- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: звернення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування причин незадовільного стану системи державних закупівель та перевірки фактів можливого зловживання службовим становищем посадових осіб, інших пов'язаних з цим питань, утвореної на виконання Постанови Верховної Ради України від 24.12.2004
N 2298-IV.
Замовник торгів: Відділ освіти Жидачівської районної державної адміністрації.
Адреса: м. Жидачів, вул. І. Франка, 19. Львівська область.
Предмет закупівлі: дизпаливо, бензин А-92.
Процедура закупівлі: цінова пропозиція.
Джерело фінансування закупівель: кошти районного бюджету.
Період здійснення процедури закупівлі: початок 11.02.2005, закінчення 22.02.2005.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Положення про тендерний комітет відділу освіти Жидачівської райдержадміністрації від 09.01.2004 N 2/4 на 4 арк.
2. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Хеміч З. І. від 22.07.2005 СПК N 1201 на 1 арк.
3. Наказ про створення тендерного комітету від 04.01.2005 N 6 на 2 арк.
4. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 22.02.2005 на 2 арк.
5. Протокол визначення переможця від 22.02.2005 N 4 на 2 арк.
6. Копія першої сторінки договору постачання нафтопродуктів від 15.03.2005 N 4.04.2005 на 1 арк.
7. Звіт про результати проведення торгів від 17.03.2005 N 2 на 1 арк.
8. Запрошення ТОВ "Мостонафта" від 11.02.2005 на участь у торгах на 1 арк.
9. Запрошення ТОВ "Авіас" від 11.02.2005 на участь у торгах на 1 арк.
10. Запрошення ДП "Львівнафтопродукт" від 11.02.2005 на участь у торгах на 1 арк.
11. Запрошення ТОВ "Азалія" від 11.02.2005 на участь у торгах на 1 арк.
12. Запрошення ЗАТ "Фірма Львівпетроль" від 11.02.2005 на участь у торгах на 1 арк.
13. Тендерна пропозиція ТОВ "Мостонафта" від 13.02.2005 на 1 арк.
14. Тендерна пропозиція ДП "Львівнафтопродукт" від 13.02.2005 на 1 арк.
Завдання сформульоване у зверненні: "Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі дизпалива та бензину А-92 відділом освіти Жидачівської районної державної адміністрації Львівської області".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Тендерний комітет відділу освіти Жидачівської районної державної адміністрації Львівської області створено у складі 5 осіб за наказом від 04.01.2005 N 6. Відповідно до наказу, на момент проведення торгів призначено:
головою - Хмелик М. М.;
заступником голови - Волошин М. І.;
секретарем - Хеміч З. І.
Положення про тендерний комітет затверджено наказом начальника відділу освіти від 09.01.2004 N 2/4.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації Хеміч З. І. видане від 22.07.2005 СПК N 1201.
В порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002
N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" на момент торгів, заступник голови та секретар тендерного комітету не пройшли навчання та не отримали сертифіката чи свідоцтва встановленого зразка.
2. Фінансування закупівель.
Згідно зведеного кошторису на 2005 бюджетні асигнування за кодом функціональної класифікації видатків 1135 "Оплата транспортних послуг та утримання транспортних засобів" відділу освіти затверджені в сумі 145,4 тис. грн.
В порушення п. 22 постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002
N 228 "Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ"видатки на проведення процедури закупівлі, передбачені в кошторисі, не мають обґрунтування та не підтверджені відповідними розрахунками в встановленому порядку.
3. Вибір процедури закупівлі.
В порушення наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 26.12.2000
N 280 протокольне рішення щодо вибору процедури вибору закупівлі у Замовника відсутнє.
В порушення вимог п. 2 наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 02.02.2004
N 37 у Замовника відсутній річний план закупівель товарів, робіт і послуг, який містить відповідну інформацію про процес їх проведення упродовж бюджетного року.
4.Визначення предмета закупівлі.
В порушення п. 3 Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003
N 165, тендерний комітет не визначив предмет закупівлі за кодом Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97
N 822.
5.Запит цінових пропозицій.
Запрошення на участь у торгах по закупівлі паливо-мастильних матеріалів надіслано п'ятьом учасникам: ЗАТ "Фірма Львівпетроль", ТОВ "Азалія", ДП "Львівнафтопродукт", ТОВ "Авіас", ДП "Львівнафтопродукт" та ТОВ "Мостонафта" від 11.02.2005.
В порушення ч. 3 ст.
32 Закону у запиті не зазначено, чи включаються у вартість товарів та послуг витрати на транспортування, страхування, податків та інших зборів і обов'язкових платежів.
6.Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Розкриття тендерних пропозицій учасників торгів згідно протоколу Замовника відбулося 22.02.2005. Цінові пропозиції надійшли від двох учасників:
ДП "Львівнафтопродукт" - ціна А-92 - 2,70 грн., дизпаливо - 2,60 грн. за 1 л;
ТОВ "Мостонафта"- ціна А-92 - 2,80 грн., дизпаливо - 2,70 грн. за 1 л.
В порушення вимог наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003
N 129 "Про затвердження форм звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт, послуг за державні кошти та інструкцій щодо їх заповнення" до участі в розкритті тендерних пропозицій учасники не запрошувались, в протоколі розкриття не зазначена інформація щодо правильності оформлення та повноти наданих документів, ціна за кожною маркою бензину та ціна дизпалива.
Зазначене свідчить про формальне та непрозоре проведення торгів Замовником.
7. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
Відповідно до протоколу від 22.02.2005 N 4 за наслідками розгляду цінових пропозицій переможцем обрано ДП "Львівнафтопродукт", який подав найнижчу цінову пропозицію, а саме: ціна бензину А-92 - 2,70 грн., дизпаливо - 2,60 грн. за 1 л.
8. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.
В порушення вимог ч. 5 ст.
32 Закону Замовник протягом встановленого терміну не проінформував учасників про результати здійснення процедури закупівлі, які не були присутні під час розкриття їх цінових пропозицій.
9. Укладання договору.
Договір з переможцем ДП "Львівнафтопродукт" укладено Замовником від 15.03.2005 N 4.04.2005 на суму 43,7 тис. грн.
В порушення вимог ч. 6. ст.
32 Закону договір на закупівлю укладено Замовником з порушенням встановленого терміну - через 23 дні з дня визначення переможця.
Дослідженням встановлено, що Замовником передбачено до закупівлі дизпаливо в кількості 13453, 8 л за акцептованою ціною 2,60 грн. та бензин А-92 в кількості 4563 л за ціною 2,70 грн. за 1 л. За умовами проведення торгів загальна сума закупівлі повинна складати 47,3 тис. грн., тоді як Замовник уклав угоду на суму 43,7 тис. грн., що менше вартості, передбаченої до закупівлі кількості паливно-мастильних матеріалів відповідно до акцептованої ціни на 3,6 тис. грн., в чому вбачається зменшення кількості поставки палива.
................Перейти до повного тексту