- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
Про накладення штрафу на ПАТ "ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО" за порушення Ліцензійних умов з передачі електричної енергії, Ліцензійних умов з постачання електричної енергії, ухилення від виконання рішення Комісії та необхідність усунення порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії та Ліцензійних умов з передачі електричної енергії
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, у результаті розгляду 21 липня 2016 року на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, акта планової перевірки дотримання ПУБЛІЧНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ "ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО" Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами і Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом від 18 липня 2016 року № 115, проведеної сектором НКРЕКП у Чернігівській області на підставі
Плану заходів зі здійснення державного контролю ліцензіатів Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2016 рік, затвердженого наказом НКРЕКП від 23 листопада 2015 року № 317 (зі змінами), наказу НКРЕКП від 04 травня 2016 року № 84 та посвідчення на перевірку від 04 травня 2016 року № 73, установлено, що ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО" (місто Чернігів, вулиця Гонча, будинок 40, код ЄДРПОУ 22815333, р/р № 26002377008001 в Чернігівському РУ ПАТ КБ "ПриватБанк", МФО 353586, Т. в. о. Голови Правління - Ткач Володимир Іванович):
пункт 2.7
Ліцензійних умов з постачання в частині обов'язку ліцензіата здійснювати належне проведення розрахунків із суб'єктом підприємницької діяльності, що здійснює передачу належної ліцензіату електричної енергії, якщо електрична енергія поставляється мережами, які не є його власністю;
пункт 2.7
Ліцензійних умов з передачі електричної енергії, яким встановлено, що ліцензіат не повинен надавати перевагу будь-яким енергопостачальникам (крім передбачених законодавством випадків, коли така сама перевага або привілеї надаються всім енергопостачальникам) чи безпідставно протидіяти суб'єкту підприємницької діяльності займатись ліцензованою діяльністю з постачання електричної енергії;
пункт 2.10
Ліцензійних умов з передачі електричної енергії, яким встановлено, що ліцензіат в жодній формі не повинен зловживати своїм монопольним становищем, як це визначено в Законі України
"Про захист економічної конкуренції" та інших актах законодавства, зокрема нормативно-правових актах Антимонопольного комітету України та Комісії;
постановою НКРЕ від 25 липня 2013 року
№ 1015 "Про затвердження форм звітності № 11-НКРЕ (квартальна) "Звіт щодо показників надійності електропостачання" та № 12-НКРЕ (квартальна) "Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг" та інструкцій щодо їх заповнення",
пунктом 1.13 яких встановлено, що укладення, внесення змін, подовження чи розірвання дії будь-якого із договорів здійснюються відповідно до вимог законодавства та цих Правил;
пунктом 3.33 яких встановлено, що електропередавальна організація (постачальник електричної енергії за регульованим тарифом) не рідше одного разу на шість місяців має здійснювати контрольний огляд засобу обліку;
пунктом 4.4 яких встановлено, що споживач має право протягом розрахункового періоду звернутися до постачальника електричної енергії за регульованим тарифом із заявою щодо коригування договірної величини споживання електричної енергії. Постачальник електричної енергії за регульованим тарифом протягом п'яти робочих днів від дня отримання звернення розглядає заяву споживача, приймає рішення за цим зверненням та не пізніше шостого робочого дня від дня отримання звернення письмово повідомляє споживача про результати розгляду заяви. Пропозиції споживача щодо коригування договірних величин є пріоритетними за умови попередньої оплати додатково заявлених обсягів та отримання постачальником за регульованим тарифом заяви споживача не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення розрахункового періоду. Постачальник електричної енергії за регульованим тарифом має право відмовити споживачу в коригуванні (збільшенні) договірних величин у разі невиконання споживачем своїх зобов'язань щодо оплати електричної енергії за договором про постачання електричної енергії;
пунктом 5.3 яких встановлено, що постачальник електричної енергії за регульованим тарифом зобов'язаний надати на розгляд проект договору про постачання електричної енергії протягом 7 робочих днів для споживачів із приєднаною потужністю до 150 кВт та протягом 14 робочих днів для споживачів із приєднаною потужністю 150 кВт та більше від дати прийняття від споживача документів, зазначених у пункті 5.4 цих
