- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ У СПРАВАХ СІМ'Ї,
МОЛОДІ ТА СПОРТУ
Н А К А З
Про затвердження Стратегії розвитку системи соціальних послуг для сім'ї, дітей та молоді на 2009-2014 роки
На виконання Концепції реформування системи соціальних послуг, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13.04.2007 року
N 178-р, плану дій з реалізації
Концепції реформування системи соціальних послуг на період до 2012 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України, Плану дій Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту з реалізації Концепції реформування системи соціальних послуг на період до 2012 року, затвердженого наказом Мінсім'ямолодьспорту від 15.08.2008 року
N 3371, та з метою забезпечення доступності та якості соціальних послуг, запровадження ефективного механізму фінансування й управління системою соціальних послуг
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Стратегію розвитку системи соціальних послуг для сім'ї, дітей та молоді на 2009-2014 роки (далі - Стратегія), що додається.
2. Державній соціальній службі для сім'ї, дітей та молоді (Лук'янова Н.Л.) до 1 січня 2009 року розробити План впровадження Стратегії розвитку системи соціальних послуг для сім'ї, дітей та молоді у 2009 році.
3. Директорам республіканського (АР Крим), обласних, Київського та Севастопольського міських центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді до 1 грудня 2008 року на виконання Стратегії розробити регіональні Стратегії розвитку системи соціальних послуг для сім'ї, дітей та молоді на 2009-2014 роки та подати їх на погодження до Державної соціальної служби для сім'ї, дітей та молоді.
4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мінсім'ямолодьспорту
04.11.2008 N 4414
СТРАТЕГІЯ
РОЗВИТКУ СИСТЕМИ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ ДЛЯ СІМ'Ї, ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ В УКРАЇНІ НА 2009-2014 рр.
1. Загальні положення
1.1. Стратегія розвитку системи соціальних послуг для сім'ї, дітей та молоді в Україні - політико-правовий документ, у якому Державна соціальна служба для сім'ї, дітей та молоді, як урядовий орган державного управління, що діє в складі Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту, визначає середньострокові перспективи розвитку системи надання соціальних послуг в Україні.
1.3. Головною метою Стратегії є підвищення якості та доступності професійних соціальних послуг безпосередньо у громадах.
2. Визначення стратегічних пріоритетів
2.1. Негативний вплив економічної кризи на соціальне становище сімей, дітей та молоді.
Світова фінансово-економічна криза в умовах відкритості економіки України несе загрози для грошово-кредитного ринку, ряду базових галузей економіки, платіжного і розрахункового балансу держави, що провокує такі соціальні проблеми як безробіття, незайнятість населення, зниження заробітної плати, зменшення рівня соціальних виплат, матеріальної допомоги тощо.
2.2. Недостатнє забезпечення потреб населення у соціальних послугах на рівні територіальних громад.
Мережа соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді створена та функціонує практично в усіх територіально-адміністративних одиницях країни. Разом з тим, відсутнім є механізм оцінки потреб населення (в першу чергу територіальної громади) щодо необхідної кількості працівників соціальної сфери та видів соціальних послуг. У зв'язку з цим, штатне забезпечення соціальними працівниками, соціальними педагогами, психологами, юристами та іншими фахівцями в центрах соціальних службах залишається замалою. Це уповільнює доступ населення, особливо у сільській місцевості, до отримання професійних соціальних послуг та підтримки, залишає сім'ї, дітей та молодь, що потрапили у складні життєві обставини, без допомоги кваліфікованих спеціалістів.
2.3. Можливість використання недержавного ресурсу.
