1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
ТА У СПРАВАХ ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Н А К А З
N 387 від 21.12.98
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 лютого 1999 р.
за N 92/3385
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства внутрішніх справ N 883 від 29.08.2014 )
Про затвердження типових положень про функціональну та територіальну підсистеми єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 3 серпня 1998 р. N 1198 "Про єдину державну систему запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру" МНС України разом із зацікавленими центральними органами виконавчої влади розробило типові положення про функціональну та територіальну підсистеми єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру (ЄДС).
З метою розроблення положень про функціональні підсистеми ЄДС міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади, а також положень про територіальні підсистеми Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити типові положення про функціональну та територіальну підсистеми єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, що додаються.
2. Начальнику юридичного відділу Орленку М.Т. забезпечити подання на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України наказу "Про затвердження типових положень про функціональні та територіальні підсистеми єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру".
3. Міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, які створюють функціональні підсистеми у складі ЄДС, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям на основі типових положень про функціональну та територіальну підсистеми ЄДС розробити і затвердити до 30.03.99 за узгодженням з МНС України положення про функціональні та територіальні підсистеми ЄДС, копії яких надіслати до МНС України.
4. Заступнику Міністра Волкову В.В., головному управлінню планування та дії у кризових ситуаціях (Євдін О.М.), науково-технічному управлінню (Пінчук В.Я.) забезпечити надання методичної допомоги міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, які створюють функціональні підсистеми у складі ЄДС, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям у розробці положень про територіальні та функціональні підсистеми ЄДС.
5. Заступнику Міністра Гайдуку О.В., державному підприємству "Агентство "Чорнобиль-Інтерінформ" (Покутний П.Г.) у 10-денний термін після державної реєстрації наказу "Про затвердження типових положень про функціональну та територіальну підсистеми єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру" організувати видання положень у кількості 100 примірників; начальнику управління справами Дяченко Г.П. надіслати встановленим порядком по одному примірнику типових положень центральним та місцевим органам виконавчої влади згідно з пунктом 3 цього наказу.
6. Управлінню економіки і фінансів (Онопрієнко О.Д.) забезпечити фінансування видання типових положень про функціональну та територіальну підсистеми ЄДС згідно з кошторисом, що додається.
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Логінова В.В.
Міністр В.М.Кальченко
Додаток
до наказу МНС України
21.12.98 N 387
Кошторис коштів,
потрібних для видання типових положень про функціональні та територіальні підсистеми єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру
________________________________________________________________
| | |
| N N | Стаття витрат | Сума, грн.
| з/п | |
|-----+-------------------------+-------------------------------
| | Видання типових положень|Папір - 3 пачки = 90
| | |Обкладинка = 10
| | |Друкарські роботи = 200
|-----+-------------------------+-------------------------------
| | Разом | 300
----------------------------------------------------------------
Затверджено
Наказ міністерства України з
питань надзвичайних ситуацій та
у справах захисту населення від
наслідків Чорнобильської
катастрофи 21.12.98 N 387
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 лютого 1999 р.
за N 92/3385
Типове положення
про функціональну підсистему єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру
Загальна частина
1. Це Положення визначає принципи створення функціональної підсистеми єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, основні завдання, склад сил і засобів, порядок виконання завдань і взаємодії структурних підрозділів, а також регулює основні питання діяльності підсистем.
2. У Положенні наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
функціональна підсистема єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру (далі - функціональна підсистема) - складова частина єдиної державної системи, створюється на базі міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, включає їх регіональні та місцеві структурні підрозділи, підпорядковані державні підприємства, установи та організації з відповідними силами і засобами, які здійснюють у межах своєї компетенції нагляд за забезпеченням техногенної та природної безпеки, організовують проведення роботи із запобігання надзвичайним ситуаціям техногенного та природного походження і реагування у разі їх виникнення з метою захисту населення і довкілля, зменшення матеріальних втрат;
структурний підрозділ функціональної підсистеми - складова частина функціональної підсистеми;
сили і засоби функціональної підсистеми - військові, спеціальні і спеціалізовані цивільні підрозділи з їх оснащенням, наглядові органи та інформаційні бази структурних підрозділів, недержавні (добровільні) рятувальні формування, призначені або залучені до виконання завдань щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
орган управління функціональною підсистемою - міністерство або інший центральний орган виконавчої влади, його уповноважений структурний підрозділ, призначений в межах своєї компетенції для безпосереднього керівництва діяльністю щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
аварійно (пошуково)-рятувальна служба функціональної підсистеми - структурний підрозділ міністерства або іншого центрального органу виконавчої влади, призначений для організації та здійснення в межах його компетенції заходів щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
надзвичайна ситуація - порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об'єкті або території, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом або іншими чинниками, що призвело (може призвести) до загибелі людей та/або значних матеріальних втрат;
реагування на надзвичайні ситуації - скоординовані дії структурних підрозділів функціональної підсистеми щодо реалізації планів дій (аварійних планів), уточнених в умовах конкретного виду та рівня надзвичайної ситуації з метою надання невідкладної допомоги потерпілим, усунення загрози життю та здоров'ю людей;
запобігання виникненню надзвичайних ситуацій - підготовка та реалізація комплексу правових, соціально-економічних, політичних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних та інших заходів, спрямованих на регулювання техногенної та природної безпеки, проведення оцінки рівнів ризику, завчасне реагування на загрозу виникнення надзвичайної ситуації на основі даних моніторингу (спостережень), експертизи, досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію або пом'якшення її можливих наслідків.