Правил ;
пунктом 6.18 яких встановлено, що постачальник електричної енергії зобов'язаний припинити постачання електричної енергії за договором, а електропередавальна організація (основний споживач) - передачу електричної енергії (спільне використання технологічних електричних мереж) з заявленого споживачем дня звільнення приміщення та/або остаточного припинення користування електричною енергією;
пунктом 7.6 яких встановлено, що у разі самовільного підключення споживачем струмоприймачів або збільшення величини приєднаної потужності понад величину, визначену умовами договору та/або проектними рішеннями, приєднання струмоприймачів поза розрахунковими засобами обліку, зниження показників якості електричної енергії з вини споживача до величин, які порушують нормальне функціонування електроустановок електропередавальної організації та інших споживачів, невиконання припису уповноваженого представника відповідного органу виконавчої влади, який стосується вищенаведених порушень, постачальник електричної енергії (електропередавальна організація) має право без попередження повністю припинити споживачу електропостачання (технічне забезпечення електропостачання споживача) після оформлення у встановленому цими Правилами порядку акта про порушення;
пунктом 7.7 яких встановлено, що відключення електроустановок споживача здійснюється персоналом власника електричних мереж, до яких приєднані ці електроустановки, у разі виявлення порушень, зазначених у пунктах 7.5 та 7.6 цих
Правил , та/або на виконання вимоги постачальника електричної енергії чи на виконання припису відповідного центрального органу виконавчої влади, на який покладено відповідні обов'язки згідно із законодавством України. Відключення здійснюється в зазначений у вимозі або приписі термін із дотриманням процедури, передбаченої цими Правилами;
пунктом 8.2 яких встановлено, зокрема, що постачальник електричної енергії за регульованим тарифом зобов'язаний розглядати та коригувати договірні величини обсягу споживання електричної енергії та величини потужності протягом дії договору у порядку, передбаченому нормативно-правовими актами, у тому числі цими Правилами; не протидіяти постачальникам електричної енергії за нерегульованим тарифом у постачанні електричної енергії споживачам;
пунктом 11.2 яких встановлено, зокрема, що електропередавальна організація зобов'язана не протидіяти постачальникам електричної енергії у постачанні електричної енергії споживачам; перевіряти стан розрахункових засобів обліку електричної енергії і величини потужності та здійснювати вибіркову технічну перевірку розрахункових засобів обліку на місці згідно з графіком постачальника електричної енергії із дотриманням терміну, передбаченого цими Правилами; здійснювати планову повірку, технічну перевірку та заміну своїх розрахункових засобів обліку електричної енергії у термін, встановлений центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері технічного регулювання
пунктами 19 та 20 яких встановлено, що розрахунки населення за спожиту електричну енергію здійснюються за діючими тарифами (цінами) для населення на підставі показань приладів обліку. Розрахунковим періодом для встановлення розміру оплати спожитої електричної енергії є календарний місяць;
пунктом 36 яких встановлено, що у разі розгляду спірних питань у судовому порядку термін відключення не повинен перевищувати 1 місяця за умови відсутності у споживача заборгованості за спожиту електричну енергію;
пунктами 38 та 41 яких встановлено, зокрема, що енергопостачальник зобов'язується проводити планову повірку, ремонт і заміну приладів обліку в терміни, встановлені нормативно-технічними документами та договором, а споживач електричної енергії має право на якісне обслуговування енергопостачальником електричних мереж і приладів обліку,
пунктом 2.5 якої встановлено, що у разі виявлення у споживача порушень, зазначених у підпунктах 1-3 пункту 2.1 цієї
Методики, крім виявлення випадків фіксації індикатором впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів, величина розрахункового добового обсягу споживання електричної енергії протягом робочого часу визначається за формулою 2.4, в частині застосування показника потужності, визначеного відповідно до підпункту "в" за відсутності в актах про порушення підстав для визначення потужності за цим підпунктом;
пунктом 3.1 якої встановлено, що у разі виявлення у споживача порушень, зазначених у підпунктах 5-7 цього пункту, ця
