- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
04 квітня 2016 р.
за № 501/28631
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства
№ 324 від 06.11.2019 )
Про затвердження Порядку подання та оформлення повідомлень про нову державну допомогу та про внесення змін до умов чинної державної допомоги
2. Департаменту конкурентної політики забезпечити подання цього розпорядження на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
4. Контроль за виконанням цього розпорядження залишаю за собою.
Голова Комітету |
Ю. Терентьєв |
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної регуляторної служби України |
Ксенія Ляпіна |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження
Антимонопольного комітету
України
04.03.2016 № 2-рп
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
04 квітня 2016 р.
за № 501/28631
ПОРЯДОК
подання та оформлення повідомлень про нову державну допомогу та про внесення змін до умов чинної державної допомоги
І. Загальні положення
Цей Порядок визначає механізм подання до Антимонопольного комітету України (далі – Комітет) та оформлення повідомлень про нову державну допомогу та про внесення змін до умов чинної державної допомоги, строки й порядок розгляду цих повідомлень.
2. Комітет як Уповноважений орган з питань державної допомоги визначає належність до державної допомоги заходів з підтримки суб’єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, оцінює допустимість державної допомоги для конкуренції на засадах законності, гласності, неупередженості та обґрунтованості.
Терміни "державна допомога суб’єктам господарювання", "заінтересовані особи", "індивідуальна державна допомога", "надавачі державної допомоги", "нова державна допомога", "отримувач державної допомоги", "повідомлення про нову державну допомогу", "програма державної допомоги", "чинна державна допомога" вживаються в значеннях, наведених у
статті 1 Закону України "Про державну допомогу суб’єктам господарювання" .
( Пункт 3 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Розпорядженням Антимонопольного комітету
№ 18-рп від 13.09.2018 )
4. Цей Порядок застосовується в разі подання повідомлень про нову державну допомогу суб’єктам господарювання або про внесення змін до умов чинної державної допомоги, крім подання повідомлень щодо:
категорій державної допомоги, надавачі якої звільнені від обов’язку повідомлення на підставі
статті 7 Закону;
незначної державної допомоги, якщо вона не стосується безпосередньо підтримки експортних операцій або переважного використання продукції вітчизняного виробництва порівняно з імпортованою продукцією;
внесення до чинних програм державної допомоги змін, що передбачають збільшення фінансування менш як на 20 відсотків бюджету відповідної програми.
ІІ. Органи Комітету, які розглядають повідомлення про нову державну допомогу або про внесення змін до умов чинної державної допомоги
1. Голова Комітету призначає державного уповноваженого Комітету, відповідального за розгляд повідомлення про нову державну допомогу або про внесення змін до умов чинної державної допомоги.
2. Рішення за результатами розгляду повідомлення про нову державну допомогу або про внесення змін до умов чинної державної допомоги в межах компетенції приймаються такими органами Комітету:
Антимонопольний комітет України;
Постійно діюча адміністративна колегія Комітету;
Тимчасова адміністративна колегія Комітету;
державний уповноважений.
3. Комітет та Постійно діюча адміністративна колегія Комітету приймають рішення за результатами розгляду повідомлень про нову державну допомогу або про внесення змін до умов чинної державної допомоги:
якщо державна допомога надається чи буде надаватися в географічних межах, які охоплюють більше ніж третину регіонів України;
надавачами державної допомоги є два й більше органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, а також юридичні особи, що діють від їх імені, уповноважені розпоряджатися ресурсами держави чи місцевими ресурсами;
отримувачем державної допомоги є суб’єкт господарювання, який має стратегічне значення для економіки та безпеки держави;
отримувачем державної допомоги є транснаціональна корпорація, суб’єкт господарювання, у складі якого хоча б одна юридична особа має постійне місцезнаходження за межами України;
отримувачем державної допомоги є суб’єкт господарювання, який займає монопольне (домінуюче) становище на загальнодержавному ринку товару;
надання державної допомоги спрямоване на забезпечення національної безпеки та суспільних інтересів;
про внесення змін до умов чинної державної допомоги, рішення про допустимість якої прийнято Комітетом чи Постійно діючою адміністративною колегією Комітету.
Комітет може прийняти рішення за результатами розгляду будь-якого повідомлення про нову державну допомогу або про внесення змін до умов чинної державної допомоги.
