1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
02.03.2007 N в-06/03
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Підстава: звернення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування причин незадовільного стану системи державних закупівель та перевірки фактів можливого зловживання службовим становищем посадових осіб, інших пов'язаних з цим питань, утвореної на виконання Постанови Верховної Ради України від 24.12.2004 N 2298-IV.
Головний розпорядник коштів: Вінницьке управління охорони здоров'я ОДА. 025012450.
Замовник торгів: Вінницьке комунальне авторемонтне підприємство обласних установ охорони здоров'я (надалі - Замовник).
Адреса: 21010, Вінниця, вул. Салтикова-Щедріна, 112-а.
Предмети закупівлі: бензин А-76 (80), бензин А-95, дизельне паливо.
Процедура закупівлі: відкриті торги
Джерело фінансування: кошти місцевого бюджету.
Період здійснення процедури закупівлі:
початок - 29.06.2005 р., закінчення - 21.07.2005 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Наказ про створення тендерної комісії від 15.04.2005 р. N 18-П - 1 арк.;
2. Кошторис на 2005 рік Комунального авторемонтного підприємства установ охорони здоров'я - 1 арк.;
3. Звіт про виконання загального фонду кошторису установи за 2005 рік - 2 арк.;
4. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 215026, видано Шапошніковій Н.П. Інформаційно-консультативним учбовим центром при ТПП України 01.04.2005 р. - 1 арк.;
5. Лист-запрошення від 29.06.2005 р. N 40 - 1 арк.;
6. Повідомлення директора ПП "АДІС" про акцепт тендерної пропозиції від 18.07.2005 N 44/1 - 1 арк.;
7. Повідомлення директора ПВКП "Аграрій" про акцепт тендерної пропозиції від 18.07.2005 N 44/1 - 1 арк.;
8. Оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів - 1 арк.;
9. Оголошення про результати проведення відкритих торгів на закупівлю товарів і послуг за державні кошти - 1 арк.;
10. Тендерна пропозиція ПП "АДІС" - 2 арк.;
11. Тендерна пропозиція ПВКП "Аграрій" - 2 арк.;
12. Перелік відхилених тендерних пропозицій - 1 арк.;
13. Протокол засідання тендерного комітету щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця на закупівлю бензину А-76, А-95 та дизпалива від 15.07.2005 р. N 1 - 1 арк.;
14. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 12.07.2005 р. N 2 - 2 арк.;
15. Договір від 21.07.2005 р. N 22 - 4 арк.;
16. Звіт про результати здійснення процедур відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 22.07.2005 р. N 1 - 1 арк.;
17. Тендерна документація - 18 арк.;
18. Звіт про проведення торгів (тендерів) на закупівлю товарів, робіт, послуг за державні кошти за січень-грудень 2005 року - 1 арк.;
19. Договір від 10.03.2005 р. N 5 - 2 арк.
20. Протокол засідання тендерного комітету щодо затвердження тендерної документації на закупівлю вузлів та деталей до автомобілів, бензину А-76(80), А-95, дизельного пального від 23.06.2005 р. N 2-1 арк.;
Завдання сформульовано у зверненні таким чином: "надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі бензину А-76, А-95 та дизпалива Вінницьким комунальним авторемонтним підприємством обласних установ охорони здоров'я".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Тендерний комітет Вінницького комунального авторемонтного підприємства обласних установ охорони здоров'я створено відповідно до наказу N 18-П від 15.04.2005 р. у складі семи членів (голова тендерного комітету - заступник директора Ткачук В.І.).
В порушення вимог ст. 1 Закону та п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 р. N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" всі члени тендерного комітету (крім Шапошнікової Н.П.) на час проведення торгів не пройшли навчання та не мали свідоцтва про підвищення кваліфікації встановленого зразка.
2. Фінансування закупівель.
Кошторисом на 2005 рік Вінницькому комунальному авторемонтному підприємству обласних установ охорони здоров'я затверджено видатки за рахунок коштів місцевого бюджету за КПКВ 081005 КЕКВ 1135 "Оплата транспортних послуг та утримання транспортних засобів" в загальній сумі 762 900 грн.
3. Вибір процедури закупівлі.
В порушення вимог п. 3.1 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки від 26.12.2000 N 280, протокол засідання тендерного комітету про прийняте рішення щодо проведення процедури закупівлі бензину А-76, А-95 та дизпалива відсутній. Прийняте рішення про застосування процедури закупівлі "відкриті торги" не має відповідного протокольного обґрунтування та не засвідчено узгодження вибраної процедури підписами членів тендерного комітету.
