- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Про підсумки роботи житлово-комунального господарства України у 2007 році та основні завдання на 2008 рік
Розглянувши питання "Про підсумки роботи житлово-комунального господарства України у 2007 році та основні завдання на 2008 рік", колегія Мінжитлокомунгоспу України відзначає, що Міністерством, підрозділами з питань житлово-комунального господарства у регіонах, органами місцевого самоврядування, підприємствами, організаціями і установами, які віднесені до сфери управління Мінжитлокомунгоспу, в цілому забезпечувалась реалізація державної політики у сфері житлово-комунального господарства та міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус).
Разом з тим, заслухавши та обговоривши доповідь Міністра, колегія відзначає, що темпи проведення реформ у галузі в 2007 році були недостатніми, актуальні проблеми не знайшли свого вирішення, а стратегічні завдання Міністерства повинні бути переглянуті відповідно до вимог сьогодення.
Зокрема, не був реалізований у повній мірі один з найважливіших напрямів роботи Міністерства - законотворча та нормотворча діяльність, спрямована на забезпечення реформування відносин у житлово-комунальній сфері, створення умов для її сталого розвитку. З 22 запланованих законопроектів у 2007 році жоден не був прийнятий.
Зберігається тенденція погіршення технічного стану наявного житлового фонду країни, значна частина якого потребує реконструкції та теплової санації. Майже кожний третій ліфт відпрацював встановлений термін експлуатації.
Кількість ветхих та аварійних житлових будинків збільшилась за минулий рік на 5,3% і складає 0,6% житлового фонду країни, де постійно проживають 227,0 тис. мешканців. Витрати на капітальний ремонт житлового фонду хоча і збільшились на 8,8% у порівнянні із 2006 роком, але склали лише 27% від потреби.
За звітний період створено 1638 ОСББ, що на 628 об'єднань або на 62% більше у порівнянні з попереднім роком. Усього в Україні діє 7014 об'єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), що становить лише 9% житлових будинків країни, які мають п'ять і більше поверхів.
Майже не проводиться робота по створенню об'єднань у Київській області, де протягом 2007 року створено лише два ОСББ. Процес формування ефективного власника проходить повільно і не має вирішального впливу на формування ринку послуг з управління житловим фондом.
За минулий рік на конкурсній основі до утримання житлового фонду було залучено 54 приватних підприємства, що у два рази більше у порівнянні з попереднім роком, але приріст досягнуто за рахунок активної роботи головним чином однієї Донецької області (65% всіх залучених у минулому році приватних підприємств).
Протягом звітного періоду не залучено жодного приватного підприємства до утримання житла у Волинській, Дніпропетровській, Закарпатській, Запорізькій, Київській, Кіровоградській, Львівській, Полтавській, Рівненській, Сумській, Херсонській, Черкаській, Чернівецькій областях та м. Севастополь.
Таким чином, у переважній більшості населених пунктів зберігається монополія комунальних ЖЕКів. Населення не має можливості обирати виконавця зазначених послуг через відсутність пропозицій.
Не знайшли ефективного вирішення у 2007 році проблеми водопровідно-каналізаційного господарства. Значна кількість населення в сільських населених пунктах України не має належного доступу до якісної питної води. У 260 населених пунктах питна вода реалізується споживачам з відхиленням від вимог стандарту. Мешканці 98 населених пунктів забезпечуються питною водою за графіком.
В аварійному стані перебувають 33,3% водопровідно-каналізаційних мереж, зношеність основних фондів сягає 62,2%, втрати питної води складають 36,9%. Як наслідок, перевитрачаються матеріальні та енергетичні ресурси, зростає собівартість послуг.
Упродовж останніх років спостерігається поступове погіршення технічного стану систем теплозабезпечення. Теплопостачальними підприємствами всіх форм власності та відомчого підпорядкування експлуатується більше 27 тисяч котелень, на яких 25% котлів встановлено понад 20 років тому. Значна кількість котлів з коефіцієнтом корисної дії нижче 82%. Не відповідає вимогам технічної експлуатації стан теплових мереж, 15% (або 5,5 тис.км) яких перебувають у ветхому та аварійному стані.
З кожним роком скорочується використання потужностей існуючих джерел теплопостачання через безсистемне впровадження індивідуального опалення.
Інвентарний парк рухомого складу міського електротранспорту в цілому по Україні на 87% відпрацював нормативний термін експлуатації та підлягають списанню. З передбачених у державному бюджеті коштів у сумі 150 млн. гривень на придбання вагонів для комунального електротранспорту місцевим бюджетам було перераховано лише 51 млн. гривень.
Відшкодування втрат міського електричного транспорту від пільгового проїзду з державного та місцевих бюджетів підприємствам є неповним і складає лише 58% від необхідного рівня.
У
Державному бюджеті України на 2007 рік вперше було передбачено субвенцію місцевим бюджетам на заходи з енергозбереження у сумі 700 млн. гривень. Але освоєння коштів регіонами було недостатнім і склало 87,4%. Найгірший стан освоєння визначений щодо оснащення інженерних вводів багатоквартирних житлових будинків засобами обліку.
У переважній більшості регіонів вирішенню питань благоустрою та комунального обслуговування місцевою владою не приділяється відповідної уваги.
В значній кількості населених пунктів стан вулично-дорожньої мережі не відповідає вимогам безпеки. Майже 50% мостових споруд комунальної власності мають обмежену несучу спроможність. Поряд з незадовільним станом полігонів та звалищ побутових відходів, які негативно впливають на довкілля, та відсутністю земельних площ під нові полігони органи місцевого самоврядування не поспішають із впровадженням роздільного збирання побутових відходів, їх утилізації та переробки.
Фінансово-економічний стан підприємств житлово-комунального господарства у 2007 році залишився нестабільним. За рік підприємства галузі за оперативними даними отримали збитки у сумі близько 1,8 млрд. гривень.
Найбільші обсяги збитків на підприємствах комунальної теплоенергетики (943,1 млн.грн.) та водопровідно-каналізаційного господарства (387,9 млн.грн.).
Обсяги дебіторської заборгованості підприємств галузі з початку 2007 року збільшились на 9,1% (734,3 млн.грн.) та станом на 1 січня 2008 року становили 8,8 млрд. гривень, з яких за даними Держкомстату України заборгованість населення з оплати житлово-комунальних послуг становила 8,0 млрд. гривень.