Ключовим ресурсом щодо збільшення кількості та покращення якості соціальних послуг є недержавні організації соціального спрямування. Сьогодні громадські організації, які б хотіли надавати соціальні послуги дітям, сім'ям та молоді, малочисельні і розташовані переважно у великих містах, ці організації не мають можливості охопити більшість територіально-адміністративних одиниць та громад своєю роботою. З іншого боку багато недержавних організацій мають досвід залучення додаткової фінансової та технічної допомоги з боку міжнародних донорів та організацій, приватного бізнесу, мають адаптовані новітні технології соціальної роботи та підготовлені людські ресурси. Але більшість центрів соціальних служб не співпрацюють або неефективно залучають ресурси недержавного сектора на місцях. Іншою причиною недостатнього залучення недержавних організацій є відсутність механізму ліцензування щодо надання соціальних послуг з боку державних органів виконавчої влади.
2.4. Відсутність системи надання платних соціальних послуг.
Більшість соціальних послуг спрямовані на надання допомоги клієнтам, які перебувають у складних життєвих обставинах, та надаються безкоштовно. Матеріально спроможні сім'ї також стикаються із соціальними потребами, що пов'язані з міжособистісним спілкуванням, зловживанням наркотичними речовинами, вихованням дітей тощо. Разом із тим в Україні не розвинута система платних соціальних послуг, відсутні страхові соціальні послуги та можливість розвитку соціального підприємництва.
2.5. Відсутність єдиних стандартів якості надання соціальних послуг.
В Україні напрацьовані стандарти надання соціальних послуг різним категоріям клієнтів, але не сформовані механізми затвердження, апробації та впровадження соціальних стандартів, що ускладнює процес надання якісних соціальних послуг.
2.6. Недостатня професійна компетентність працівників - суб'єктів надання соціальних послуг.
Значна кількість працівників центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді не має відповідної професійної освіти. Навчальні програми вищих навчальних закладів не завжди відповідають професійним запитам практичної соціальної роботи. Не сформований механізм атестації та супервізії спеціалістів, які надають соціальні послуги, і це негативно впливає на їхню якість.
3. Пріоритети розвитку системи соціальних послуг
3.1. Формування ринку соціальних послуг шляхом забезпечення рівних можливостей для організацій/закладів різних форм власності, створення механізмів регулювання їх діяльності.
3.2. Апробація та впровадження державних мінімальних стандартів якості соціальних послуг із залученням отримувачів послуг і недержавних організацій. Створення системи контролю за дотриманням державних мінімальних стандартів якості, визначення відповідальності за порушення стандартів надавачами послуг.
3.3. Покращення якості соціальної роботи шляхом забезпечення центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді кваліфікованими професійними кадрами (введення соціального працівника у кожну територіальну громаду), підвищення статусу соціальних працівників. Розвиток і вдосконалення системи підготовки й підвищення кваліфікації фахівців центрів соціальних служб та інших надавачів соціальних послуг, розроблення порядку проведення атестації спеціалістів соціальних служб різних форм власності.
3.4. Удосконалення існуючих і створення нових видів соціальних послуг. Забезпечення вивчення інноваційних технологій у процесі підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації соціальних працівників.
4. Стратегічні цілі розвитку соціальних послуг
4.1. Забезпечення якості надання соціальних послуг сім'ям, дітям та молоді:
- розроблення і впровадження державних мінімальних стандартів надання соціальних послуг різним категоріям клієнтів;
- формування системи моніторингу та оцінки соціальних послуг;
- забезпечення проведення супервізії діяльності соціальних працівників на регулярній основі;
- залучення користувачів до планування та моніторингу послуг.
4.2. Активізація діяльності громади щодо вирішення проблем сім'ї, дітей та молоді:
- збільшення ініціатив та пропозицій місцевої громади щодо соціальної роботи;
- інформування населення щодо змісту соціальних послуг, їхньої ефективності у вирішенні складних життєвих ситуацій та місця отримання;
- залучення ресурсів громади до розвитку ринку соціальних послуг.
4.3. Забезпечення професійної компетентності соціальних працівників:
- поступове збільшення кількості працівників соціальних служб з відповідною фаховою підготовкою;
- систематичне підвищення кваліфікації працівників соціальних служб за відповідними державними програмами;
- збільшення кількості розроблених та впроваджених мультидисциплінарних програм.