В порушення вимог п. 2 наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо складання річного плану закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 02.02.2004 N 37 у Замовника відсутній річний план закупівель товарів, робіт і послуг, який містить відповідну інформацію про процес їх проведення упродовж бюджетного року.
4. Визначення предмета закупівлі.
В порушення п. 3 наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 р. N 165 "Про порядок визначення предмета закупівлі за державні кошти" предмет закупівлі Замовником не визначено відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822.
У відповідності до зазначеного класифікатора предмет закупівлі визначається за кодом 23.20.1, як продукти нафтоперероблення.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівель.
Оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю бензину А-76, А-95 та дизпалива було опубліковано в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" N 25 (194) від 20.06.2005 р., N 1716-ПАЛ.
В порушення вимог ч. 1 ст. 19 Закону та наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 р. N 130 "Про затвердження форм оголошень стосовно державних закупівель та інструкцій щодо їх заповнення" дане оголошення не містить інформації щодо кваліфікаційних вимог, яким повинні відповідати учасники.
В порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону строк подання тендерних пропозицій, без зазначення причини скорочення у звіті, безпідставно скорочено до 30 календарних днів, що призводить до послаблення конкуренції серед учасників.
В порушення ч. 1 ст. 4-1 Закону Замовник не забезпечив прозорість здійснення державних закупівель шляхом оприлюднення необхідної інформації за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет, а саме не розмістив:
оголошення про заплановану закупівлю;
звіт про результати здійснення процедури закупівлі та додатки до нього;
оголошення про результати проведеної процедури закупівлі.
6. Тендерна документація.
В порушення вимог ст. 9 та ч. 1 ст. 20 Закону майбутні учасники не подавали відповідних письмових запитів на участь у торгах та відсутні документи, які підтверджують оплату учасниками тендерної документації. Замовником 29.06.2005 р. було розіслано листи-запрошення ПП "Адіс", ПП "Аграрій", ДП "Вінницянафтопродукт" ВАТ "Концерн Галнафтагаз", ТОВ "Нафта-Вінниця", ПП "Джерело".
Тендерна документація в порушення ч. 1 ст. 21 Закону не містить, основні умови договору, які обов'язково будуть включені до договору, та специфікацію, яка є невід'ємною частиною договору.
Тендерна документація на закупівлю бензину А-76 (80), А-95 та дизельного палива затверджена головою тендерного комітету, заступником директора Ткачук В.І. 23.06.2005 р.
В порушення вимог ч. 1 ст. 23 Закону, тендерною документацією, Замовник не вимагає тендерне забезпечення, не зазначає його розміри, а також випадки, коли тендерне забезпечення не повертається учаснику.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 12.07.2005 р. N 2 та фактично наданих тендерних пропозиції участь в процедурі закупівлі приймали ПП "Адіс" і ПВКП "Аграрій", які подали свої тендерні пропозиції з дотриманням встановленого терміну - 12.07.2005 року з відповідною ціною за 1 л бензину ПП "Адіс": А-76-2,51 грн., А-95-2,94 грн., дизпаливо - 2,81 грн.; ПВКП "Аграрій: А-76-2,68 грн., А-95-3,07 грн., дизпаливо - 2,87 грн.
Тендерна пропозиція третього учасника ПП "Джерело" не розглядалася тендерна пропозиція, так як була подана 12.07.2005 року в 10 год. 15 хв., або після визначеного терміну подання тендерних пропозицій.
В порушення ч. 2 ст. 15 Закону учасниками не надано документи про підтвердження кваліфікаційних даних і відповідності предмета закупівлі встановленим вимогами, перелік яких передбачено у п. 6 тендерної документації, а саме відсутні документи:
копія статуту;
копія фінансового балансу за 2004 рік;
довідка з обслуговуючого банку про відсутність простроченої заборгованості за кредитами станом на 02.07.2005 або більш пізню дату (оригінал або нотаріально завірену копію);
довідка ДПІ про відсутність заборгованості перед бюджетом станом на 02.07.2005 або більш пізню дату (оригінал або нотаріально завірена копія);
копія свідоцтва про державну реєстрацію; копія довідки Державного комітету статистики України про включення учасника до ЄДРПОУ.
В порушення вимог ч. 3. ст. 26 Закону та наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 N 129, яким затверджено форми звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та інструкцію щодо їх заповнення протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.07.2005 N 2 містить недостовірні дані про те, що учасники надали всі необхідні документи та інформацію відповідно до вимог тендерної документації.

................
Перейти до повного тексту