1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ВИКОНАВЧА ДИРЕКЦІЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ
НАКАЗ
11.04.2018 № 180-од
Про затвердження Антикорупційної програми Фонду соціального страхування України на 2018 рік
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Фонду соціального страхування № 289-од від 20.06.2018 № 365-од від 09.08.2018 )
Відповідно до законів України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" та "Про запобігання корупції", з метою створення ефективної системи запобігання та протидії корупції на основі нових засад формування і реалізації антикорупційної політики у Фонді соціального страхування України,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Антикорупційну програму Фонду соціального страхування України на 2018 рік (далі - Антикорупційна програма), що додається.
2. Сектору з питань запобігання корупції (Зеленьов В.В.) направити Антикорупційну програму для погодження Національному агентству з питань запобігання корупції.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Директор Є. Баженков
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ виконавчої дирекції
Фонду соціального
страхування України
11.04.2018 № 180-од
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ НА 2018 РІК
I. Засади загальної відомчої політики щодо запобігання та протидії корупції, заходи з їх реалізації, а також з виконання антикорупційної стратегії та державної антикорупційної програми
Антикорупційна програма Фонду соціального страхування України (далі - Фонд) на 2018 рік (далі - Антикорупційна програма) розроблена на виконання Закону України "Про запобігання корупції" (далі - Закон), з дотриманням вимог Методології оцінювання корупційних ризиків у діяльності органів влади, затвердженої рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 02.12.2016 № 126, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 28.12.2016 за № 1718/29848, та з урахуванням Методичних рекомендацій щодо підготовки антикорупційних програм органів влади, затверджених рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 19.01.2017 № 31.
Фонд є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.
Основними завданнями Фонду та його робочих органів є реалізація державної політики у сферах соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, медичного страхування.
Засади загальної політики Фонду щодо запобігання і протидії корупції у виконавчій дирекції Фонду, її робочих органах та їх відділеннях ґрунтуються на:
законності та верховенства права;
формуванні негативного ставлення до корупції;
невідворотності покарання за корупційні правопорушення;
ефективності та законності використання страхових коштів;
прозорості та відкритості діяльності;
створенні внутрішньої організаційної системи запобігання і протидії корупції, спрямованої на своєчасне виявлення, усунення та мінімізацію корупційних ризиків, причин, що їх породжують, та умов, що їм сприяють;
дотриманні правил етичної поведінки, вимог та обмежень, встановлених Законом;
регулярному моніторингу ефективності впроваджених антикорупційних заходів;
залученні громадськості до антикорупційних заходів.
Для реалізації вищезазначеного необхідно створити ефективні механізми запобігання корупції та конфлікту інтересів, виявлення корупційних ризиків, що можуть виникнути в діяльності посадових осіб, та забезпечити своєчасне усунення умов та причин виникнення цих ризиків, запобігання порушенням етичних стандартів поведінки та організувати контроль за дотриманням правил щодо доброчесності, об'єктивності та неупередженості, компетентності та ефективності, належного виконання посадовими особами та працівниками Фонду функцій та завдань.
З цією метою планується забезпечити реалізацію таких заходів:
1) проведення серед посадових осіб та працівників Фонду організаційної та роз'яснювальної роботи із запобігання, виявлення і протидії корупції, у тому числі шляхом створення та підтримки на веб-сайті Фонду розділу "Запобігання корупції";
2) вжиття заходів щодо виявлення конфлікту інтересів та його усунення, здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів, а також виявлення сприятливих для вчинення корупційних правопорушень ризиків у діяльності посадових осіб та працівників Фонду;
3) здійснення контролю за дотриманням антикорупційного законодавства, у тому числі шляхом опрацювання уповноваженим підрозділом з питань запобігання та виявлення корупції виконавчої дирекції Фонду проектів постанов правління Фонду та наказів виконавчої дирекції Фонду щодо наявності корупційних ризиків та відповідності антикорупційному законодавству;
4) впровадження внутрішніх стандартів етичної поведінки працівників виконавчої дирекції Фонду, її робочих органів та їх відділень, з механізмами попередження, виявлення та врегулювання конфлікту інтересів, а також обмежень та правил щодо одержання подарунків, переваг, пільг тощо;
5) здійснення контролю за дотриманням працівниками Фонду, під час виконання покладених на них функцій та завдань, загальноетичних норм поведінки, ввічливості у стосунках з громадянами, керівниками, колегами та підлеглими;
6) проведення службових розслідувань та вжиття заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, причетних до вчинення корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, повідомлення про такі випадки спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції;
7) виявлення ризиків, які негативно впливають на виконання функцій та завдань у виконавчій дирекції Фонду, її робочих органах та їх відділеннях та здійснення оцінки щодо наявності корупційної складової;
8) забезпечення конфіденційності інформації про осіб, які добросовісно повідомляють про можливі факти корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, або про факти підбурення їх до вчинення корупційних правопорушень;
9) мінімізація безпосередніх контактів застрахованих осіб та працівників Фонду при наданні їм матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг та запровадження можливості отримати та/або подати документи у електронному вигляді з використанням інформаційних систем Фонду;
10) інформування директора виконавчої дирекції Фонду про випадки вчинення корупційних правопорушень у Фонді;
11) забезпечення доступу до публічної інформації та дотримання принципів прозорості та неупередженості при публічному висвітлюванні на офіційному веб-сайті Фонду суспільно важливої інформації з питань діяльності;
12) інші заходи щодо запобігання корупції, визначені законодавством.
