1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
НАКАЗ
28.04.2018№ 264
(з основної діяльності)
Про реалізацію рішень Колегії ДСНС України від 20.04.2018 № 4-8
З метою реалізації рішень Колегії ДСНС України від 20.04.2018 № 4-8
НАКАЗУЮ:
1. Оголосити для виконання рішення Колегії ДСНС України від 20.04.2018 № 4 "Про результати роботи ДСНС у січні-березні та завдання на другий квартал 2018 року", № 5 "Про заходи щодо протидії пожежам у природних екосистемах впродовж пожежонебезпечного періоду", № 6 "Про організацію укриття особового складу органів та підрозділів ДСНС, стан створення фонду захисних споруд цивільного захисту у територіальних органах ДСНС", № 7 "Про підсумки проходження опалювального сезону, стан розрахунків за спожиті енергоносії і надані комунальні послуги, експлуатації в зимовий період адміністративно-житлового фонду, будівель та споруд сфери управління ДСНС у 2017-2018 рр.", № 8 "Про результати фінансово-економічної діяльності та стан оплати праці у системі ДСНС у першому кварталі 2018 року",що додаються.
2. Першому заступнику Голови, заступникам Голови, керівникам департаментів та інших самостійних структурних підрозділів апарату ДСНС, територіальних органів, підрозділів центрального підпорядкування, навчальних закладів і науково-дослідних установ, підприємств, установ та організацій сфери управління ДСНС під персональну відповідальність організувати роботу з реалізації рішень Колегії в повному обсязі та у визначені терміни.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова М. Чечоткін
Державна служба України з надзвичайних ситуацій
РІШЕННЯ КОЛЕГІЇ
20.04.2018 № 4
Про результати роботи ДСНС у січні-березні та завдання на другий квартал 2018 року
Заслухавши доповідь про результати роботи ДСНС у січні-березні та завдання на другий квартал 2018 року, Колегія відмічає виконання у цілому завдань, визначених ДСНС актами та дорученнями Президента України і Кабінету Міністрів України.
Органами та підрозділами ДСНС забезпечено оперативне реагування на 34 класифіковані надзвичайні ситуації та 11 тис. 111 пожеж, під час яких врятовано життя 1 тис. 811 осіб та матеріальних цінностей на суму понад 1,5 млрд. гривень.
Піротехнічними підрозділами ДСНС виявлено та знешкоджено 11 тис. 607 вибухонебезпечних предметів, очищено територію загальною площею 556 гектарів.
Під час виконання завдань з гуманітарного розмінуваннязвільнених територій Донецької та Луганської областей очищено 410 га території, забезпечено знешкодження 6 тис. 713 вибухонебезпечних предметів, у тому числі 2 спеціально встановлених вибухових пристроїв.
ДСНС розроблено та постановою Кабінету Міністрів України від 14 березня 2018 р. № 223 затверджено План реагування на надзвичайні ситуації державного рівня.
Відповідно до протокольного рішення Уряду від 28 березня 2018 р. організовано проведення позапланових перевірок стану техногенної і пожежної безпеки у торговельних підприємствах (торговельні центри, багатофункціональні будинки і комплекси), культурно-видовищних та дозвіллєвих закладах, що відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" належать до класів наслідків (відповідальності) СС2 та СС3, дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, закладах охорони здоров'я із стаціонарним лікуванням.
Підрозділами ДСНС забезпечено реалізацію заходів Плану протидії загрозам і реагування на надзвичайні ситуації під час сходження криги і пропуску повені.
Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" ДСНС здійснювала закупівлю товарів, робіт і послуг в електронній системі закупівель Prozorro. За результатами укладених у 2017 році договорів отримано 39 автоцистерн пожежних,які передано до підпорядкованих підрозділів.
Упродовж першого кварталу 2018 року для покращення оснащення підрозділів ДСНС отримано гуманітарну та міжнародну технічну допомогу на суму близько 14 млн. гривень, зокрема від Агентства зменшення загроз Міністерства оборони США, Федерального відомства у справах захисту населення та допомоги при катастрофах Федеративної Республіки Німеччина, Координатора проектів ОБСЄ в Україні, Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ), Українського науково-технологічного центру та інших.
