- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
Про визнання підтримки суб'єкта господарювання, зазначеної у повідомленні, такою, що не є державною допомогою відповідно до Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання"
Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), розглянувши подання Департаменту моніторингу та контролю державної допомоги від 03.01.2018 № 500-01/5 та повідомлення про нову державну допомогу, надіслані листами Департаменту охорони здоров'я Київської обласної державної адміністрації:
1) від 19.09.2017 № 26-36-03.01/3388 (вх. № 5-01/10-ДД від 25.09.2017);
2) від 03.10.2017 № 26-36-03.01/3566 (вх. № 5-01/13-ДД від 03.10.2017);
1. ПОРЯДОК ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ПІДТРИМКУ
(1) Листами від 19.09.2017 № 26-36-03.01/3388 (вх. № 5-01/10-ДД від 25.09.2017), від 03.10.2017 № 26-36-03.01/3566 (вх. № 5-01/13-ДД від 03.10.2017), від 03.10.2017 № 26-36-03.01/3565 (вх. № 5-01/12-ДД від 03.10.2017) Департаментом охорони здоров'я Київської обласної державної адміністрації (далі - Київська ОДА) відповідно до пункту 2 розділу 9
Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" було подано повідомлення про нову державну допомогу (далі - Повідомлення).
(2) Комітетом листом від 09.10.2017 № 500-29/05-10856 залишено Повідомлення без руху та встановлено строк для надання додаткової інформації. Листом від 09.11.2017 № 26-36-03.01/4233 (вх. № 5-01/11023-ДД від 09.11.2017) Київською ОДА надано додаткову інформацію до Повідомлень (далі - Лист про додаткову інформацію).
2. ВІДОМОСТІ ТА ІНФОРМАЦІЯ ВІД НАДАВАЧА ПІДТРИМКИ
2.1. Надавачі підтримки
(3) Департамент охорони здоров'я Київської обласної державної адміністрації, вул. Січових Стрільців, 45, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код юридичної особи 02012898.
2.2. Отримувачі підтримки
(4) Комунальний заклад Київської обласної ради "Київська обласна дитяча лікарня № 2" (далі - КЗ КОР "Київська обласна дитяча лікарня № 2), 09100, Київська обл., м. Біла Церква, вул. Шолом Алейхема, 46, ідентифікаційний код юридичної особи 34019061. Бюджетна неприбуткова установа, визначена на підставі рішення Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області № 1610274600365 від 05.12.2016.
(5) Комунальний заклад Київської обласної ради "Київська обласна дитяча лікарня" (далі -КЗ КОР "Київська обласна дитяча лікарня"), 08150, Київська обл., м. Боярка, вул. Хрещатик, 83, ідентифікаційний код юридичної особи 01994451. Бюджетна неприбуткова установа, визначена на підставі рішення Києво-Святошинської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області № 1111 від 31 січня 2017 року.
(6) Комунальний заклад Київської обласної ради "Київська обласна клінічна лікарня" (далі - КЗ КОР "Київська обласна клінічна лікарня"), 04107, м. Київ, вул. Багговутівська, 1, ідентифікаційний код юридичної особи 01993701. Бюджетна неприбуткова установа, визначена на підставі рішення ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві № 1626594601803 від 22.11.2016.
(7) Комунальний заклад Київської обласної ради "Київський обласний онкологічний диспансер" (далі - КЗ КОР "Київський обласний онкологічний диспансер"), 04107, м. Київ, вул. Багговутівська, 1-а, ідентифікаційний код юридичної особи 05492261. Бюджетна неприбуткова установа, визначена на підставі рішення ДНІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві № 1626594602149 від 16.12.2016.
(8) Комунальний заклад Київської обласної ради "Київський обласний центр охорони здоров'я матері і дитини" (далі - КЗ КОР "Київський обласний центр охорони здоров'я матері і дитини"), 04107, м. Київ, вул. Багговутівська, 1, ідентифікаційний код юридичної особи. Бюджетна неприбуткова установа, визначена на підставі рішення ДНІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві № 1626594601751 від 21.11.2016.