II. Оцінка корупційних ризиків у діяльності Фонду, причини, що їх породжують, заходи щодо усунення виявлених корупційних ризиків, особи, відповідальні за їх виконання, строки та необхідні ресурси
Оцінку корупційних ризиків проведено відповідно до вимог Методології оцінювання корупційних ризиків у діяльності органів влади, затвердженої рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 02.12.2016 № 126, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 28.12.2016 за № 1718/29848, та Методичних рекомендацій щодо розробки антикорупційних програм органів влади, затверджених рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 19.01.2017 № 31.
За результатами проведеної оцінки корупційних ризиків у діяльності Фонду затверджено звіт, що додається, який включає опис ідентифікованих корупційних ризиків у діяльності Фонду, чинники корупційних ризиків та можливі наслідки корупційного правопорушення чи правопорушення, пов'язаного з корупцією, та пропозиції щодо заходів із усунення (зменшення) рівня виявлених корупційних ризиків (у тому числі осіб, відповідальних за їх виконання, строки та необхідні ресурси).
III. Навчання та заходи з поширення інформації щодо програм антикорупційного спрямування
Для забезпечення проведення серед посадових осіб та працівників Фонду організаційної та роз'яснювальної роботи з питань запобігання, виявлення і протидії корупції виконавчою дирекцією Фонду протягом 2018 року планується організація навчань та підвищення кваліфікації посадових осіб та працівників Фонду, відповідно до затверджених графіків навчань у Фонді.
Протягом 2018 року виконавчою дирекцією Фонду заплановано проведення навчання 347 страхових експертів з охорони праці робочих органів виконавчої дирекції Фонду та їх відділень (далі - страхові експерти).
З метою підготовки та організації проведення навчання страхових експертів відповідно до вимог Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за № 231/10511, виконавча дирекція Фонду розпочала в 2018 році процедуру закупівлі послуг "Послуги у сфері професійної підготовки".
Страхові експерти будуть проходити навчання відповідно до навчально-тематичного плану, який є додатком до Порядку проведення перевірки знань з питань охорони праці страхових (головних страхових) експертів з охорони праці Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 30.11.2010 № 48.
Тема 15 вищезазначеного навчально-тематичного плану передбачає вивчення, в тому числі, таких питань:
корупція як негативне явище в Україні;
корупційні діяння, їх форми (види);
заходи запобігання та протидії корупції;
законодавство про боротьбу з корупцією;
система забезпечення боротьби з корупцією.
У разі організації Національним агентством з питань запобігання корупції чи Міністерством соціальної політики України навчань (тренінгів), круглих столів та інших навчальних заходів з питань основних положень та вимог антикорупційного законодавства виконавча дирекція Фонду забезпечить участь співробітників Фонду у таких навчаннях. З цією метою виконавча дирекція Фонду листом від 30.01.2018 № 2.4-15-302 звернулась до голови Національного агентства з питань запобігання корупції Корчак Н.М. із проханням при проведенні Національним агентством з питань запобігання корупції навчань (тренінгів) для уповноважених підрозділів (осіб) з питань запобігання та виявлення корупції залучати до участі в навчанні представників виконавчої дирекції Фонду.
Виконавчою дирекцією Фонду буде ініційоване звернення до правління Фонду щодо внесення змін до бюджету Фонду, з метою виділення коштів на проведення додаткових навчань працівників Фонду, що включатиме вивчення питань щодо запобігання, виявлення і протидії корупції.
Сектором з питань запобігання корупції виконавчої дирекції Фонду (далі - сектор) протягом 2018 року будуть проводитись семінари-наради із працівниками робочих органів виконавчої дирекції Фонду та їх відділень з питань запобігання та виявлення корупції.