3. Основною метою створення функціональної підсистеми є забезпечення реалізації в окремій галузі економіки державної політики у сфері запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, цивільного захисту населення.
4. Завдання функціональної підсистеми визначаються відповідно до функцій міністерства та інших центральних органів виконавчої влади згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 1998 р. N 1198 "Про єдину державну систему запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру" та можуть являти собою:
розроблення в межах своєї компетенції загальнодержавних нормативно-правових і галузевих нормативних актів, а також норм, правил та стандартів з питань запобігання надзвичайним ситуаціям та забезпечення захисту населення і територій від їх наслідків;
забезпечення готовності структурних підрозділів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, підпорядкованих їм сил і засобів до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
забезпечення реалізації заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;
навчання населення, в межах своєї компетенції, щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації;
розроблення і реалізацію цільових і науково-технічних програм, спрямованих на запобігання надзвичайним ситуаціям, забезпечення сталого функціонування підпорядкованих підприємств, установ та організацій, зменшення можливих матеріальних втрат;
збирання і аналітичне опрацювання інформації про надзвичайні ситуації, видання інформаційних матеріалів з питань захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій;
прогнозування і оцінку соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій, визначення на основі прогнозу потреби в силах, засобах, матеріальних та фінансових ресурсах;
створення, раціональне збереження і використання на підпорядкованих підприємствах, в установах та організаціях резервів запасів матеріальних ресурсів;
проведення у межах своєї компетенції державної експертизи, забезпечення нагляду за дотриманням вимог щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій;
своєчасне та достовірне оповіщення населення про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій, фактичну обстановку і вжиті заходи;
захист населення у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
проведення рятувальних та інших невідкладних робіт щодо ліквідації надзвичайних ситуацій;
організацію життєзабезпечення постраждалого населення;
пом'якшення можливих наслідків надзвичайних ситуацій у разі їх виникнення;
здійснення заходів щодо соціального захисту населення, яке постраждало від надзвичайних ситуацій, проведення гуманітарних акцій;
реалізацію визначених законодавством прав у сфері захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій, в тому числі осіб (чи їх сімей), що брали безпосередню участь у ліквідації цих ситуацій;
участь у міжнародному співробітництві у сфері цивільного захисту населення.
5. Функціональна підсистема складається з постійно діючих структурних підрозділів і мають чотири рівні - загальнодержавний, регіональний, місцевий та об'єктовий.
Окремі підсистеми, враховуючи особливості структурної побудови галузі, можуть не мати місцевого рівня.
6. Функціональну підсистему створюють міністерства та інші центральні органи виконавчої влади для організації роботи, пов'язаної із запобіганням надзвичайним ситуаціям та захистом населення і територій від їх наслідків.
7. За надзвичайних ситуацій сили і засоби функціональної підсистеми на регіональному, місцевому та об'єктовому рівні підпорядковуються в межах, що не суперечать законодавству, органам управління територіальної підсистеми єдиної державної системи.
8. Організаційна структура та порядок діяльності функціональної підсистеми і підпорядкованих їм сил і засобів визначаються в положеннях про них, які затверджуються відповідними міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади за погодження з Міністерством з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи.
Органи управління функціональної підсистеми
9. Діяльність функціональної підсистеми узгоджується на різних рівнях координувальними органами єдиної державної системи, до яких належать:
1) на загальнодержавному рівні:
Державна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (далі - Державна комісія);
Національна рада з питань безпечної життєдіяльності населення;
2) на регіональному рівні - відповідні комісії Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (далі - регіональні комісії);
3) на місцевому рівні - відповідні районні комісії і комісії виконавчих органів рад (сільські, селищні, міські, районі в містах) з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (далі - місцеві комісії);
4) на об'єктовому рівні - комісії з питань надзвичайних ситуацій об'єкта (далі - об'єктова комісія).
10. Державні, регіональні, місцеві та об'єктові комісії (залежно від рівня надзвичайної ситуації) забезпечують безпосереднє керівництво реагуванням на надзвичайну ситуацію або на загрозу її виникнення.
11. Функціональна підсистема має постійні органи управління щодо розв'язання завдань у сфері запобігання надзвичайним ситуаціям, захисту населення і територій від їх наслідків, систему повсякденного управління, сили і засоби, системи інформаційного забезпечення.
12. Постійними органами управління функціональної підсистеми з надзвичайних ситуацій є:
на загальнодержавному рівні - міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, їх уповноважені структурні підрозділи з питань надзвичайних ситуацій, які виконують керівництво згідно з затвердженими положеннями про них і відповідно до переліку функцій, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 1998 р. N 1198 "Про єдину державну систему запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру";
на регіональному рівні - регіональні уповноважені органи з питань надзвичайних ситуацій міністерств та інших центральних органів виконавчої влади;
на місцевому рівні - місцеві уповноважені органи з питань надзвичайних ситуацій міністерств та інших центральних органів виконавчої влади;
на об'єктовому рівні - структурні підрозділи підприємств, установ та організацій або спеціально призначені особи з питань надзвичайних ситуацій.

................
Перейти до повного тексту