ДСНС розроблено та постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2018 р. № 81 затверджено описи та зразки форменого одягу і відповідних знаків розрізнення осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту та норми забезпечення форменим одягом.
Продовжується робота щодо приєднання України до Механізму цивільного захисту Європейського Союзу з метою впровадження сучасних європейських підходів у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, забезпечення пожежної та техногенної безпеки, здійснення державного нагляду (контролю) у цих сферах.
Верховною Радою України ратифіковано 28 лютого 2018 року Угоду між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Хорватія про співробітництво у сфері запобігання катастрофам та ліквідації їх наслідків та 14 березня 2018 року Угоду між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Болгарія про співробітництво у разі виникнення катастроф.
ДСНС у встановлені терміни забезпечено виконання вимог 3 тис. 618 актів та доручень Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністра внутрішніх справ та власних рішень. Відповідно до вимог Законів України "Про звернення громадян" і "Про доступ до публічної інформації" забезпечено своєчасний розгляд звернень громадян та інформаційних запитів.
Установами та організаціями гідрометеорологічної служби забезпечено споживачів прогностичною інформацією і попередженнями про небезпечні та стихійні явища.
З метою забезпечення подальшого виконання завдань, визначених для ДСНС, Колегія
ВИРІШИЛА:
1. Інформацію про результати роботи ДСНС у січні-березні 2018 року взяти до відома.
2. Вважати пріоритетними завданнями:
забезпечення постійної готовності органів та підрозділів до реагування на надзвичайні ситуації, зокрема у пожежонебезпечний період 2018 року;
здійснення заходів із гуманітарного розмінування на звільнених територіях Донецької та Луганської областей;
подальшу реалізацію заходів реформування системи ДСНС;
продовження практики надання допомоги органам влади та територіальним громадам з реалізації заходів у сфері цивільного захисту;
суворе дотримання законодавства у сфері державних закупівель та фінансової дисципліни;
продовження роботи щодо профілактики корупційних проявів.
3. Департаменту запобігання надзвичайним ситуаціям (Щербаченко О.М.), Департаменту реагування на надзвичайні ситуації (Демчук В.В.) та територіальним органам ДСНС здійснити комплекс заходів щодо запобігання виникненню пожеж у лісах, на торфовищах та сільськогосподарських угіддях протягом пожежонебезпечного періоду.
Строк - квітень-жовтень 2018 року
4. Департаменту реагування на надзвичайні ситуації (Демчук В.В.) забезпечити:
організацію виконання заходів з підвищення оперативної готовності та реагування на надзвичайні ситуації у період святкування травневих свят;
Строк - травень 2018 року
оперативне реагування сил ДСНС на можливі надзвичайні ситуації, небезпечні події та пожежі під час організації і проведення фінальних матчів Ліги чемпіонів УЄФА сезону 2017-2018 років;
Строк - травень 2018 року
організацію підготовки та проведення підсумкової наради за результатами діяльності гірських пошуково-рятувальних підрозділів ДСНС у 2017 році.
Строк - травень 2018 року
5. Департаменту запобігання надзвичайним ситуаціям (Щербаченко О.М.) спільно з територіальними органами ДСНС здійснити вибіркові перевірки місцевих органів влади щодо стану готовності місць масового відпочинку населення на водних об'єктах.
Строк - травень-червень 2018 року
6. Департаменту персоналу (Доценко О.В.), керівникам територіальних органів, навчальних закладів цивільного захисту та підрозділів центрального підпорядкування забезпечити гарантоване працевлаштування в органах та підрозділах ДСНС випускників 2018 року, які навчалися за державним замовленням, згідно з отриманим рівнем освіти і набутою спеціальністю.
Строк - червень 2018 року
7. Територіальним органам ДСНС:
7.1.1. Організувати та провести на базі Консультаційних центрів спільні наради, засідання круглих столів та консультації з обговорення проблемних питань з дерегуляції підприємницької діяльності.
