1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ
З ТИМЧАСОВОЇ ВТРАТИ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ
П О С Т А Н О В А
22.12.2010 N 29
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 березня 2011 р.
за N 393/19131
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Фонду соціального страхування N 23 від 02.10.2020 )
Про затвердження Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження
Відповідно до статей 11 та 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Інструкцію про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження (додається).
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 19.09.2001 N 38 "Про затвердження Інструкції про порядок проведення ревізій та перевірок по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності".
3. Виконавчим дирекціям відділень Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності довести цю постанову до відома районних, міжрайонних, міських виконавчих дирекцій відділень Фонду.
4. Уповноважити заступників Голови правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Українця С.Я. та Третьякова Д.Ю. підписати цю постанову.
5. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.
Заступник Голови правління
Заступник Голови правління
ПОГОДЖЕНО:
Голова ліквідаційної комісії
Державного комітету України
з питань регуляторної
політики та підприємництва
С.Я.Українець
Д.Ю.Третьяков




Г.Яцишина
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова правління Фонду
соціального страхування
з тимчасової втрати
працездатності
22.12.2010 N 29
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 березня 2011 р.
за N 393/19131
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження
I. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція розроблена відповідно до Законів України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
1.2. Ця Інструкція встановлює порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд), порядок прийняття рішень за результатами перевірок та процедуру оскарження рішень за результатами перевірок.
1.3. Перевірки страхувальників здійснюються відповідно до вимог законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, по коштах Фонду в частині правильності їх використання на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності, у суб'єктів малого підприємництва, які використовують працю найманих працівників.
1.4. На період до повного стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими Фонд був наділений до набрання чинності Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
1.5. У цій Інструкції наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
акт перевірки - документ, який складається в установленому законодавством порядку посадовими особами органу Фонду, що проводили перевірку, фіксує факт її проведення та результати;
перевірка - форма документального контролю фінансової діяльності страхувальника в частині дотримання вимог чинного законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням;
планова перевірка - перевірка, яка передбачена у плані-графіку контрольно-ревізійної роботи органу Фонду;
позапланова перевірка - перевірка, яка не передбачена у плані-графіку контрольно-ревізійної роботи органу Фонду і проводиться за наявності підстав, визначених цією Інструкцією;
посадова особа органу Фонду - спеціаліст органу Фонду, який здійснює перевірки страхувальника;
рішення про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду - обов'язковий для виконання письмовий документ за підписом керівника органу Фонду (його заступника), що фіксує факт несвоєчасного повернення коштів Фонду і фінансових санкцій або повернення їх не в повному обсязі, із відповідним розрахунком та відповідно до вимог чинного законодавства;
рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності - обов'язковий для виконання письмовий документ за підписом керівника органу Фонду (його заступника), підготовлений на підставі акта перевірки та відповідно до вимог чинного законодавства.
II. Загальні вимоги до здійснення контролю органами Фонду
2.1. Перевірки здійснюються посадовими особами органів Фонду за місцезнаходженням страхувальника або в приміщенні органу Фонду за пропозицією страхувальника та за умови надання ним всіх необхідних документів для проведення перевірки.
2.2. До участі в перевірках страхувальників залучаються експерти і спеціалісти з окремих питань інших підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності (за згодою).
2.3. Органи Фонду здійснюють планові та позапланові перевірки.
2.4. Планові та позапланові перевірки здійснюються в робочий час страхувальника, встановлений правилами внутрішнього трудового розпорядку, з відома керівника та в присутності головного бухгалтера (бухгалтера) страхувальника або уповноваженої керівником особи.
2.5. Посадові особи органу Фонду вносять запис до журналу реєстрації перевірок страхувальника (за його наявності). Факт ненадання страхувальником журналу реєстрації перевірок фіксується в акті перевірки.
2.6. Посадова особа органу Фонду, яка проводить перевірку, знайомиться з відомостями, що становлять комерційну таємницю та конфіденційну інформацію, у разі якщо вони належать до переліку питань, що підлягають перевірці.
III. Планування, організація і проведення перевірок страхувальників, оформлення результатів перевірок
3.1. Організація проведення перевірок покладається на керівників контрольно-ревізійних відділів виконавчих дирекцій відділень Фонду та керівників робочих органів цих відділень.
3.2. Планові перевірки проводяться згідно з планами-графіками органу Фонду. Перевірці підлягають документи за звітні періоди поточного та попередніх років, за які не здійснювалась перевірка.
