- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МОСТИСЬКИЙ ПРИКОРДОННИЙ ЗАГІН
ГАЛИЦЬКА МИТНИЦЯ
Н А К А З
Зареєстровано у Львівському
обласному управлінні юстиції
15 червня 2005 р.
за N 30/1083
Про затвердження Технологічної схеми пропуску через державний кордон України в п/п "Мостиська" на вантажному напрямі осіб, залізничних транспортних засобів і товарів, що переміщуються ними, та Технологічної схеми пропуску через державний кордон України транспортних засобів, фізичних осіб, їх ручної поклажі, товарів та інших предметів, які ними переміщуються, у залізничному пункті пропуску "Мостиська"
На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2000 р.
N 1203 "Про затвердження Положення про пункти пропуску через державний кордон" та з метою визначення правових основ організації та здійснення всіх видів контролю, створення сприятливих умов для прискорення прикордонного та митного контролю, а також дотримання службовими особами контрольних служб та громадян, що прямують через державний кордон України, передбачених нормативними актами,
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Технологічну схему пропуску через державний кордон України в п/п "Мостиська" на вантажному напрямі осіб, залізничних транспортних засобів і товарів, що переміщуються ними.
2. Затвердити Технологічну схему пропуску через державний кордон України транспортних засобів, фізичних осіб, їх ручної поклажі, товарів та інших предметів, які ними переміщуються, у залізничному пункті пропуску
"Мостиська".
3. Начальнику відділення прикордонного контролю "Мостиська залізнична станція" та начальнику митного поста "Мостиська" забезпечити дотримання вимог технологічних схем пропуску через державний кордон осіб, транспортних засобів та вантажів.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника начальника Мостиського прикордонного загону - начальника штабу Мотрошилова В.І. та на заступника Голови комісії з питань припинення діяльності Галицької митниці Ганусяка І.Б.
Начальник Мостиського прикордонного загону Голова комісії з питань припинення діяльності Галицької митниці | В.П.Плужник О.В.Олійник |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мостиського
прикордонного загону,
Галицької митниці
26.05.2005 N 532/167
Зареєстровано у Львівському
обласному управлінні юстиції
15 червня 2005 р.
за N 30/1083
ТЕХНОЛОГІЧНА СХЕМА
пропуску через державний кордон України в п/п "Мостиська" на вантажному напрямі осіб, залізничних транспортних засобів і товарів, що переміщуються ними
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Пропуск осіб, залізничних транспортних засобів, вантажів та іншого майна закордонного прямування здійснюється в пункті пропуску через державний кордон.
Технологічна схема прикордонно-митного контролю фізичних осіб, залізничних транспортних засобів, товарів і інших предметів, що прямують через ДКУ у пункті пропуску "Мостиська" (далі - Технологічна схема) визначає правові основи організації та здійснення всіх видів контролю, орієнтована на створення сприятливих умов для прискорення товаропотоку і розроблена на підставі:
- Закону України від 03.04.2003 року
N 661-IV "Про Державну прикордонну службу України";
- постанови Кабінету Міністрів України від 03.08.2000 року
N 1203 "Про затвердження Положення про пункти пропуску через державний кордон";
- постанови Кабінету Міністрів України від 24.12.2003 р.
N 1989 "Питання пропуску через державний кордон автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними";
- наказу
ДПСУ 711 від 05.10.2004 р. "Про затвердження Інструкції з організації і здійснення прикордонного контролю";
- Закону України від 13.09.2001 року
N 2681-III "Про порядок ввезення (пересилання) в Україну, митного оформлення й оподаткування особистих речей, товарів та транспортних засобів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України";
- постанови Кабінету Міністрів України від 15.07.97 року
N 748 "Про перелік відомостей, що оголошуються громадянами за встановленою формою у разі переміщення ними через митний кордон України товарів та інших предметів";
- наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України, Державної митної служби України від 24 листопада 2003 року
N 297/793, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9 грудня 2003 р. за N 1133/8454, "Про затвердження Технології прикордонного та митного контролю у пунктах пропуску через державний кордон";
- наказу ДМСУ і МТУ від 28.05.2004 року
N 399/442 "Про внесення змін до Порядку взаємодії митниць і залізниць України при переміщенні через митний кордон товарів та інших предметів у вантажних залізничних поїздах";
- інших нормативно-правових документів.