Строк - до 27 червня 2018 року
7.1.2. Здійснити комплекс організаційних та практичних заходів, направлених на забезпечення техногенної та пожежної безпеки під час святкування державних і релігійних свят.
Строк - квітень-червень 2018 року
7.1.3. Посилити проведення профілактичної роботи серед населення щодо попередження травмування і загибелі людей під час пожеж, надзвичайних ситуацій та подій, зокрема на водних об'єктах.
7.1.4. Здійснити комплекс заходів щодо забезпечення належного стану протипожежної та техногенної безпеки на об'єктах відпочинку, зокрема літніх таборів відпочинку, санаторіїв, профілакторіїв для дітей тощо.
Строк - квітень-червень 2018 року
7.1.5. Продовжити проведення позапланових перевірок стану техногенної і пожежної безпеки у торговельних підприємствах (торговельні центри, багатофункціональні будинки і комплекси), культурно-видовищних та дозвіллєвих закладах, що відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" належать до класів наслідків (відповідальності) СС2 та СС3, дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, закладах охорони здоров'я із стаціонарним лікуванням.
Строк - квітень-червень 2018 року
7.1.6. Про виконання вищезазначених заходів доповісти в установлені терміни через Департамент запобігання надзвичайним ситуаціям (Щербаченко О.М.).
7.2. Організувати взаємодію із місцевими органами державної виконавчої влади та органами місцевого самоврядування щодо виділення коштів на розробку, виготовлення та розповсюдження соціальної реклами з тематики безпечної життєдіяльності.
Про виконання інформувати через Відділ взаємодії із засобами масової інформації та комунікацій громадськістю (Козак О.В.).
Строк - до 27 червня 2018 року
8. Управлінню ДСНС у Сумській області (Волик Г.Б.) вжити вичерпних заходів щодо закупівлі телекомунікаційного обладнання, волоконно-оптичного кабелю та провести підключення до телекомунікаційної системи спеціального призначення.
Про виконання заходів доповісти через Департамент організації заходів цивільного захисту (Маюров М.О.).
Строк - до 5 травня 2018 року
9. Територіальним органам ДСНС у Дніпропетровській (Кульбач А.А.), Донецькій (Мігрін О.С.),Запорізькій (Лепський О.М.), Кіровоградській (Миронюк В.Г.), Луганській (Пшик М.В.), Миколаївській (Грицаєнко М.Г.), Одеській (Федорчак В.В.), Сумській (Волик Г.Б.), Херсонській (Чорний С.М.), Черкаській (Гвоздь В.М.)та Чернівецькій (Михайлюк С.М.)областях для забезпечення взаємодії з повітряними судами, які залучаються для реагування на надзвичайні ситуації, укомплектувати мобільні оперативні групи радіостанціями авіаційного діапазону із розрахунку не менше 1 комплекту автомобільної радіостанції та не менше 1 комплекту портативної радіостанції.
Про виконання заходів доповісти через Департамент організації заходів цивільного захисту (Маюров М.О.).
Строк - до 31 липня 2018 року
10. Територіальним органам ДСНС у Житомирській (Нікітчук І.В.), Волинській (Грушовінчук В.В.), Полтавській (Салогуб В.А.), Рівненській (Крук С.І.), Одеській (Федорчак В.В.), Херсонській (Чорний С.М.), Харківській (Волобуєв О.В.), Запорізькій (Лепський О.М.), Вінницькій (Шевчук Р.Б.), Київській (Слободяник В.Д.) та Луганській (Пшик М.В.) областях забезпечити впровадження реєстраторів мовної інформації телефонних ліній "101" у територіальних органах ДСНС та їхніх пожежно-рятувальних підрозділах згідно норм табельної належності.
Про виконання заходів доповісти через Департамент організації заходів цивільного захисту (Маюров М.О.).
Строк - до 2 липня 2018 року
11. Територіальним органам, підрозділам центрального підпорядкування, навчальним закладам цивільного захисту, установам та організаціям сфери управління ДСНС продовжити роботу щодо виконання заходів з технічного захисту інформації та кібербезпеки у системі ДСНС.