Методика застосовується за умови виявлення місця підключення до відповідних мереж, що зазначається в акті про порушення та позначається на схемі;
пунктом 3.3 якої визначено, що розрахунок вартості необлікованої електричної енергії здійснюється за кількістю днів у разі виявлення у споживача порушень, зазначених у підпунктах 1-3 пункту 3.1 цієї
Методики, з дня останнього контрольного огляду приладу обліку до дня усунення порушення, але не більше загальної кількості днів за шість календарних місяців, що передували дню виявлення порушення,
пунктом 7 яких встановлено, що упродовж п'ятнадцяти робочих днів з дня отримання від постачальника електричної енергії за нерегульованим тарифом усіх документів, передбачених пунктом 5 цього
Порядку , відповідна електропередавальна організація має надати постачальнику електричної енергії за нерегульованим тарифом два примірники підписаного та скріпленого печаткою (за наявності) договору про передачу електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами. У разі надання постачальником електричної енергії за нерегульованим тарифом не всіх документів, передбачених пунктом 5 цього Порядку, заява постачальника електричної енергії за нерегульованим тарифом не розглядається, про що відповідна електропередавальна організація впродовж трьох робочих днів повідомляє заявника у письмовій формі;
пунктом 12 яких встановлено, що електропередавальна організація зобов'язана забезпечити доступ до свого структурного підрозділу, що здійснює реєстрацію вхідної кореспонденції, постачальника електричної енергії за нерегульованим тарифом для подачі та реєстрації повідомлень та довідок. Реєстрація вказаних повідомлень та довідок здійснюється в окремому журналі,
абзацом п'ятнадцятим пункту 1.2 та підпунктом 1.7.1 пункту 1.7 яких встановлено, що для визначення типу приєднання (стандартне приєднання або приєднання, яке не є стандартним) за точку забезпечення потужності приймається найближча точка в існуючих (діючих) електричних мережах (кабельна лінія, повітряна лінія або трансформаторна підстанція) електропередавальної організації ступеня напруги, що відповідає ступеню напруги в точці приєднання, а також стандартне приєднання - приєднання електроустановки (крім електроустановок, призначених для виробництва електричної енергії) замовника до діючих мереж електропередавальної організації на відстань, що не перевищує 300 метрів по прямій лінії від місця забезпечення потужності до місця приєднання, яке диференціюється за ступенями потужності об'єкта замовника;
підпунктом 2.1.3 пункту 2.1 яких встановлено, що строк надання послуги з приєднання для електроустановок першого ступеня потужності становить 15 робочих днів від дня оплати замовником електропередавальній організації вартості приєднання відповідно до договору про приєднання. Для електроустановок другого та третього ступенів потужності цей строк становить відповідно 30 та 45 робочих днів. Інший строк виконання зазначених заходів погоджується із замовником у договорі про приєднання з посиланням на вимоги нормативних документів, що визначають строки проектування та будівництва;
підпунктом 2.1.4 пункту 2.1 яких встановлено, що електропередавальна організація надає замовнику підписаний договір про користування електричною енергією або договір про постачання електричної енергії не пізніше 5 днів після введення в експлуатацію електроустановок зовнішнього електрозабезпечення;
підпунктом 3.1.7 пункту 3.1 яких встановлено, що строк розгляду поданої електропередавальній організації на узгодження проектної документації не може перевищувати 15 робочих днів від дня отримання, а у випадку приєднання електроустановок потужністю 5 МВт та більше - 30 робочих днів,
пунктом 3.4
Порядку розрахунків єдиних роздрібних тарифів на електричну енергію, що відпускається для кожного класу споживачів, крім населення, населених пунктів та зовнішнього освітлення, на території України , затвердженого постановою НКРЕ від 26 серпня 2005 року № 707, в частині надання ДП "Енергоринок" до 25 числа місяця, що йде перед розрахунковим, інформації про прогнозовані місячні обсяги закупівлі електроенергії в Оптовому ринку електроенергії, у тому числі обсяги закупівлі кожного постачальника електроенергії за нерегульованим тарифом, що здійснюють ліцензовану діяльність на території відповідного постачальника електроенергії за регульованим тарифом,
пунктами 4.1 та 4.4 розділу IV
