- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Положення
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МОЗ України
22.07.1993 N 166
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 серпня 1993 р.
за N 116
( Положення не діє на підставі Наказу
Міністерства охорони здоров'я
N 1751 від 18.08.2021 )
ПОЛОЖЕННЯ
про факультет удосконалення лікарів (провізорів) при вищих медичних і фармацевтичних навчальних закладах
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Факультет удосконалення лікарів (провізорів) при вищому медичному і фармацевтичному навчальному закладі (надалі факультет) є навчальним і адміністративним структурним підрозділом вищого медичного (фармацевтичного) навчального закладу, що здійснює навчальну, науково-методичну, наукову та інші види робіт, пов'язаних з післядипломним навчанням медичних і фармацевтичних працівників.
1.2. Факультети створюються за наказом Міністерства охорони здоров'я України при наявності середньорічного числа слухачів не менше як 100 чоловік.
1.3. Факультет періодично в терміни, визначені Міністерством охорони здоров'я, підлягає атестації з метою комплексної оцінки рівня його навчально-організаційної, науково-методичної роботи, кваліфікації педагогічного складу, стану навчально-матеріальної бази, методичного забезпечення.
1.4. Завданням факультету удосконалення лікарів (провізорів) є:
1.4.1. Підготовка лікарів-спеціалістів та провізорів-спеціалістів в інтернатурі шляхом очно-заочного навчання.
1.4.2. Підготовка та перепідготовка лікарів (провізорів) зі спеціальностей, що не передбачені в інтернатурі.
1.4.3. Організація і забезпечення систематичного удосконалення професійних знань і навиків керівниками і спеціалістами закладів охорони здоров'я, спираючись на досягнення медичної науки і техніки, передовий досвід і наукову організацію праці на циклах тематичного удосконалення.
1.4.4. Підготовка лікарів-спеціалістів другої, першої і вищої категорій за комплексними програмами удосконалення на передатестаційних циклах і проведення атестаційних іспитів.
1.4.5. Розробка навчальних планів і програм, методичних матеріалів, лекцій і навчальних посібників.
1.4.6. Надання консультативної допомоги органам охорони здоров'я з питань обліку, визначення потреби і організації післядипломного навчання керівних працівників і спеціалістів закладів охорони здоров'я.
1.4.7. Підготовка керівників інтернів і спеціалістів, які залучаються до педагогічного процесу на місцевих базах, направлення закладами охорони здоров'я методичних матеріалів, а також відрядження професорів і доцентів для читання лекцій на вибрані теми і проведення консультацій.
1.4.8. Проведення науково-дослідницької роботи і впровадження її результатів в практику охорони здоров'я.
1.4.9. Підготовка науково-педагогічних кадрів.
1.5. Для організації навчальної роботи з окремих форм навчання або з окремих спеціальностей в складі факультету можуть створюватись відділення.
1.6. Перелік циклів навчально-виробничого плану факультету повинен відповідати переліку назв циклів спеціалізації і удосконалення, затверджених Міністерством охорони здоров'я України 24.06.93 р.
1.7. Порядок направлення і зарахування на цикли спеціалізації та удосконалення визначено Положенням про післядипломне навчання лікарів (провізорів), затвердженим наказом Міністерства охорони здоров'я України від 22.07.1993 р.
N 166.
2. ОРГАНІЗАЦІЙНА СТРУКТУРА ФАКУЛЬТЕТУ
2.1. Структуру факультету розробляє вищий навчальний заклад і затверджує Міністерство охорони здоров'я України.
2.2. Факультет удосконалення лікарів (провізорів) у своєму складі повинен мати самостійні кафедри, що здійснюють навчальну, методичну і наукову роботу з однієї чи декількох споріднених спеціальностей.
В окремих випадках - при потребі в навчанні обмеженого за чисельністю контингенту курсантів з певної спеціальності, з дозволу Міністерства охорони здоров'я України можуть організовуватись при кафедрах факультету курси з цієї спеціальності.
2.3. На факультеті організується деканат. До складу деканату входить підрозділ інституту, що відає інтернатурою як видом післядипломної підготовки лікарів і провізорів.
2.4. Керівництво роботою факультету здійснює декан, який обирається Вченою радою інституту та підпорядковується ректору.
2.5. При факультеті можуть організовуватись госпрозрахункові відділення.
2.6. Декан факультету:
- безпосередньо керує навчальною, методичною і науковою роботою на факультеті;
- забезпечує складання навчально-виробничого плану факультету;
- здійснює контроль за навчальним процесом і виконанням навчально-виробничого плану;
- затверджує розклад занять і здійснює контроль за його виконанням;
- контролює навчально-педагогічне навантаження викладачів факультету та їх індивідуальні плани роботи;
- організовує проведення іспитів і заліків;
- забезпечує підготовку науково-педагогічних кадрів для факультету і роботу з підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу;
- керує діяльністю завідуючого інтернатурою і здійснює контроль за організацією і забезпеченням підготовки спеціалістів в інтернатурі;
- здійснює загальне керівництво підготовкою і виданням навчальних і методичних посібників;
- організовує і проводить міжкафедральні наради, наукові і науково-методичні наради і конференції, засідання Вченої ради факультету;
- організовує зв'язок з органами й закладами охорони здоров'я, лікарями й провізорами, які пройшли підготовку на факультеті і розробляє заходи щодо поліпшення підготовки спеціалістів;
- в установленому порядку звітує перед вищим навчальним закладом, при якому організований факультет, і надсилає звітні матеріали в Міністерство охорони здоров'я України.
2.7. На факультеті, що має річний план прийому курсантів понад 1 тис. чоловік, вводиться штатна посада заступника декана, а також створюється відділ комплектування.
На факультеті, що має річний план прийому курсантів понад 2 тис. чоловік, вводиться друга штатна посада заступника декана.
2.8. Чисельність професорсько-викладацького складу факультету визначаєтья виходячи із планової середньорічної чисельності слухачів і встановленого середньорічного показника педагогічного навантаження на одного викладача, що дорівнює 3,75 курсанта або 5 інтернів.
2.9. З метою оперативного вирішення і контролю питань щодо навчально-методичної роботи кафедр, оптимізації навчального процесу організується методична комісія з післядипломної підготовки лікарів (провізорів).
2.10. Обласні й міські управління охорони здоров'я надають факультету, як клінічні бази кафедр, сучасні багатопрофільні і спеціалізовані лікувально-профілактичні, санітарно-епідеміологічні і аптечні установи, що будують свої взаємовідносини на основі Положення про клінічну лікувально-профілактичну установу, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21.02.1992 р.
N 32.
3. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ
3.1. Навчальний рік встановлюється календарний.
3.2. Навчальний процес на кафедрах інститутів і факультетів удосконалення лікарів і провізорів організовується на основі навчально-виробничих планів і відповідно до навчальних планів і програм, затверджених Міністерством охорони здоров'я України.
3.3. Основною метою навчального процесу на факультеті удосконалення лікарів і провізорів є вивчення досягнень медичної науки і передового досвіду охорони здоров'я.
................Перейти до повного тексту