1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
06.03.2007 N в-40/03
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Підстава: звернення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування причин незадовільного стану системи державних закупівель та перевірки фактів можливого зловживання службовим становищем посадових осіб, інших пов'язаних з цим питань, утвореної на виконання Постанови Верховної Ради України від 24.12.2004 N 2298-IV.
Головний розпорядник коштів: Вінницьке управління охорони здоров'я ОДА, 025012450
Замовник торгів: Вінницьке комунальне авторемонтне підприємство обласних установ охорони здоров'я
Адреса: 21010, Вінниця, вул. Салтикова-Щедріна, 112-а
Предмети закупівлі: вузли та деталі до автомобілів
Процедура закупівлі: відкриті торги
Джерело фінансування: місцевий бюджет
Період здійснення процедури закупівлі: початок - 29.06.2005 р., закінчення - 28.07.2005 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Наказ про створення тендерної комісії від 15.04.2005 р. N 18-П - 1 арк.;
2. Кошторис на 2005 рік Комунального авторемонтного підприємства установ охорони здоров'я - 1 арк.;
3. Звіт про виконання загального фонду кошторису установи за 2005 рік - 2 арк.;
4. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 215026, видано Шапошніковій Н.П. Інформаційно-консультативним учбовим центром при ТПП України 01.04.2005 р. - 1 арк.;
5. Лист-запрошення від 29.06.2005 р. N 40 - 1 арк.;
6. Повідомлення директора ПП "Опал" про акцепт тендерної пропозиції від 21.07.2005 N 46 - 1 арк.;
7. Повідомлення директора ТОВ "АІС АЗЧ МАРКЕТ" про акцепт тендерної пропозиції від 21.07.2005 N 46 - 1 арк.;
8. Протокол засідання тендерного комітету щодо затвердження тендерної документації на закупівлю вузлів та деталей до автомобілів, бензину А-76(80), А-95, дизельного пального від 23.06.2005 р. N 2 - 1 арк.;
9. Тендерна пропозиція ТОВ "АІС АЗЧ МАРКЕТ" - 1 арк.;
10. Тендерна пропозиція ПП "Опал" - 2 арк.;
11. Перелік відхилених тендерних пропозицій - 1 арк.;
12. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 12.07.2005 р. N 1 - 2 арк.;
13. Протокол засідання тендерного комітету щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця на закупівлю запчастин до автомобілів від 20.07.2005 р. N 2 - 1 арк.;
14. Перелік автозапчастин до автомобілів - 1 арк.;
15. Договір від 28.07.2005 р. N 23 - 4 арк.;
16. Звіт про результати здійснення процедур відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 28.07.2005 р. N 2 - 1 арк.;
17. Тендерна документація - 19 арк.;
18. Звіт про проведення торгів (тендерів) на закупівлю товарів, робіт, послуг за державні кошти за січень-грудень 2005 року - 1 арк.
Завдання сформульовано у зверненні таким чином:
"Надати висновок про законність та обгрунтованість проведення процедури щодо закупівлі вузлів та деталей до автомобілів Вінницьким комунальним авторемонтним підприємством обласних установ охорони здоров'я".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Тендерний комітет Вінницького комунального авторемонтного підприємства обласних установ охорони здоров'я створено відповідно до наказу N 18-П від 15.04.2005 р. у складі семи членів (голова тендерного комітету - заступник директора Ткачук В.І.).
В порушення вимог ст. 1 Закону та п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 р. N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" всі члени тендерного комітету (за винятком Шапошнікової Н.П.) на час проведення торгів не пройшли навчання та не мали свідоцтва про підвищення кваліфікації встановленого зразка.
Інформація про членів тендерного комітету:
N П.І.Б. Дата та номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітету
Займана посада
в ТК
N, дата
свідоцтва чи
сертифіката
1. Ткачук В.І. Наказ від
15.04.2005 р.
N 18-П
Голова
тендерного
комітету
відсутнє
2. Шапошнікова Н.П. - Секретар
тендерного
комітету
N 215026 СПК
від 01.04.2005
3. Малогулко А.В. - Член тендерного
комітету
відсутнє
4. Бабюк О.М. - Член тендерного
комітету
відсутнє
5. Ковальський В.Ф. - Член тендерного
комітету
відсутнє
6. Бабюк Л.М. - Член тендерного
комітету
відсутнє
2. Фінансування закупівель
Кошторисом на 2005 рік Вінницькому комунальному авторемонтному підприємству обласних установ охорони здоров'я затверджено видатки за рахунок місцевого бюджету за КПКВ 081005 КЕКВ 1135 "Оплата транспортних послуг та утримання транспортних засобів" в загальній сумі 762 900 грн. Згідно зі звітом про результати здійснення процедури відкритих торгів від 28.07.2005 N 2, очікувана вартість закупівлі - 87,5 тис. гривень.