Даний спосіб підвищення кваліфікації посадових осіб та працівників Фонду передбачає проведення навчання, що в обов'язковому порядку включає заняття з питань застосування антикорупційного законодавства для всіх категорій слухачів. План кожного семінару-наради затверджується безпосередньо перед його проведенням.
IV. Процедури щодо моніторингу, оцінки виконання та періодичного перегляду програми
Щоквартальний моніторинг стану виконання Антикорупційної програми, загальна координація роботи щодо її виконання покладається на сектор.
Під час моніторингу стану виконання Антикорупційної програми сектор має право доступу до всіх наявних у виконавчій дирекції Фонду, її робочих органах та їх відділеннях матеріально-технічних та інформаційних ресурсів.
Оцінка виконання Антикорупційної програми Фонду здійснюється Комісією з проведення оцінки корупційних ризиків Фонду, яка в кінці року на своєму засіданні розглядає звіт про стан виконання Антикорупційної програми, підготовлений сектором.
За результатами моніторингу виконання Антикорупційної програми та здійснення її оцінки до Антикорупційної програми Фонду можуть вноситись зміни.
Рішення Комісії з оцінки корупційних ризиків, оформлене у вигляді протоколу, є підставою для внесення змін до Антикорупційної програми Фонду.
Антикорупційна програма Фонду підлягає перегляду у разі:
1) внесення змін до нормативно-правових актів з питань запобігання та протидії корупції;
2) надання Національним агентством з питань запобігання корупції обов'язкових для розгляду пропозицій до неї;
3) прийняття відповідного рішення Комісією з оцінки корупційних ризиків за результатами здійснення моніторингу Антикорупційної програми та/або оцінки її виконання;
4) ідентифікації нових корупційних ризиків;
Антикорупційна програма оприлюднюються на офіційному веб-сайті Фонду після погодження з Національним агентством з питань запобігання корупції.
V. Інші спрямовані на запобігання корупційним та пов'язаним з корупцією правопорушенням заходи
З метою підвищення ефективності здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції у виконавчій дирекції Фонду утворено та забезпечено функціонування сектору з питань запобігання корупції виконавчої дирекції Фонду, який є уповноваженим підрозділом з питань запобігання та виявлення корупції виконавчої дирекції Фонду.
Сектор відповідно до покладених на нього завдань здійснює:
1) підготовку, забезпечення та контроль за реалізацією заходів щодо запобігання корупції у Фонді;
2) контроль та поточний моніторинг виконання працівниками виконавчої дирекції Фонду Антикорупційної програми Фонду, нагляд за її дотриманням;
3) координацію роботи, пов'язаної із виконанням Антикорупційної програми у виконавчій дирекції Фонду та її робочих органах;
4) підготовку пропозицій щодо внесення змін до Антикорупційної програми Фонду;
5) надання іншим структурним підрозділам виконавчої дирекції Фонду та їх окремим працівникам роз'яснень щодо застосування антикорупційного законодавства;
6) вжиття заходів щодо виявлення конфлікту інтересів та сприяння його усуненню, контроль за дотриманням вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів;
7) збір, обробку та перевірку інформації про факти підбурення працівників Фонду до вчинення корупційного правопорушення або про вчинені іншими працівниками чи особами корупційних, або пов'язаних з корупцією правопорушень та інформування в установленому порядку про такі факти директора виконавчої дирекції Фонду, а також спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції;
8) взаємодію з підрозділами, спеціально уповноваженими суб'єктами у сфері протидії корупції;
9) розгляд в межах повноважень повідомлень щодо причетності працівників Фонду до вчинення корупційних правопорушень;
10) координацію та контроль робочих органів виконавчої дирекції Фонду щодо здійсненням ними заходів із запобігання, виявлення і протидії корупції у Фонді;
11) надання пропозицій щодо періодичного навчання працівників Фонду з питань антикорупційного законодавства;
12) розгляд проектів постанов правління Фонду та наказів виконавчої дирекції Фонду з метою виявлення причин, що призводять чи можуть призвести до вчинення корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, та візування цих проектів;
13) збереження конфіденційної інформації про працівників, які повідомили про факти підбурення їх до вчинення корупційного правопорушення або про вчинені іншими працівниками чи особами корупційних, або пов'язаних з корупцією правопорушень;
14) проведення профілактичної роботи у Фонді у сфері запобігання і виявлення корупції та конфлікту інтересів;
15) виконання інших функцій та обов'язків, покладених на сектор законодавством, антикорупційними програмами Фонду та посадовими обов'язками.