Дана Технологічна схема:
- конкретизує дії посадових осіб при виконанні ними відповідних контрольних процедур, які визначені чинним законодавством України для забезпечення законності;
- також застосовується під час здійснення спрощеного прикордонного та митного контролю в п/п "Мостиська" і забезпечує скорочення часу контролю осіб;
- встановлює взаємодію всіх контролюючих державних служб при здійсненні пропуску осіб, товарів і інших предметів.
- визначає види, послідовність і зміст операцій із здійснення прикордонного та митного контролю і митного оформлення, а також інших видів контролю, можливих під час переміщення осіб, товарів та інших предметів через державний кордон України;
- встановлює порядок митного контролю і митного оформлення товарів та інших предметів в п/п "Мостиська" при переміщенні їх через митний кордон України у залізничних потягах.
1.2. Терміни, що вживаються в цій Технологічній схемі, мають таке значення:
- прикордонний контроль - це комплекс заходів у пунктах пропуску через державний кордон, спрямованих на визначення законних підстав для перетинання державного кордону України особами, транспортними засобами, вантажами та іншим майном.
- пункт пропуску через державний кордон (далі - пункт пропуску) - це спеціально виділена територія на залізничних, автомобільних станціях, морських і річкових портах, аеропортах (аеродромах) з комплексом будівель, споруд і технічних засобів, де здійснюється прикордонний, митний та інші види контролю осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна.
- паспортний документ - документ, що підтверджує громадянство, посвідчує особу власника та виданий уповноваженими державними органами або статутними організаціями ООН, який дає право в'їзду або виїзду з країни і визнаний Україною. Документ вважається дійсним, якщо він належить пред'явникові, відповідає встановленому зразку, виданий правочинним на те органом і оформлений належним чином, термін дії якого не закінчився.
- перевірка документів - це спосіб дослідження паспортних документів фізичних осіб, які перетинають державний кордон у пунктах пропуску через державний кордон, спеціально призначеними для цього посадовими особами підрозділів прикордонного контролю, і одна із складових частин прикордонного контролю.
- огляд транспортних засобів, вантажів та іншого майна - це комплекс спеціальних заходів, що здійснюється з метою виявлення осіб, які незаконно намагаються перетнути державний кордон, використовуючи для цього схованки і тайники, обладнані в транспортних засобах, а також виявлення контрабанди, зброї, наркотичних речовин, боєприпасів, вибухових речовин, матеріалів і предметів, заборонених для ввезення в Україну і вивезення з України, виявлення викрадених транспортних засобів.
- аналіз та оцінка ризиків - це комплекс заходів, спрямованих на встановлення необхідності поглибленого вивчення і перевірки паспортних та інших документів, огляду транспортних засобів (вантажів), залучення інших контрольних органів та служб, проведення будь-якої експертної оцінки, здійснення адміністративно-правових та процесуальних дій з метою протидії протиправній діяльності на каналах міжнародного сполучення.
- режим в пункті пропуску - це порядок перебування і пересування осіб і транспортних засобів у межах території прикордонних залізничних і автомобільних станцій, морських і річкових портів, аеропортів і аеродромів, відкритих для міжнародного сполучення, а також здійснення господарської та інших видів діяльності, пов'язаної з пропуском через державний кордон України осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна.
- режим зони митного контролю - порядок доступу і перебування в такій зоні, включаючи службових осіб, які безпосередньо забезпечують процес митного контролю й оформлення, та громадян, які проходять митний контроль або уповноважені пред'явити до такого контролю товари, транспортні засоби та інші предмети, а також порядок переміщення товарів, транспортних засобів та інших предметів за межі зони митного контролю.
- вантажна митна декларація (далі - ВМД) - заява, що містить відомості про товари та інші предмети і транспортні засоби та мету їх переміщення через митний кордон України або про зміну митного режиму щодо цих товарів, а також інформацію, необхідну для здійснення митного контролю, митного оформлення, митної статистики, нарахування митних платежів.
- вантажовідправник (відправник вантажу, вантажовласник) - зазначена в документі на перевезення вантажу (накладній) юридична чи фізична особа, яка довіряє вантаж залізниці для його перевезення.
