1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
02.04.2007 N в-134/04
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Підстава: в порядку громадського контролю Тендерна палата України проводить дослідження щодо дотримання процедур державних закупівель відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів робіт, робіт і послуг за державні кошти за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Відділ освіти Дубровицької райдержадміністрації;
Адреса: 34100, Рівненська область, м. Дубровиця, вул. Поштова, 11;
2. Відповідальний за проведення торгів: Кухаревич Катерина Миколаївна.
3. Предмет закупівлі: вугілля.
4. Процедура закупівлі: відкриті торги.
5. Джерело фінансування: кошти місцевого бюджету.
6. Період здійснення процедури закупівлі:
початок - 16.10.2006, закінчення - 06.12.2006.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Кошторис на 2006 рік, б/д затвердження - на 2 арк.;
2. Звіт про виконання загального фонду кошторису установи (форма N 2д, N 2м) за 2006 рік від 15.01.2007 б/н - на 2 арк.;
3. Протокол засідання тендерного комітету щодо організації проведення процедури закупівлі вугілля від 29.09.2006 б/н - на 1 арк.;
4. Протокол засідання тендерного комітету щодо закупівель у поточному році від 05.10.2006 б/н - на 1 арк.;
5. Протокол розкриття тендерних пропозицій відділу освіти Дубровицької райдержадміністрації та вибору переможця від 06.11.2006 б/н - на 1 арк.;
6. Протокол засідання тендерного комітету щодо порівняння, оцінки цінових пропозицій та вибору переможця на закупівлю вугілля рядового від 13.11.2006 N 11 - на 1 арк.;
7. Повідомлення ПП "Романішина Г.В." про акцепт тендерної пропозиції від 14.11.2006 N 01-18/898 - на 1 арк.;
8. Повідомлення про присвоєння коду щодо розміщення річного плану державних закупівель товарів, робіт і послуг в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (WWW.ZAKUPIVLI.COM) від 27.09.2006 N ZY/KL-рп-356 - на 1 арк.;
9. Повідомлення про присвоєння кодів щодо розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (WWW.ZAKUPIVLI.COM) від 18.12.2006 N QS/Т-5163/ЯМ вт - на 1 арк.;
10. Витяг з інформаційного бюлетеня Тендерної палати України від 16.10.2006 N 42(61) - оголошення про заплановані закупівлі N 42024006 - на 1 арк.;
11. Витяг з інформаційного бюлетеня Тендерної палати України від 18.12.2006 N 51(70) - оголошення про результати проведеної процедури закупівлі N 511004806Р - на 1 арк.;
12. Витяг з спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 18.12.2006 N 36 - оголошення про результати проведеної процедури закупівлі N 3616005 - на 1 арк.;
13. Тендерна документація на закупівлю вугілля від 05.10.2006 - на 11 арк.;
14. Тендерна пропозиція ПП "Леола-2" від 06.11.2006 - на 12 арк.;
15. Тендерна пропозиція ПП "Василюк Н.А." від 06.11.2006 - на 10 арк.;
16. Тендерна пропозиція ПП "Промбудсервіс-Косів" від 06.11.2006 - на 11 арк.;
17. Тендерна пропозиція ПП "Сойко О.М." від 06.11.2006 - на 10 арк.;
18. Тендерна пропозиція ПП "Романішина Г.В." від 06.11.2006 - на 9 арк.;
19. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 24.11.2006 N 11 - на 3 арк.;
20. Перелік відхилених тендерних пропозицій б/д б/н - на 1 аркуші.
Завдання сформульоване у зверненні таким чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі відділом освіти Дубровицької райдержадміністрації вугілля".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Дослідженням, наданим Замовником до розгляду матеріалів, а саме - протоколу засідання тендерного комітету від 05.10.2006 б/н щодо організації проведення процедури закупівлі вугілля та протоколу розкриття тендерних пропозицій від 06.11.2006 б/н встановлено, що на період здійснення процедури відкритих торгів головою тендерного комітету була Кухаревич К.М., заступником голови тендерного комітету - Стасюк Н.І., членами тендерного комітету - Головіна Г.М. та Яковець Л.П., а також секретарем тендерного комітету - Кот О.В.