4.4. Розвиток та функціонування сімейних форм виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування шляхом розвитку соціальних послуг у громаді:
- сприяння влаштуванню дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківської опіки, у сім'ї громадян за існуючими в Україні пріоритетами: повернення в біологічну сім'ю, національне усиновлення, опіка/піклування, прийомні сім'ї, дитячі будинки сімейного типу;
- підвищення ефективності навчання та кількості підготовлених прийомних батьків та батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу, усиновителів згідно потреб у влаштуванні дітей.
4.5. Забезпечення соціальними послугами та підтримкою сімей з дітьми, які потрапили у складні життєві обставини:
- зменшення кількості сімей, які перебувають на обліку соціальних служб та отримують підтримку;
- зменшення кількості випадків позбавлення батьківських прав.
4.6 Забезпечення доступу до соціальних послуг у громаді та підтримка молоді, яка потрапила у складні життєві обставини:
- збільшення кількості клієнтів серед молоді, яка має функціональні обмеження, живе з ВІЛ або має ризик зараження соціально-небезпечними хворобами, до програм реабілітації та соціальної підтримки в спеціалізованих центрах;
- стабілізація та поетапне збільшення охоплення соціальними послугами споживачів ін'єкційних наркотиків;
- надання соціальної підтримки та соціалізації випускників інтернатних закладів.
4.7. Впровадження інноваційних технологій соціальної роботи:
- створення системи експертизи, апробації та впровадження інноваційних технологій соціальної роботи;
- забезпечення вивчення інноваційних технологій у процесі підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації соціальних працівників.
5. Механізми реалізації
5.1. Нормативно-правове забезпечення
Законодавче визначення функцій Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту як центрального органу виконавчої влади, на який покладено управління та регулювання системи соціальних послуг для сім'ї, дітей та молоді.
Внесення змін до Закону України
"Про соціальні послуги" з визначенням статусу та видів "закладів соціального обслуговування".
Внесення змін до Закону України
"Про соціальну роботу з дітьми та молоддю" з метою розмежування поняття статусу центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, закладів соціального обслуговування, працівників цих центрів і закладів та передбачити гарантії їх соціального захисту.
Внесення змін до
Бюджетного кодексу України (статті 88 - 90) щодо фінансування центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді й закладів соціального обслуговування.
5.2. Організаційне забезпечення
Підвищення рівня менеджменту, взаємодії, координації та контролю діяльності щодо надання соціальних послуг шляхом:
- посилення ролі й відповідальності органів місцевого самоврядування щодо діяльності соціальних закладів/установ та якості надання ними соціальних послуг;
- надання пріоритету представникам територіальної громади (отримувачам послуг) щодо вибору соціального закладу чи установи, яка надає соціальні послуги;
- забезпечення оптимального балансу загальнодержавних і регіональних інтересів щодо ринку соціальних послуг;
- впровадження системи моніторингу та оцінки із залученням представників громади з метою контролю за якістю соціальних послуг.
5.3. Ресурсне забезпечення
Ресурсне забезпечення реалізації Стратегії розвитку системи соціальних послуг для сім'ї, дітей та молоді в Україні здійснюється за рахунок:
- державного бюджету;
- місцевих бюджетів;
- коштів міжнародних, благодійних, громадських організацій;
- інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством.
Реалізація Стратегії передбачає обов'язковий моніторинг та оцінку досягнення стратегічних цілей, періодичний перегляд річних планів запровадження Стратегії із залученням представників громади.
