1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
04.04.2007 N в-10/04
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Підстава: Звернення Служби безпеки України в Чернівецькій області від 27.02.2007 N 75/1298 (вхідний Тендерної палати України від 05.03.2007 N 43/03-2) щодо дослідження матеріалів стосовно дотримання законодавства при проведенні закупівлі робіт з будівництва районної лікарні в м. Сокиряни Чернівецької області.
Замовник торгів: Управління капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації.
Адрес: 58013 м. Чернівці, вул. Червоноармійська, 194-а.
Відповідальний за проведення торгів: Мартинов Р.Т. (посаду не зазначено). Телефон: (03722) 4-66-47.
Предмет закупівлі: роботи з будівництва районної лікарні в м. Сокиряни Чернівецької області.
Процедура закупівлі: відкриті торги.
Джерело фінансування: субвенція Державного бюджету.
Період здійснення процедури закупівлі:
початок 19.06.2006, закінчення 11.07.2006.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Тендерна документація від 15.06.2006 - 19 арк.
2. Реєстр отриманих тендерних пропозицій - 1 арк.
3. Форма оголошення про проведення відкритих торгів - 1 арк.
4. Тендерна форма "Пропозиція" товариства з обмеженою відповідальністю "Будмонтажсервіс" від 13.09.2006 N 200 - 1 арк.
5. Тендерна форма "Пропозиція" малого приватного підприємства "Віталла" - 1 арк.
6. Договір поруки товариства з обмеженою відповідальністю (далі - Поручитель) від 08.09.2006 N 2, наданий малим приватним підприємством "Віталла", - 1 арк.
7. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 14.09.2006 N 31 - 2 арк.
8. Протокол розгляду та оцінки тендерних пропозицій переможця відкритих торгів від 15.09.2006 N 34 - 1 арк.
9. Протокол засідання тендерного комітету від 22.09.2006 N 35 щодо визначення переможця відкритих торгів - 1 арк.
10. Договір підряду без номера від 22.09.2006 - 3 арк.
11. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 22.09.2006 N 01-01/613 надіслане на адресу малого приватного підприємства "Віталла" - 1 арк.
12. Повідомлення від 22.09.2006 N 01-01/521.1 на адресу товариства з обмеженою відповідальністю про повторний розгляд тендерних пропозицій і акцептування тендерної пропозиції іншого учасника - малого приватного підприємства "Віталла" - 1 арк.
13. Копії оголошень про заплановані торги, розміщених у спеціалізованих інформаційних бюлетенях Тендерної палати України, - 2 арк.
14. Копії оголошень про результати відкритих торгів, розміщених у спеціалізованих інформаційних бюлетенях Тендерної палати України, - 2 арк.
15. Звіти про результати відкритих торгів без дати і без номера та від 03.10.2006 N 10 - 2 арк.
16. Повідомлення про присвоєння кодів N BHM/PR-1619/СЛОвт від 04.10.2006 про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com) - 1 арк.
17. Платіжне доручення від 13.09.2006 N 944 про здійснення товариством з обмеженою відповідальністю "Будмонтажсервіс" оплати - тендерного забезпечення в сумі 114,5 тис.грн. - 1 арк.
18. Банківська виписка АКБ "Укрсоцбанк" від 19.09.2006 про перерахування Замовником товариству з обмеженою відповідальністю "Будмонтажсервіс" тендерного забезпечення у сумі 114,5 тис.грн. - 1 арк.
19. Перелік документів, наданих Службою безпеки України в Чернівецькій області (додаток до листа) - 1 арк.
Завдання сформульоване у запиті таким чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення Управлінням капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації закупівлі у 2006 році робіт з будівництва районної лікарні в м. Сокиряни Чернівецької області".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Для дослідження не надано:
- Наказ про створення тендерного комітету.
- Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, яке визначає порядок створення, загальні організаційні та процедурні засади діяльності тендерних комітетів, а також права і обов'язки та відповідальність їх членів, передбачене вимогами наказу Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280.
- Свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель, що підтверджують кваліфікацію спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, передбачених вимогами ст. 12 Закону та постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти".
2. Фінансування закупівлі.
Кошторис на 2006 не надано.
Відповідно до інформації, викладеної у звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів, очікувана вартість робіт з будівництва районної лікарні в м. Сокиряни Чернівецької області становила 11 450,0 тис. гривень.
Не надано для дослідження і річний план закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, складання якого передбачено вимогами Методичних рекомендацій, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 02.02.2004 N 37.
В порушення вимог ч. 1 ст. 4-1 Закону, річний план не оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет. (У наданому для дослідження Повідомленні про присвоєння кодів N BHM/PR-1619/СЛОвт від 04.10.2006 про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com) відсутня інформація щодо оприлюднення на зазначеному сайті річного плану закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти).