Для здійснення своїх повноважень сектор має право:
1) одержувати у встановленому порядку від посадових осіб виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів необхідні для виконання покладених на нього завдань документи, інформацію, довідки, розрахунки, інші матеріали, а також в установленому законом порядку інформацію з обмеженим доступом;
2) отримувати пояснення від посадових осіб та працівників виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів, робити копії документів під час проведення перевірки інформації про факти підбурення працівників Фонду до вчинення корупційного правопорушення або про вчинені іншими працівниками чи особами корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень;
3) залучати спеціалістів інших структурних підрозділів виконавчої дирекції Фонду за погодженням з їх керівниками до роботи з підготовки проектів актів, інших документів, а також розроблення та здійснення заходів, які проводяться сектором відповідно до покладених на нього завдань;
4) інформувати директора виконавчої дирекції Фонду про покладення на сектор обов'язків, що виходять за межі його компетенції, а також про випадки ненадання або несвоєчасного надання посадовими особами виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів інформації та матеріалів з питань діяльності сектору;
5) безперешкодно входити до будь-яких приміщень Фонду з метою виконання покладених на сектор завдань;
6) ініціювати перед директором виконавчої дирекції Фонду питання щодо проведення службових розслідувань (перевірок), надсилання запитів до державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та господарювання з метою отримання від них відповідної інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на сектор завдань;
7) проводити в порядку, визначеному чинним законодавством, планові та позапланові виїзні перевірки роботи робочих органів виконавчої дирекції Фонду з питань, що належать до компетенції сектору;
8) проводити або брати участь у проведенні в установленому порядку службового розслідування (перевірки) в виконавчій дирекції Фонду та її робочих органах з метою виявлення причин та умов, що призвели до вчинення корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення чи невиконання вимог антикорупційного законодавства;
9) надавати роз'яснення з питань, віднесених до компетенції сектору;
10) скликати та проводити наради і семінари з питань, що належать до компетенції сектору.
Втручання у діяльність сектору під час здійснення ним своїх повноважень, а також покладення на сектор функцій, що не належать або виходять за межі його повноважень чи обмежують виконання покладених на нього завдань, забороняється.
Завідувач сектору,
з питань запобігання корупції

В. Зеленьов
Додаток
до Антикорупційної програми
Фонду соціального
страхування України на 2018 рік
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор виконавчої дирекції
Фонду соціального
страхування України
___________ Є.В. Баженков
11.04.2018 року
ЗВІТ
за результатами оцінки корупційних ризиків у діяльності Фонду соціального страхування України
Згідно із наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (далі - Фонд) "Щодо проведення оцінки корупційних ризиків" від 23.01.2018 № 28-од у Фонді розпочато оцінку корупційних ризиків у його діяльності.
З метою залучення представників громадськості та експертів, які володіють знаннями про внутрішнє і зовнішнє середовище Фонду та мають досвід у сфері його діяльності, до процесу оцінки корупційних ризиків у діяльності Фонду вищезазначений наказ 23 січня 2018 року опубліковано на офіційному веб-сайті Фонду.
З цього моменту у Фонді розпочалась активна робота щодо визначення об'єктів оцінки, джерел інформації та їх опрацювання на предмет наявності корупційних ризиків, їх попередньої ідентифікації та оцінки, визначення потенційних заходів щодо усунення корупційних ризиків.
Наказом виконавчої дирекції Фонду "Про утворення комісії з оцінки корупційних ризиків у Фонді соціального страхування України" від 05.02.2018 № 91-од створено Комісію з оцінки корупційних ризиків у Фонді (далі - Комісія), затверджено положення про Комісію та її склад.
Головою Комісії визначено заступника директора виконавчої дирекції Фонду Забелу В.Ю., а до її складу включено представників всіх самостійних структурних підрозділів виконавчої дирекції Фонду: департаменту фінансово-економічної діяльності, бухгалтерського обліку та консолідованої звітності, юридичного департаменту, департаменту фінансового контролю та аудиту, департаменту медичних та соціальних послуг, департаменту страхових виплат та матеріального забезпечення, департаменту організаційного та документального забезпечення, департаменту інформаційних систем та електронних реєстрів, управління профілактики страхових випадків, управління по роботі з персоналом, управління справами та сектору з питань запобігання корупції.
З метою вдосконалення організації роботи з оцінки корупційних ризиків у діяльності Фонду, наказом виконавчої дирекції Фонду від 12.02.2018 № 107-од, були внесені зміни до складу Комісії.
Всього до складу Комісії увійшло 14 фахівців.
Також до роботи Комісії залучалися інші працівники виконавчої дирекції Фонду, які надавали інформацію, необхідну для проведення оцінки корупційних ризиків.