3. Вибір процедури закупівлі
В порушення вимог п. 3.1 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки від 26.12.2000 N 280, прийняте рішення про застосування процедури закупівлі "відкриті торги" не має відповідного протокольного обгрунтування та не засвідчено узгодження вибраної процедури підписами членів тендерного комітету.
В порушення вимог п. 2 наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо складання річного плану закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 02.02.2004 N 37 у Замовника відсутній річний план закупівель товарів, який містить відповідну інформацію про процес закупівлі вузлів та деталей до автомобілів упродовж бюджетного року.
4. Визначення предмета закупівлі
В порушення п. 3 наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 р. N 165 "Про порядок визначення предмета закупівлі за державні кошти" Замовником не визначено предмет закупівлі відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822.
У відповідності до вищезазначеного класифікатора продукції та послуг, предмет закупівлі визначається за кодом 34.30.2 як вузли та деталі до автомобілів.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівель
Оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю вузлів та деталей до автомобілів було опубліковано в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" N 25 (194) від 20.06.2005 р., за N 1717-ТРЗ.
В порушення вимог ч. 1 ст. 19 Закону та наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 р. N 130 "Про затвердження форм оголошень стосовно державних закупівель та інструкцій щодо їх заповнення" дане оголошення не містить інформації щодо кваліфікаційних вимог, яким повинні відповідати учасники.
В порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону строк для подання тендерних пропозицій безпідставно скорочений до 30 календарних днів без зазначення причини скорочення, що призводить до послаблення конкуренції учасників.
В порушення ч. 1 ст. 4-1 Закону Замовник не забезпечив прозорість здійснення державних закупівель шляхом оприлюднення необхідної інформації щодо закупівлі вузлів та деталей до автомобілів за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет, а саме не розмістив:
- оголошення про заплановану закупівлю;
- звіт про результати здійснення процедури закупівлі та додатки до нього;
- оголошення про результати проведеної процедури закупівлі.
6. Тендерна документація
Тендерна документація на закупівлю вузлів та деталей до автомобілів затверджена головою тендерного комітету, заступником директора Ткачук В.І. 23.06.2005 р. протоколом N 2.
Тендерна документація в порушення ч. 1 ст. 21 Закону не містить основні умови договору, які обов'язково будуть включені до договору, та специфікацію, яка є невід'ємною його частиною.
В порушення вимог ч. 1 ст. 23 Закону тендерною документацією Замовника не вимагалось тендерне забезпечення та не зазначено випадки, коли тендерне забезпечення не повертається учаснику.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 12.07.2005 р. N 1 та фактично наданих тендерних пропозицій участь в процедурі закупівлі приймали ПП "Опал" і ТОВ "АІС АЗЧ Маркет", які подали свої тендерні пропозиції з дотриманням встановленого терміну - 12.07.2005 р. Тендерні пропозиції учасників не відповідали 110 найменуванням вузлів та деталей, які вимагалися тендерною документацією Замовника, та надані в кількості 74 найменувань: ПП "Опал" - на суму 3728,54 грн. та ТОВ "АІС АЗЧ Маркет" - на 4685,11 грн.
В порушення ч. 2 ст. 15 Закону учасниками - ПП "Опал" та ТОВ "АІС АЗЧ Маркет" не надано документи про підтвердження кваліфікаційних даних і відповідності предмета закупівлі встановленим вимогам, перелік яких передбачено у п. 9 тендерної документації, а саме відсутні документи:
- копія статуту;
- копія фінансового балансу за 2004 рік;
- довідки, видані банківськими установами про наявність рахунків в банківських установах та про відсутність простроченої заборгованості за кредитами станом на 02.07.2005 або більш пізню дату;
- довідка ДПІ про відсутність заборгованості перед бюджетом станом на 02.07.2005 або більш пізню дату;
- копія свідоцтва про державну реєстрацію;
- копія довідки Державного комітету статистики України про включення учасника до ЄДРПОУ.
В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону та наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 N 129, яким затверджено форми звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та інструкцію щодо їх заповнення, протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.07.2005 N 1 містить недостовірні дані про те, що учасники надали всі необхідні документи та інформацію відповідно до вимог тендерної документації.
В порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону тендерним комітетом Замовника не відхилено тендерні пропозиції учасників, що не відповідали кваліфікаційним вимогам, і такі торги, при умові невідповідності всіх тендерних пропозицій, в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону, не відмінено.

................
Перейти до повного тексту