У той же час кредиторська заборгованість зросла на 1,2 млрд.грн. (14,8%) і досягла 9,2 млрд. гривень.
Борги за енергоносії складають 52,7% кредиторської заборгованості, у тому числі за газ 2,7 млрд.грн., за електроенергію - 2,1 млрд. гривень. Середній рівень розрахунків підприємств галузі за електроенергію становив 88,2%, за спожитий природний газ - 81%.
Не створено передумов для забезпечення стабільного розвитку галузі, покращання якості житлово-комунального обслуговування. Не повною мірою вирішується питання відшкодування тарифами вартості житлово-комунальних послуг (рівень відшкодування послуг водопостачання - 94,5%, водовідведення - 92,9%, теплопостачання - 82,9%, з утримання житла - 89,2%).
На підприємствах житлово-комунального господарства не забезпечена своєчасна виплата заробітної плати працівникам галузі. Разом з тим, слід відмітити позитивні зміни щодо погашення у 2007 році заборгованості із виплати заробітної плати працівникам галузі. У минулому році заборгованість зменшилась на 57,3% і станом на 01.01.2008 становила 16,7 млн. гривень.
З метою державної підтримки сталого функціонування та поліпшення технічного стану об'єктів житлово-комунального господарства у
Державному бюджеті України на 2007 рік були передбачені значні обсяги коштів за бюджетними програмами і субвенціями місцевим бюджетам, головним розпорядником за якими визначено Мінжитлокомунгосп. Загальна сума, що була передбачена для фінансування - понад 3,24 млрд.грн., з яких було фактично профінансовано - 2,49 млрд.грн. (або 76,9%). Недофінансування відбулось за рахунок коштів спеціального фонду і склало 750 млн.грн. Регіонами було освоєно 2,24 млрд.грн. (або 90%), до держбюджету повернуто понад 249 млн.грн. Повністю освоєно кошти у Чернівецькій області, найкращій стан освоєння також у Миколаївський (99,5%), Черкаській (98,8%) областях. Разом з тим, у Тернопільській області цей показник склав - 77%, містах Севастополі - 77,3% та Києві - 77,4%.
Це стало наслідком низького рівня відповідальності органів місцевої влади та місцевого самоврядування під час формування переліків об'єктів, несвоєчасного затвердження проектно-кошторисної документації та прийняття рішень щодо співфінансування заходів з місцевих бюджетів.
Повільно впроваджується визначений на установчій колегії Міністерства у 2007 році механізм залучення інвестицій, грантів і дешевих позик для розроблення та реалізації пілотних інвестиційно-інноваційних проектів, упровадження новітніх технологій, наближення якості житлово-комунальних послуг і національних стандартів до вимог Європейського Союзу. Це не дозволило залучити у галузь кошти міжнародних фінансових установ.
У 2007 році не знайшли свого вирішення важливі питання науково-технічної діяльності та стандартизації, що накопичилися у галузі. Більшість нормативних документів не відповідає сучасним вимогам і потребує перегляду для приведення їх у відповідність до міжнародних та європейських стандартів з урахуванням ринкових умов.
Вищезазначене засвідчує, що реальний стан житлово-комунального господарства вимагає змін у стратегії розвитку та політиці управління галуззю, а також визначення пріоритетів діяльності Мінжитлокомунгоспу у 2008 році, які повинні бути спрямовані на:
- формування житлової політики, орієнтованої на потреби людини та її можливості;
- формування та стимулювання ефективного власника житла - досягнення прориву в утворенні об'єднань співвласників багатоквартирних будинків (передача у власність таких об'єднань прибудинкових територій, державна підтримка впровадження енергозберігаючих технологій у житлових будинках, спрощення процедури створення та діяльності об'єднань, методологічна та організаційна підтримка їх створення), об'єднань власників квартир;
- ліквідацію монополії житлово-експлуатаційних контор - створення умов для вибору громадянами способу управління житловим фондом та його обслуговування;
- запровадження системи державного регулювання діяльності суб'єктів природних монополій у сфері тепло-, водопостачання і водовідведення, зокрема економічно обґрунтованої реалізації тарифної політики у сфері надання житлово-комунальних послуг, удосконалення ліцензійних умов та системи контролю за їх додержанням, захисту прав споживачів;
- запровадження побудинкового обліку гарячої та холодної води, тепла. Оптимізацію обсягів ресурсоспоживання у житловому фонді;
- модернізацію комунального господарства з упровадженням енергозберігаючих технологій та обладнання.
- методичне і організаційне супроводження виконання місцевих програм "Територія якісного життя".
З метою подолання накопичених у галузі проблем, забезпечення виконання зазначених пріоритетів Міністерством з питань житлово-комунального господарства, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, та на виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України
"Український прорив: для людей, а не політиків" колегія Мінжитлокомунгоспу
ВИРІШИЛА:
1. Схвалити:
- Основні завдання та організаційно-технічні заходи Міністерства з питань житлово-комунального господарства на 2008 рік (додаток 1).
- План проведення Мінжитлокомунгоспом семінарів, виставок, конференцій, конгресів, виставкових заходів та Перелік семінарів, виставок, конференцій, конгресів, виставково-ярмаркових заходів, які проводитимуться за підтримки Мінжитлокомунгоспу у 2008 році (додатки 2, 3).
2. Заступникам Міністра, керівникам структурних підрозділів Міністерства забезпечити реалізацію заходів відповідно до пріоритетних напрямів діяльності Мінжитлокомунгоспу на виконання у 2008 році Програми діяльності Кабінету Міністрів України
"Український прорив: для людей, а не політиків".
3. Заступникам Міністра, керівникам структурних підрозділів Міністерства, відповідно до Плану законотворчої і нормотворчої діяльності Мінжитлокомунгоспу України на 2008 рік, забезпечити розроблення та супроводження законопроектів та нормативно-правових актів у Кабінеті Міністрів України та Верховній Раді України в установленому порядку і відповідно до визначених термінів.
4. Мінжитлокомунгоспу разом з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування забезпечити широке залучення громадськості до обговорення питань та шляхів реалізації нових пріоритетних напрямків діяльності Міністерства через засоби масової інформації, участь у тематичних "круглих столах", семінарах та інших заходах, що є передумовою прозорості і відкритості діалогу між владою та населенням, заохочуватиме громадян до співпраці.