Комісією, відповідно до вимог Методології оцінювання корупційних ризиків у діяльності органів влади, затвердженої рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 02.12.2016 № 126, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.12.2016 за № 1718/29848, затверджено робочий план оцінки корупційних ризиків у діяльності Фонду, в якому визначено об'єкти оцінки корупційних ризиків у діяльності Фонду, джерела отримання інформації, методи і способи оцінки, строки проведення оцінки та затверджені відповідальні особи за проведення ідентифікації корупційних ризиків.
На наступних етапах роботи Комісією ідентифіковано корупційні ризики, здійснено їх формальне визначення та проведено оцінку виявлених корупційних ризиків.
За результатами оцінки корупційних ризиків у діяльності Фонду підготовлено опис ідентифікованих корупційних ризиків у діяльності Фонду, чинники корупційних ризиків та можливі наслідки корупційного правопорушення чи правопорушення, пов'язаного з корупцією (додаток 1) та пропозиції щодо заходів із усунення (зменшення) рівня виявлених корупційних ризиків, які викладені у таблиці оцінених корупційних ризиків та заходів щодо їх усунення (додаток 2).
Голова Комісії з оцінки
корупційних ризиків
у Фонді соціального
страхування України



В. Забела
Секретар Комісії
з оцінки корупційних ризиків
у Фонді соціального
страхування України



В. Зеленьов
Додаток 1
до Звіту за результатами оцінки
корупційних ризиків у діяльності
Фонду соціального страхування України
ОПИС
ідентифікованих корупційних ризиків у діяльності Фонду соціального страхування України, чинники корупційних ризиків та можливі наслідки корупційного правопорушення чи правопорушення, пов'язаного з корупцією
Ідентифікований корупційний ризик Опис корупційного ризику Чинники корупційного ризику Можливі наслідки корупційного правопорушення чи правопорушення, пов'язаного з корупцією
Департамент організаційного та документального забезпечення
Неврегульованість порядку здійснення електронного документообігу у виконавчій дирекції Фонду Відсутність порядку здійснення електронного документообігу у виконавчій дирекції Фонду Неврегульованість порядку здійснення електронного документообігу у Фонді Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації, судові процеси проти Фонду
Юридичний департамент
Невизначеність порядку ведення нормативно-правової роботи у виконавчій дирекції Фонду в частині визначення повноважень та відповідальності виконавців Відсутність порядку ведення нормативно-правової роботи щодо визначення повноважень та відповідальності виконавців може створити можливість посадовим особам Фонду, які здійснюють підготовку нормативних актів Фонду, готувати проекти рішень правління Фонду на власний розсуд, визначати в цих актах дискреційні норми, що в подальшому може сприяти вчиненню корупційного чи пов'язаного з корупцією правопорушення Відсутність порядку ведення нормативно-правової роботи Фонду Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду
Невизначеність порядку ведення претензійної та позовної роботи у виконавчій дирекції Фонду в частині визначення повноважень та відповідальності виконавців Відсутність порядку ведення претензійної та позовної роботи щодо визначення повноважень та відповідальності виконавців надає можливість посадовим особам Фонду за певних обставин діяти всупереч інтересів Фонду, на користь інших осіб, що може сприяти вчиненню корупційного чи пов'язаного з корупцією правопорушення Відсутність порядку ведення претензійної та позовної роботи Фонду Можливі фінансові втрати, притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду
Невизначеність порядку ведення роботи, пов'язаної з укладенням договорів (контрактів) у виконавчій дирекції Фонду в частині визначення повноважень та відповідальності виконавців Відсутність порядку ведення роботи, пов'язаної з укладанням договорів (контрактів), в частині визначення повноважень та відповідальності виконавців надає можливість посадовим особам Фонду за певних обставин при підготовці та погодженні проектів договорів (контрактів) діяти всупереч інтересів Фонду, на користь інших осіб, що може сприяти вчиненню корупційного чи пов'язаного з корупцією правопорушення Відсутність порядку ведення договірної роботи Можливі фінансові втрати, притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду, судові процеси
Управління по роботі з персоналом
Відсутність порядку проведення конкурсного відбору на заміщення посад заступників директора виконавчої дирекції Фонду Відсутність порядку проведення конкурсного відбору на заміщення посад заступників директора може призвести до призначення на посади заступників осіб, не залежно від їх відповідності кваліфікаційним вимогам, рівню професійної компетентності, належного ділового досвіду та особистих якостей Відсутність порядку проведення конкурсного відбору на заміщення посад заступників директора виконавчої дирекції Фонду Притягнення винних осіб до відповідальності, зниження рівня суспільної довіри, втрата репутації, судові процеси проти Фонду