Директор Державної соціальної служби для сім'ї, дітей та молоді | Н.Л.Лук'янова |
Додаток N 1
до Стратегії
Матриця стратегічних цілей
Стратегічні цілі |
Ключові показники результативності |
Основні результати до 2014 р. |
Діяльність |
Ціль 1. Забезпечення якості надання соціальних послуг сім'ям, дітям та молоді |
- розроблені та впровадженні державні мінімальні стандарти соціальних послуг; - розроблена система моніторингу і оцінки соціальних послуг; - супервізія впроваджена як обов'язковий елемент в діяльності соціальних служб; - залучення користувачів до планування послуг та їх моніторингу. |
1.1. Впроваджено оцінку потреб в процес планування соціальних послуг на рівні громади. |
1.1.1. Відпрацювати методику оцінки потреб дітей та сімей. |
1.1.2. Провести навчання фахівців для пілотних територій. |
1.1.3. Провести апробацію методики оцінки потреб. |
1.1.4. Забезпечити підготовку спеціалістів до проведення оцінки потреб. |
1.1.5. Забезпечити проведення оцінки потреб в територіальних громадах. |
1.2. Затверджено мінімальний перелік безкоштовних соціальних послуг та умови його застосування. |
1.2.1. Розробити мінімальний перелік безкоштовних соціальних послуг та умови його застосування. |
1.2.2. Апробувати нові соціальні послуги на практиці. |
1.3. Впроваджено стандарти надання соціальних послуг різним категоріям клієнтів. |
1.3.1. Розробити стандарти надання соціальних послуг. |
1.3.2. Забезпечити навчання фахівців із застосування стандартів. |
1.3.3. Провести апробацію стандартів у пілотних територіях. |
1.3.4. Розробити необхідні зміни в законодавство та затвердити стандарти надання соціальних послуг. |
1.3.5. Забезпечити впровадження стандартів. |
1.4. Впроваджено систему моніторингу та оцінки. |
1.4.1. Розробити систему моніторингу та оцінки, що передбачає залучення користувача до оцінювання якості послуг. |
1.4.2. Провести апробацію системи моніторингу та оцінки. |
1.4.3. Забезпечити навчання фахівців із використання системи моніторингу та оцінки. |
1.4.4. Забезпечити впровадження системи моніторингу та оцінки. |
1.5 Забезпечено проведення супервізії діяльності соціальних працівників на регулярній основі. |
1.5.1. Забезпечити навчання супервізорів, запровадження відповідного курсу в ВУЗах. |
1.5.2. Провести супервізії на місцях в соціальних службах. |
Стратегічні цілі |
Ключові показники результативності |
Основні результати до 2014 р. |
Діяльність |
Ціль 2. Активізація діяльності громади щодо вирішення проблем дітей, сімей та молоді |
- кількість звернень з ініціативними пропозиціями з боку громади; - 40% населення поінформоване щодо змісту соціальних послуг та знає куди звертатись; - громада виділяє кошти на соціальну роботу. |
2.1. Впроваджено механізм інформування населення щодо змісту соціальної роботи з сім'єю, дітьми та молоддю та доступу до соціальних послуг. |
2.1.1. Провести рекламно- інформаційні кампанії щодо спектру та можливостей отримання соціальних послуг. |
2.1.2. Розробити та забезпечити громаду методичними та інформаційними матеріалами для створення шкіл волонтерства та відповідального батьківства, клубів молодої сім'ї, телефону довіри, груп самодопомоги та взаємопідтримки тощо. |
2.1.3. Здійснити консультування у територіальних громадах зусиллями МКП (мобільних консультативних пунктів). |
2.1.4. Розробити довгострокові регіональні програми співпраці органів місцевої влади та ЗМІ щодо формування позитивного іміджу центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді та впровадження інноваційних технологій соціальної роботи. |
2.1.5. Впровадити проведення Фестивалю соціальних проектів. |
2.2. Представники громади беруть участь у розробці та реалізації місцевих ініціатив (програм підтримки дітей, сімей та молоді в складних життєвих обставинах) |