- вантажоодержувач (одержувач вантажу, вантажовласник) - зазначена в документі на перевезення вантажу (накладній) юридична чи фізична особа, яка за дорученням вантажовідправника отримує вантаж.
- дозвіл чи висновок Державної служби експортного контролю України (далі - дозвіл ДСЕК) - документ установленого зразка, що є підставою для прийняття до митного оформлення товару.
- електронна копія ВМД - копія ВМД, що створена за допомогою програмного забезпечення у форматі, установленому Державною митною службою України, збережена на магнітному носії та містить відомості, автентичні відомостям про товари та інші предмети, зазначеним у ВМД на паперовому носії.
- залізнична накладна СМГС і ЦІМ (далі - накладна) - основний перевізний документ установленої форми, що подається залізниці вантажовідправником разом з товаром (вантажем) і супроводжує товар (вантаж) на всьому шляху перевезення до станції призначення. Накладна є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди про перевезення товару (вантажу), яка укладається між вантажовідправником і залізницею на користь третьої сторони - вантажоодержувача, та одночасно є договором на заставу товару (вантажу) для забезпечення гарантії внесення належної провізної плати та інших платежів за перевезення.
- запірно-пломбувальний пристрій (ЗПП) - пристрій одноразового використання, що складається з пломби в єдиній конструкції з пристроєм для блокування й призначений для одночасного запирання і пломбування дверей і люків вагонів та контейнерів.
- зона прикордонного контролю - певна територія в пункті пропуску через державний кордон, на якій прикордонна служба здійснює прикордонний контроль осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна. Ця територія включає територію пункту пропуску, потрібну для здійснення прикордонного контролю осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна і запобігання незаконному перетинанню державного кордону України.
- календарний штемпель станції - штемпель з найменуванням (кодом) залізничної станції та датою, відбиток якого проставляється працівниками залізничної станції на перевізних документах, що підтверджує виконання залізницею операцій з приймання товару (вантажу) до перевезення, його прибуття на станцію призначення, вивантаження та оформлення видачі.
- комерційні документи - документи, які дають вартісну, якісну та кількісну характеристику товару. Ці документи оформляє на своєму бланку продавець, а покупець на підставі їх здійснює оплату. Вартісна та кількісна характеристика товару надається в рахунку та проформі-рахунку. Окрім рахунків, до комерційних документів належить специфікація, пакувальний лист, сертифікат якості тощо.
- контрольні органи і служби - підрозділи центральних органів виконавчої влади, які в пунктах пропуску через державний кордон контролюють додержання вимог чинного законодавства з питань прикордонного, митного контролю, екологічного, ветеринарного, санітарного, фітосанітарного, епідемічного, радіологічного та інших державних видів контролю.
- пропуск через державний кордон України - дозвіл підрозділу прикордонного контролю на переміщення через державний кордон осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна.
- транзит через територію України - митний режим, відповідно до якого товари і транспортні засоби переміщення під митним контролем між двома митними органами або в межах зони діяльності одного митного органу без будь-якого використання їх на митній території України.
- товарно-транспортні документи - документи, відповідно до яких здійснюється переміщення транспортних засобів, у тому числі документи, за якими здійснюється перевезення до пункту пропуску (при вивезенні товарів) та від пункту пропуску через державний кордон до місця призначення (при увезенні товарів).
- товаросупровідні документи - документи, що прямують разом з товарами й містять дані про товари, що переміщуються транспортними засобами.
- технологічний процес роботи станції - документ, у якому визначається порядок організації роботи станції, зокрема послідовність і строки виконання операцій з огляду залізничних транспортних засобів, їх завантаження і розвантаження, оформлення перевізних документів.
- фінансові гарантії - спосіб забезпечення виконання зобов'язань перевізника щодо вивезення товару за межі митної території України.
- фізична особа - резидент та нерезидент України.
Інші терміни і поняття, що використовуються в цій Технологічній схемі, вживаються у значенні, наведеному у
Митному кодексі України та інших нормативно-правових актах.
2. УМОВИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ПУНКТУ ПРОПУСКУ
2.1. Зона прикордонного контролю.
"Зона прикордонного контролю" - певна територія в пункті пропуску, на якій прикордонна служба здійснює прикордонний контроль осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна згідно з чинним законодавством України.