(9) Комунальний заклад Київської обласної ради "Київський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф" (далі - КЗ КОР "Київський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф"), 04107, м. Київ, вул. Багговутівська, 1, ідентифікаційний код юридичної особи. Бюджетна неприбуткова установа, визначена на підставі рішення ДНІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві № 191/26-59-12-25 від 19.09.2016.
(10) Отже, усі отримувачі підтримки є бюджетними неприбутковими установами.
2.3. Мета (ціль) підтримки
(11) Метою (ціллю) підтримки є:
- забезпечення розвитку системи надання медичної допомоги вагітним та новонародженим шляхом зміцнення матеріально-технічної бази обласних дитячих лікарень та обласного центру охорони здоров'я матері та дитини, забезпечення їх сучасним лікувальним та діагностичним обладнанням;
- розвиток системи екстреної медичної допомоги населенню області за рахунок розширення мережі пунктів постійного базування бригад екстреної медичної допомоги, а також збільшення кількості виїзних бригад екстреної медичної допомоги, придбання для служби екстреної медичної допомоги області спеціальних автомобілів, створення єдиної оперативної диспетчерської служби;
- забезпечення надання медичної допомоги хворим на онкологічні захворювання;
- забезпечення належного рівня надання медичної допомоги особам з обмеженими можливостями, хворим на орфанні захворювання, учасникам бойових дій тощо.
2.4. Очікуваний результат
(12) Оновлення застарілого медичного обладнання для підвищення якості надання медичної допомоги в закладах охорони здоров'я.
2.5. Форма підтримки (фінансування)
(13) Капітальні видатки інших надходжень спеціального фонду, що виділені рішенням Київської обласної ради від 26.12.2016 № 242-11-VII (зі змінами від 19.05.2017 № 320-14-VII) "Про обласний бюджет Київської області на 2017 рік" та затверджені довідкою про зміни до плану асигнувань бюджетних коштів.
(14) Підтримка надається Київською ОДА в межах затвердженого щомісячного плану асигнувань спеціального фонду обласного бюджету за поданою заявкою отримувачів допомоги після проведення ними тендерної процедури на закупівлю обладнання та укладання договору.
2.6. Обсяг підтримки
(15) Загальний обсяг підтримки - 154 399,8 тис. грн.
(16) У Листі про додаткову інформацію зазначено, що з них:
- 5 050,0 тис. грн - КЗ КОР "Київська обласна дитяча лікарня № 2" на закупівлю апарата УЗД на 3 датчики, інкубатора для виходжування новонароджених, апарата ШВЛ та рентген-апарата. Послуги з медичного обслуговування населення за допомогою медичного обладнання, на оновлення якого розрахована підтримка, будуть надаватись 100 відсотків на безоплатній основі дитячому населенню Київської області, яке потребує медичної допомоги;
- 9 200,0 тис. грн - КЗ КОР "Київська обласна дитяча лікарня" на закупівлю апарата ШВЛ високого класу для виходжування недоношених з вагою від 500 гр., апарата УЗД з кардіологічним датчиком, інкубатора для виходжування новонароджених з 500 гр. та лабораторного обладнання. Послуги з медичного обслуговування населення за допомогою медичного обладнання, на оновлення якого розрахована підтримка, будуть надаватись 100 відсотків на безоплатній основі дитячому населенню Київської області, яке потребує медичної допомоги;
- 3 100 тис. грн - КЗ КОР "Київський обласний центр охорони здоров'я матері і дитини" на закупівлю апарата УЗД портативного, апарата ШВЛ для новонароджених та апарату рентгенівського пересувного. Послуги з медичного обслуговування населення за допомогою медичного обладнання, на оновлення якого розрахована підтримка, будуть надаватись 100 відсотків на безоплатній основі дитячому населенню Київської області, яке потребує медичної допомоги;
- 40 000,0 тис. грн - КЗ КОР "Київська обласна клінічна лікарня" на придбання апарата МРТ 1,5Т. 90 відсотків послуг з медичного обслуговування населення за допомогою медичного обладнання, на оновлення якого розрахована підтримка, будуть надаватись на безоплатній основі усім категоріям населення області, які потребують медичної допомоги, а 10 відсотків таких послуг будуть надаватись як послуга з медичного обслуговування, замовником якої будуть страхові компанії та інші суб'єкти господарювання;
- 68 000,0 тис. грн - КЗ КОР "Київський обласний онкологічний диспансер" на придбання гамма-камери з КТ, радіологічної апаратури та супутнього обладнання. Послуги з медичного обслуговування населення за допомогою медичного обладнання, на оновлення якого розрахована підтримка, будуть надаватись 100 відсотків на безоплатній основі усім категоріям населення області, яке потребує медичної допомоги;
- 29 049,8 тис. грн - КЗ КОР "Київський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф" на виконання заходів Київської обласної програми "Вдосконалення екстреної медичної допомоги в Київській області на 2016-2018 роки". Укріплення матеріально-технічної бази служби екстреної медичної допомоги шляхом забезпечення відповідним медичним обладнанням та устаткуванням, а також санітарним автотранспортом. Направлено на покращення надання на безоплатній основі екстреної медичної допомоги населенню області, яке її потребуватиме.