Про виконання заходів доповісти через Департамент організації заходів цивільного захисту (Маюров М.О.).
Строк-до 15 грудня 2018 року
12. Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника та заступників Голови відповідно до розподілу функціональних обов'язків і повноважень.
Голова,
голова Колегії

М. Чечоткін
Державна служба України з надзвичайних ситуацій
РІШЕННЯ КОЛЕГІЇ
20.04.2018№ 5
Про заходи щодо протидії пожежам у природних екосистемах впродовж пожежонебезпечного періоду
Розглянувши інформацію про заходи щодо протидії пожежам у природних екосистемах впродовж пожежонебезпечного періоду, Колегія відмічає, що кожна третя пожежа в Україні виникає у природних екосистемах, а це, в середньому, понад 27 тис. пожеж за рік на загальній площі більше 25 тис. гектарів.
У 2017 році порівняно з попереднім роком кількість пожеж зросла на 23 %, а площа, пройдена вогнем, - у 1,4 рази (2017 рік - 27 тис. 587 пожеж, 25 тис. 577 га, 2016 рік - 21 тис. 347 пожеж, 17 тис. 979 га). Найбільша їх кількість виникла у Дніпропетровській - 4 тис. 676 пожеж (4 тис. га), Запорізькій - 4 тис. 662 пожежі (2 тис. 743 га) та Київській - 3 тис. 676 пожеж (2 тис. 335 га) областях.
У державному лісовому фонді зареєстровано збільшення кількості пожеж у 2,5 раза, а площі - у 5 разів (2017 рік - 2 тис. 362, 5 тис. 471 га, 2016 рік - 941 пожежа, 1 тис. 101 га).
До територій з високим ризиком виникнення великих та складних лісових пожеж відносяться Дніпропетровська, Запорізька Київська, Луганська, Харківська та Херсонська області, на які щороку припадає більша частина пожеж і складає в середньому 70 % загальної їх кількості по Україні.
На торфовищах кількість пожеж зменшилася на 1 %, а площа, пройдена вогнем, збільшилася на 2 % (2017 рік - 307 пожеж, на площі 230 га, 2016 рік - 310 пожеж, 226 га). Найбільша кількість торф'яних пожеж зареєстрована у Київській області - 211 пожеж на загальній площі 47 га, але найбільш складні та довготривалі торф'яні пожежі сталися у Полтавській та Черкаській областях.
На сільгоспугіддях кількість пожеж зменшилася у 2 рази, а площа, пройдена вогнем, на 20 % (2017 рік - 161 пожежа, 936 га, 2016 рік - 321 пожежа, 1 тис. 126 га). Найбільша їх кількість виникла у Дніпропетровській - 29 пожеж (190 га), Донецькій - 25 пожеж (289 га) та Вінницькій - 24 пожежі (104 га) областях.
На відкритих ділянках місцевості (суха рослинність, сміття) кількість пожеж збільшилася на 20 %, а площа, пройдена вогнем - на 18 % (2017 рік -
24 тис. 757 пожеж, на площі 18 тис. 939 га, 2016 рік - 19 тис. 775 пожеж,
15 тис. 526 га). Найбільша кількість виникла у Запорізькій - 4 тис. 330 пожеж
(1 тис. 853 га), Дніпропетровській - 4 тис. 307 пожеж (2 тис. 685 га) та Київській - 3 тис. 254 пожежі (2 тис. 230 га) областях.
Основні причини пожеж у природних екосистемах:
порушення правил пожежної безпеки під час перебування у лісових масивах;
випалювання сухої рослинності;
недотримання заходів пожежної безпеки під час проведення сільськогосподарських робіт.