Ця зона включає територію в пункті пропуску, необхідну для здійснення прикордонного контролю осіб, транспортних засобів та іншого майна і запобігання незаконному перетинанню державного кордону.
2.2. Види контролю і нормативно-правові документи, якими керуються контролюючі служби.
а) прикордонний контроль згідно:
- розпорядженнями ДПС, ЗхРУ "Про організацію пропуску осіб, транспортних засобів і вантажів, що прямують через ДКУ, та їх прикордонного контролю на періоди охорони ДКУ";
- наказів Мостиського прикордонного загону на періоди охорони ДКУ;
- Інструкції з організації і здійснення прикордонного контролю, Про порядок постановки посадовими особами ПВУ відміток у документах осіб, які прямують через ДКУ;
- інших документів;
б) митний контроль згідно:
- наказів та розпоряджень Державної митної служби України;
- наказів та розпоряджень Галицької митниці;
- інших документів.
Митний контроль передбачає проведення митними органами мінімуму митних процедур, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань митної справи. Обсяг таких процедур та порядок їх застосування визначаються відповідно до
Митного кодексу України, інших нормативно-правових актів, а також міжнародних договорів України, укладених в установленому законом порядку.
в) санітарно-епідеміологічний контроль згідно:
- Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" від 24.02.94 року
N 4004-XII;
- наказу Міністерства охорони здоров'я України від 20.10.95 року
N 190 "Про проведення державної санітарно-гігієнічної експертизи щодо розробки, виробництва і застосування продукції, яка може негативно впливати на здоров'я людини";
- інших документів.
Виконання функцій санітарно-епідеміологічного контролю, у тому числі і при імпорті сировини та товарів, покладено на органи, установи та заклади державної санітарно-епідеміологічної служби Міністерства охорони здоров'я України.
Санітарно-епідеміологічний контроль здійснюється з метою запобігання заносу і розповсюдження на території України різного роду карантинних та інших небезпечних інфекцій, захворювань, а також надання першої невідкладної медичної допомоги особам, які перетинають ДКУ.
г) фітосанітарний контроль згідно:
- ст. 5 Закону України "Про карантин рослин" від 30 червня 1993 року
N 3348-XII;
- інших документів.
Центральним спеціальним органом у галузі карантину рослин визначено Головну державну інспекцію з карантину рослин, безпосередньо у пунктах пропуску на ДКУ - пункти карантину рослин. Безпосереднє здійснення державного контролю з карантину рослин відповідно до ст.
12 Закону покладено на державних інспекторів з карантину рослин. Фітосанітарний контроль здійснюється з метою охорони території від занесення або самостійного проникнення з-за кордону карантинних об'єктів.
д) ветеринарний контроль згідно:
- ст. 22 Закону України "Про ветеринарну медицину" від 5 грудня 1996 року
N 566/96-ВР;
- інших документів.
Пропуск через ДКУ вантажів, підконтрольних служб і ветеринарної медицини, дозволяється тільки після обов'язкового проходження ветеринарного контролю. При цьому функції забезпечення цього контролю покладається на регіональні служби державного ветеринарного контролю з підпорядкованими їм прикордонними пунктами ветеринарного контролю.
Ветеринарний контроль здійснюється з метою контролю за охороною території України від занесення з території інших країн інфекційних хвороб тварин, а також перевірки ветеринарного стану при експорті-імпорті тварин, сировини, продуктів тваринного походження, кормів.
е) екологічний контроль згідно:
- п. 1 постанови КМУ від 20.03.95 року
N 198 "Про здійснення екологічного контролю в пунктах пропуску через ДКУ";
- інших документів.
Екологічний контроль проводиться безпосередньо на кордоні державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища Мінекобезпеки, з метою забезпечення екологічної безпеки при ввозі (транзиті) на територію України матеріалів, сировини та іншого майна.
2.3. Послідовність проведення видів контролю.
а) в'їзд в Україну:
- санітарно-епідеміологічний контроль;
- прикордонний контроль;
- митний контроль;
- ветеринарний контроль, екологічний і фітосанітарний контроль.
Митне оформлення вважається завершеним після закінчення всіх видів контролю (у випадках, передбачених законодавством України).
