1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
19.12.2006 N в-104/12
Стосовно проведення Головним санаторієм "Південнобережний" процедури відкритих торгів на закупівлю поточного ремонту приміщень
Підстава: Звернення Ялтинського міського управління ГУМВС України в АР Крим від 30.11.2006 р. N 6/2059.
Замовник торгів: Головний санаторій "Південнобережний".
Адреса: 98677, Автономна Республіка Крим, м. Алупка, вул. Леніна, 29, тел: (0654) 72-64-81.
Голова тендерного комітету - головний лікар Михайло Петрович Мурдід.
Головний розпорядник коштів: Міністерство охорони здоров'я України.
Предмет закупівлі: поточний ремонт приміщень.
Процедури закупівлі: відкриті торги.
Джерело фінансування: державний бюджет України.
Період здійснення процедури закупівлі: початок 07.03.2006 р., закінчення 05.04.2006 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
Оголошення про проведення відкритих торгів - 1 арк.
Реєстр видачі тендерної документації - 1 арк.
Прибутковий касовий ордер від 17.03.2006 р. на 100 грн. щодо отримання плати за тендерну документацію від Фірми "Олдім" - 1 арк.
Прибутковий касовий ордер від 20.03.2006 р. на 100 грн. щодо отримання плати за тендерну документацію від Фірми "Стас і Ко" - 1 арк.
Казначейська виписка від 17.03.2006 р. щодо сплати ТОВ "Югбудінвест" на суму у розмірі 200 грн. за тендерну документацію - 1 арк.
Протокол розкриття тендерних пропозицій N 1 від 28.03.2006 р. - 1 арк.
Протокол оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця N 1 від 28.03.2006 р. - 1 арк.
Оголошення про результати проведення торгів - 1 арк.
Звіт про результати проведення процедури відкритих торгів на закупівлю поточного ремонту приміщень - 1 арк.
Повідомлення на адресу Фірми "Стас і Ко" від 29.03.2006 р. N 124 - 1 арк.
Повідомлення на адресу Фірми "Олдім" від 29.03.2006 р. N 124 - 1 арк.
Тендерна пропозиція Фірми "Олдім" - 37 арк.
Тендерна пропозиція Фірми "Стас і Ко" - 26 арк.
Договір підряду від 04.04.2006 р. б/н між Санаторієм "Південнобережний" та Фірмою "Стас і Ко" щодо поточного ремонту Лікувально-спального корпусу санаторію на загальну суму 570 340,00 грн. - 3 арк.
Платіжні доручення на загальну суму 544 561,20 грн. - 9 арк.
Лист від 29.11.2006 р. N 11/м/2492 щодо реєстрації автотранспортних засоби за Фірмою "Стас і Ко" та Фірмою "Олдім" - 2 арк.
Завдання сформульоване у запиті (зверненні) таким чином: "Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі поточного ремонту приміщень Головним санаторієм "Південнобережний".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Наказу про створення тендерного комітету (ТК) Головного санаторію "Південнобережний" (надалі - Замовник) та затвердження Положення про ТК на дослідження не надано.
Згідно Звіту про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі поточного ремонту Лікувально-спального корпусу від 05.04.2006 р. N 1, у якому відповідно до форми, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції від 20.05.2003 р. N 129, зазначається склад тендерного комітету, тендерний комітет Змовника складається з 5 осіб.
Відповідно до ч. 4 ст. 12 Закону та п. п. 2.8, 4.3 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 р. N 280, голова тендерного комітету призначає заступника (заступників) голови, відповідального секретаря та визначає функції кожного члена тендерного комітету.
Матеріалів щодо виконання Замовником цих вимог ч. 4 ст. 12 Закону та п. п. 2.8, 4.3 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 р. N 280, на дослідження не надано.
Відповідно до вимог ч. 7 ст. 12 Закону члени тендерного комітету протягом шести місяців з моменту вступу до тендерного комітету мають отримати відповідні сертифікати чи свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель, у порядку, встановленому уповноваженим органом. Повторне підвищення кваліфікації або навчання здійснюється не рідше одного разу кожні два роки.
Також, відповідно до вимог п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 р. N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" заступниками голів та секретарями тендерних комітетів організацій-замовників мають право працювати спеціалісти, які пройшли навчання або підвищили кваліфікацію на курсах і отримали сертифікат чи свідоцтво встановленого зразка.