5. Заступникам Міністра відповідно до розподілу функціональних обов'язків, Управлінню стратегії реформування, Управлінню розвитку житлової сфери підготувати та подати до Кабінету Міністрів України проект Закону України "Про основи житлової політики України" та забезпечити його супроводження і організацію широкого громадського обговорення законопроекту.
Термін - I квартал 2008 року.
6. Заступникам Міністра, керівникам структурних підрозділів Міністерства відповідно до компетенції, разом з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування міст - учасників програми "Євро-2012" забезпечити у повному обсязі та в установлені терміни виконання актів Президента України, актів та доручень Кабінету Міністрів України щодо реалізації зазначеної програми у частині, що належать до повноважень Мінжитлокомунгоспу.
Термін - протягом 2008 року та до 2012 року.
7. Управлінню науково-технічної політики, структурним підрозділам Міністерства, на які покладено координацію виконання державних цільових програм здійснити аналіз та подати пропозиції щодо подальшого використання на підприємствах житлово-комунального господарства науково-технічних та нормативних розробок, виконаних у минулі роки на замовлення Мінжитлокомунгоспу.
Термін - березень 2008 року.
8. Управлінню координації міжнародної технічної допомоги та міжнародних зв'язків, структурним підрозділам Міністерства відповідно до компетенції:
8.1. Здійснювати заходи щодо посилення міжнародної діяльності Міністерства, зокрема у сфері співпраці з міжнародними фінансовими та донорськими організаціями, залучення інвестицій, включення пріоритетів розвитку житлово-комунального господарства у євроінтеграційну стратегію України.
Термін - протягом 2008 року.
8.2. Забезпечити створення сприятливого клімату щодо залучення іноземних інвестицій, розбудови інституційної системи розробки, супроводження та реалізації програм міжнародної технічної допомоги та проектів міжнародних фінансових організацій.
Термін - протягом 2008 року.
9. Керівникам підприємств житлово-комунального господарства, підприємств, установ та організацій, віднесених до сфери управління Міністерства, вжити заходів щодо:
9.1. Нарощування виробничих потужностей, забезпечення приросту обсягів робіт та надання послуг, підвищення їх якості, підвищення ефективності виробництва і доходності фінансово-господарської діяльності, проведення своєчасних розрахунків із бюджетами всіх рівнів і Пенсійним фондом, недопущення заборгованості із виплати заробітної плати.
9.2. Підвищення ефективності планування економічної, фінансової діяльності та управлінських рішень щодо використання матеріальних і фінансових ресурсів.
9.3. Цільового та ефективного використання державних коштів, недопущення фактів фінансових порушень, посилення контролю за збереженням та використанням державного майна, попередження негативних явищ, пов'язаних із проявами корупційних та інших неправомірних діянь.
Термін - протягом 2008 року.
10. Рекомендувати Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям:
10.1. Забезпечити перегляд та затвердження регіональних програм реформування і розвитку житлово-комунального господарства.
Термін - до 01.08.2008 року.
10.2. Забезпечити проведення моніторингу та контролю реалізації регіональних, місцевих програм реформування і розвитку житлово-комунального господарства, виконання планових показників регіональних програм і надання Мінжитлокомунгоспу узагальненої інформації з цього питання.
Термін - щоквартально протягом 2008 року.
10.3. Забезпечити інформаційну підтримку процесів реформування і розвитку житлово-комунального господарства на регіональному рівні.
Термін - протягом 2008 року.
10.4. Забезпечити включення до планів роботи на 2008 рік заходів з контролю за дотриманням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.96
N 1548 щодо встановлення місцевими органами виконавчої влади тарифів на інвентаризацію майна та реєстрацію таких прав і про результати проведеної роботи надати звіти до Мінжитлокомунгоспу.
Термін - грудень 2008 року.
10.5. Забезпечити дієвий контроль за ефективним використанням виділених у 2008 році коштів за бюджетними програмами і субвенціями місцевим бюджетам, головним розпорядником коштів за якими визначено Мінжитлокомунгосп.
Термін - протягом 2008 року.
10.6. Розробити заходи щодо прискорення запровадження інституту ефективного власника багатоквартирного будинку, створення умов та забезпечення інформаційної, фінансової підтримки процесів навчання, підготовки, перепідготовки фахівців для запровадження ринкових умов господарювання у сфері житлово-комунального господарства та поліпшення ефективності управління.
Термін - протягом 2008 року.
10.7. Розробити план заходів щодо відновлення житлового фонду.
Термін - протягом 2008 року.
10.8. При поданні інформації про використання коштів у регіонах за бюджетними програмами та субвенціями, головним розпорядником за якими є Мінжитлокомунгосп, звернути увагу на дотримання строків надання звітності, якість підготовлених матеріалів (відповідність затвердженим формам звітності), дотримання формату (згідно з вимогами відповідального виконавця Мінжитлокомунгоспу).
Термін - щомісячно протягом 2008 року.
10.9. З метою ефективної реалізації державної політики у сфері благоустрою населених пунктів проаналізувати стан виконання вимог Закону України
"Про благоустрій населених пунктів" та надати відповідну інформацію Мінжитлокомунгоспу.
Термін - до кінця 2008 року.
10.10. Проаналізувати стан виконання місцевих програм поводження з твердими побутовим відходами, розроблених згідно з вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.2004
N 265 "Про затвердження Програми поводження з твердими побутовими відходами" з урахуванням фінансового забезпечення їх реалізації, та внести відповідні корективи.
Термін - листопад 2008 року.
10.11. Розпочати обов'язковий енергоаудит усіх підприємств, які надають послуги з водопостачання і водовідведення, теплопостачання, та за результатами розробити заходи з енергозбереження по кожному конкретному підприємству.
Термін - грудень 2008 року.
10.12. Забезпечити розробку і затвердження стратегічних планів розвитку комунальних підприємств.
Термін - IV квартал 2008 року.
10.13. Посилити вимоги до фахової освіти та обізнаності щодо стану справ у відповідній галузі осіб, які направляються до Мінжитлокомунгоспу для погодження на посади керівного складу структурних підрозділів з питань житлово-комунального господарства облдержадміністрацій.
