11.04.2018 № 180-од |
Директор | Є. Баженков |
Завідувач сектору, з питань запобігання корупції |
В. Зеленьов |
ЗАТВЕРДЖУЮ Директор виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України ___________ Є.В. Баженков 11.04.2018 року |
Голова Комісії з оцінки корупційних ризиків у Фонді соціального страхування України |
В. Забела |
Секретар Комісії з оцінки корупційних ризиків у Фонді соціального страхування України |
В. Зеленьов |
Ідентифікований корупційний ризик | Опис корупційного ризику | Чинники корупційного ризику | Можливі наслідки корупційного правопорушення чи правопорушення, пов'язаного з корупцією |
Департамент організаційного та документального забезпечення | |||
Неврегульованість порядку здійснення електронного документообігу у виконавчій дирекції Фонду | Відсутність порядку здійснення електронного документообігу у виконавчій дирекції Фонду | Неврегульованість порядку здійснення електронного документообігу у Фонді | Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації, судові процеси проти Фонду |
Юридичний департамент | |||
Невизначеність порядку ведення нормативно-правової роботи у виконавчій дирекції Фонду в частині визначення повноважень та відповідальності виконавців | Відсутність порядку ведення нормативно-правової роботи щодо визначення повноважень та відповідальності виконавців може створити можливість посадовим особам Фонду, які здійснюють підготовку нормативних актів Фонду, готувати проекти рішень правління Фонду на власний розсуд, визначати в цих актах дискреційні норми, що в подальшому може сприяти вчиненню корупційного чи пов'язаного з корупцією правопорушення | Відсутність порядку ведення нормативно-правової роботи Фонду | Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду |
Невизначеність порядку ведення претензійної та позовної роботи у виконавчій дирекції Фонду в частині визначення повноважень та відповідальності виконавців | Відсутність порядку ведення претензійної та позовної роботи щодо визначення повноважень та відповідальності виконавців надає можливість посадовим особам Фонду за певних обставин діяти всупереч інтересів Фонду, на користь інших осіб, що може сприяти вчиненню корупційного чи пов'язаного з корупцією правопорушення | Відсутність порядку ведення претензійної та позовної роботи Фонду | Можливі фінансові втрати, притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду |
Невизначеність порядку ведення роботи, пов'язаної з укладенням договорів (контрактів) у виконавчій дирекції Фонду в частині визначення повноважень та відповідальності виконавців | Відсутність порядку ведення роботи, пов'язаної з укладанням договорів (контрактів), в частині визначення повноважень та відповідальності виконавців надає можливість посадовим особам Фонду за певних обставин при підготовці та погодженні проектів договорів (контрактів) діяти всупереч інтересів Фонду, на користь інших осіб, що може сприяти вчиненню корупційного чи пов'язаного з корупцією правопорушення | Відсутність порядку ведення договірної роботи | Можливі фінансові втрати, притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду, судові процеси |
Управління по роботі з персоналом | |||
Відсутність порядку проведення конкурсного відбору на заміщення посад заступників директора виконавчої дирекції Фонду | Відсутність порядку проведення конкурсного відбору на заміщення посад заступників директора може призвести до призначення на посади заступників осіб, не залежно від їх відповідності кваліфікаційним вимогам, рівню професійної компетентності, належного ділового досвіду та особистих якостей | Відсутність порядку проведення конкурсного відбору на заміщення посад заступників директора виконавчої дирекції Фонду | Притягнення винних осіб до відповідальності, зниження рівня суспільної довіри, втрата репутації, судові процеси проти Фонду |
Відсутність чітко визначеної процедури конкурсного відбору на посади керівників робочих органів, їх заступників, керівників структурних підрозділів робочих органів та їх відділень, працівників робочих органів та їх відділень | Відсутність чітко визначеної процедури конкурсного відбору на посади керівників робочих органів їх заступників, керівників структурних підрозділів робочих органів та їх відділень, працівників робочих органів та їх відділень може призвести до прийняття на власний розсуд рішень щодо відповідності/невідповідності кандидата посаді, можливий вплив приватного інтересу в питанні призначення та погодження призначення відповідної особи | Відсутність процедури конкурсного відбору на посади керівників робочих органів, їх заступників, керівників структурних підрозділів робочих органів та їх відділень, працівників робочих органів та їх відділень | Притягнення винних осіб до відповідальності, зниження рівня суспільної довіри, втрата репутації, судові процеси проти Фонду |
Департамент страхових виплат та матеріального забезпечення | |||
Неузгодженість Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат і Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" |
