- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 травня 2005 р.
за N 526/10806
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
економічного розвитку і торгівлі
N 1147/467 від 26.09.2013 )
Про затвердження Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення
Відповідно до статей
8 та
20 Закону України
"Про ліцензування певних видів господарської діяльності", Указів Президента України від 25.05.2000
N 721 "Питання Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва" та від 19.08.2002
N 723 "Про Положення про Державний комітет України з питань житлово-комунального господарства", постанови Кабінету Міністрів України від 14.11.2000
N 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування" (із змінами)
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Порядок контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення (далі - Порядок контролю), що додається.
2. Департаменту контролю та дозвільної системи Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва (О.П. Апатенко), Управлінню водопровідно-каналізаційного господарства Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства (В.Є. Хомко) у встановленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Управлінню водопровідно-каналізаційного господарства Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства (В.Є. Хомко) забезпечити публікацію наказу про затвердження Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення у засобах масової інформації та розміщення його на Web-сторінці Держжитлокомунгоспу України.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Держпідприємництва України К.О. Ващенка та першого заступника Голови Держжитлокомунгоспу України Г.М.Семчука.
Голова Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва Голова Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства | А.В.Дашкевич О.Ю.Кучеренко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
України з питань
регуляторної політики
та підприємництва,
Державного комітету
України з питань
житлово-комунального
господарства
20.04.2005 N 33/59
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 травня 2005 р.
за N 526/10806
ПОРЯДОК
контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення
Загальні положення
Порядок контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення (далі - Порядок контролю) розроблений відповідно до Законів України
"Про трубопровідний транспорт",
"Про питну воду та питне водопостачання",
"Про природні монополії",
"Про ліцензування певних видів господарської діяльності", Указів Президента України від 25.05.2000
N 721 "Питання Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва" та від 19.08.2002
N 723 "Про Положення про Державний комітет України з питань житлово-комунального господарства", постанови Кабінету Міністрів України від 14.11.2000
N 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування" (із змінами), а також спільного наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва і Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 14.02.2001
N 35/34 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.03.2001 за N 183/5374.
Цей документ установлює єдиний порядок:
організації та проведення перевірок щодо додержання суб'єктами господарювання (далі - ліцензіати) Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, затверджених спільним наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва і Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 14.02.2001
N 35/34, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 01.03.2001 за N 183/5374 (далі - Ліцензійні умови);
оформлення результатів перевірок;
контролю за виконанням розпоряджень за результатами перевірок про усунення порушень
Ліцензійних умов;
подання пропозицій до ліцензійної комісії органу ліцензування щодо розгляду питання про анулювання ліцензій відповідно до встановлених чинним законодавством підстав.
Контроль за додержанням ліцензіатами
Ліцензійних умов у межах своїх повноважень шляхом проведення планових і позапланових перевірок здійснюють такі органи контролю:
Державний комітет України з питань житлово-комунального господарства (далі - Держжитлокомунгосп України), Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації як органи ліцензування;
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва (далі - Держпідприємництва України) та його територіальні органи, як спеціально уповноважений орган з питань ліцензування.
1. Організація перевірок
1.1. Контроль за додержанням ліцензіатом
Ліцензійних умов здійснюється шляхом проведення планових та позапланових перевірок за місцезнаходженням суб'єкта господарської діяльності.
1.2. Планові перевірки додержання ліцензіатом
Ліцензійних умов проводяться органами контролю згідно з річним планом перевірок, який затверджується наказом органу контролю.
Річні плани перевірок узгоджуються між Держжитлокомунгоспом України та Держпідприємництвом України; між Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською і Севастопольською міськими державними адміністраціями та територіальними органами Держпідприємництва України з урахуванням того, що планова перевірка ліцензіата проводиться не частіше одного разу на рік.
1.3. Позапланові перевірки здійснюються органами контролю лише на підставі надходження до них у письмовій формі заяви (повідомлення) про порушення ліцензіатом
Ліцензійних умов або з метою перевірки виконання розпоряджень про усунення порушень Ліцензійних умов.
1.4. До участі в перевірках можуть залучатись за згодою фахівці центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, науково-дослідних установ тощо.
1.5. Для проведення перевірки органи контролю видають розпорядчий документ про створення комісії, призначають голову та членів комісії, а також видають посвідчення на проведення перевірки ліцензіата за формою, наведеною у додатку 1, за підписом керівника органу контролю (його заступника), яке засвідчується печаткою.