Формування планів-графіків проведення планових перевірок страхувальників органом Фонду здійснюється щокварталу. До 20 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому, формується план-графік, який затверджується наказом керівника робочого органу Фонду (керівника виконавчої дирекції відділення Фонду).
3.3. Періодичність проведення планових перевірок визначається залежно від таких критеріїв, як наявність (відсутність) витрат, заборгованості по коштах Фонду станом на 01.01.2011 та в наступних звітних періодах, кількості працівників.
3.3.1. Щороку проводяться перевірки страхувальників з чисельністю працівників 250 осіб і більше за наявності витрат по коштах Фонду.
У випадку відсутності порушень по використанню коштів Фонду, що встановлено попередньою перевіркою, наступна перевірка такого страхувальника проводиться не раніше ніж через два роки після проведення попередньої перевірки.
3.3.2. Не рідше одного разу на два роки проводяться перевірки страхувальників з чисельністю працівників від 25 до 249 осіб за наявності витрат по коштах Фонду.
У випадку відсутності порушень по використанню коштів Фонду, що встановлено попередньою перевіркою, наступна планова перевірка такого страхувальника проводиться не раніше ніж через три роки після проведення попередньої перевірки.
3.3.3. Не рідше одного разу на три роки проводяться перевірки страхувальників з чисельністю менше 25 осіб за наявності витрат по коштах Фонду.
У випадку відсутності порушень по використанню коштів Фонду, що встановлено попередньою перевіркою, наступна планова перевірка такого страхувальника проводиться не раніше ніж через чотири роки після проведення попередньої перевірки.
3.3.4. Перевірки страхувальників, що здійснюються за період їх діяльності до 1 січня 2011 року, відповідно до пункту 1.4 цієї Інструкції проводяться органами Фонду одноразово.
3.4. Планова перевірка проводиться за умови письмового повідомлення страхувальника не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення такого заходу за формою, наведеною у додатку 1 до цієї Інструкції.
Повідомлення надсилається страхувальнику рекомендованим листом чи телефонограмою або надається під розписку керівнику чи головному бухгалтеру (бухгалтеру) цього страхувальника або уповноваженій керівником особі із зазначенням:
дат початку та закінчення її проведення;
найменування страхувальника;
найменування органу Фонду, який проводить перевірку.
3.5. На проведення кожної перевірки посадовій особі органу Фонду видається направлення за формою, наведеною у додатку 2 до цієї Інструкції, яке пред'являється перед початком перевірки керівнику страхувальника або уповноваженій ним особі разом із службовим посвідченням. Копія направлення вручається керівнику страхувальника або уповноваженій керівником особі з відміткою про отримання.
Якщо в перевірці беруть участь декілька посадових осіб органу Фонду, то направлення видається керівнику групи із зазначенням посад, прізвищ, імен та по батькові всіх посадових осіб органу Фонду, що беруть участь у цій перевірці.
Страхувальник має право не допускати посадових осіб органу Фонду до здійснення перевірки, якщо вони не пред'явили направлення.
У разі якщо страхувальник відмовляється від проведення планової або позапланової перевірки, посадовими особами органу Фонду складається акт про відмову від допуску до перевірки в довільній формі, який вручається керівнику чи головному бухгалтеру (бухгалтеру) або уповноваженій керівником особі під розписку або направляється рекомендованим листом.
3.6. Позапланові перевірки проводяться без попереднього повідомлення страхувальника за наявності таких підстав:
а) подання страхувальником письмової заяви до відповідного органу Фонду про здійснення перевірки за його бажанням;
б) виявлення невідповідності між даними, зазначеними у документах обов'язкової звітності та заявах-розрахунках, поданих страхувальником до органу Фонду;
в) за результатами аналізу даних, зазначених у звітності, заяві-розрахунку страхувальника по коштах Фонду, статистичних даних виявлено перевищення розміру середньоденної допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності і пологах над розміром середньоденної заробітної плати;
г) виявлення під час перевірки в іншого страхувальника фактів, що свідчать про порушення вимог законодавства, які вплинули або можуть вплинути на виплату матеріального забезпечення та надання соціальних послуг;
ґ) звернення фізичних та юридичних осіб про порушення страхувальником законодавства з питань, що належать до компетенції органів Фонду; подання страхувальником у встановленому порядку скарги про порушення законодавства посадовими особами органу Фонду під час проведення планової чи позапланової перевірки або скарги на рішення органу Фонду;
д) неподання у встановлений термін страхувальником звітності до органу Фонду без поважних причин, а також письмових пояснень про причини, які перешкоджали поданню такої звітності;
е) розпочато процедуру реорганізації чи припинення юридичної особи, закриття відокремленого підрозділу юридичної особи, припинення діяльності суб'єкта малого підприємництва, порушено провадження у справі про визнання банкрутом страхувальника або подано заяву про зняття з обліку страхувальника;
є) на вимогу правоохоронних органів або за рішенням суду.