11. Рекомендувати Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям спільно з органами місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законодавством:
11.1. Забезпечити виконання регіональних та місцевих програм щодо забезпечення населення України якісною питною водою відповідно до Закону України "Про Загальнодержавну програму "Питна вода України
" на 2006-2020 роки".
Термін - IV квартал 2008 року.
11.2. Вжити заходів щодо удосконалення структури управління водопровідно-каналізаційним господарством з метою створення ефективного менеджменту та сприятливого інвестиційного клімату.
Термін - протягом 2008-2009 роки.
11.3. Розробити заходи щодо зменшення втрат і витрат питної води, приведення індивідуальних технологічних нормативів використання питної води відповідно до галузевих норм.
Термін - IV квартал 2008 року.
11.4. Забезпечити застосування на підприємствах житлово-комунального господарства прогресивних енергоефективних технологій, обладнання та матеріалів, спрямованих на зменшення технологічних витрат та втрат ресурсів.
Термін - IV квартал 2008 року.
11.5. Вжити заходів щодо запровадження обов'язкового технологічного обліку води на всіх ділянках її видобування, транспортування та реалізації споживачам.
Термін - IV квартал 2008 року.
11.6. Вжити заходів щодо забезпечення цілодобового надання населенню послуг з водопостачання у населених пунктах, в яких питна вода подається за графіком.
Термін - IV квартал 2008 року.
11.7. Вжити заходів щодо забезпечення поточних розрахунків та погашення заборгованості минулих років за спожиті енергоносії підприємствами водопровідно-каналізаційного господарства.
Термін - протягом 2008 року.
11.8. Проаналізувати ситуацію, що склалася з розрахунками за надані житлово-комунальні послуги та спожиті електроенергію і природний газ, розробити дієві заходи щодо підвищення рівня оплати за надані житлово-комунальні послуги та обов'язкового забезпечення ними поточних розрахунків за спожиті енергоносії.
11.9. З метою підготовки житлово-комунального господарства до роботи в осінньо-зимовий період 2008/2009 років забезпечити своєчасне та у повному обсязі виконання робіт на об'єктах, фінансування яких у 2008 році передбачається здійснити за рахунок коштів державного бюджету.
11.10. Вжити заходів щодо підвищення економічної ефективності діяльності теплопостачальних підприємств шляхом зменшення комерційних втрат (виявлення несанкціонованих підключень, удосконалення обліку споживання теплової енергії тощо).
11.11. До початку опалювального сезону 2008/2009 років завершити роботу щодо впровадження двоставкових тарифів на послуги з централізованого теплопостачання для населення.
11.12. Забезпечити виконання у 2008 році завдань і заходів, передбачених регіональними та місцевими програми розвитку міського електротранспорту на період до 2015 року.
Термін - протягом 2008 року.
11.13. Забезпечити впровадження договірних відносин між органами місцевого самоврядування та підприємствами міського електротранспорту відповідно до вимог Правил надання населенню послуг з перевезень міським електротранспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2004
N 1735.
Термін - I півріччя 2008 року.
11.14. Забезпечити проведення у регіонах інвентаризації та переоцінки основних засобів комунальних підприємств сфери житлово-комунального господарства.
Термін - до грудня 2008 року.
11.15. Забезпечити формування у регіонах переліків об'єктів для фінансування робіт за рахунок бюджетних програм і субвенцій місцевим бюджетам, головним розпорядником за якими визначено Мінжитлокомунгосп відповідно до затверджених порядків, а також своєчасне затвердження проектно-кошторисної документації та прийняття рішень щодо співфінансування заходів з місцевих бюджетів. Вжити заходів щодо підвищення ефективності освоєння виділених з державного бюджету коштів.
Термін - відповідно до етапів
здійснення фінансування у 2008 році.
12. Рекомендувати органам місцевого самоврядування:
12.1. Завершити затвердження програм благоустрою населених пунктів.
Термін - протягом 2008 року.
12.2. З метою посилення громадського контролю у сфері благоустрою населених пунктів надати допомогу органам самоорганізації населення щодо створення та активізації діяльності громадських інспекторів у зазначеній сфері.
Термін - протягом 2008 року.
Термін - протягом 2008 року.
12.4. Вжити заходів щодо стимулювання створення об'єднань співвласників багатоквартирного будинку та передачі їм у власність прибудинкових територій.
Забезпечити створення в системі органів місцевого самоврядування окремих підрозділів із сприяння створенню об'єднань співвласників багатоквартирних будинків та запровадження професійних управителів житловим фондом. Організувати навчання керівників і співробітників новостворених підрозділів.
Термін - протягом 2008 року.
12.5. Забезпечити реєстрацію об'єднань співвласників багатоквартирних будинків у режимі "єдиного вікна"
Термін - протягом 2008 року.
12.6. Провести інвентаризацію існуючої житлової черги та створити системи обліку громадян, які мають право на отримання соціального житла.
Термін - протягом 2008 року.
12.7. Завершити роботу з розроблення та затвердження оптимізованих схем теплопостачання населених пунктів та стратегічних планів дій підприємств теплоенергетики.
Термін - протягом року.
12.8. Забезпечити встановлення у всіх населених пунктах регіонів економічно обґрунтованих тарифів на житлово-комунальні послуги з метою повного відшкодування витрат виробництва, своєчасне їх коригування відповідно до зміни цін на паливно-енергетичні ресурси.
Термін - протягом 2008 року.
12.9. Передбачити у місцевих бюджетах кошти на відшкодування різниці в тарифах на житлово-комунальні послуги у разі встановлення тарифів, які не повністю відшкодовують економічно обґрунтовані витрати суб'єктів господарювання, що виробляють/надають ці послуги.
Термін - протягом 2008 року.
12.10. Вжити заходів з ліквідації перехресного субсидування населення за рахунок бюджетних та комерційних споживачів, оптимізації витрат підприємств галузі.
Термін - протягом 2008 року.
12.11. Запровадити постійний контроль за станом оплати спожитих житлово-комунальних послуг комерційними споживачами.
Термін - протягом 2008 року.
13. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування, підприємствам житлово-комунального господарства та підприємствам, установам та організаціям, віднесеним до сфери управління Міністерства, з метою створення умов для підвищення рівня інформованості у сфері житлово-комунального господарства, рекомендувати здійснити передплату галузевих видань (журналу "Житлово-комунальне господарство України", щомісячного інформаційно-довідкове видання "Інформаційний бюлетень з питань житлово-комунального господарства", журналу "Міське господарство України", журнал Державної академії житлово-комунального господарства України "Питання житлової політики України") на 2008 рік.
14. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступників Міністра відповідно до розподілу функціональних обов'язків.
Голова колегії Секретар колегії | О.Ю.Кучеренко О.Б.Шевчук |
Додаток 1
до рішення колегії
Мінжитлокомунгоспу України
22.02.2008 N 1
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЙНО-ТЕХНІЧНІ ЗАХОДИ Міністерства з питань житлово-комунального господарства на 2008 рік
Україна потребує нових підходів до формування житлової політики, метою якої повинне стати забезпечення населення доступним, високоякісним і комфортним житлом. Реформування системи житлово-комунального обслуговування (тепло-, водопостачання, водовідведення тощо) орієнтуватиметься на потреби людини та здійснюватиметься на основі новітніх науково-технічних досягнень, що забезпечить високий рівень стандартів житла для всіх громадян та його належне обслуговування.
Мінжитлокомунгосп України визначив наступні пріоритетні напрями розвитку житлово-комунального господарства на 2008 рік, виконання яких дасть можливість досягти реальних зрушень у житловій політиці та реформуванні житлово-комунального господарства:
1. Формування житлової політики, орієнтованої на потреби людини та її можливості.
2. Формування та стимулювання ефективного власника житла - досягнення прориву в утворенні об'єднань співвласників багатоквартирних будинків (передача у власність таких об'єднань прибудинкових територій, державна підтримка впровадження енергозберігаючих технологій у житлових будинках, спрощення процедури створення та діяльності об'єднань, методологічна та організаційна підтримка їх створення), об'єднань власників квартир.
3. Ліквідація монополії житлово-експлуатаційних контор - створення умов для вибору громадянами способу управління житловим фондом та його обслуговування.
4. Запровадження системи державного регулювання діяльності суб'єктів природних монополій у сфері тепло-, водопостачання і водовідведення, зокрема економічно обґрунтована реалізація тарифної політики у сфері надання житлово-комунальних послуг, удосконалення ліцензійних умов та системи контролю за їх додержанням, захисту прав споживачів.
5. Запровадження побудинкового обліку гарячої та холодної води, тепла. Оптимізація обсягів ресурсоспоживання у житловому фонді.
6. Модернізація комунального господарства з упровадженням енергозберігаючих технологій та обладнання.
7. Законодавче врегулювання питань щодо відселення власників житла з комплексною реконструкцією кварталів застарілого житлового фонду, методичне і організаційне супроводження виконання місцевих програм "Територія якісного життя".
Основними завданнями Міністерства з питань житлово-комунального господарства, спрямованими на забезпечення реалізації державної політики у сфері житлово-комунального господарства, житлової політики та міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус), благоустрою населених пунктів, галузі поховання, забезпечення сталого функціонування, реформування і розвитку житлово-комунального господарства, відповідно до пріоритетних напрямів, на 2008 та наступні роки є:
- удосконалення законодавчої та нормативно-правової бази з питань державного регулювання діяльності суб'єктів господарювання у сфері житлово-комунального господарства, у тому числі запровадження системи державного регулювання монопольних ринків комунальних послуг, та механізмів нормативно-правового регулювання правових, економічних і соціальних відносин у житловій сфері, а також у сфері міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус), благоустрою населених пунктів та комунального обслуговування, галузі поховання;
- забезпечення прийняття Верховною Радою України Закону України "Про основи житлової політики України";
- створення передумов для забезпечення населення житлово-комунальними послугами належного рівня та якості відповідно до національних стандартів; удосконалення системи моніторингу стану житлово-комунального господарства, його реформування, а також якості житлово-комунальних послуг;
- здійснення моніторингу за цільовим та ефективним використанням в установленому порядку коштів бюджетної програми "Загальнодержавна програма реформування житлово-комунального господарства, в тому числі на здешевлення кредитів для виконання цієї програми", інших бюджетних програм і субвенцій місцевим бюджетам з держбюджету у 2008 році, головним розпорядником коштів за яким визначено Мінжитлокомунгосп;
- забезпечення підготовки програм підвищення кваліфікації, спеціалізації керівників структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, органів місцевого самоврядування з питань житлово-комунального господарства, керівників суб'єктів господарювання юридичних та фізичних осіб, фахівців житлово-комунального господарства для здійснення ефективного господарювання у галузі в ринкових умовах;
- розвиток конкурентного середовища у сфері благоустрою та комунального обслуговування;
- підвищення ефективності використання енергетичних ресурсів та вторинних матеріальних ресурсів у сфері благоустрою та комунального обслуговування;
- впровадження сучасних методів та технологій в сфері поводження з побутовими відходами;
- підвищення якості надання послуг у сфері благоустрою та комунального обслуговування;
- запровадження ліцензування у сфері поводження з побутовими відходами та ритуального обслуговування населення;
- запровадження нових економічних стимулів та відповідних санкцій за порушення у сфері благоустрою населених пунктів оновлення парку трамвайних вагонів і тролейбусів;
- сприяння впровадженню договірних відносин між підприємствами міського електротранспорту та місцевими органами влади;
- створення умов для покращення якості надання транспортних послуг трамвайними вагонами і тролейбусами;
- поліпшення рівня і якості послуг, що надаються споживачам (реконструкції та розвитку водопровідних комплексів, доведення якості питної води до вимог стандарту);
- вжиття заходів для створення безпечних умов життєдіяльності населення на підтоплених територіях у містах і селищах;
- залучення інвестицій та співпраця з міжнародними фінансовими установами та донорськими організаціями;
- розвиток професійного кадрового потенціалу державного управління у сфері житлово-комунального господарства, залучення на державну службу висококваліфікованих спеціалістів, формування дієздатного кадрового потенціалу; залучення молоді на державну службу та сприяння вирішенню питань раціонального використання на державній службі професійно підготовлених фахівців
- посилення впливу та контролю Міністерства за діяльністю управлінь (головних управлінь) житлово-комунального господарства обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій;
- організація підвищення кваліфікації державних службовців, керівників підприємств, установ і організацій сфери управління Мінжитлокомунгоспу та їх кадрового резерву.