4. Рішення Тимчасової адміністративної колегії Комітету може бути прийнято за результатами розгляду будь-якого повідомлення про нову державну допомогу або про внесення змін до умов чинної державної допомоги, крім рішень, прийняття яких належить до повноважень Комітету або Постійно діючої адміністративної колегії Комітету, у разі надання Головою Комітету таких повноважень Тимчасовій адміністративній колегії Комітету.
5. Рішення про початок розгляду справи про державну допомогу приймаються державним уповноваженим Комітету, відповідальним за розгляд повідомлення про нову державну допомогу або про внесення змін до умов чинної державної допомоги.
6. Голова Комітету має право за обґрунтованим клопотанням осіб, які беруть участь у розгляді повідомлень про нову державну допомогу або про внесення змін до умов чинної державної допомоги, за поданням державного уповноваженого Комітету, керівника структурного підрозділу Комітету або з власної ініціативи передати будь-які повідомлення та їх матеріали, що є в провадженні органу чи посадової особи Комітету, уповноважених на їх розгляд, на розгляд іншому органу чи посадовій особі Комітету.
ІІІ. Особи, які беруть участь у розгляді повідомлень про нову державну допомогу або про внесення змін до умов чинної державної допомоги, їх права та обов’язки
1. Особами, які беруть участь у розгляді повідомлень про нову державну допомогу або про внесення змін до умов чинної державної допомоги, є надавач державної допомоги та інші заінтересовані особи.
2. Органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю, а також юридичні особи, що діють від їх імені, уповноважені розпоряджатися ресурсами держави чи місцевими ресурсами й ініціюють та/або надають державну допомогу як надавачі державної допомоги, зобов’язані звертатися до Комітету з повідомленнями про нову державну допомогу або про внесення змін до умов чинної державної допомоги.
3. Особи, які беруть участь у розгляді повідомлень про нову державну допомогу або про внесення змін до умов чинної державної допомоги, можуть надавати докази, подавати клопотання, усні й письмові пояснення, одержувати копії рішень та розпоряджень (витяги з них, за винятком інформації з обмеженим доступом, а також інформації, визначеної відповідним державним уповноваженим Комітету, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які брали участь у розгляді повідомлень про нову державну допомогу та про внесення змін до умов чинної державної допомоги), подавати свої міркування та заперечення, оскаржувати рішення та розпорядження в порядку, визначеному
статтею 17 Закону.
ІV. Порядок подання та розгляду повідомлень про нову державну допомогу
1. Повідомлення про нову державну допомогу подаються Комітету надавачами державної допомоги з урахуванням строків розгляду повідомлення та справи про державну допомогу, визначених
Законом.
Повідомлення про нову державну допомогу подається Комітету не менше ніж за 105 календарних днів до запланованої дати набрання чинності відповідним нормативно-правовим актом або рішенням надавача, що дозволяє суб’єктам господарювання отримувати нову державну допомогу.
У разі якщо надавачами державної допомоги є одночасно декілька органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю чи юридичних осіб, що діють від їх імені, уповноважених розпоряджатися ресурсами держави чи місцевими ресурсами, які ініціюють та/або надають державну допомогу, Комітету подається спільне повідомлення про нову державну допомогу.
Спільне повідомлення, що подається до Комітету, підписують керівники усіх надавачів державної допомоги, які подають таке повідомлення.
( Пункт 1 розділу IV доповнено новим абзацом згідно з Розпорядженням Антимонопольного комітету
№ 18-рп від 13.09.2018 )
Інформацію з обмеженим доступом надавач державної допомоги може подавати в паперовій формі окремо в опечатаному конверті. На кожній сторінці такої інформації слід зазначити "Інформація з обмеженим доступом", а в супровідному листі вказати вид інформації з обмеженим доступом та надати пояснення до неї, чому цю інформацію не потрібно розголошувати чи публікувати, або додати дозвіл власника такої інформації (отримувача державної допомоги або іншої уповноваженої на це особи) на її використання в межах повноважень, визначених законодавством, та для цілей надання державної допомоги. Інформація, що становить комерційну чи іншу передбачену законом таємницю, має бути відокремлена від конфіденційної інформації.