Відсутність узгодженості між нормами Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" та нормами Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат , затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 27.04.2007 № 24, може призвести до різного підходу при призначенні та здійсненні страхових виплат, і як результат, до безпідставного завищення розмірів страхових виплат |
Різний підхід при призначенні страхових виплат | Можливі фінансові витрати, притягнення осіб до відповідальності, втрата репутації, судові процеси Фонду |
Неврегульованість Положення про комісію (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації щодо можливості виділення комісією путівок на санаторно-курортне лікування, дитячих новорічних подарунків |
Наявність у Положенні про комісію (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації , затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 23.06.2008 № 25, норм, що відсутні у Законі України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" , у зв'язку з внесенням змін до нього (зокрема, щодо можливості виділення комісією путівок на санаторно-курортне лікування, дитячих новорічних подарунків) може ввести в оману застрахованих осіб, і як результат, до втрати довіри до комісії із соціального страхування та зниження авторитету Фонду |
Набір функцій комісії із соціального страхування протирічить діючому законодавству | Можливі фінансові витрати, притягнення осіб до відповідальності, втрата репутації, судові процеси проти Фонду |
Відсутній порядок списання Фондом безнадійної дебіторської заборгованості зі сплати страхових коштів | Неврегульованість механізму списання Фондом безнадійної дебіторської заборгованості зі сплати страхових коштів та продовження користування постановами правління реорганізованих Фондів призводить до неузгодженості нормативно-правових актів з чинним законодавством і правомірність списання може бути оскаржена | Відсутність порядку списання Фондом безнадійної дебіторської заборгованості зі сплати страхових коштів | Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду, судові процеси проти Фонду |
Відсутній порядок списання кредиторської заборгованості Фонду | Неврегульованість механізму списання кредиторської заборгованості Фонду та продовження користування постановами правління реорганізованих Фондів призводить до неузгодженості нормативно-правових актів з чинним законодавством і правомірність списання може бути оскаржена | Відсутність порядку списання кредиторської заборгованості Фонду, строк позовної давності якої минув | Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду, судові процеси проти Фонду |
Департамент медичних та соціальних послуг | |||
Отримання та опрацювання у "ручному режимі" заяв потерпілих щодо взяття на облік для забезпечення санаторно-курортним лікуванням | Отримання та опрацювання заяв щодо взяття на облік для забезпечення санаторно-курортним лікуванням, формування на їх підставі річної потреби і розрахунку річного бюджету Фонду надає можливість відповідальним особам відділень робочих органів виконавчої дирекції Фонду, які проводять у "ручному режимі" аналіз та розрахунки, приймати рішення на власний розсуд, суб'єктивно (під можливим впливом приватного інтересу) обирати підстави для прийняття рішень, що в свою чергу може сприяти вчиненню корупційного чи пов'язаного з корупцією правопорушення | Відсутність єдиної інформаційно-аналітичної системи планування та обліку під час забезпечення санаторно-курортним лікуванням потерпілих | Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду, судові процеси проти Фонду |
Отримання та опрацювання звітів щодо забезпечення санаторно-курортним лікуванням, планування обсягів витрат на цю мету у "ручному режимі" | Отримання та опрацювання звітів щодо кількості забезпечених санаторно-курортним лікуванням потерпілих надає можливість відповідальним особам відділень робочих органів виконавчої дирекції Фонду, які проводять у "ручному режимі" їх аналіз та формують планові обсяги витрат на оплату наданих послуг із санаторно-курортного лікування, суб'єктивно, під можливим впливом приватного інтересу обирати підстави для прийняття рішень, що в свою чергу може сприяти вчиненню корупційного чи пов'язаного з корупцією правопорушення | Відсутність єдиної інформаційно-аналітичної системи обліку та звітності під час забезпечення санаторно-курортним лікуванням потерпілих | Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду, судові процеси проти Фонду |
Неврегульованість питання встановлених граничних цін на технічні та інші засоби реабілітації | Неврегульованість питання щодо законодавчо встановлених граничних цін на технічні та інші засоби реабілітації при укладанні договорів щодо забезпечення потерпілих надає можливість відповідальним особам відділень робочих органів виконавчої дирекції Фонду здійснювати підготовку рішень щодо вибору моделі засобу реабілітації та його вартості під можливим впливом приватного інтересу (суб'єктивно обирати підстави для визначення моделі засобу реабілітації та його ціноутворення), що може сприяти вчиненню корупційного чи пов'язаного з корупцією правопорушення | Відсутність встановлених граничних цін на технічні та інші засоби реабілітації | Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду, судові процеси проти Фонду |