Слід зазначити, що розпорядчого акту про створення та затвердження тендерного комітету відділу освіти Дубровицької райдержадміністрації (далі - Замовник) та положення про нього на виконання вимог ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 N 1490-III (далі - Закон) та Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280, на дослідження не надано.
Згідно з вимогами ч. 7 ст. 12 Закону та постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" члени тендерного комітету мають отримати сертифікати протягом шести місяців з моменту вступу до тендерного комітету.
Проте, документального підтвердження щодо проходження членами тендерного комітету навчання Замовником на дослідження не надано, що може свідчити про те, що тендерний комітет Замовника на дату проведення торгів функціонував в порушення чинного законодавства, в чому вбачається можливе порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону та постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" в частині проходження членами тендерного комітету навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
2. Фінансування закупівель.
Кошторисом на 2006 рік Замовнику затверджено видатки за рахунок загального фонду місцевого бюджету за КТКВ 070000 "Освіта" по КЕКВ 1166 "Оплата інших енергоносіїв" в загальній сумі 1043,0 тис. гривень.
Очікувана вартість закупівлі за даною процедурою, відповідно до звіту про результати здійснення процедури від 24.11.2006 N 11, склала 126,0 тис. гривень.
Річний план закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, складання та затвердження якого передбачено вимогами ч. 1 ст. 2-2 Закону та Методичних рекомендацій, затверджених наказом Міністерства економіки України від 17.01.2006 N 8, Замовником для дослідження не надано.
Згідно з вимогами ч. 2 ст. 2-2 Закону, закупівля здійснюється відповідно до річного плану, який затверджується замовником не пізніше ніж у місячний строк після затвердження кошторису (програми, плану використання державних коштів) та оприлюднюється шляхом розміщення принаймні в одній інформаційній системі в мережі Інтернет протягом 15 календарних днів з дати його затвердження.
Проте до розгляду надано повідомлення про присвоєння коду N ZY/KL-рп-356 від 27.09.2006 щодо розміщення річного плану державних закупівель товарів, робіт і послуг в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (WWW.ZAKUPIVLI.COM).
Враховуючи вищезазначене, Замовником порушено вимоги ч. 2 ст. 2-2 Закону щодо дотримання строків оприлюднення річного плану державних закупівель товарів, робіт і послуг в інформаційній системі в мережі Інтернет.
3. Вибір процедури закупівлі.
Замовником надано для дослідження протокол засідання тендерного комітету від 29.09.2006 б/н щодо організації проведення процедури закупівлі вугілля.
Згідно інформації, викладеної в протоколі від 29.09.2006 б/н, тендерним комітетом Замовника для організації проведення процедури закупівлі вугілля щодо підтримання температурного режиму у загальноосвітніх школах вирішено проводити із застосуванням процедури відкритих торгів.
Відповідно до звіту про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 24.11.2006 N 11 очікувана вартість закупівлі вугілля склала 126,0 тис. гривень.
4. Визначення предмету закупівлі.
Відповідно до наданого звіту від 24.11.2006 N 11 Замовником визначено предмет закупівлі як товар, а саме "вугілля рядове", що відповідає вимогам абз. 7 ст. 1 та ч. 1 ст. 2 Закону.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Відповідно до вимог абз. 1 ч. 2 ст. 8 Закону, процедура закупівлі не може здійснюватися до публікації оголошення про неї у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації та в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, та в інформаційних системах у мережі Інтернет.
Так, тендерним комітетом Замовника було опубліковано оголошення в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 16.10.2006 N 42(61) про заплановану закупівлю вугілля рядового за N 42024006.
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 4-1 Закону, Замовник оприлюднив інформацію щодо закупівлі товару за державні кошти за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет (www.zakupivli.com) під кодом BHM/PR-401 від 03.10.2006 (Повідомлення про присвоєння кодів щодо розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" {WWW.ZAKUPIVLI.COM) від 18.12.2006 N QS/Т-5163/ЯМ вт).
В опублікованому тендерним комітетом Замовника оголошенні термін розкриття тендерних пропозицій учасників призначено на 06.11.2006, або через 22 календарних дні віддати опублікування оголошення.
Причини скорочення строку подання тендерних пропозицій тендерним комітетом Замовника визначено, як "захист вітчизняного товаровиробника" (п. 11 звіту про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 24.11.2006 N 11), що не є вагомою причиною та підставою для скорочення терміну подання пропозицій.