Порядку формування інвестиційних програм ліцензіатів з передачі та постачання електричної енергії , затвердженого постановою НКРЕ від 13 грудня 2012 року № 1627, в частині виконання в повному обсязі інвестиційної програми, схваленої постановою НКРЕКП від 18 грудня 2014 року
№ 874 "Про встановлення тарифів на передачу електричної енергії місцевими (локальними) електромережами та тарифів на постачання електричної енергії за регульованим тарифом для ПАТ "Чернігівобленерго" (зі змінами), відповідно до запланованих етапів, обсягів робіт у кількісному вираженні та обсягів фінансування у вартісному вираженні та у частині зміни вартості виконання заходів, передбачених інвестиційною програмою, а саме перевищення вартості виконаних заходів, передбачених схваленою інвестиційною програмою, понад п'ять відсотків,
пунктами 4.6 і 5.12
Положення про Інформаційно-консультаційний центр по роботі із споживачами електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕ від 12 березня 2009 року № 299, якими встановлено, що проект відповіді, підготовлений на користь Компанії, разом з матеріалами подається на розгляд Комісії ІКЦ. Комісія ІКЦ перевіряє, аналізує підготовлені структурним підрозділом Компанії матеріали та проект відповіді заявнику з питань, які вирішені не на користь заявника,
пунктом 6.1
Порядку фінансування послуг з приєднання електроустановок до електричних мереж , затвердженого постановою НКРЕ від 21 листопада 2013 року № 1467, яким встановлено, що електропередавальні організації щокварталу (до 10 числа місяця наступного кварталу) мають надавати до Комісії звітну інформацію щодо приєднань електроустановок замовників до електричних мереж за формою, наведеною у додатку 2 до цього
Порядку . Інформація надається наростаючим підсумком за квартал, півріччя, 9 місяців та рік. Крім того, зазначена інформація оприлюднюється електропередавальними організаціями на своєму сайті;
підпункт 3.8.1 пункту 3.8
Ліцензійних умов з передачі електричної енергії в частині обмеження ліцензіатом без обґрунтованих причин доступу до існуючих місцевих (локальних) електромереж споживачів чи інших суб'єктів підприємницької діяльності, які бажають передавати електричну енергію, бути підключеними до електричних мереж ліцензіата або бажають побудувати, удосконалити чи експлуатувати нові технічні засоби електромереж, при наявності необхідних узгоджень та дозволів.
2. Не виконало рішення НКРЕКП, а саме постанову від 18 грудня 2014 року
№ 874 (зі змінами) "Про встановлення тарифів на передачу електричної енергії місцевими (локальними) електромережами та тарифів на постачання електричної енергії за регульованим тарифом для ПАТ "Чернігівобленерго", в частині дотримання встановленої структури тарифів на передачу і постачання електричної енергії за регульованим тарифом.
Відповідно до статті
27 Закону України
"Про електроенергетику" ,
Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого Указом Президента України від 10 вересня 2014 року № 715,
Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року № 1312, та
Порядку застосування санкцій за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 липня 2000 року № 1139, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг,
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Накласти штраф у розмірі 85 000 (вісімдесят п'ять тисяч) гривень на ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО" (місто Чернігів, вулиця Гонча, будинок 40, код ЄДРПОУ 22815333, р/р № 26002377008001 в Чернігівському РУ ПАТ КБ "ПриватБанк", МФО 353586, Т.в.о. Голови Правління - Ткач Володимир Іванович) за:
порушення пункту 2.7
Ліцензійних умов з постачання в частині обов'язку ліцензіата здійснювати належне проведення розрахунків із суб'єктом підприємницької діяльності, що здійснює передачу належної ліцензіату електричної енергії, якщо електрична енергія поставляється мережами, які не є його власністю;
порушення пункту 2.7
Ліцензійних умов з передачі електричної енергії, яким встановлено, що ліцензіат не повинен надавати перевагу будь-яким енергопостачальникам (крім передбачених законодавством випадків, коли така сама перевага або привілеї надаються всім енергопостачальникам) чи безпідставно протидіяти суб'єкту підприємницької діяльності займатись ліцензованою діяльністю з постачання електричної енергії;
порушення пункту 2.10
Ліцензійних умов з передачі електричної енергії, яким встановлено, що ліцензіат в жодній формі не повинен зловживати своїм монопольним становищем, як це визначено в Законі України
"Про захист економічної конкуренції" та інших актах законодавства, зокрема нормативно-правових актах Антимонопольного комітету України та Комісії;
................Перейти до повного тексту