На дослідження не надано сертифікатів чи свідоцтв встановленого зразка про проходження членами тендерного комітету навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель, у порядку, встановленому уповноваженим органом.
2. Фінансування закупівель.
Кошторису на 2006 рік Головного санаторію "Південнобережний" на дослідження не надано.
Затвердженого річного плану Замовника щодо закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, складеного за формою, затвердженою наказом Міністерства економіки України від 17.01.2006 р. N 8, та який підлягає оприлюдненню відповідно до вимог ч. 2 ст. 21 Закону, на дослідження не надано.
Згідно Звіту про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі поточного ремонту Лікувально-спального корпусу від 05.04.2006 р. N 1, у якому відповідно до форми, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції від 20.05.2003 р. N 129, зазначається розмір бюджетного призначення згідно з кошторисом або очікувана вартість закупівлі, Змовником на закупівлю поточного ремонту приміщень було заплановано видатки за рахунок державного бюджету в загальній сумі 600 000,00 гривень.
3. Вибір процедури закупівлі.
Відповідно до ст. 2 Закону, цей Закон застосовується до всіх закупівель товарів, робіт і послуг, що повністю або частково здійснюються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 30 тисяч гривень, а робіт - 300 тисяч гривень.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 14 Закону основними процедурами здійснення державних закупівель є торги із зменшенням ціни (редукціон) та відкриті торги.
Отже, тендерним комітетом Замовника для здійснення закупівлі поточного ремонту приміщень, у відповідності до вимог ст. 2 та 14 Закону, було обрано процедуру відкритих торгів.
4. Визначення предмета закупівлі.
Порядком визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженим наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 р. N 165, встановлено, що визначення предмета закупівлі послуг за державні кошти здійснюється замовником відповідно до абз. 9 ч. 1 ст. 1 Закону у межах бюджетного призначення на відповідний рік. У разі коли предметом закупівлі є послуги з поточного ремонту, замовник визначає предмет закупівлі, ураховуючи особливості нарахування вартості поточного ремонту за об'єктом згідно з Правилами визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затвердженими наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 N 174 (із змінами та доповненнями). Визначену відповідно до цього Порядку назву предмета закупівлі замовник вказує в оголошенні про торги, повідомленні й оголошенні про результати процедури закупівлі, у тендерній документації та звіті про результати здійснення процедури закупівлі.
Замовником відповідно до вимог ст. 1 Закону визначено предмет закупівлі як "Поточний ремонт приміщень" та вказано цю назву у оголошеннях про проведення та про результати відкритих торгів. У повідомленні та звіті про результати процедури закупівлі Замовником назву предмета закупівлі вказано вже як "поточний ремонт Лікувально-спального корпусу".
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Відповідно до вимог ст. 8 Закону процедура закупівлі не може здійснюватися до публікації оголошення про неї у "Віснику державних закупівель" або в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, та в інформаційних системах у мережі Інтернет.
Оголошення про заплановану закупівлю складено тендерним комітетом Замовника відповідно до вимог ст. 19 Закону за формою, затвердженою наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 р. N 130 "Про затвердження форм оголошень стосовно державних закупівель та інструкцій щодо їх заповнення". Відповідно до вимог ст. 8 Закону, воно було опубліковано в Інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 06.03.2006 р. N 9 (230) за N 03328 (БУД).
Відповідно до ч. 3 ст. 19 строк для подання тендерних пропозицій має становити 45 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 21 календарного дня. Причини скорочення строку викладаються у звіті; вони не повинні свідчити про наміри замовника послабити конкуренцію між учасниками.
Замовником кінцевий строк подання тендерних пропозицій в оголошенні визначено 28.03.2006 р., тобто скорочено до 21 календарного дня від дати опублікування оголошення.