Для забезпечення реалізації зазначених завдань передбачається здійснити такі заходи:
1. Формування нової житлової політики та реформування і розвиток житлово-комунального господарства
N з/п |
Зміст заходу |
Термін виконання |
Відповідальні виконавці та учасники |
1. |
Підготувати та подати до Кабінету Міністрів України проект Закону України "Про основи житлової політики України", забезпечити супроводження та організацію широкого обговорення законопроекту |
I квартал 2008 року |
Управління стратегії реформування, Управління розвитку житлової сфери |
2. |
Підготувати та подати до Кабінету Міністрів України проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду" |
I квартал 2008 року |
Управління розвитку житлової сфери |
3. |
Участь відповідно до компетенції у реалізації місцевих програм "Територія якісного життя" у регіонах України у частині методичного та організаційного забезпечення |
протягом 2008 року |
Управління розвитку житлової сфери |
4. |
Забезпечити супровід проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" у профільному комітеті Верховної Ради України та організація його громадського обговорення |
II квартал 2008 року |
Управління розвитку житлової сфери |
5. |
Забезпечити доопрацювання та подання до Кабінету Міністрів України проекту нової редакції Житлового кодексу України |
I квартал 2008 року |
Управління розвитку житлової сфери |
6. |
Створити Державну житлово-комунальну інспекцію України з нагляду і контролю за використанням та утриманням житлового фонду і об'єктів комунального господарства |
II квартал 2008 року |
Управління розвитку житлової сфери |
7. |
Завершити роботу щодо нормативно-правового забезпечення послуг з управління будинком, спорудою або групою будинків, а саме: - проекту Закону України "Про затвердження Загальнодержавної програми "Соціальне житло"; - проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Правил надання послуг з управління будинком, спорудою або групою будинків та типового договору на виконання послуг з управління будинком, спорудою або групою будинків"; - методичних рекомендації із застосування Правил надання послуг з управління будинком, спорудою або групою будинків |
II півріччя 2008 року I квартал 2008 року II квартал 2008 року |
Управління розвитку житлової сфери |
8. |
Доопрацювати та подати до Кабінету Міністрів України в установленому порядку законопроект щодо особливостей передачі в оренду та концесію об'єктів централізованого водо-, теплопостачання та водовідведення |
I півріччя 2008 року |
Управління стратегії реформування, Департамент державного регулювання |
9. |
Забезпечити опрацювання та подання до Кабінету Міністрів України проекту закону про особливості передачі в оренду та концесію об'єктів централізованого водо-, теплопостачання і водовідведення та особливості їх корпоратизації |
I півріччя 2008 року |
Управління стратегії реформування, Департамент державного регулювання, структурні підрозділи Міністерства |
10. |
Забезпечити розроблення проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про житлово-комунальні послуги" |
I квартал 2008 року |
Управління стратегії реформування, Управління розвитку житлової сфери, структурні підрозділи Міністерства |
11. |
Внести на розгляд для затвердження Урядом проектів нормативно-правових актів щодо функціонування житлового фонду соціального призначення: - постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення мінімальних норм забезпечення соціальним житлом"; - постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження порядку врахування вартості майна, що перебуває у власності громадянина та визначення опосередкованої власності"; - постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку взяття громадян на соціальний квартирний облік, їх перебування на такому обліку та зняття з нього та Порядку надання соціального житла, а також урахування площі житла, що перебуває у приватній власності громадянина, який отримує квартиру або садибний (одноквартирний) будинок з житлового фонду соціального призначення" |
I півріччя 2008 року I півріччя 2008 року I півріччя 2008 року |
Управління розвитку житлової сфери |
12. |
Методично забезпечити організацію проведення інвентаризації існуючої житлової черги та створення системи обліку потребуючих соціального житла, муніципального орендного житла та комерційного (іпотечного) кредитування житла |
протягом 2008 року |
Управління розвитку житлової сфери |
13. |
Забезпечити прогнозування потреб у житлі за категоріями |
протягом 2008 року |
Управління розвитку житлової сфери |
14. |
Завершити розроблення механізму здійснення капітального ремонту житлового фонду та стимулювання залучення коштів співвласників будинків шляхом підготовки: - проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку участі в організації та фінансуванні ремонту приватизованих житлових будинків їх колишніх власників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.10.92 N 572"; - проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2002 N 1521"; - розробити та підготувати проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку здійснення внесків, накопичення та використання коштів на заходи з реновації житлових будинків"; - розробити та підготувати проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку призначення та надання субсидій для відшкодування витрат на оплату заходів з реновації житлових будинків особам, які несуть такі витрати"; - розробити та підготувати проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.95 N 848 (із змінами внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 22.09.97 N 1050)"; - розробити Методичні рекомендації щодо запровадження та реалізації механізму субсидування заходів з реновації житлового фонду. Забезпечити супроводження пілотних проектів із впровадження зазначеного механізму |
протягом 2008 року |
Управління розвитку житлової сфери |
15. |
Розробити методичні рекомендації щодо порядку створення в системі органів місцевого самоврядування окремих підрозділів із сприяння створенню об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, запровадження професійних управителів житловим фондом та здійснювати контроль за процесом їх створення |
протягом 2008 року |
Управління розвитку житлової сфери |
16. |
Забезпечити здійснення оперативного контролю за станом конкуренції на ринку житлових послуг |
протягом 2008 року |
Управління розвитку житлової сфери |
17. |
Забезпечити супровід проектів щодо розвитку інституції власників житла та професійних управителів, розвитку конкурентного середовища на ринку послуг з управління та утримання житлового фонду |
протягом 2008 року |
Управління розвитку житлової сфери |
18. |
Забезпечити розповсюдження передового досвіду щодо удосконалення системи управління та запровадження послуг з управління житловим фондом, створення об'єднань співвласників багатоквартирного будинку, розмежування функцій замовника та виконавця послуг |
протягом 2008 року |
Управління розвитку житлової сфери |
19. |