б) виїзд з України:
- ветеринарний контроль, фітосанітарний контроль, екологічний контроль (здійснюється за викликом, в залежності від підконтрольності товарів та інших предметів);
- митний контроль;
- прикордонний контроль.
Посадові особи митниці і прикордонного загону визначають відповідно до законодавства обов'язкові види контролю залізничних транспортних засобів, а також предметів, що ними перевозяться.
При виникненні ситуацій під час проведення контролю в пункті пропуску, не передбачених даною Технологічною схемою, зміни в порядок оформлення осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна вносяться у встановленому порядку.
2.4. Організація діяльності оперативного складу вантажного підрозділу митного оформлення.
2.4.1. Митний контроль і митне оформлення залізнодорожних вантажних потягів і товарів, що ними перевозяться, а також локомотивних бригад в п/п "Мостиська" Галицької митниці здійснює вантажний підрозділ митного оформлення (далі - ПМО) у встановленому законодавством і даною Технологічною схемою порядку.
2.4.2. Вантажний ПМО забезпечує митний контроль та митне оформлення вантажів, залізничних транспортних засобів на ст. Мостиська-1, ст. Мостиська-2 та "Блок-посту", який знаходиться на державному кордоні. До виконання своїх посадових обов'язків особовий склад приступає згідно затвердженим начальником митниці графіком виходу на роботу. Розподіл інспекторського складу по робочих місцях здійснює начальник ПМО, або головний інспектор вантажного ПМО, або особа, яка їх заміщує, з врахуванням особливостей вантажної дільниці для організації своєчасного та ефективного пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України.
2.5. Форми здійснення митного контролю.
2.5.1. Митний контроль залізничних транспортних засобів (далі - ТЗ) і товарів які ними перевозяться, посадовими особами вантажного ПМО здійснюється у формах, визначених статтею
41 Митного кодексу України.
2.5.2. З метою забезпечення встановленого порядку переміщення залізничних транспортних засобів і товарів через митний кордон України начальник ПМО (головний інспектор вантажного ПМО) взаємодіє із працівниками служби БК та ПМП митниці, відділу контролю митної вартості та номенклатури, відділом митних доходів і платежів, іншими структурними підрозділами митниці.
2.5.3. Митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами митниці шляхом:
- перевірки документів та відомостей, необхідних для такого контролю;
- митного огляду (огляду товарів та транспортних засобів, особистого огляду громадян);
- обліку товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України та інших предметів, що переміщуються через державний кордон України;
- усного опитування громадян та посадових осіб підприємств;
- перевірки системи звітності та обліку товарів, що переміщуються через митний кордон України, а також своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, які відповідно до законодавства справляються при переміщенні товарів через митний кордон України.
Під час переміщення товарів, транспортних засобів та інших предметів через митний кордон України посадовими особами митниці здійснюються:
- перевірка, аналіз та реєстрація у передбачених випадках товаросупровідних, товаротранспортних та інших необхідних документів;
- прийняття рішення щодо здійснення митного огляду транспортних засобів, товарів та інших предметів;
- митне оформлення товарів та інших предметів у встановленому законодавством порядку;
- надання дозволу на переміщення транспортних засобів, товарів та інших предметів через митний кордон.
2.6. Здійснення митного контролю і митного оформлення.
2.6.1. Митний контроль і митне оформлення залізничних транспортних засобів і товарів, що ними перевозяться, здійснюється в три етапи.
Перший етап - попередні операції
Посадова особа передавальної станції інформує митницю про перетин митного кордону залізничним транспортним засобом.
Для здійснення митного контролю посадові особи прикордонної передавальної станції подають митниці такі документи:
- передатна відомість (багажний список);
- залізничні накладні;
- перевізні документи;
- товаросупровідні документи;
- інші документи, передбачені
Митним кодексом України, іншими законодавчими актами з питань митної справи та міжнародними договорами.
Посадова особа вантажного ПМО і прикордонної передавальної станції проводять перевірку кількості та номерів залізничних транспортних засобів, що надходять, цілісності пломб (запірно-пломбувальних пристроїв) збереження товарів (вантажів) на відкритому рухомому складі в порядку і строки, встановлені технологічним процесом роботи станції, погодженим з митницею, та здійснюють інші форми митного контролю, передбачені
Митним кодексом України та іншими законодавчими актами з питань митної справи.