3.7. Під час проведення позапланових перевірок відповідно до підпунктів "б", "в", "г", "ґ", "є" з'ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цієї перевірки, із зазначенням підстави у направленні на проведення такої перевірки; згідно з підпунктами "а", "д", "е" можуть проводитися перевірки всього комплексу питань, які перевіряються у страхувальника.
3.8. На проведення позапланової перевірки видається наказ, у якому зазначаються підстави для проведення позапланової перевірки.
3.9. Органи Фонду здійснюють аналіз даних, зазначених у звітності, заяві-розрахунку страхувальника по коштах Фонду, статистичних даних, за результатами яких складається довідка в довільній формі, яка є підставою для прийняття рішення про проведення позапланової перевірки.
3.10. Тривалість проведення перевірки встановлюється з урахуванням обсягу робіт, які належить виконати під час її проведення, та кількісного складу посадових осіб органу Фонду. При цьому строк проведення планової перевірки страхувальників не може перевищувати 15 робочих днів, а страхувальників - суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів.
Строк проведення позапланової перевірки страхувальника не може перевищувати 10 робочих днів, а суб'єктів малого підприємництва - 2 робочих дні.
3.11. У разі виявлення під час проведення перевірки страхувальника порушень вимог законодавства, які вплинули або можуть вплинути на виплату матеріального забезпечення і надання соціальних послуг, виникнення необхідності звернення до відповідних органів, виникнення необхідності проведення перевірок в інших підприємствах, установах, організаціях, пов'язаних із сплатою та використанням коштів Фонду страхувальником, відсутності ведення належного бухгалтерського обліку відповідно до вимог чинного законодавства, що унеможливлює проведення перевірки, перевірка призупиняється.
Призупинення проведення планової чи позапланової перевірки оформляється наказом керівника органу Фонду на підставі доповідної записки керівника контрольно-ревізійної групи (посадової особи органу Фонду) органу Фонду, який очолював перевірку, з викладенням об'єктивних причин необхідності призупинення. У наказі обов'язково зазначаються причини призупинення перевірки, дата, з якої її призупинено, та зазначається обставина, після настання якої призупинена перевірка продовжується. Повідомлення про призупинення перевірки страхувальника протягом трьох робочих днів направляється йому рекомендованим листом або вручається особисто керівнику страхувальника або уповноваженій керівником особі під розписку.
Після отримання даних, необхідність яких була підставою для призупинення перевірки страхувальника, перевірка продовжується з урахуванням загальних термінів проведення зазначеної перевірки, про що орган Фонду повідомляє страхувальника.
3.12. Під час перевірок страхувальників перевіряються:
здійснення заходів щодо усунення порушень, виявлених попередніми перевірками;
стан заборгованості по страхових коштах;
повнота та своєчасність сплати та повернення страхових коштів страхувальниками;
правомірність призначення та виплати матеріального забезпечення застрахованим особам;
правильність обчислення середньоденної заробітної плати, з якої обраховуються суми матеріального забезпечення застрахованим особам;
правомірність заявлення і використання страхових коштів, які надійшли від органів Фонду;
правомірність видачі та використання путівок на санаторно-курортне лікування працівниками та членами їх сімей та правильність ведення їх обліку, своєчасність сплати їх часткової вартості;
дотримання вимог нормативно-правових актів Фонду щодо оздоровлення та позашкільного обслуговування дітей;
правильність складання звітності по коштах Фонду та своєчасність її надання до органів Фонду;
робота комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації;
відповідність даних бухгалтерського обліку даним звітності по коштах Фонду та даним статистичної звітності.