2.2.1. Організувати та забезпечити діяльність груп самодопомоги та взаємопідтримки. |
2.2.2. Надати допомогу та підтримку територіальним громадам у розробці локальних програм надання соціальних послуг та підтримки дітей, сімей та молоді в складних життєвих обставинах. |
2.2.3. Провести інформаційні семінари для голів сільських рад, районних адміністрацій, міськвиконкомів тощо. |
2.2.4. Організувати школу волонтерів для членів громади. |
Стратегічні цілі |
Ключові показники результативності |
Основні результати до 2014 р. |
Діяльність |
Ціль 3. Забезпечення професійної компетентності соціальних працівників |
- 20% збільшення працівників центрів, які мають базову підготовку, і 20% працівників центрів пройшли перепідготовку за державною програмою базової підготовки; - 90% спеціалістів центрів підвищили професійну компетентність; - працівники, які надають послуги керуються принципами міжвідомчої взаємодії у роботі; - кількість розроблених та впроваджених мультидисциплінарних програм. |
3.1. Сформовано державне замовлення на підготовку/ пере- підготовку соціальних працівників за спеціа- лізацією. |
3.1.1. Оцінити кадровий потенціал та потреби в підготовці/ перепідготовці соціальних працівників. |
3.1.2. Визначити перелік спеціалізацій для підготовки/ перепідготовки соціальних працівників та підготувати відповідний запит на Міносвіти. |
3.1.3. Ініціювати перегляд навчальних програм підготовки/ перепідготовки за спеціалі- заціями та взяти участь у їх доопрацюванні. |
3.2. Створено каскадну систему підвищення професійної компетент- ності соціальних працівників. |
3.2.1. Розробити та затвердити Положення про систему підвищення професійної компетентності соціальних працівників. |
3.2.2. Створити та організувати роботу програмно- методичного центру. |
3.2.3. Розробити та затвердити програми на основі міждисциплі- нарного підходу та навчальні плани безперервного підвищення компетент- ності. |
3.2.4. Внести зміни у Положення про проведення програм та заходів Мінсім'я- молодьспорту. |
3.2.5. Оцінити потреби та визначити перспективи підвищення професійної компетент- ності. |
3.2.6. Розробити та запровадити систему оцінки професійної компетентності соціальних працівників. |
Стратегічні цілі |
Ключові показники результативності |
Основні результати до 2014 р. |
Діяльність |
Ціль 4. Розвиток та функціону- вання сімейних форм виховання шляхом розвитку соціальних послуг у громаді |
- кількість підготовлених прийомних батьків, батьків- вихователів ДБСТ, усиновителів, опікунів, піклувальників відповідає потребам у влаштуванні дітей |
4.1. В кожному районному і міському центрі функціонують спеціалізовані служби підтримки сімейних форм виховання. |
4.1.1. Сприяти виділенню фінансових ресурсів для створення спеціалізованих соціальних служб підтримки сімейних форм виховання. |
4.1.2. Створити в кожному районному і міському центрі спеціалізовані служби підтримки сімейних форм виховання. |
4.1.3. Підготувати соціальних працівників, які здійснюють супровід сімейних форм виховання. |
4.1.4. Організувати роботу соціальних служб разом із іншими державними та недержавними структурами за принципом "єдиного вікна". |
4.2. Забезпечена постійна підготовка кандидатів у прийомні батьки та батьки- вихователі ДБСТ та їхній соціальний супровід. |
4.2.1. Визначити потреби у підготовці прийомних батьків, батьків- вихователів в кожному регіоні. |
4.2.2. Провести інформаційно- рекламні кампанії щодо залучення кандидатів до різних видів сімейного виховання. |
4.2.3. Розробити науково-методичні рекомендації супроводу прийомних сімей, ДБСТ, опікунів (піклувальників). |
4.2.4. Забезпечити систему підготовки та перепідготовки батьків- вихователів, прийомних батьків та працівників соціальної сфери, які здійснюють їх супровід. |