Відсутність чітко визначеної процедури конкурсного відбору на посади керівників робочих органів, їх заступників, керівників структурних підрозділів робочих органів та їх відділень, працівників робочих органів та їх відділень Відсутність чітко визначеної процедури конкурсного відбору на посади керівників робочих органів їх заступників, керівників структурних підрозділів робочих органів та їх відділень, працівників робочих органів та їх відділень може призвести до прийняття на власний розсуд рішень щодо відповідності/невідповідності кандидата посаді, можливий вплив приватного інтересу в питанні призначення та погодження призначення відповідної особи Відсутність процедури конкурсного відбору на посади керівників робочих органів, їх заступників, керівників структурних підрозділів робочих органів та їх відділень, працівників робочих органів та їх відділень Притягнення винних осіб до відповідальності, зниження рівня суспільної довіри, втрата репутації, судові процеси проти Фонду
Департамент страхових виплат та матеріального забезпечення
Неузгодженість Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат
і Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування"
Відсутність узгодженості між нормами Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" та нормами Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат
, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 27.04.2007 № 24, може призвести до різного підходу при призначенні та здійсненні страхових виплат, і як результат, до безпідставного завищення розмірів страхових виплат
Різний підхід при призначенні страхових виплат Можливі фінансові витрати, притягнення осіб до відповідальності, втрата репутації, судові процеси Фонду
Неврегульованість Положення про комісію (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації
щодо можливості виділення комісією путівок на санаторно-курортне лікування, дитячих новорічних подарунків
Наявність у Положенні про комісію (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації
, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 23.06.2008 № 25, норм, що відсутні у Законі України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування"
, у зв'язку з внесенням змін до нього (зокрема, щодо можливості виділення комісією путівок на санаторно-курортне лікування, дитячих новорічних подарунків) може ввести в оману застрахованих осіб, і як результат, до втрати довіри до комісії із соціального страхування та зниження авторитету Фонду
Набір функцій комісії із соціального страхування протирічить діючому законодавству Можливі фінансові витрати, притягнення осіб до відповідальності, втрата репутації, судові процеси проти Фонду
Відсутній порядок списання Фондом безнадійної дебіторської заборгованості зі сплати страхових коштів Неврегульованість механізму списання Фондом безнадійної дебіторської заборгованості зі сплати страхових коштів та продовження користування постановами правління реорганізованих Фондів призводить до неузгодженості нормативно-правових актів з чинним законодавством і правомірність списання може бути оскаржена Відсутність порядку списання Фондом безнадійної дебіторської заборгованості зі сплати страхових коштів Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду, судові процеси проти Фонду
Відсутній порядок списання кредиторської заборгованості Фонду Неврегульованість механізму списання кредиторської заборгованості Фонду та продовження користування постановами правління реорганізованих Фондів призводить до неузгодженості нормативно-правових актів з чинним законодавством і правомірність списання може бути оскаржена Відсутність порядку списання кредиторської заборгованості Фонду, строк позовної давності якої минув Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду, судові процеси проти Фонду
Департамент медичних та соціальних послуг
Отримання та опрацювання у "ручному режимі" заяв потерпілих щодо взяття на облік для забезпечення санаторно-курортним лікуванням Отримання та опрацювання заяв щодо взяття на облік для забезпечення санаторно-курортним лікуванням, формування на їх підставі річної потреби і розрахунку річного бюджету Фонду надає можливість відповідальним особам відділень робочих органів виконавчої дирекції Фонду, які проводять у "ручному режимі" аналіз та розрахунки, приймати рішення на власний розсуд, суб'єктивно (під можливим впливом приватного інтересу) обирати підстави для прийняття рішень, що в свою чергу може сприяти вчиненню корупційного чи пов'язаного з корупцією правопорушення Відсутність єдиної інформаційно-аналітичної системи планування та обліку під час забезпечення санаторно-курортним лікуванням потерпілих Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду, судові процеси проти Фонду
Отримання та опрацювання звітів щодо забезпечення санаторно-курортним лікуванням, планування обсягів витрат на цю мету у "ручному режимі" Отримання та опрацювання звітів щодо кількості забезпечених санаторно-курортним лікуванням потерпілих надає можливість відповідальним особам відділень робочих органів виконавчої дирекції Фонду, які проводять у "ручному режимі" їх аналіз та формують планові обсяги витрат на оплату наданих послуг із санаторно-курортного лікування, суб'єктивно, під можливим впливом приватного інтересу обирати підстави для прийняття рішень, що в свою чергу може сприяти вчиненню корупційного чи пов'язаного з корупцією правопорушення Відсутність єдиної інформаційно-аналітичної системи обліку та звітності під час забезпечення санаторно-курортним лікуванням потерпілих Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду, судові процеси проти Фонду