3. Повідомлення з інформацією з обмеженим доступом, що подається Комітету в паперовій формі, має бути наскрізно пронумеровано, прошито та містити напис "Усього пронумеровано, прошито, скріплено печаткою (за наявності) та підписом ___ аркушів", підписано керівником надавача державної допомоги із зазначенням його прізвища, ініціалів та засвідчено печаткою надавача державної допомоги (за наявності).
За достовірність, повноту й ідентичність інформації, яка подається Комітету в паперовій та електронній формах, відповідають надавачі державної допомоги.
4. Повідомлення про нову індивідуальну державну допомогу складається за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку.
Повідомлення про нову програму державної допомоги складається за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку.
У разі неможливості подання надавачем державної допомоги відповідної інформації, яка вимагається за формами, наведеними у додатках 1, 2 до цього Порядку, обов’язково зазначаються причини неподання такої інформації.
5. Повідомлення про нову державну допомогу вважається отриманим Комітетом у день його реєстрації в Комітеті.
6. Повідомлення про нову державну допомогу вважається прийнятим до розгляду після 15 днів з дня його надходження до Комітету, якщо протягом цього строку Комітет не повідомив надавача державної допомоги про те, що інформація в повідомленні не відповідає встановленим вимогам або є неповною для прийняття рішення про допустимість державної допомоги для конкуренції, та не надіслав надавачу державної допомоги запит на додаткову інформацію.
7. Якщо інформація в повідомленні про нову державну допомогу не відповідає вимогам, установленим
Законом та цим Порядком, або є неповною для прийняття рішення про допустимість державної допомоги для конкуренції, державний уповноважений Комітету, відповідальний за розгляд цього повідомлення, протягом 15 днів з дня отримання такого повідомлення інформує про це надавача державної допомоги, надсилає йому запит на додаткову інформацію і встановлює строк її подання, що не може перевищувати 30 календарних днів з дня отримання запиту. На вмотивоване клопотання надавача державної допомоги державний уповноважений Комітету може продовжити такий строк подання додаткової інформації.
До отримання додаткової інформації, як це передбачено абзацом першим цього пункту, повідомлення про нову державну допомогу залишається без руху та обчислення строку прийняття органами Комітету рішення про допустимість нової державної допомоги для конкуренції призупиняється.
Час залишення повідомлення про нову державну допомогу без руху не зараховується у строк для прийняття органами Комітету рішення про допустимість нової державної допомоги для конкуренції.
Повідомлення про нову державну допомогу вважається прийнятим до розгляду з дня отримання Комітетом в повному обсязі інформації, визначеної у наданому запиті на додаткову інформацію.
8. Якщо надавач державної допомоги у відповіді на запит державного уповноваженого Комітету про надання додаткової інформації доведе, що подання додаткової інформації є неможливим, оскільки така інформація йому невідома, недоступна або надавалася раніше, орган Комітету розпочинає розгляд повідомлення про нову державну допомогу на підставі наявної в нього інформації та повідомляє про це надавача державної допомоги. У такому разі повідомлення про нову державну допомогу вважається прийнятим до розгляду з дня отримання відповіді на запит Уповноваженого органу.
9. Повідомлення про нову державну допомогу вважається відкликаним, якщо надавач державної допомоги:
не подав Комітету інформацію в строк, установлений запитом державного уповноваженого Комітету на додаткову інформацію та/чи продовжений за результатами розгляду вмотивованого клопотання щодо продовження строку надання інформації на запит, або
не довів неможливості надання додаткової інформації, зокрема у зв’язку з тим, що вона йому невідома, недоступна або подавалася раніше, або
не надав вмотивованого клопотання щодо продовження строку надання інформації на відповідний запит державного уповноваженого Комітету.
У такому разі органи Комітету приймають рішення про відмову в розгляді цього повідомлення та письмово повідомляють про це надавача державної допомоги.
10. У разі якщо за результатами попередніх консультацій надавачів державної допомоги, проведених відповідно до розділу VI цього Порядку, встановлено, що для прийняття рішення немає потреби в отриманні всіх документів і відомостей, зазначених у формі, наведеній у додатку 1 до цього Порядку, їх перелік, за погодженням з державним уповноваженим Комітету, відповідальним за розгляд повідомлення про нову державну допомогу, може бути скорочено. За умови отримання цієї інформації в повному обсязі повідомлення про нову державну допомогу вважається прийнятим до розгляду після 15 днів з дня її отримання Комітетом.
................Перейти до повного тексту