Основні недоліки в організації протипожежного захисту природних екосистем:
недостатня організація інформаційно-розјяснювальної роботи серед населення про недопущення випалювання сухостою та побутових відходів поблизу лісових масивів і торфовищ, а також дотримання вимог пожежної безпеки під час перебування у лісах;
невиконання лісокористувачами в повному обсязі інженерних заходів (розчищення протипожежних просік, створення мінералізованих смуг, протипожежних розривів та доріг), що сприяє швидкому поширенню вогню на значні площі лісових масивів;
неналежна організація місцевими органами влади захисту сільських населених пунктів, розташованих поблизу лісових масивів, що у багатьох випадках ставить під загрозу поширення лісових пожеж на помешкання громадян;
неналежне утримання меліоративних, осушувальних систем, підтримання у працездатному стані регулюючих гідротехнічних споруд, що призводить до висушування торфовищ та затяжних пожеж на них;
невирішення питання фінансування Держлісагентства для здійснення заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, пов'язаних із пожежами у державному лісовому фонді.
Крім цього, лісокористувачами незадовільно проводиться робота щодо створення належної інфраструктури захисту лісів від пожеж, зокрема: будівництво протипожежних водойм, влаштування пірсів для забору води, створення лісових пожежних станцій і комплектація їх працівниками, технікою і засобами пожежогасіння.
Негативно на збереження лісів від вогню впливає недостатнє використання природоохоронними органами та місцевими органами виконавчої влади заходів адміністративного впливу щодо власників, що утримують свої земельні ділянки у пожежонебезпечному стані, а також осіб, які здійснюють несанкціоноване випалювання сухої рослинності.
За даними Укргідрометцентру пожежонебезпечний період 2018 року очікується складним та буде характеризуватися дефіцитом опадів і вищим за норму температурним режимом, а також формуванням з травня по вересень тривалих періодів з високим класом пожежної небезпеки майже в усіх областях України.
Вже з початку 2018 року у природних екосистемах виникло 1 тис. 907 пожеж на загальній площі 1 тис. 323 гектари, із них:
у лісових масивах - 24 пожежі, 9,6 гектара;
на торфовищах - 1 пожежа, 0,01 гектара;
сільгоспугіддях - 1 пожежа, 0,03 гектара;
на відкритих ділянках місцевості - 1 тис. 881 пожежа, 1 тис. 313 гектарів.
Враховуючи можливі ускладнення оперативної обстановки протягом пожежонебезпечного періоду 2018 року, територіальним органам ДСНС необхідно організувати та постійно підтримувати взаємодію з органами влади, лісокористувачами, власниками та орендарями земельних ділянок і торфовищ з метою попередження загорянь та ліквідації їх на початковому етапі виникнення, а також забезпечити у межах компетенції виконання комплексу протипожежних заходів у зонах своєї відповідальності.
З метою вжиття заходів щодо запобігання виникненню пожеж у природних екосистемах і забезпечення оперативного реагування на них у пожежонебезпечний період 2018 року, Колегія
ВИРІШИЛА:
1. Керівникам територіальних органів ДСНС та Спеціального авіаційного загону (Коробка І.М.):
1.1. Проаналізувати в зонах відповідальності причини виникнення пожеж у природних екосистемах та розробити спільно зі службами цивільного захисту, з урахуванням специфіки регіонів, заходи щодо їх попередження.
Строк - до 11 травня 2018 року
1.2. Ініціювати розгляд на засіданнях обласних,міськихі районних комісій з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій питання щодо протипожежного захисту природних екосистем і затвердження на 2018 рік комплексу заходів з протидії пожежам у лісових масивах, природних заповідниках, лісопаркових зонах, на торфовищах, сільгоспугіддях та інших земельних ділянках.
Строк - до 11 травня 2018 року
1.3. Розробити та затвердити регіональні Плани протидії загрозам і реагування на надзвичайні ситуації, пов'язані з пожежами у природних екосистемах, уточнити порядок взаємодії територіального міжвідомчого угрупування сил, а також налагодити систему управління на випадок оперативних дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій, пов'язаних із великими та складними пожежами у лісових масивах, на торфовищах та сільгоспугіддях.
Строк - до 11 травня 2018 року
1.4. Організувати у взаємодії з місцевими органами влади, підприємствами Держлісагентства та іншими лісокористувачами цілодобовий моніторинг пожеж у природних екосистемах та обмін інформацією про оперативну обстановку.