Неврегульованість питання встановлених граничних цін на технічні та інші засоби реабілітації Неврегульованість питання щодо законодавчо встановлених граничних цін на технічні та інші засоби реабілітації при укладанні договорів щодо забезпечення потерпілих надає можливість відповідальним особам відділень робочих органів виконавчої дирекції Фонду здійснювати підготовку рішень щодо вибору моделі засобу реабілітації та його вартості під можливим впливом приватного інтересу (суб'єктивно обирати підстави для визначення моделі засобу реабілітації та його ціноутворення), що може сприяти вчиненню корупційного чи пов'язаного з корупцією правопорушення Відсутність встановлених граничних цін на технічні та інші засоби реабілітації Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду, судові процеси проти Фонду
Управління профілактики страхових випадків
Відсутність чітко визначених термінів надання роботодавцем повідомлення про нещасний випадок у разі, коли нещасний випадок стався на віддаленій території, або розслідування проводилось по заяві потерпілого Відсутність у Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві
, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2011 № 1232, чітко визначених термінів надання роботодавцем повідомлення про нещасний випадок у разі, коли нещасний випадок стався на віддаленій території, або розслідування проводилось по заяві потерпілого тощо може призвести до вчинення корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення при складанні страховим експертом з охорони праці протоколу про адміністративне правопорушення у разі несвоєчасного інформування страхувальником про нещасний випадок на виробництві
Відсутність у нормативно-правових актах чіткого визначення термінів надання роботодавцем повідомлення про нещасний випадок Притягнення осіб до відповідальності, втрата репутації, судові процеси
Неврегульованість механізму проведення розслідування нещасних випадків, що стались з особами, які працюють на умовах цивільно-правового договору; фізичними особами - підприємцями; особами, які провадять незалежну професійну діяльність; членами фермерського господарства Неврегульованість Порядком проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві
, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2011 № 1232, механізму проведення розслідування нещасних випадків, що стались з особами, які працюють на умовах цивільно-правового договору; фізичними особами - підприємцями; особами, які провадять незалежну професійну діяльність; членами фермерського господарства може призвести до вчинення корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення при визнанні або невизнанні нещасного випадку пов'язаним (непов'язаним) з виробництвом або невірного визначення осіб, які допустили порушення вимог законодавства про охорону праці, оскільки визнання чи невизнання нещасного випадку пов'язаним (непов'язаним) з виробництвом, а також визначення осіб, які допустили порушення вимог законодавства про охорону праці, тягне за собою в подальшому накладання адміністративних чи дисциплінарних стягнень на посадових осіб, або впливають на призначення чи не призначення страхових виплат або розмір одноразової допомоги потерпілому
Неврегульованість механізму проведення розслідування нещасних випадків Можливі незначні фінансові втрати, притягнення осіб до відповідальності, втрата репутації, судові процеси
Управління справами
Недостатній моніторинг відповідними службами Фонду цінових показників на товари (роботи, послуги) при підготовці річних планів закупівель та поданні тендерної документації для проведення процедури публічних закупівель При підготовці річних планів закупівель та поданні тендерної документації для проведення процедури публічних закупівель відповідними службами Фонду (ініціаторами закупівель) в недостатній мірі проводиться моніторинг середньоринкових цінових показників на товари (роботи, послуги) Недостатній моніторинг відповідними службами Фонду (ініціаторами закупівель) цінових показників на товари (роботи, послуги) при підготовці річних планів закупівель та поданні тендерної документації Можливі фінансові витрати, притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду, судові процеси проти Фонду
Неврегульованість порядку управління майном Фонду Неврегульованість механізму управління майном (право володіння, користування та розпорядження) Фонду та робочих органів виконавчої дирекції Фонду Відсутність порядку управління майном Фонду Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду, судові процеси проти Фонду
Департамент фінансово-економічної діяльності, бухгалтерського обліку та консолідованої звітності
Недостатня врегульованість питань щодо централізації адміністративно-господарських витрат на рівні робочих органів виконавчої дирекції Фонду Недостатня врегульованість питань щодо централізації адміністративно-господарських витрат на рівні робочих органів Фонду може призвести до завищення витрат, пов'язаних з адміністративно-господарською діяльністю Фонду Відсутність порядку процесу централізації адміністративно-господарських витрат на рівні робочих органів Фонду Можливі незначні фінансові втрати
Департамент інформаційних систем та електронних реєстрів