4.2.5 Удосконалити механізми міжвідомчої взаємодії в процесі відбору та підготовки прийомних батьків та супроводу їх діяльності. |
Стратегічні цілі |
Ключові показники результативності |
Основні результати до 2014 р. |
Діяльність |
Ціль 5. Забезпечення соціальними послугами та підтримкою сімей з дітьми, які потрапили у складні життєві обставини |
- кількість сімей, які отримують підтримку; - зменшення кількості сімей, які перебувають на обліку соціальних служб; - зменшення кількості позбавлення батьківських прав. |
5.1. Сформована реєстраційна база даних клієнтів. |
5.1.1. Створити соціальний паспорт кожної територіальної громади. |
5.1.2. Впровадити облік сімей, дітей та молоді, які потребують соціальних послуг та соціального супроводу. |
5.2. В кожній територіальній громаді створено мережу спеціалізованих соціальних служб та послуг для сім'ї, дітей та молоді відповідно до потреб. |
5.2.1. Вивчити потреби цільових груп у кожній територіальній громаді. |
5.2.2. Створити спеціалізовані соціальні служби на рівні районних, міських центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді відповідно до потреб. |
5.2.3. Розробити типові положення про спеціалізовані соціальні служби. |
5.2.4. Розробити типові структури, штати і кваліфікаційні характеристики та нормативи оснащення спеціалізованих соціальних служб. |
5.2.5. Створити регіональні тренінгові центри і забезпечити їх роботу. |
5.2.6. Навчити фахівців соціальних служб методам роботи із сім'ями, які потрапили у складні життєві обставини. |
5.2.7. Створити відповідно до потреб та забезпечити діяльність соціальних гуртожитків, для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, центрів матері і дитини, центрів реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями, центрів для ВІЛ інфікованих дітей та молоді тощо. |
5.2.8. Ввести посади соціальних працівників у сільській місцевості та містах районного підпорядкування. |
5.2.9. Ввести посади соціальних працівників в штатні розписи центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді. |
5.3. Запроваджено модель міжвідомчої взаємодії. |
5.3.1. Укласти угоди про взаємодію і співпрацю з громадськими організаціями. |
5.3.2. Розробити та сприяти затвердженню порядку взаємодії структурних підрозділів місцевих адміністрацій. |
5.3.3. Створити та забезпечити діяльність координаційних рад. |
5.3.4. Організувати та провести спільні навчання усіх установ та організацій, які працюють у галузі. |
5.3.5. Розробити комплексні програми поліпшення становища сімей з дітьми. |
5.3.6. Розробити та впровадити механізм моніторингу та оцінки. |
5.4. Забезпечено попередження та раннє втручання. |
5.4.1. Здійснити оцінку потреб громади та отримувачів соціальних послуг. |
5.4.2. Сприяти передбаченню коштів у місцевих бюджетах на підтримку сімей. |
5.4.3. Створити консультативні пункти при кожному пологовому будинку, центрі планування сім'ї. |
5.4.4. Відпрацювати модель прийомної сім'ї термінового влаштування. |
5.5. Залучено інших надавачів послуг до підтримки сімей. |
5.5.1. Відпрацювати механізм соціального замовлення послуг з боку інших надавачів. |
5.5.2. Забезпечити роботу шкіл відповідального батьківства та організацію клубів молодих сімей. |
Стратегічні цілі |
Ключові показники результативності |
Основні результати до 2014 р. |
Діяльність |
Ціль 6. Забезпечення доступу до соціальних послуг у громаді та підтримка молоді, яка потрапила у складні життєві обставини |
- кількість молодих інвалідів, залучених до програм реабілітації; - кількість СІН, які отримують соціальні послуги; - кількість ВІЛ- інфікованих, які отримали соціальну підтримку у спеціалізованих центрах. - кількість випускників інтернат них закладів, які отримують соціальну підтримку. |