1.6. Посвідчення реєструються в журналі обліку посвідчень на проведення перевірки, сторінки якого мають бути пронумеровані, прошнуровані та скріплені печаткою (додаток 2).
1.7. Орган контролю не менше як за п'ять робочих днів до початку проведення перевірки письмово або телефонограмою повідомляє ліцензіата про здійснення планової перевірки.
Про проведення позапланової перевірки ліцензіат завчасно не попереджається.
1.8. Термін проведення перевірки становить не більше п'яти робочих днів. У разі великого обсягу робіт за рішенням керівника органу контролю термін перевірки може бути продовжений до десяти робочих днів.
2. Права, обов'язки та відповідальність комісії
2.1. Голові та членам комісії надається право:
доступу на територію ліцензіата, у виробничі та інші приміщення для їх обстеження і перевірки та з'ясування питань, безпосередньо пов'язаних з перевіркою його ліцензованої діяльності;
ознайомлюватись з необхідними для проведення перевірки документами;
отримувати копії (ксерокопії) необхідних документів;
отримувати від ліцензіата письмові пояснення з питань, що виникають під час перевірки.
2.2. Голова та члени комісії зобов'язані:
керуватися у своїй роботі виключно нормами законодавства та правильно їх застосовувати;
забезпечувати дотримання державної та іншої, передбаченої чинним законодавством, таємниці.
2.3. Голова та члени комісії є відповідальними згідно з чинним законодавством за:
необ'єктивне відображення в акті перевірки даних про діяльність ліцензіата, що перевірявся;
приховування фактів порушень чи зловживань, допущених ліцензіатом;
інші дії, вчинені в процесі перевірки, які порушують чинне законодавство України.
3. Порядок проведення перевірки
3.1. Для проведення перевірки голова комісії повинен пред'явити керівнику ліцензіата (юридичній особі), ліцензіату (фізичній особі - підприємцю) або його уповноваженому представнику посвідчення на проведення перевірки та документи, які посвідчують особу голови та членів комісії.
3.2. Комісія обов'язково зазначає у журналі відвідання ліцензіата (за наявності) строки та мету перевірки, посаду і прізвище голови комісії. Указані дані засвідчуються підписом голови комісії.
3.3. Ліцензіат під час перевірки додержання ним
Ліцензійних умов надає всі необхідні для проведення перевірки документи та забезпечує умови для її проведення.
3.4. При перевірці ліцензіата комісія перевіряє додержання
Ліцензійних умов щодо забезпечення споживачів якісною питною водою, охорони довкілля, відтворення джерел питного водопостачання, експлуатації об'єктів питного водопостачання, водовідведення та очищення стічних вод, моніторингу, обліку і контролю у цій сфері, у тому числі:
наявність ліцензії на здійснення господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення;
наявність та використання власної або орендованої матеріально-технічної бази та фахівців відповідної кваліфікації, необхідних для експлуатації систем водопостачання та водовідведення;
наявність технологічних регламентів з експлуатації об'єктів централізованого водопостачання і водовідведення та їх відповідність застосованим технологіям;
наявність посадових осіб, які відповідають за експлуатацію та технічний стан систем водопостачання та водовідведення, охорону праці і мають документи, які підтверджують їх освітньо-кваліфікаційний рівень;
відповідність виробничо-технічної бази, необхідної для експлуатації споруд та мереж централізованого водопостачання та водовідведення нормативам оснащення машинами, механізмами і спеціальним устаткуванням підприємств і організацій водопровідно-каналізаційного господарства;
відповідність складу, чисельності і кваліфікації обслуговуючого персоналу з експлуатації систем централізованого водопостачання та водовідведення Нормам обслуговування та нормативам чисельності працівників, зайнятих на роботах з експлуатації мереж, очисних споруд, насосних станцій водопровідно-каналізаційних господарств та допоміжних об'єктів на них, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 06.06.97 N 39;
наявність посадових інструкцій;
організацію підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів, зайнятих на роботах з експлуатації мереж, очисних споруд, насосних станцій водопровідно-каналізаційних господарств;
виконання вимог Правил користування системами комунального водопостачання та водовідведення в містах і селищах України, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 01.07.94
N 65, зареєстрованих Мін'юстом України 22.07.94 за N 165/374 (із змінами);
проведення планово-попереджувальних ремонтів об'єктів водопостачання та водовідведення відповідно до Положення про проведення планово-попереджувальних ремонтів на підприємствах водопровідно-каналізаційного господарства, затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу України від 08.08.97
N 63;