Управління профілактики страхових випадків | |||
Відсутність чітко визначених термінів надання роботодавцем повідомлення про нещасний випадок у разі, коли нещасний випадок стався на віддаленій території, або розслідування проводилось по заяві потерпілого |
Відсутність у Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві , затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2011 № 1232, чітко визначених термінів надання роботодавцем повідомлення про нещасний випадок у разі, коли нещасний випадок стався на віддаленій території, або розслідування проводилось по заяві потерпілого тощо може призвести до вчинення корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення при складанні страховим експертом з охорони праці протоколу про адміністративне правопорушення у разі несвоєчасного інформування страхувальником про нещасний випадок на виробництві |
Відсутність у нормативно-правових актах чіткого визначення термінів надання роботодавцем повідомлення про нещасний випадок | Притягнення осіб до відповідальності, втрата репутації, судові процеси |
Неврегульованість механізму проведення розслідування нещасних випадків, що стались з особами, які працюють на умовах цивільно-правового договору; фізичними особами - підприємцями; особами, які провадять незалежну професійну діяльність; членами фермерського господарства |
Неврегульованість Порядком проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2011 № 1232, механізму проведення розслідування нещасних випадків, що стались з особами, які працюють на умовах цивільно-правового договору; фізичними особами - підприємцями; особами, які провадять незалежну професійну діяльність; членами фермерського господарства може призвести до вчинення корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення при визнанні або невизнанні нещасного випадку пов'язаним (непов'язаним) з виробництвом або невірного визначення осіб, які допустили порушення вимог законодавства про охорону праці, оскільки визнання чи невизнання нещасного випадку пов'язаним (непов'язаним) з виробництвом, а також визначення осіб, які допустили порушення вимог законодавства про охорону праці, тягне за собою в подальшому накладання адміністративних чи дисциплінарних стягнень на посадових осіб, або впливають на призначення чи не призначення страхових виплат або розмір одноразової допомоги потерпілому |
Неврегульованість механізму проведення розслідування нещасних випадків | Можливі незначні фінансові втрати, притягнення осіб до відповідальності, втрата репутації, судові процеси |
Управління справами | |||
Недостатній моніторинг відповідними службами Фонду цінових показників на товари (роботи, послуги) при підготовці річних планів закупівель та поданні тендерної документації для проведення процедури публічних закупівель | При підготовці річних планів закупівель та поданні тендерної документації для проведення процедури публічних закупівель відповідними службами Фонду (ініціаторами закупівель) в недостатній мірі проводиться моніторинг середньоринкових цінових показників на товари (роботи, послуги) | Недостатній моніторинг відповідними службами Фонду (ініціаторами закупівель) цінових показників на товари (роботи, послуги) при підготовці річних планів закупівель та поданні тендерної документації | Можливі фінансові витрати, притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду, судові процеси проти Фонду |
Неврегульованість порядку управління майном Фонду | Неврегульованість механізму управління майном (право володіння, користування та розпорядження) Фонду та робочих органів виконавчої дирекції Фонду | Відсутність порядку управління майном Фонду | Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду, судові процеси проти Фонду |
Департамент фінансово-економічної діяльності, бухгалтерського обліку та консолідованої звітності | |||
Недостатня врегульованість питань щодо централізації адміністративно-господарських витрат на рівні робочих органів виконавчої дирекції Фонду | Недостатня врегульованість питань щодо централізації адміністративно-господарських витрат на рівні робочих органів Фонду може призвести до завищення витрат, пов'язаних з адміністративно-господарською діяльністю Фонду | Відсутність порядку процесу централізації адміністративно-господарських витрат на рівні робочих органів Фонду | Можливі незначні фінансові втрати |
Департамент інформаційних систем та електронних реєстрів | |||
Відсутність регламентів щодо обмежень у доступі працівників виконавчої дирекції Фонду, робочих органів та їх відділень до технологічних інформаційних баз даних (систем) та здійснення внутрішнього контролю за цим процесом | Відсутність регламентів щодо обмежень у доступі працівників виконавчої дирекції Фонду до інформаційних баз може призвести до зловживань відповідними повноваженнями, у тому числі з метою отримання неправомірної вигоди | Відсутність регламентів щодо обмежень у доступі працівників до технологічних інформаційних баз даних (систем) | Притягнення посадових осіб Фонду до відповідальності, судові позови до Фонду, втрата репутації Фонду |