Строк - протягом
пожежонебезпечного періоду
1.5. Забезпечити своєчасне залучення пожежно-рятувальних підрозділів до гасіння пожеж у природних екосистемах на початкових стадіях їх виникнення та вживати заходів щодо залучення до гасіння служб цивільного захисту, лісокористувачів, підприємств, організацій, власників (орендарів) земельних ділянок і торфовищ, а також волонтерів і місцевого населення.
Строк - протягом
пожежонебезпечного періоду
1.6. У разі виникнення лісових та торф'яних пожеж максимально використовувати для їх гасіння наявні сили гарнізонів ДСНС та територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту.
У випадку вичерпання можливостей щодо гасіння пожежі своєчасно інформувати ДСНС про необхідність додаткового залучення наземних сил і засобів з інших регіонів та пожежної авіації.
Строк - протягом
пожежонебезпечного періоду
1.7. Під час гасіння масштабних пожеж у природних екосистемах, у тому числі під час комплексного застосування наземних і повітряних сил, розгортати систему управління, яка повинна мати наземні та повітряні пункти управління.
Під час залучення додаткових сил потрібно визначити маршрути висування техніки, місця зосередження, організовувати розміщення та харчування, а також забезпечення техніки пально-мастильними матеріали.
У разі залучення пожежної авіації визначити кількість необхідної авіаційної техніки, координати найбільш небезпечних місць та напрямків розвитку пожежі, аеродроми тимчасового базування, порядок заправки водою на аеродромах пожежних літаків, природні та штучні водойми для забору води пожежними вертольотами, забезпечити заправку авіаційної техніки сертифікованим пальним.
Строк - протягом
пожежонебезпечного періоду
1.8. Створити в пожежно-рятувальних підрозділах запас шанцевого інструменту (лопати, хлопавки) та ранцевих вогнегасників для комплектування оперативних розрахунків під час виїзду на гасіння пожеж у екосистемах.
Строк - до 11 травня 2018 року
1.9. Провести практичні тренування до районної ланки включно із залученням органів влади, служб цивільного захисту, лісокористувачів, власників (орендарів) земельних ділянок і торфовищ з питань організації системи управління та взаємодії під час ліквідації надзвичайних ситуацій, пов'язаних із гасінням пожеж у лісах, на торфовищах і сільгоспугіддях.
Строк - до 18 травня 2018 року
1.10. У межах повноважень забезпечити у взаємодії з місцевими органами влади, представниками лісової охорони, Національної поліції та волонтерами патрулювання найбільш пожеженебезпечних територій та масивів природних екосистем з місцями масового відпочинку населення, для контролю за дотриманням вимог пожежної безпеки, недопущення розведення багать, спалювання сухої трави, сміття, залишків рослинності, особливу увагу проведенню цієї роботи приділити у святкові та вихідні дні.
Строк - протягом
пожежонебезпечного періоду
1.11. Організувати інформаційно-розјяснювальну роботу серед населення щодо дотримання правил поведінки та вимог пожежної безпеки під час перебування в лісових масивах, на торфовищах і сільгоспугіддях, а також порядку дій у разі виникнення пожеж.
Строк - протягом
пожежонебезпечного періоду
1.12. Спільно з територіальними органами Держводагенства встановити постійний контроль за утриманням у зонах відповідальності у зволоженому стані торфовищ для попередження виникнення на них загорянь.
Строк - протягом
пожежонебезпечного періоду
2. ГУ ДСНС у Київській області (Слободяник В.Д.) вжити заходів щодо організації ДАЗВ протипожежного захисту природних екосистемах на території Чорнобильської зони, зокрема щодо:
посиленого моніторингу пожежної безпеки на території зони відчуження шляхом авіаційного патрулювання та наземного спостереження для своєчасного виявлення пожеж і забезпечення їх гасіння на ранніх стадіях виникнення. Особливу увагу на проведення цієї роботи зосередити у період масового відвідування населенням території зони відчуження під час проведення заходів із відзначення роковин Чорнобильської катастрофи;

................
Перейти до повного тексту