1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
26.09.2012 № 489
Про затвердження Положення про функціональну підсистему єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру Мінрегіону України
Відповідно до Закону України "Про правові засади цивільного захисту", постанови Кабінету Міністрів України від 03.08.98 № 1198 "Про єдину державну систему запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру", наказу Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 21.12.98 № 387 "Про затвердження типових положень про функціональну та територіальну підсистеми єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.02.99 за № 92/3385,
НАКАЗУЮ:
Затвердити Положення про функціональну підсистему єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, що додається.
Міністр А.М. Близнюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
регіонального розвитку,
будівництва
та житлово-комунального
господарства України
26.09.2012 № 489
ПОЛОЖЕННЯ
про функціональну підсистему єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України
Загальна частина
1. Це Положення визначає принципи створення функціональної підсистеми єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (далі - Мінрегіон), основні завдання, склад сил і засобів, порядок виконання завдань і взаємодії структурних підрозділів апарату Мінрегіону, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, акціонерних товариств, повноваження з управління корпоративними правами держави щодо яких здійснює Мінрегіон (далі - підприємства), а також регулює основні питання діяльності підсистеми.
2. У Положенні наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
функціональна підсистема єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру Мінрегіону (далі - функціональна підсистема) - складова частина єдиної державної системи, яка створена на базі Мінрегіону, включає його структурні підрозділи, підприємства з відповідними силами і засобами, які здійснюють у межах своєї компетенції нагляд за забезпеченням техногенної та природної безпеки, організовують проведення роботи із запобігання надзвичайним ситуаціям техногенного та природного походження і реагування у разі їх виникнення з метою захисту населення і довкілля, зменшення матеріальних втрат;
структурний підрозділ функціональної підсистеми - складова частина функціональної підсистеми;
сили і засоби функціональної підсистеми - формування цивільного захисту Мінрегіону, підприємств призначені або залучені до виконання завдань щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
орган управління функціональною підсистемою - уповноважений структурний підрозділ апарату Мінрегіону, призначений в межах своєї компетенції для безпосереднього керівництва діяльністю щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
аварійно (пошуково)-рятувальна служба функціональної підсистеми - структурний підрозділ апарату Мінрегіону, призначений для організації та здійснення в межах його компетенції заходів щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
надзвичайна ситуація - порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об'єкті або території, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом або іншими чинниками, що призвело (може привести) до загибелі людей та/або значних матеріальних втрат;
реагування на надзвичайні ситуації - скоординовані дії структурних підрозділів функціональної підсистеми щодо реалізації планів дій (аварійних планів), уточнених в умовах конкретного виду та рівня надзвичайної ситуації з метою надання невідкладної допомоги потерпілим, усунення загрози життю та здоров'ю людей;
запобігання виникненню надзвичайних ситуацій - підготовка та реалізація комплексу правових, соціально-економічних, політичних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних та інших заходів, спрямованих на регулювання техногенної та природної безпеки, проведення оцінки рівнів ризику, завчасне реагування на загрозу виникнення надзвичайної ситуації на основі даних моніторингу (спостережень), експертизи, досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію або пом'якшення її можливих наслідків.
3. Основною метою створення функціональної підсистеми є забезпечення реалізації в сфері регіонального розвитку, місцевого самоврядування, будівництва, архітектури та містобудування, житлово-комунального господарства державної політики з питань запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, цивільного захисту населення.
4. Основними завданнями функціональної підсистеми є:
створення нормативно-методичної бази для проектування будівництва та експлуатації об'єктів у складних інженерно-геологічних умовах, а також розроблення нових та удосконалення існуючих методів і засобів інженерного захисту територій, будівель та споруд від небезпечних техногенних та природних процесів;
нормативно-методичне забезпечення заходів запобігання та реагування на надзвичайні ситуації у процесі здійснення будівництва та інженерного захисту об'єктів і територій;
розроблення методів розрахунку шкоди, заподіяної об'єктам комунальної сфери і майну громадян внаслідок надзвичайних ситуацій, потреби у матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно (пошуково)-рятувальних та інших робіт, а також для повного відновлення цих об'єктів;
проведення разом з відповідними місцевими державними адміністраціями розрахунку шкоди, заподіяної внаслідок надзвичайних ситуацій та потреб у матеріальних ресурсах, необхідних для їх ліквідації;
організація і здійснення заходів щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації на підвідомчих підприємствах;
забезпечення участі сил і засобів підлеглих формувань (у межах їх тактико-технічних можливостей), спеціалізованих будівельно-монтажних і проектних організацій у проведенні аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт на територіях впливу надзвичайних ситуацій;
контроль якості проведення відновлювальних робіт на зазначених територіях;
управління створенням і діяльністю функціональної підсистеми єдиної державної системи "сили і засоби запобігання і реагування на надзвичайні ситуації на об'єктах житлово-комунальної сфери";
організація і здійснення разом з відповідними державними адміністраціями заходів щодо забезпечення сталої роботи житлово-комунального господарства під час виникнення надзвичайних ситуацій.