6.1. Створено мережу служб та закладів для реабілітації та соціальної підтримки молоді, яка має ризик зараження соціально- небезпечними хворобами, до програм реабілітації та соціальної підтримки. |
6.1.1. Створити мережу служб та закладів для реабілітації та соціальної підтримки молоді, яка має ризик зараження соціально- небезпечними хворобами, до програм реабілітації та соціальної підтримки. |
6.2. Створено мережу служб та закладів для надання соціальних послуг ін'єкційним споживачам наркотиків. |
6.2.1. Створити мережу служб та закладів для надання соціальних послуг ін'єкційним споживачам наркотиків. |
6.2.2. Розробити механізми державної закупівлі соціальних послуг з метою залучення недержавних організацій до їх надання. |
6.3. Сформовано та постійно оновлюється реєстраційна база випускників інтернатних закладів з числа дітей- сиріт. |
6.3.1. Розробити порядок взаємодії соціальних служб та інтернатних закладів та створення бази даних. |
6.3.2. Розробити програми підготовки до самостійного життя для випускників інтернатних закладів. |
6.3.3. Розробити та впровадити програми соціалізації в суспільство випускників інтернатних закладів. |
6.4. Створено мережу служб соціальної підтримки та соціальних гуртожитків для дітей- сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. |
6.4.1. Створити соціальні гуртожитки відповідно до потреб громади, де розміщені інтернатні заклади. |
Стратегічні цілі |
Ключові показники результативності |
Основні результати до 2014 р. |
Діяльність |
Ціль 7. Впровадження інноваційних технологій соціальної роботи |
- кількість впроваджених інноваційних технологій; - кількість соціальних працівників, які використовують інноваційні технології; - технології впроваджено в практику навчальної роботи. |
7.1. Створено систему експертизи, апробації та впровадження інноваційних технологій соціальної роботи. |
7.1.1. Створити мультидисциплінарну експертну групу для впровадження інноваційних технологій. |
7.1.2. Вивчити кращий міжнародний досвід використання інноваційних технологій у соціальній роботі з дітьми, сім'ями та молоддю. |
7.1.3. Запровадити експериментальні майданчики, пілотні проекти для відпрацювання інноваційних технологій. |
7.1.4. Розробити організаційно- правову базу для впровадження інноваційних технологій в Україні. |
7.1.5. Створити та постійно доповнювати банк даних кращих практик та проектів з впровадження інноваційних технологій соціальної роботи. |
7.2. Забезпечено вивчення інноваційних технологій у процесі підготовки, перепідготовки та підвищення компетентності соціальних працівників. |
7.2.1. Підготувати методичні рекомендації, посібники та збірники статей. |
7.2.2. Розробити та запропонувати програми спецкурсів для підготовки та перепідготовки соціальних працівників. |
Додаток N 2
до Стратегії
АНАЛІЗ СИТУАЦІЇ
Ключові проблеми та визначення шляхів їх розв'язання
1. Соціально-економічне становище
З початку цього століття Україна переживає значне економічне зростання. Відсоток бідності, який вимірювався по відношенню до абсолютного рівня бідності і у відповідності з методикою Світового Банку, впав від 32% у 2001 році до 14% у 2004, а потім знову до 8% у 2005 (див. Таблицю 1).
Таблиця 1. Макроекономічні показники і відповідні показники бідності
|
2001 |
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
Реальний ВВП (зміна у %) |
9.2 |
5.2 |
9.6 |
12.1 |
2.7 |
7.1 |
7.6 |
6.0 |
Рівень безробіття (МОП, % відсоткові пункти) |
10.9 |
9.6 |
9.1 |
8.6 |
7.2 |
6.7 |
6.4% |
|
Реальні зарплати (зміна у %) |
19.3 |
18.2 |
15.2 |
23.8 |
20.3 |
18.3 |
11.9% |
|
Рівень бідності (% відсоткові пункти) |
31.7 |
25.5 |
19.5 |
14.0 |
7.9 |
Немає даних |
|
|
Джерела: Державний комітет статистики, Міжнародна Організація Праці, База даних Світового Банку. |
................Перейти до повного тексту