю між фінансовими установами, компаніями, що надають їм допоміжні послуги, або про наявність у зазначених осіб спільного контролера, є принаймні одна з нижчезазначених:
1) репутаційні ознаки:
особа самостійно або спільно з іншими особами володіє найбільшою часткою статутного капіталу та/або права голосу в юридичній особі;
учасник та/або керівник, та/або головний бухгалтер / уповноважений представник юридичної особи є учасником та/або керівником, та/або бухгалтером / уповноваженим представником іншої юридичної особи, що має спільного з фінансовою установою контролера;
у статуті юридичної особи наявні обмеження повноважень керівника, який є учасником юридичної особи, на користь учасника та/або керівника, та/або бухгалтера / уповноваженого представника іншої юридичної особи (фінансової установи або юридичної особи, що має спільного з фінансовою установою контролера) або її контролера;
вчинення правочинів фізичною особою - учасником юридичної особи та/або керівником, та/або (головним) бухгалтером / уповноваженим представником іншої юридичної особи (фінансової установи або юридичної особи, що має спільного з фінансовою установою контролера) / уповноваженим представником фізичної особи - учасника юридичної особи (який одночасно є уповноваженим представником іншої фінансової установи або юридичної особи, що має спільного з фінансовою установою контролера);
наявність інформації про рішення судів, що набрали законної сили, відкриті кримінальні провадження в кримінальних правопорушеннях у сфері господарської діяльності, які містять факти, висновки, що можуть свідчити про наявність контролю з боку інших, ніж зазначено у відповідних державних реєстрах, осіб та/або легалізацію (відмивання) коштів, одержаних злочинним шляхом, щодо фінансової установи, власника істотної участі у фінансовій установі або юридичній особі, що має спільного з фінансовою установою контролера, їх керівників, бухгалтера / уповноваженого представника;
наявність інформації про вплив та координацію дій третіми особами щодо прийняття рішень учасником стосовно господарської діяльності юридичної особи;
наявність документів щодо представництва інтересів учасника, які надають іншій особі повноваження щодо здійснення операцій за рахунками учасника та/або розпорядження його майном, та/або участі й голосування на загальних зборах без інструкцій учасника;
наявність інформації про те, що члени виконавчого органу, наглядової ради та/або керівник юридичної особи є пов’язаними особами з іншою особою;
2) реєстраційні ознаки:
наявні факти неодноразової зміни учасника або керівника юридичної особи, який є / був учасником або керівником іншої юридичної особи (фінансової установи або юридичної особи, що має спільного з фінансовою установою контролера);
більшість членів виконавчого органу, наглядової ради або одноособовий виконавчий орган юридичної особи, які мають можливість керувати основними видами економічної діяльності, або їх асоційовані особи є працівниками або колишніми працівниками іншої юридичної особи (фінансової установи або юридичної особи, що має спільного з фінансовою установою контролера);
юридична особа є компанією, спеціально створеною для виконання конкретних завдань, функцій іншої юридичної особи (фінансової установи або юридичної особи, що має спільного з фінансовою установою контролера);
3) операційні ознаки:
юридична особа залежить від іншої юридичної особи (фінансової установи або юридичної особи, що має спільного з фінансовою установою контролера) або її контролера в питаннях надання важливих послуг, технологій, матеріалів та/або не має (у власності або користуванні) активів, потрібних для ведення задекларованої господарської діяльності, або обсяги господарської діяльності непорівнянні з обсягами наявних активів;
юридична особа разом з іншою юридичною особою (фінансовою установою або юридичною особою, що має спільного з фінансовою установою контролера) або її контролером, які зазначають, що мають різних власників істотної участі, керівників і різне місцезнаходження, проводять банківські платежі, використовуючи одну і ту саму IP-адресу (інтернет-протокол);
юридична особа належить до групи осіб, пов’язаних між собою спільною господарською діяльністю, до складу якої входить інша юридична особа (фінансова установа або юридична особа, що має спільного з фінансовою установою контролера) або її контролер;
юридичні особи здійснюють свою господарську діяльність переважно з одними і тими самими особами, що мають спільного контролера;
юридичні особи мають спільну або дуже близькі адреси місцезнаходження та/або спільну адресу мережі "Інтернет" (найменування вебсайта / доменне ім’я / посилання на вебсайт) (далі - інтернет-адреса), та/або інтернет-адресу, що є складовою інтернет-адреси чи включає в себе повну / часткову інтернет-адресу іншої юридичної особи, та/або спільну бренд-платформу [схоже комерційне найменування та/або знак для товарів і послуг, та/або будь-які інші позначення, за якими товари та послуги особи відрізняються від товарів та послуг інших юридичних осіб (слова, цифри, зображувальні елементи, комбінації кольорів), що дає змогу вирізнити юридичну особу з-поміж інших та зіставляти діяльність цієї особи з діяльністю іншої юридичної особи];
юридичні особи мають у спільному використанні фінансові інформаційні системи та/або розроблені однією з них, разом адмініструють чи управляють ними;
основна діяльність юридичної особи здійснюється за участю іншої особи або від її імені;
4) економічні ознаки:
основним джерелом фінансування діяльності юридичної особи є кошти, залучені від іншої особи (крім банку);
ціни, за якими відбувся продаж або викуп активів, та/або надання послуг юридичною особою іншій юридичній особі, та/або купівля активів, отримання послуг юридичною особою від іншої юридичної особи суттєво відрізняються від ринкових;
надання послуг іншим юридичним особам (фінансовій установі або юридичній особі, що має спільного з фінансовою установою контролера), включаючи послуги з фінансування, без очевидної економічної вигоди від таких операцій;
наявність значних зовнішніх та/або внутрішніх довгострокових запозичень від іншої юридичної особи (фінансової установи або юридичної особи, що має спільного з фінансовою установою контролера) або її контролера;
майновими та/або фінансовими поручителями за угодами, що передбачають запозичення коштів, є інша юридична особа (фінансова установа або юридична особа, що має спільного з фінансовою установою контролера) або її контролер.
63. Ознаки, визначені в пункті 62 розділу VII цього Положення, застосовуються принаймні за однієї з таких умов:
1) інформація про структуру власності юридичної особи не дає змоги встановити контролера особи;
2) наявність систематизованих та/або документованих, та/або публічно оголошених, та/або іншим чином поширених відомостей про наявність контролю над юридичною особою;
3) немає підтвердженої інформації про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, включаючи інформацію про його ділову репутацію, види його господарської діяльності.
64. Вимоги пункту 20 розділу II Положення про вимоги до структури власності надавачів фінансових послуг, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 14 квітня 2021 року № 30 (зі змінами), щодо розрахунку розміру опосередкованої участі в надавачі фінансових послуг не поширюються під час встановлення контролера небанківської фінансової групи.
65. Фінансові установи, надавачі супровідних послуг у разі виявлення відомостей, що можуть свідчити про їхню належність до небанківської фінансової групи, нагляд за якою здійснює Національний банк, зобов’язані повідомити про них Національний банк протягом 30 календарних днів з дня виявлення таких відомостей.

................
Перейти до повного тексту