2.7. Підстава для надання підтримки
(18) Рішення Київської обласної ради від 19.05.2017 № 319-14-VII (зі змінами від 22.06.2017 № 355-15-VІІ "Програма соціально-економічного та культурного розвитку Київської області на 2017 рік".
(19) Рішення Київської обласної ради від 19.05.2017 № 292-14-VІ "Київська обласна програма Вдосконалення екстреної медичної допомоги в Київській області на 2016-2018 роки".
2.8. Тривалість підтримки
(20) З 19.05.2017 по 31.12.2017
3. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ
(21) Відповідно до пункту 1 частини першої статті
1 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" державна допомога суб'єктам господарювання (далі - державна допомога) - підтримка у будь-якій формі суб'єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності.
(22) Отже, державна підтримка є державною допомогою, якщо одночасно виконуються такі умови:
- підтримка надається суб'єкту господарювання;
- державна підтримка здійснюється за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів;
- підтримка створює переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності;
- підтримка спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції.
(23) Згідно з частиною третьою статті
49 Конституції України держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається безоплатно; існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена. Держава сприяє розвиткові лікувальних закладів усіх форм власності.
(24) Абзацом четвертим частини першої статті
3 Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров'я" встановлено, що медична допомога - діяльність професійно підготовлених медичних працівників, спрямована на профілактику, діагностику, лікування та реабілітацію у зв'язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв'язку з вагітністю та пологами.
(25) Абзацом десятим частини першої статті
3 Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров'я" встановлено, що послуга з медичного обслуговування населення (медична послуга) - послуга, що надається пацієнту закладом охорони здоров'я або фізичною особою - підприємцем, яка зареєстрована та одержала в установленому законом порядку ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, та оплачується її замовником. Замовником послуги з медичного обслуговування населення можуть бути держава, відповідні органи місцевого самоврядування, юридичні та фізичні особи, у тому числі пацієнт.
(26) Відповідно до пункту "д" частини першої статті
6 Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров'я" кожний громадянин України має право на охорону здоров'я, що передбачає, зокрема, кваліфіковану медичну допомогу, включаючи вільний вибір лікаря, вибір методів лікування відповідно до його рекомендацій і закладу охорони здоров'я.
- екстрена медична допомога;
- первинна медична допомога;
- вторинна (спеціалізована) медична допомога, що надається за медичними показаннями у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я;
- третинна (високоспеціалізована) медична допомога, що надається за медичними показаннями у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я;
- паліативна допомога, що надається за медичними показаннями у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я.
(29) Згідно з частиною п'ятою статті
18 Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров'я" медична допомога надається безоплатно за рахунок бюджетних коштів у закладах охорони здоров'я та фізичними особами - підприємцями, які зареєстровані та одержали в установленому законом порядку ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, з якими головними розпорядниками бюджетних коштів укладені договори про медичне обслуговування населення.
................Перейти до повного тексту