Відповідно до умов ст. 4-1 Закону Замовник зобов'язаний забезпечити прозорість здійснення державних закупівель шляхом оприлюднення оголошення про заплановану закупівлю за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет. Інформаційна система в мережі Інтернет у визначенні цього Закону є сукупністю програмних засобів з власною адресою в мережі Інтернет, яка забезпечує доступ до інформаційних ресурсів і відповідає таким обов'язковим вимогам: забезпечує збирання, накопичення, передачу та обробку інформації щодо державних закупівель замовників з усіх адміністративно-територіальних одиниць України; відповідає встановленим законодавством вимогам щодо захисту державної інформації; надає можливість здійснення електронних державних закупівель та відповідає іншим вимогам, встановленим цим Законом. Замовник оприлюднює оголошення про заплановану закупівлю в інформаційних системах в мережі Інтернет шляхом її направлення до таких систем у паперовому або електронному вигляді в порядку, передбаченому інформаційними системами.
Згідно надрукованого оголошення про заплановану закупівлю N 03328 (БУД) у Інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 06.03.2006 р. N 9 (230) Замовником було розміщено це оголошення в інформаційній системі www.tender.com.ua за кодом N 6402р9669, що є порушенням вимог ч. 2, 7 ст. 4-1 та ч. 1 ст. 4-2 Закону в частині обрання Замовником інформаційної системи в мережі Інтернет, яка не відповідає обов'язковим вимогам, встановленим цим Законом до таких систем.
6. Тендерна документація.
Статтею 21 Закону встановлені вимоги щодо змісту тендерної документації.
Тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю поточного ремонту приміщень, затвердженої головою тендерного комітету, на дослідження не надано.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 20 тендерна документація надається (надсилається) учаснику торгів протягом трьох робочих днів з моменту її оплати. Документ для оплати тендерної документації надсилається або надається учаснику в триденний термін з дня отримання від нього відповідного запиту. Надання тендерної документації, визначення її вартості та порядок розрахунків здійснюються відповідно до положень цивільного законодавства.
Замовником було надано тендерну документацію двом учасникам після отримання від них плати за неї.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог ч. ч. 1 та 3 ст. 24 Закону тендерна пропозиція подається у письмовій формі за підписом уповноваженої посадової особи учасника у запечатаному конверті або в іншій формі, зазначеній у тендерних документах. Одержана тендерна пропозиція вноситься замовником до реєстру, форма якого визначається уповноваженим органом. Тендерні пропозиції, отримані замовником після закінчення строку їх подання, не розкриваються і повертаються учасникам, що їх подали.
Замовником було отримано дві тендерні пропозиції (ТП):
ТП Фірми "Стас і Ко" б/н, б/д, б/вх.н, б/вх.д.
ТП Фірми "Олдім" б/н, б/д, б/вх.н, б/вх.д.
Реєстру отриманих тендерних (цінових) пропозицій, складеного за формою, затвердженою наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 р. N 129, на дослідження не надано.
Відповідно до ч. ч. 1 та 3 ст. 26 Закону розкриття тендерних пропозицій відбувається у день закінчення строку їх подання у час та у місці, зазначених у тендерній документації. Під час розкриття тендерних пропозицій складається протокол згідно з установленою уповноваженим органом формою. Протокол розкриття тендерних пропозицій оприлюднюється замовником в інформаційних системах в мережі Інтернет протягом п'яти робочих днів з дати розкриття тендерних пропозицій.
Замовником складено протокол розкриття тендерних пропозицій від 28.03.2006 р. N 1 не за затвердженою наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 р. N 129 формою, чим порушено вимоги ч. 3 ст. 26 Закону.
На дослідження не надано підтверджуючих матеріалів про виконання Замовником вимог ч. 3 ст. 26 та ст. 4-1 Закону щодо оприлюднення протоколу розкриття тендерних пропозицій в інформаційних системах в мережі Інтернет протягом п'яти робочих днів з дати розкриття тендерних пропозицій.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
Відповідно до вимог ч. 7 ст. 26 Закону Замовник допускає до оцінки тендерні пропозиції, які не були відхилені згідно з цим Законом, та визначає переможця торгів на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у тендерній документації з числа учасників, які подали ці пропозиції.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, який не надав тендерного забезпечення, якщо його надання було передбачено в тендерній документації.
Відповідно до вимог ст. 23 Закону на вимогу замовника учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно вносить тендерне забезпечення, розмір якого становить не більше п'яти відсотків, у разі проведення торгів на закупівлю послуг на умовах, визначених тендерною документацією.

................
Перейти до повного тексту