Отже, причина скорочення строку подання тендерних пропозицій тендерним комітетом Замовника визначена необґрунтовано, чим порушено вимоги ч. 3 ст. 19 Закону, що може свідчити про наміри Замовника послабити конкуренцію між учасниками.
6. Тендерна документація.
Згідно з інформацією, викладеною в протоколі від 05.10.2006 б/н про затвердження тендерної документації по закупівлі палива, тендерним комітетом Замовника було ухвалено - затвердити тендерну документацію на закупівлю вугілля рядового.
Тендерна документація із закупівлі вугілля затверджена головою тендерного комітету Кухаревич К.М. від 05.10.2006 б/н.
За даними тендерної документації оцінка тендерних пропозицій здійснюватиметься на основі наступних критеріїв: ціна виконання замовлення - 70%, терміни виконання замовлення - 5%, а також якість замовлення, маркування та кваліфікаційні вимоги.
Слід зазначити, що в тендерній документації на такі критерії як якість замовлення, маркування та кваліфікаційні вимоги відсоток не визначено.
На дослідження не надано реєстр надання тендерної документації учасникам та реєстр отримання тендерних пропозицій на участь у торгах щодо закупівлі вугілля.
Відповідно до оголошення торгів (тендеру) б/д б/н Замовником встановлено вимогу щодо здійснення оплати за тендерну документацію в розмірі 350 гривень.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 20 Закону тендерна документація надається (надсилається) учаснику торгів протягом трьох робочих днів з моменту її оплати. Документ для оплати тендерної документації надсилається або надається учаснику в триденний термін з дня отримання від нього відповідного запиту.
Проте підтверджуючої інформації щодо оплати наданої учасникам тендерної документації на дослідження не надано.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час розкриття тендерних пропозицій перевіряється наявність всіх необхідних документів, передбачених тендерною або кваліфікаційною документацією, правильність їх оформлення, а також мають бути оголошені замовником присутнім представникам учасника найменування та адреса кожного учасника, ціна кожної тендерної пропозиції. Під час розкриття тендерних пропозицій складається протокол згідно з установленою уповноваженим органом формою, копія якого надається всім учасникам на їх запит протягом одного робочого дня після дня отримання від учасника відповідного запиту. Ці відомості зазначаються у звіті про результати здійснення процедури закупівлі.
Відповідно до даних протоколу розкриття тендерних пропозицій від 06.11.2006 N 11, тендерні пропозиції подали 6 учасників, а саме:
- ПП Романішина Г.В. від 06.11.2006, ціна тендерної пропозиції складає 237,7 грн./т.;
- ПП Сойка О.М. від 06.11.2006, ціна тендерної пропозиції складає 300,0 грн./т.;
- ПП Василюк Н.А. від 06.11.2006, ціна тендерної пропозиції складає 300,0 грн./т.;
- ПП "Леола-2" від 06.11.2006, ціна тендерної пропозиції складає 288,0 грн./т.;
- ПП "Промбудсервіс-Косів" від 06.11.2006, ціна тендерної пропозиції складає 345,0 грн./т.
Тендерна пропозиція ПП "Омега" від 31.10.2006 не була допущена до розкриття, оскільки учасник не проплатив за тендерну документацію.
На виконання ч. 3 ст. 26 та ч. 1 ст. 4-1 Закону, згідно з повідомленням про присвоєння кодів щодо розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (WWW.ZAKUPIVLI.COM) від 18.12.2006 N QS/Т-5163/ЯМ вт, Замовником розміщено протокол розкриття тендерних пропозицій від 06.11.2006 N 11 в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (WWW.ZAKUPIVLI.COM) від 06.11.2006 за кодом NDU/V-пр5160/ЯМ.
8. Оцінка тендерних пропозицій.
Згідно з даними протоколу засідання тендерного комітету від 13.11.2006 N 11 (далі - протокол від 13.11.2006 N 11) щодо порівняння, оцінки цінових пропозицій та вибору переможця на закупівлю вугілля рядового складено таблицю відповідності вимог постачальників вимогам тендерної документації.
Відповідно до інформації, викладеної у протоколі від 13.11.2006 N 11, оцінка тендерних пропозицій та вибору в подальшому здійснювалась на основі таких критеріїв, а саме:

................
Перейти до повного тексту