проведення лабораторно-виробничого контролю на відповідність якості питної води, що подається споживачам, державному стандарту ГОСТ 2874-82 "Вода питьевая. Гигиенические требования и контроль за качеством";
проведення контролю за якістю води відповідно до Правил охорони поверхневих вод від забруднення зворотними водами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.99
N 465, щодо показників умісту забруднюючих речовин у зворотних водах, що скидаються системами каналізації населеного пункту до водних об'єктів;
у разі загрози виникнення надзвичайної ситуації техногенного чи природного характеру, пов'язаної з шкідливими наслідками для джерел або систем питного водопостачання, чи в умовах такої ситуації, здійснення спеціального виробничого контролю за показниками якості питної води, які в кожному конкретному випадку додатково визначаються органами державного санітарно-епідеміологічного нагляду;
проведення технологічного контролю за роботою водопровідно-каналізаційних очисних споруд і устаткування відповідно до Правил технічної експлуатації систем водопостачання та каналізації населених пунктів України;
проведення технологічного контролю за роботою водопровідно-каналізаційних очисних споруд і устаткування відповідно до Правил технічної експлуатації систем водопостачання та каналізації населених пунктів України, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 05.07.95
N 30, зареєстрованих Мін'юстом України 21.07.95 за N 231/767 (із змінами);
своєчасність проведення атестації вимірювальних лабораторій відповідно до вимог чинного законодавства або укладання договорів на проведення аналогічних робіт з атестованими вимірювальними лабораторіями інших організацій;
наявність передбачених законодавством дозвільних документів;
відповідність відомостей, наведених у ліцензії, відомостям, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію суб'єкта та в установчих документах ліцензіата;
наявність рішень про створення філій, відокремлених структурних підрозділів ліцензіата та їх відповідність чинному законодавству;
наявність копії ліцензії, що підтверджує право філії або іншого структурного підрозділу ліцензіата на провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення на підставі отриманої ліцензії (у разі наявності філії);
достовірність відомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для отримання ліцензії;
своєчасність повідомлення органу ліцензування про зміни в документах, що додавались до заяви про видання ліцензії (про зміну місцезнаходження, організаційно-правової форми власності, назви тощо);
своєчасність переоформлення ліцензії;
виконання розпоряджень про усунення порушень
Ліцензійних умов у разі, якщо вони видавались;
у разі відсутності ліцензії - наявність довідки про прийняття заяви про переоформлення ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності або прийняття заяви про видання дубліката ліцензії.
4. Права та обов'язки ліцензіата під час проведення перевірки
4.1. Ліцензіат під час проведення перевірки додержання ним
Ліцензійних умов має право надавати письмові пояснення з питань, що виникають під час проведення перевірки.
4.2. Ліцензіат під час проведення перевірки зобов'язаний забезпечити умови для проведення перевірки та надати всі необхідні документи, що підтверджують додержання ним вимог
Ліцензійних умов.
5. Порядок оформлення результатів перевірки
5.1. За результатами перевірки складається акт перевірки додержання ліцензіатом
Ліцензійних умов (далі - акт перевірки) згідно з формою, наведеною в додатку 3.
5.2. Акт перевірки складається у двох примірниках під час проведення перевірки: один примірник акта перевірки видається керівникові (уповноваженому представнику) ліцензіата (юридичній особі) або ліцензіату (фізичній особі - підприємцю), який перевірявся, другий - зберігається в органі контролю, який здійснив перевірку.
5.3. Усі примірники акта підписуються особами, які проводили перевірку.
Керівник ліцензіата (юридичної особи) або його уповноважений представник особисто засвідчує, що ознайомлений з актом перевірки і отримав один примірник, ставить свій підпис, дату та печатку.
Ліцензіат (фізична особа - підприємець) засвідчує, що ознайомлений з актом перевірки і отримав один примірник, ставить свій підпис, дату та печатку за наявності.
Для філій та інших відокремлених структурних підрозділів уповноважений представник ліцензіата ставить свій підпис, дату та печатку за наявності.
5.4. У разі відмови керівника ліцензіата (юридичної особи) або ліцензіата (фізичної особи - підприємця), або їх уповноважених представників від підписання акта перевірки голова комісії в акті робить запис про те, що ці особи з ним ознайомлені і від підпису відмовились.
5.5. Керівник ліцензіата (юридичної особи) або ліцензіат (фізична особа - підприємець), або їх уповноважені представники мають право дати пояснення та викласти зауваження щодо результатів перевірки. Ці документи є невід'ємною частиною акта, про що робиться відповідний запис.