За результатами проведення експертизи визначитися щодо доцільності доопрацювання проектів нормативно-методичних актів з питань: - корпоратизації підприємств сфери житлово-комунального господарства; - проведення громадських форумів для залучення населення до вирішення проблем житлово-комунального обслуговування; - проведення соціологічного дослідження громадської думки щодо стану реформування житлово-комунального господарства територіальних громад; - щодо порядку проведення переоцінки основних фондів (засобів) комунальних унітарних підприємств житлово-комунального господарства; - бухгалтерського обліку переоцінки основних фондів (засобів) комунальних унітарних підприємств житлово-комунального господарства. У разі позитивного висновку експертизи здійснити доопрацювання зазначених проектів нормативно-методичних актів. |
I півріччя 2008 року |
Управління стратегії реформування, структурні підрозділи Міністерства |
20. |
Здійснити дослідження існуючої системи звітності та розробити систему показників моніторингу реформування і розвитку житлово-комунального господарства України для формування критеріїв вимірювання та оцінки ефективності проведення реформи у галузі Забезпечити здійснення щоквартального аналізу стану реформування житлово-комунального господарства у регіонах та за результатами аналізу готувати відповідні питання для розгляду на засіданнях колегії Мінжитлокомунгоспу |
I півріччя 2008 року щоквартально протягом 2008 року |
Управління стратегії реформування, структурні підрозділи Міністерства |
21. |
Забезпечити розроблення Програми підготовки керуючих житловим фондом (управителів) та заходів на її виконання, у тому числі навчання управителів - фізичних осіб |
протягом 2008 року |
Управління взаємодії з органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями та ЗМІ, Управління розвитку житлової сфери, Управління стратегії реформування |
22. |
Організація навчання керівників і співробітників окремих структурних підрозділів органів місцевого самоврядування із сприяння створенню ОСББ |
з червня 2008 року |
Управління взаємодії з органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями та ЗМІ, Управління розвитку житлової сфери, Управління стратегії реформування |
23. |
Провести громадське обговорення щодо підготовки нової редакції або внесення змін до Закону України "Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2004-2010 роки" |
I півріччя 2008 року |
Управління стратегії реформування, структурні підрозділи Міністерства |
24. |
Здійснити аналіз стану реалізації регіональних програм реформування і розвитку житлово-комунального господарства |
I квартал 2008 року |
Управління стратегії реформування |
25. |
Забезпечити організаційну підтримку спільних заходів (семінарів, конференцій) з громадськими організаціями та науковими установами України |
протягом 2008 року |
Управління стратегії реформування |
26. |
Забезпечити проведення V Міжнародного конгресу "Інституційні та технічні аспекти реформування житлово-комунального господарства - 2008" |
листопад 2008 року |
Управління стратегії реформування |
27. |
Забезпечити розгляд сформованих регіонами проектів переліків об'єктів житлово-комунального господарства, фінансування яких здійснюватиметься за рахунок коштів бюджетної програми "Загальнодержавна програма реформування житлово-комунального господарства, в т.ч. на здешевлення кредитів для виконання цієї програми" у 2008 році |
протягом 10 днів після затвердження порядку або відповідно до термінів, визначених цим порядком |
Управління стратегії реформування |
28. |
Забезпечити надання методичної та практичної допомоги Міністерству житлово-комунального господарства Автономної Республіки Крим, структурним підрозділам обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій з питань реформування і розвитку житлово-комунального господарства |
протягом 2008 року |
Управління стратегії реформування |
29. |
Забезпечити організацію роботи Міжвідомчої комісії з реалізації реформи житлово-комунального господарства при Кабінеті Міністрів України |
протягом 2008 року |
Управління стратегії реформування |
2. Державне регулювання, фінансова стабілізація та тарифна політика
N з/п |
Зміст заходу |
Термін виконання |
Відповідальні виконавці та учасники |
1. |
Забезпечити подальше удосконалення нормативно-правової бази з питань ціноутворення у сфері житлово-комунального господарства |
протягом 2008 року |
Департамент державного регулювання |
2. |
Підготовка проекту змін доКонституції України щодо статусу і порядку формування комісій з регулювання природних монополій у сфері комунальних послуг |
листопад 2008 року |
Департамент державного регулювання, Управління водопровідно- каналізаційного господарства, Управління теплоенергетики |
3. |
Підготовка проекту змін до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" щодо регулювання природних монополій у сфері тепло-, водопостачання та водовідведення |
вересень 2008 року |
Департамент державного регулювання, Управління водопровідно- каналізаційного господарства, Управління теплоенергетики |
4. |
Запровадження окремої звітності про діяльність з виробництва, передачі та постачання теплової енергії, водопостачання та водовідведення |
грудень 2008 року |
Департамент державного регулювання, Управління водопровідно- каналізаційного господарства, Управління теплоенергетики |
5. |
На виконання Указу Президента України від 28 грудня 2007 року N 1324/2007 вдосконалити порядки формування цін/тарифів на житлово-комунальні послуги в частині: - визначення критеріїв, за якими здійснюватиметься оцінка економічної обґрунтованості цін/тарифів на етапі їх встановлення та застосування, в тому числі з урахуванням рівня соціально-економічного розвитку відповідного регіону та технічних можливостей суб'єктів господарювання; - забезпечення окремого обліку доходів, витрат та фінансових результатів за кожним видом діяльності суб'єктів господарювання, що підлягають регулюванню; - запровадження нормування витрат і втрат ресурсів, які б стимулювали оптимізацію витрат суб'єктів господарювання, що надають житлово-комунальні послуги |
IV квартал 2008 року IV квартал 2008 року IV квартал 2008 року |
Департамент державного регулювання |
6. |
Забезпечити розроблення проекту порядку коригування цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, зокрема в разі зміни цін на енергоносії і розміру мінімальної заробітної плати |
IV квартал 2008 року |
Департамент державного регулювання |
7. |
Забезпечити розроблення проекту порядку проведення перерахунків плати за ненадані, надані не в повному обсязі житлово-комунальні послуги та послуги, якість яких не відповідає нормативним вимогам |
IV квартал 2008 року |
Департамент державного регулювання |
8. |
Забезпечити розроблення проекту Методики відшкодування різниці між затвердженими цінами/тарифами на житлово-комунальні послуги та економічно обґрунтованими витратами на їх виробництво. |
I квартал 2008 року |
Департамент державного регулювання |
9. |
Забезпечити супроводження у Верховній Раді України законопроекту щодо скасування тимчасової заборони стосовно стягнення з громадян пені за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги |
до прийняття закону |
Департамент державного регулювання |
10. |
Забезпечити проведення моніторингу та аналізу: - фінансово-економічного стану підприємств житлово-комунального господарства; - структурних змін у складі собівартості житлово-комунальних послуг; - стану оплати населенням за спожиті житлово-комунальні послуги; - рівня доступності житлово-комунальних послуг для різних категорій населення у розрізі регіонів; - тарифів на житлово-комунальні послуги та рівнів відшкодування виробничих витрат у розрізі міст і районних центрів; - стану виплати заробітної плати на підприємствах житлово-комунального господарства |
щомісячно протягом 2008 року |
Департамент державного регулювання |
11. |
Забезпечити надання методичної допомоги місцевим органам влади з питань ціноутворення та формування тарифів на житлово-комунальні послуги |
постійно протягом 2008 року |
Департамент державного регулювання |
12. |
Сприяти запровадженню економічно обґрунтованих тарифів з метою забезпечення беззбиткового функціонування житлово-комунального господарства |
постійно протягом 2008 року |
Департамент державного регулювання |
13. |
Забезпечити методологічне супроводження застосування бюджетних коштів за бюджетними програмами та субвенціями відповідно до компетенції Мінжитлокомунгоспу (у тому числі щодо погашення зобов'язань держави за знеціненими грошовими заощадженнями громадян в установах Ощадного банку СРСР шляхом оплати за надані житлово-комунальні послуги, передбачених ст. 33 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік" та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (після прийняття відповідної постанови Кабінету Міністрів України)) |
протягом 2008 року |
Фінансово- економічне управління, Департамент державного регулювання, структурні підрозділи, відповідальні за бюджетні програми та субвенції (відповідно до компетенції) |
14. |
Забезпечити розробку і затвердження стратегічних планів розвитку комунальних підприємств |
IV квартал 2008 року |
Департамент державного регулювання, Управління водопровідно- каналізаційного господарства, Управління теплоенергетики, |
15. |
Внести зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення , зокрема щодо підвищення ефективності роботи підприємств водопровідно-каналізаційного господарства |
II квартал 2008 року |
Департамент державного регулювання, Управління водопровідно- каналізаційного господарства |
16. |
Внести зміни до Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення , у тому числі в частині посилення системи контролю та відповідальності за якість надання послуг |
II квартал 2008 року |
Департамент державного регулювання, Управління водопровідно- каналізаційного господарства |
17. |
Провести перевірки дотримання ліцензіатами Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення , спрямованих на покращення якості послуг |
протягом 2008 року |
Департамент державного регулювання, Управління водопровідно- каналізаційного господарства |
18. |
Внести зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, транспортування її магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами та постачання теплової енергії, затверджених спільним наказом Мінбуду та Держпідприємництва від 09.01.2007 N 1/3 та зареєстрованих у Мін'юсті 26.01.2007 за N 64/13331, зокрема щодо удосконалення проведення тарифної політики та введення в експлуатацію енергоефективного обладнання |
II-III квартал 2008 року |
Департамент державного регулювання, Управління теплоенергетики |
19. |
Забезпечити затвердження Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, транспортування її магістральними та місцевими (розподільчими) мережами, постачання теплової енергії (крім певних видів господарської діяльності у сфері теплопостачання, якщо теплова енергія виробляється на теплоелектроцентралях, когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії) |
II квартал 2008 року |
Департамент державного регулювання, Управління теплоенергетики |
20. |
Розробити Інструкцію проведення контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, транспортування її магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії |
II квартал 2008 року |
Департамент державного регулювання, Управління теплоенергетики |
21. |
Запровадити контроль за додержанням ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, транспортування її магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії |
III квартал 2008 року |
Департамент державного регулювання, Управління теплоенергетики |
3. Водопровідно-каналізаційне господарство
N з/п |
Зміст заходу |
Термін виконання |
Відповідальні виконавці та учасники |
1. |
Доопрацювати та подати на розгляд Уряду проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про питну воду та питне водопостачання" |
III квартал 2008 року |
Управління водопровідно- каналізаційного господарства |
2. |
Доопрацювати та подати на розгляд Уряду проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про Загальнодержавну програму "Питна вода України" на 2006-2020 роки" |
II квартал 2008 року |
Управління водопровідно- каналізаційного господарства |
3. |
Розробити Галузеві типові норми витрат паливно-енергетичних ресурсів у водопровідно-каналізаційному господарстві |
грудень 2008 року |
Управління водопровідно- каналізаційного господарства |
4. |
Затвердити Правила користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України |
IV квартал 2008 року |
Управління водопровідно- каналізаційного господарства |
5. |
Внести зміни до Правил технічної експлуатації систем водопостачання та каналізації населених пунктів України |
IV квартал 2008 року |
Управління водопровідно- каналізаційного господарства |
6. |
Затвердити Положення про проведення моніторингу якості питної води та стану систем питного водопостачання |
листопад 2008 року |
Управління водопровідно- каналізаційного господарства |
7. |
Здійснити моніторинг стану виконання підготовки об'єктів водопровідно-каналізаційного господарства до роботи в зимовий період 2008/2009 років |
до 15 жовтня 2008 року |
Управління водопровідно- каналізаційного господарства |
8. |
Продовжити роботу щодо гармонізації національних стандартів та інших нормативно-правових актів у сфері питної води та питного водопостачання до стандартів Європейського Союзу |
протягом 2008 року |
Управління водопровідно- каналізаційного господарства |
9. |
Здійснити моніторинг стану реалізації регіональних програм реформування і розвитку водопровідно-каналізаційного господарства відповідно доЗагальнодержавної програми "Питна вода України" на 2006-2020 роки |
протягом 2008 року |
Управління водопровідно- каналізаційного господарства |
10. |
Здійснити моніторинг стану розрахунків за електроенергію підприємств водопровідно-каналізаційного господарства комунальної власності |
протягом 2008 року |
Управління водопровідно- каналізаційного господарства |
11. |
Забезпечити підготовку Національної доповіді про якість питної води та стан питного водопостачання в Україні у 2007 році |
протягом 2008 року |
Управління водопровідно- каналізаційного господарства |
................Перейти до повного тексту