Неврегульованість процедури з обробки документів та роботи з реєстрами і базами даних інших установ та державних органів | Передача конфіденційної чи службової інформації (у тому числі інформації з реєстрів та баз даних, до яких має доступ Фонд) третім особам, без законних на те підстав, з метою отримання неправомірної вигоди, а також використання персональних даних чи інформації про окремих осіб у власних корисних цілях | Відсутність регламентів щодо обробки документів та роботи з реєстрами і базами даних інших установ та державних органів | Притягнення посадових осіб Фонду до відповідальності, судові позови до Фонду, втрата репутації Фонду |
Департамент фінансового контролю та аудиту | |||
Неврегульованість механізму відкликання перевіряючого з перевірки у разі виникнення конфлікту інтересів | Неврегульованість механізму щодо конфлікту інтересів може вплинути на об'єктивність чи неупередженість в прийнятті рішень під час проведення перевірок |
Відсутність у Порядку проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження , затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010 № 29, положень щодо відкликання перевіряючого з перевірки у разі виникнення конфлікту інтересів |
Притягнення посадових осіб до відповідальності за порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів |
Відсутність порядку проведення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності | Відсутність порядку проведення перевірок з чітко визначеними правами та обов'язками посадової особи Фонду, яка проводить перевірку, та посадових осіб закладу охорони здоров'я, і лікарів, що провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи - підприємці, що може сприяти вчиненню корупційного чи пов'язаного з корупцією правопорушення | Відсутність закріплених прав та обов'язків посадової особи Фонду, яка проводить перевірку, та посадових осіб закладу охорони здоров'я, і лікарів, що провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи - підприємці | Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду, судові процеси проти Фонду |
Відсутність порядку здійснення моніторингу страхових виплат по заявах-розрахунках та перевірок заяв-розрахунків | Відсутність організаційно-розпорядчого документа виконавчої дирекції Фонду щодо процедури проведення моніторингу страхових виплат по заявах-розрахунках та перевірок заяв-розрахунків, що може сприяти вчиненню корупційного чи пов'язаного з корупцією правопорушення | Відсутність процедури та порядку проведення моніторингу страхових виплат по заявах-розрахунках та перевірок заяв-розрахунків | Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду, судові процеси проти Фонду |
Відсутність Порядку огляду на стан сп'яніння (в тому числі з використанням технічних засобів) в закладах охорони здоров'я | Відсутність діючого Порядку огляду на стан сп'яніння (в тому числі з використанням технічних засобів) в закладах охорони здоров'я призводить до порушення порядку надання допомоги по тимчасовій непрацездатності у разі настання тимчасової непрацездатності у зв'язку із захворюванням або травмою, що сталися внаслідок алкогольного, наркотичного, токсичного сп'яніння або дій, пов'язаних з таким сп'янінням | Відсутність діючого Порядку огляду на стан сп'яніння (в тому числі з використанням технічних засобів) в закладах охорони здоров'я | Можливі фінансові витрати, притягнення осіб до відповідальності, втрата репутації, судові процеси проти робочих органів виконавчої дирекції Фонду |
Сектор з питань запобігання корупції | |||
Відсутність правил етичної поведінки та запобігання корупції у виконавчій дирекції Фонду, її робочих органах та їх відділеннях | Відсутність стандартів етичної поведінки працівників виконавчої дирекції Фонду, її робочих органів та їх відділень, якими вони повинні керуватися під час виконання своїх посадових обов'язків | Відсутність стандартів етичної поведінки працівників виконавчої дирекції Фонду, її робочих органів та їх відділень | Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фондом, судові процеси проти Фонду |
Недостатній рівень знань антикорупційного законодавства у працівників виконавчої дирекції Фонду, її робочих органів та їх відділень | Недостатній рівень інформаційно-роз'яснювальної роботи серед працівників виконавчої дирекції Фонду, її робочих органів та їх відділень щодо дотримання норм антикорупційного законодавства | Не проводилась інформаційно-роз'яснювальна робота серед працівників виконавчої дирекції Фонду, її робочих органів та їх відділень щодо дотримання норм антикорупційного законодавства | Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фондом |
Відсутність можливості повідомити про корупцію через офіційний веб-сайт Фонду | Відсутність технічної можливості повідомити про корупцію через офіційний веб-сайт Фонду | Фондом не проводились роботи щодо модернізації або розробки нового веб-порталу Фонду | Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фондом |