5.6. Порушення, які були виявлені при перевірці додержання ліцензіатом
Ліцензійних умов, мають бути викладені в акті перевірки з посиланням на конкретні пункти, статті, розділи нормативно-правових документів, які були порушені ліцензіатом. Довільне викладення або трактування вимог нормативно-правових документів не дозволяється.
5.7. У разі виявлення порушень
Ліцензійних умов органи контролю не пізніше десяти робочих днів від дати складання акта перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов видають розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення (додаток 4), яке надсилається ліцензіату з повідомленням про вручення.
5.8. У разі усунення ліцензіатом зазначених в акті перевірки порушень
Ліцензійних умов до прийняття розпорядження про їх усунення та надання органу контролю документів, які це підтверджують і не потребують додаткової перевірки, розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов не видається.
5.9. Ліцензіат, який одержав розпорядження про усунення порушень
Ліцензійних умов, зобов'язаний в установлений у розпорядженні строк у письмовій формі подати органу контролю, який видав це розпорядження, інформацію про усунення порушень.
5.10. Якщо ліцензіатом документально підтверджене усунення порушень
Ліцензійних умов, то перевірка виконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов не проводиться.
5.11. У разі невиконання ліцензіатом розпорядження про усунення порушень
Ліцензійних умов або ненадання ним у встановлений термін інформації, передбаченої пунктом 5.9 Порядку, орган контролю, який видав дане розпорядження, упродовж п'яти робочих днів здійснює позапланову перевірку виконання розпорядження про усунення порушень та складає акт перевірки за формою згідно з додатком 5.
Позапланова перевірка додержання ліцензіатом
Ліцензійних умов проводиться після закінчення строку, зазначеного в розпорядженні, протягом якого ліцензіат зобов'язаний усунути порушення та подати до органу контролю відповідну інформацію.
Позапланова перевірка ліцензіата може бути проведена з метою перевірки інформації про усунення порушень
Ліцензійних умов, яка подається ліцензіатом до органу контролю.
5.12. Акт про невиконання розпорядження про усунення порушень
Ліцензійних умов, який є підставою для анулювання ліцензії, складається на підставі акта позапланової перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов.
Акт про неможливість ліцензіата забезпечити виконання
Ліцензійних умов, який є підставою для анулювання ліцензії, складається на підставі акта планової (позапланової) перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов.
відсутність власної або орендованої виробничо-технічної бази та фахівців відповідної кваліфікації, необхідних для здійснення експлуатації систем централізованого водопостачання та водовідведення;
відсутність та невиконання договорів на проведення робіт, які забезпечують здійснення експлуатації та підтримку належного технічного стану споруд та мереж водопостачання та водовідведення, в разі відсутності власної або орендованої виробничо-технічної бази та відповідних фахівців;
відсутність лабораторно-виробничого контролю на відповідність якості питної води, що подається споживачам, та стічних вод, що скидаються системами каналізації населеного пункту до водних об'єктів, вимогам чинних стандартів та нормативних документів.
5.13. Якщо органом контролю в ході перевірки виявлено:
недостовірні відомості у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії;
факт передавання ліцензії або її копії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності;
факт неподання в установлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавались до заяви про видачу ліцензії протягом трьох робочих днів з дати складання акта перевірки додержання ліцензіатом
Ліцензійних умов,
то орган контролю, який здійснював (очолював) дану перевірку, складає акт про повторне порушення ліцензіатом
Ліцензійних умов та/або акт про виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії, та/або акт про встановлення факту передавання ліцензії або її копії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності, та/або акт про встановлення факту неподання в установлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видання ліцензії, у двох примірниках (додаток 5).
Якщо органом контролю в ході перевірки виявлено, що у ліцензіата: відсутні власна або орендована виробничо-технічна база та фахівці відповідної кваліфікації, необхідні для здійснення експлуатації систем централізованого водопостачання та водовідведення; відсутній лабораторно-виробничий контроль на відповідність якості питної води, що подається споживачам, та стічних вод, що скидаються системами каналізації населеного пункту до водних об'єктів, вимогам чинних стандартів та нормативних документів; відсутні або не виконанні договори на проведення робіт, які забезпечують здійснення експлуатації та підтримку належного технічного стану споруд та мереж водопостачання та водовідведення, в разі відсутності власної або орендованої виробничо-технічної бази та відповідних фахівців - орган контролю складає акт про неможливість ліцензіата забезпечити виконання
Ліцензійних умов, установлених для певного виду господарської діяльності, у двох примірниках (додаток 5).
................Перейти до повного тексту