3. Вибір процедури закупівлі
Тендерним комітетом Замовника здійснено вибір процедури відкритих торгів (протокол засідання тендерного комітету від 07.06.2006 N 7) відповідно до вимог ст. ст. 2, 14 та 18 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
4. Визначення предмета закупівлі
Предмет закупівлі - роботи з будівництва районної лікарні в м. Сокиряни Чернівецької області визначено тендерним комітетом Замовника відповідно до вимог ст. 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Оголошення про заплановані відкриті торги з закупівлі робіт з будівництва районної лікарні в м. Сокиряни Чернівецької області (другої черги), очікуваною вартістю (розміром бюджетного призначення) 11 450,0 тис.грн. розміщено в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 19.06.2006 N 25 (44) за N 2507506 та в інформаційній системі в мережі Інтернет на сайті (www.zakupivli.com) за кодом ОВ/С-136 від 08.06.2006 року.
6. Тендерна документація
Тендерну документацію щодо закупівлі робіт з будівництва районної лікарні в м. Сокиряни затверджено головою тендерного комітету Замовника 15.06.2006.
Вимогами тендерної документації (розділ 12) передбачено супроводження тендерної пропозиції документом, що підтверджує внесення тендерного забезпечення у розмірі 1% від суми робіт, - 114,5 тис.грн. та плати за тендерну документацію у сумі 7000 грн. (п. 31.1) і відхилення її у разі невиконання зазначених вимог (розділ 25).
Пунктом 12.4 тендерної документації передбачено умови, за яких тендерне забезпечення повертається учасникам протягом 10 календарних днів після настання підстави для його повернення, а саме, у разі:
а) закінчення строку дії тендерної пропозиції, який визначено додатком 1 тендерної документації - 60 календарних днів з дня розкриття тендерних пропозицій;
б) укладання договору з учасником, який став переможцем торгів;
в) закінчення процедури закупівлі без укладання договору з жодним із учасників.
Пунктом 12.5 тендерної документації передбачено умови, за яких тендерне забезпечення не повертається учасникам, зокрема - у разі відмови учасника від підписання Договору після оголошення його переможцем торгів та коли учасник відкликає або змінює свою тендерну пропозицію після кінцевого терміну її подання. Кошти, що надійшли на рахунок Замовника як тендерне забезпечення, у разі їх неповернення, підлягають перерахуванню до доходів загального фонду відповідного бюджету.
Пунктами 6 та 9 тендерної документації передбачено надання учасниками торгів комерційної та технічної частин, що включають цінову пропозицію та перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним вимогам, зокрема: Статуту, свідоцтв про державну реєстрацію та платника податків, наявність дозволу або ліцензії на виконання певних робіт, оригінал довідки з податкової інспекції про відсутність заборгованості з обов'язкових платежів до бюджету станом на 30.06.2006 року або більш пізнішу дату, загальних відомостей про учасника.
В тендерній пропозиції учасника, відповідно до вимог тендерної документації, має бути зазначена цінова пропозиція вартості робіт згідно з ДБН Д.1.1-1-2000 зі змінами та доповненнями відомчих норм, з урахуванням тих видів робіт, які Учасник пропонує виконати за Договором, з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, вартості матеріалів та інших витрат (розділ 7).
Методика оцінки тендерних пропозицій визначається за наступним критерієм: найнижчою ціною - 100 балів.
Основні вимоги договору передбачають розрахунок за виконані роботи на умовах відстрочки платежу до 30 банківських днів. У разі порушення строку виконання робіт Підрядником, сплата пені у розмірі однієї облікової ставки Національного банку України від суми виконаних робіт за кожний день затримки.
В порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону, в тендерній документації відсутнє технічне завдання.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій
Тендерні пропозиції надано двома учасниками:
1. Товариством з обмеженою відповідальністю "Будмонтажсервіс" (м. Новодністровськ), цінова пропозиція якого складала 9 274 005,0 гривень. Договірна ціна - динамічна і складена в поточних цінах станом на 28.08.2006 відповідно до ДБН Д.1.1-1-2000.
2. Малим приватним підприємством "Віталла", цінова пропозиція - 8 419 778,0 гривень.
Договірна ціна - динамічна і складена в поточних цінах станом на 28.08.2006 відповідно до ДБН Д.1.1-1-2000.
В порушення вимог Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.-1-1-2000 із змінами і доповненнями, затверджених наказом Державного комітету будівництва України від 17.06.2003 N 85, малим приватним підприємством "Віталла" безпідставно включено до проектно-кошторисної вартості будівельних робіт витрати на покриття ризику в сумі 466 908 грн. Відповідно до п. 3.1.21 ДБН Д.1.1-1-2000 кошти на страхування ризику включаються до зведеного кошторисного розрахунку будівництва згідно з рішенням Замовника та в обґрунтованому розмірі, не більше 2 відсотків від загальної вартості будівництва за підсумком граф 1 - 12 зведеного кошторисного розрахунку. До договірної ціни кошти на страхування риску можуть бути включені у разі, якщо Замовник доручає Підряднику укласти договір страхування на об'єкт, що споруджується, на умовах, узгоджених із Замовником (повне, розміри страхового платежу та інше). У всіх випадках витрати коштів на страхування підтверджуються договорами про страхування та платіжними документами, що підтверджують здійснення оплати. У даному випадку таке підтвердження Замовником (учасником) не надано.

................
Перейти до повного тексту