5. Функціональна підсистема складається з постійно діючих структурних підрозділів і має чотири рівні - загальнодержавний, регіональний, місцевий та об'єктовий.
6. За надзвичайних ситуацій сили і засоби функціональної підсистеми на регіональному, місцевому та об'єктовому рівні підпорядковуються в межах, що не суперечить законодавству, органам управління територіальної підсистеми єдиної державної системи.
Органи управління функціональної підсистеми
7. Діяльність функціональної підсистеми узгоджується на різних рівнях координувальними органами єдиної державної системи, до яких належать:
1) на загальнодержавному рівні:
Державна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (далі - Державна комісія);
Національна рада з питань безпечної життєдіяльності населення;
2) на регіональному рівні - відповідні комісії Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (далі - регіональні комісії);
3) на місцевому рівні - відповідні районні комісії і комісії виконавчих органів рад (сільські, селищні, міські, районі в містах);
4) на об'єктовому рівні - комісії з питань надзвичайних ситуацій об'єкта (далі - об'єктова комісія).
8. Державні, регіональні, місцеві та об'єктові комісії (залежно від рівня надзвичайної ситуації) забезпечують безпосереднє керівництво реагуванням на надзвичайну ситуацію або на загрозу її виникнення.
9. Функціональна підсистема має постійні органи управління щодо розв'язання завдань у сфері запобігання надзвичайним ситуаціям, захисту населення і територій від їх наслідків, систему повсякденного управління, сили і засоби, систему інформаційного забезпечення.
10. Постійними органами управління функціональної підсистеми з надзвичайних ситуацій є:
на загальнодержавному рівні - структурний підрозділ функціональної підсистеми Мінрегіону, який виконує керівництво згідно з цим положенням і відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.08.98 № 1198 "Про єдину державну систему запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру";
на регіональному рівні - регіональні уповноважені органи з питань надзвичайних ситуацій міністерств та інших центральних органів виконавчої влади;
на об'єктовому рівні - структурні підрозділи підприємств або спеціально призначені особи з питань надзвичайних ситуацій.
11. До системи повсякденного управління функціональною підсистемою входять оснащені необхідними засобами зв'язку, оповіщення, збирання, аналізу і передачі інформації:
центри управління у надзвичайних ситуаціях Мінрегіону - у місті постійної дислокації та у заміській зоні;
оперативно-диспетчерська служба Мінрегіону.
Сили і засоби функціональної підсистеми
12. До складу сил і засобів функціональної підсистеми входять відповідні сили і засоби структурних підрозділів апарату Мінрегіону, підприємств, а також недержавні (добровільні) рятувальні формування, які залучаються для виконання відповідних робіт.
13. Спеціально підготовлені сили і засоби Міноборони залучаються для ліквідації надзвичайних ситуацій лише у виняткових випадках у порядку, визначеному Законом України "Про надзвичайний стан".
Сили і засоби функціональних підсистем МВС, Адміністрації Держприкордонслужби і СБУ залучаються до ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків у межах, що не суперечать законодавству.
14. За рішенням Мінрегіону, за наказами керівників підприємств утворюються формування цивільного захисту функціональної підсистеми, призначені для своєчасного проведення оповіщення населення про можливість або виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру, проведення рятувальних та аварійно-відновлювальних робіт, надання першої невідкладної медичної допомоги постраждалим, ведення спостереження за радіаційним і хімічним зараженням місцевості та інших заходів для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій. Ці формування проходять спеціальне навчання.
15. Громадські об'єднання можуть брати участь у виконанні робіт, пов'язаних із запобіганням і реагуванням на надзвичайні ситуації, під керівництвом структурного підрозділу функціональної підсистеми Мінрегіону, за наявності в учасників зазначених робіт - представників цих об'єднань - відповідного рівня підготовки, підтвердженого в атестаційному порядку.
16. Інформаційне забезпечення функціональної підсистеми здійснюється:

................
Перейти до повного тексту