3.13. Оформлення результатів перевірки:
3.13.1. За результатами перевірки складається акт, у якому зазначаються:
найменування, поштова адреса органу Фонду, дата складання акта (останній день перевірки), номер і дата направлення та наказу органу Фонду, які є підставою для проведення перевірки, вид перевірки (планова або позапланова), посада, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи органу Фонду, яка здійснила перевірку, період, за який проведено перевірку, повне найменування страхувальника, строк проведення перевірки;
довідкові дані, а саме: номер реєстрації та дата взяття страхувальника на облік в органі Фонду, спосіб оподаткування, місцезнаходження страхувальника, код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій або реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, номер та серія паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні або інші переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади та мають відмітку у паспорті), дані про наявність рахунків у банках та інших фінансових установах, середньооблікова кількість працівників на дату проведення перевірки;
інформація про результати попередньої перевірки по коштах Фонду та заходи щодо усунення порушень (за їх наявності);
інформація про наявність заборгованості по коштах Фонду, причини виникнення та правомірність її відображення;
інформація про надходження страхових коштів, у тому числі від органу Фонду та від сплати часткової вартості за путівки, повноту та своєчасність перерахувань страхових коштів до Фонду;
стан виконання вимог законодавства страхувальником у нарахуванні і виплаті матеріального забезпечення, використанні коштів Фонду, а також з інших питань, які перевірялися;
порядок ведення бухгалтерського обліку та звітності по коштах Фонду;
інформація про стан роботи комісії (уповноваженого) із соціального страхування;
результати перевірки.
3.13.2. При складанні акта перевірки посадові особи органу Фонду об'єктивно та чітко викладають факти порушень, виявлені під час перевірки, з посиланням на відповідну структурну одиницю нормативно-правового акта. Акт перевірки має відповідати вимогам ділової мови та офіційно-ділового стилю.
3.13.3. Порушення, які є типовими і повторюються, відображаються у додатках до акта перевірки з детальним обґрунтуванням цих порушень. Додатками до акта перевірки також є копії первинних або інших документів, які підтверджують наявність таких фактів порушень (наприклад: накази, заяви працівників, протоколи засідань комісії із соціального страхування, відомості, за якими працівники отримують додаткові блага в грошовому чи натуральному вигляді, графіки роботи тощо), а в акті наводяться узагальнені дані. Додатки підписуються посадовою особою органу Фонду та головним бухгалтером (бухгалтером) або уповноваженою керівником особою страхувальника, який перевіряється. За необхідності підтвердження фактів порушень, виявлених під час перевірки, на вимогу посадової особи органу Фонду страхувальником надаються ксерокопії документів, засвідчені страхувальником, і необхідні письмові пояснення.
3.13.4. В останній день перевірки два примірники акта перевірки підписуються посадовими особами органу Фонду, які її проводили, керівником, головним бухгалтером (бухгалтером) або уповноваженою керівником особою та головою комісії (уповноваженим) із соціального страхування страхувальника, який перевіряється. Примірники акта перевірки підписуються посадовою особою органу Фонду та керівником або головним бухгалтером (бухгалтером) чи уповноваженою керівником особою страхувальника на кожній сторінці із зазначенням на останній сторінці загальної кількості сторінок.
Один примірник акта перевірки вручається страхувальнику з відміткою про отримання, а другий зберігається в органі Фонду, який здійснив перевірку.
У разі відмови посадової особи страхувальника підписати та отримати акт перевірки посадова особа органу Фонду вносить до нього відповідний запис із складанням акта відмови від підпису акта перевірки та його отримання у двох примірниках (у довільній формі). Протягом трьох робочих днів один примірник акта відмови від підпису та його отримання разом з актом перевірки надсилається страхувальнику рекомендованим листом.
У разі підписання акта перевірки із запереченнями страхувальник подає їх у письмовій формі як додаток до акта перевірки або надсилає до органу Фонду, який проводив перевірку, окремим документом протягом 10 календарних днів з дня підписання акта.
Орган Фонду розглядає інформацію, викладену у запереченнях до акта, і надає на них письмову відповідь, яка надсилається страхувальнику у порядку, визначеному пунктом 4.1 розділу IV цієї Інструкції.
Якщо акт підписано без заперечень або впродовж передбаченого терміну заперечення не надійшли або надіслані з порушенням зазначеного терміну, акт перевірки вважається узгодженим.
Якщо орган Фонду не може вручити, у тому числі поштовим відправленням, відповідно до Правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 N 270, страхувальнику один примірник акта перевірки у зв'язку з відсутністю посадових осіб за місцезнаходженням страхувальника, їх відмовою прийняти акт, то в день надходження до органу Фонду такої інформації посадова особа органу Фонду, що здійснювала перевірку, оформляє відповідний акт у довільній формі, у якому вказує причину, яка призвела до неможливості вручення акта перевірки.
IV. Прийняття рішень за результатами перевірки
4.1. За матеріалами акта перевірки та результатами розгляду заперечень страхувальника (за їх наявності) керівник органу Фонду або його заступник приймає рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій до страхувальника відповідно до статей 21, 22, 28, 30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", яке надсилається страхувальнику разом з листом про результати розгляду заперечень (за їх наявності) протягом 20 календарних днів з дня підписання акта перевірки. Рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності складається за формою, наведеною у додатку 3 до цієї Інструкції.