Відсутність регламентів щодо обмежень у доступі працівників виконавчої дирекції Фонду, робочих органів та їх відділень до технологічних інформаційних баз даних (систем) та здійснення внутрішнього контролю за цим процесом Відсутність регламентів щодо обмежень у доступі працівників виконавчої дирекції Фонду до інформаційних баз може призвести до зловживань відповідними повноваженнями, у тому числі з метою отримання неправомірної вигоди Відсутність регламентів щодо обмежень у доступі працівників до технологічних інформаційних баз даних (систем) Притягнення посадових осіб Фонду до відповідальності, судові позови до Фонду, втрата репутації Фонду
Неврегульованість процедури з обробки документів та роботи з реєстрами і базами даних інших установ та державних органів Передача конфіденційної чи службової інформації (у тому числі інформації з реєстрів та баз даних, до яких має доступ Фонд) третім особам, без законних на те підстав, з метою отримання неправомірної вигоди, а також використання персональних даних чи інформації про окремих осіб у власних корисних цілях Відсутність регламентів щодо обробки документів та роботи з реєстрами і базами даних інших установ та державних органів Притягнення посадових осіб Фонду до відповідальності, судові позови до Фонду, втрата репутації Фонду
Департамент фінансового контролю та аудиту
Неврегульованість механізму відкликання перевіряючого з перевірки у разі виникнення конфлікту інтересів Неврегульованість механізму щодо конфлікту інтересів може вплинути на об'єктивність чи неупередженість в прийнятті рішень під час проведення перевірок Відсутність у Порядку проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження
, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010 № 29, положень щодо відкликання перевіряючого з перевірки у разі виникнення конфлікту інтересів
Притягнення посадових осіб до відповідальності за порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів
Відсутність порядку проведення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності Відсутність порядку проведення перевірок з чітко визначеними правами та обов'язками посадової особи Фонду, яка проводить перевірку, та посадових осіб закладу охорони здоров'я, і лікарів, що провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи - підприємці, що може сприяти вчиненню корупційного чи пов'язаного з корупцією правопорушення Відсутність закріплених прав та обов'язків посадової особи Фонду, яка проводить перевірку, та посадових осіб закладу охорони здоров'я, і лікарів, що провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи - підприємці Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду, судові процеси проти Фонду
Відсутність порядку здійснення моніторингу страхових виплат по заявах-розрахунках та перевірок заяв-розрахунків Відсутність організаційно-розпорядчого документа виконавчої дирекції Фонду щодо процедури проведення моніторингу страхових виплат по заявах-розрахунках та перевірок заяв-розрахунків, що може сприяти вчиненню корупційного чи пов'язаного з корупцією правопорушення Відсутність процедури та порядку проведення моніторингу страхових виплат по заявах-розрахунках та перевірок заяв-розрахунків Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фонду, судові процеси проти Фонду
Відсутність Порядку огляду на стан сп'яніння (в тому числі з використанням технічних засобів) в закладах охорони здоров'я Відсутність діючого Порядку огляду на стан сп'яніння (в тому числі з використанням технічних засобів) в закладах охорони здоров'я призводить до порушення порядку надання допомоги по тимчасовій непрацездатності у разі настання тимчасової непрацездатності у зв'язку із захворюванням або травмою, що сталися внаслідок алкогольного, наркотичного, токсичного сп'яніння або дій, пов'язаних з таким сп'янінням Відсутність діючого Порядку огляду на стан сп'яніння (в тому числі з використанням технічних засобів) в закладах охорони здоров'я Можливі фінансові витрати, притягнення осіб до відповідальності, втрата репутації, судові процеси проти робочих органів виконавчої дирекції Фонду
Сектор з питань запобігання корупції
Відсутність правил етичної поведінки та запобігання корупції у виконавчій дирекції Фонду, її робочих органах та їх відділеннях Відсутність стандартів етичної поведінки працівників виконавчої дирекції Фонду, її робочих органів та їх відділень, якими вони повинні керуватися під час виконання своїх посадових обов'язків Відсутність стандартів етичної поведінки працівників виконавчої дирекції Фонду, її робочих органів та їх відділень Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фондом, судові процеси проти Фонду
Недостатній рівень знань антикорупційного законодавства у працівників виконавчої дирекції Фонду, її робочих органів та їх відділень Недостатній рівень інформаційно-роз'яснювальної роботи серед працівників виконавчої дирекції Фонду, її робочих органів та їх відділень щодо дотримання норм антикорупційного законодавства Не проводилась інформаційно-роз'яснювальна робота серед працівників виконавчої дирекції Фонду, її робочих органів та їх відділень щодо дотримання норм антикорупційного законодавства Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фондом
Відсутність можливості повідомити про корупцію через офіційний веб-сайт Фонду Відсутність технічної можливості повідомити про корупцію через офіційний веб-сайт Фонду Фондом не проводились роботи щодо модернізації або розробки нового веб-порталу Фонду Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Фондом

................
Перейти до повного тексту