4.2. У разі несвоєчасного виконання страхувальником рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій щодо повернення коштів Фонду та сплати фінансових санкцій або виконання його не в повному обсязі на страхувальників накладається штраф та нараховується пеня відповідно до статті 30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням". Суми цих санкцій сплачуються страхувальниками за рахунок власних коштів.
Розрахунок фінансових санкцій здійснюється після закінчення строку виконання рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій на підставі копій платіжних документів про перерахування зазначених коштів, виписок банку про надходження коштів на рахунки органів Фонду, які є підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду, за формою, наведеною у додатку 4 до цієї Інструкції.
Рішення про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду приймається та надсилається страхувальнику протягом 20 календарних днів з дня закінчення строку, встановленого для виконання рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій.
4.3. У рішеннях зазначаються суми коштів Фонду, що підлягають поверненню органу Фонду, суми фінансових санкцій, які належить перерахувати до Фонду та в подальшому відобразити у звіті страхувальника по коштах Фонду, строк для виконання рішення та строк, передбачений законодавством для звернення страхувальника зі скаргою про перегляд цього рішення.
4.4. Рішення вважається надісланим (врученим):
страхувальнику, якщо його передано керівнику або уповноваженій особі страхувальника під розписку або надіслано рекомендованим листом;
страхувальнику - фізичній особі, якщо його вручено особисто фізичній особі або уповноваженій нею особі чи надіслано рекомендованим листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцеперебування.
4.5. Страхувальник інформує орган Фонду про виконання рішення у визначені рішенням строки.
4.6. Облік рішень ведеться в журналі обліку рішень про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за результатами перевірок та рішень про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду за формою, наведеною у додатку 5 до цієї Інструкції.
V. Обов'язки та права посадових осіб органу Фонду, які здійснюють перевірку страхувальників
5.1. Посадові особи органу Фонду зобов'язані:
керуватися нормативно-правовими актами;
дотримуватися ділової етики у взаємовідносинах із страхувальниками;
якісно та своєчасно проводити перевірку відповідно до затвердженого плану-графіка перевірок;
забезпечувати нерозголошення комерційної таємниці та конфіденційної інформації, що стає доступною посадовим особам органу Фонду під час проведення перевірок;
об'єктивно і чітко відображати діяльність страхувальників у частині дотримання ними вимог чинного законодавства у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням;
ознайомити керівника страхувальника або уповноважену ним особу з результатами перевірки в строки, передбачені цією Інструкцією;
надавати страхувальникам консультаційну допомогу щодо здійснення перевірки.
5.2. Посадові особи органу Фонду мають право:
вимагати припинення дій, які перешкоджають проведенню перевірки;
перевіряти надходження коштів Фонду на окремий поточний рахунок страхувальника для зарахування страхових коштів та правильність їх використання;
ініціювати проведення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам;
вимагати від посадових осіб письмових пояснень з питань, які виникають під час перевірок. У разі відмови посадових осіб від надання письмових пояснень посадова особа органу Фонду фіксує цей факт в акті перевірки;
отримувати завірені страхувальником копії документів, що підтверджують наявність фактів порушень законодавства у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням;
перевіряти правомірність призначення або відмови у призначенні матеріального забезпечення та правильність його нарахування;
перевіряти правомірність використання коштів Фонду на соціальні послуги, що надаються відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням";
перевіряти правильність обчислення середньоденної заробітної плати, з якої обраховуються суми матеріального забезпечення застрахованим особам;
інформувати керівництво органу Фонду у разі виявлення ознак зловживань щодо використання коштів Фонду.
VI. Права та обов'язки страхувальника під час здійснення перевірки
6.1. Посадові особи страхувальника під час здійснення перевірки мають право:
вимагати від посадових осіб органу Фонду додержання вимог законодавства;
перевіряти наявність у посадових осіб органу Фонду службового посвідчення і одержувати копії направлення на проведення планової або позапланової перевірки;
бути присутніми під час здійснення перевірки;
вимагати нерозголошення інформації, що є комерційною таємницею та конфіденційною інформацією страхувальника;
одержувати та знайомитися з актами перевірки;
надавати в письмовій формі свої пояснення, зауваження або заперечення до акта перевірки;
оскаржувати в установленому законом порядку неправомірні дії посадових осіб органів Фонду, рішення за результатами перевірок;
отримувати консультативну допомогу.

................
Перейти до повного тексту