Посадова особа вантажного ПМО реєструє подані для здійснення митного контролю документи в журналі обліку, перевіряє відповідність даних, зазначених у них, даним, що містяться в передатній відомості, а також комплектність необхідних товаросупровідних документів.
На зареєстрованих документах проставляється відбиток штампа "Під митним контролем".
Другий етап - здійснення інших видів контролю
У разі, коли залізничні транспортні засоби і товари (інші предмети) підлягають відповідно до законодавства іншим видам контролю, посадова особа вантажного ПМО подає перевізникові документи, що потрібні для здійснення цих видів контролю.
Після здійснення інших видів контролю посадові особи контролюючих органів проставляють на товаросупровідних документах відмітки про результати контролю, що є підставою для подальшого здійснення митного контролю і митного оформлення.
Третій етап - закінчення митного контролю
Митний контроль та митне оформлення залізничних транспортних засобів і предметів закінчується після здійснення всіх передбачених законодавством видів контролю щодо цього залізничного транспортного засобу, товарів та інших предметів.
Посадова особа вантажної зміни приймає у разі потреби на підставі результатів попередньої перевірки поданих для реєстрації документів рішення про проведення митного огляду залізничних транспортних засобів і предметів, що перебувають під митним контролем. Про результати огляду складається акт за формою, встановленою Держмитслужбою.
Після здійснення інших видів контролю вантажна зміна згідно із законодавством справляє податки і збори (обов'язкові платежі), що підлягають сплаті в пунктах пропуску через державний кордон.
За наявності обґрунтованих причин посадова особа вантажної зміни на будь-якому етапі митного контролю може відмовити в митному оформленні чи пропуску залізничних транспортних засобів і товарів через митний кордон. У цьому разі вантажна зміна зобов'язана видати заінтересованій особі Картку відмови в митному оформленні (із зазначенням причини) в порядку, встановленому Держмитслужбою.
На кожному з етапів митного оформлення та митного контролю можуть залучатися працівники служби БК та ПМП й інших підрозділів митниці.
2.6.2. У випадках, передбачених міжнародними договорами, залізничний транспортний засіб (завантажений і порожній) переміщується через митний кордон без декларування, тобто на переміщення рухомого складу і контейнерів, що належать залізницям держав або підприємств, у тому числі й ті, що прямують за перевізними документами, оформлення ВМД не проводиться, за винятком переміщення рухомого складу і контейнерів як товару.
2.6.3. Митний контроль та митне оформлення військових залізничних транспортних засобів, військової техніки, товарів, що перевозяться підприємствами спецзв'язку, здійснюється в установленому законодавством порядку з урахуванням специфіки перевезення.
2.6.4. Предмети, ввезення яких заборонено законодавством, не пропускаються на митну територію України та в установленому порядку підлягають поверненню за кордон, як правило, в день їх ввезення
2.6.5. Порядок здійснення митного контролю залізничних транспортних засобів і предметів у разі переадресування, аварії, відчеплення вагонів або дії непереборної сили та порядок повернення помилково направлених товарів встановлюється Держмитслужбою разом з Мінтрансом.
2.6.6. У разі виявлення порушень митних правил або законодавства на будь-якому етапі здійснення митного контролю та митного оформлення залізничних транспортних засобів і предметів посадова особа вантажної зміни зобов'язана вжити необхідних заходів, передбачених законодавством.
2.6.7. Товари, що переміщуються через митний кордон залізничним транспортом, підлягають митному оформленню і митному контролю в порядку, передбаченому митним законодавством України згідно з цією Технологічною схемою, беручи до уваги положення
Статуту залізниць України.
2.6.8. Під час роботи службові особи вантажної зміни при здійсненні митного оформлення вантажів вимагають від співробітників Укрзалізниці пред'явлення всіх передбачених законодавством документів на переміщувані вантажі.
Службові особи зміни повинні дотримуватись часу, відведеного для митного оформлення та митного контролю вантажів і транспортних засобів.
Термін стоянки рухомого складу Укрзалізниці регулюється митницею і не може перевищувати двох тижнів (спільний наказ ДМСУ та Укрзалізниці
N 105-Ц/209 від 08.04.99 р.).
2.6.9. Митний контроль та митне оформлення здійснюється в зонах митного контролю, які створюються за погодженням з Мостиським прикордонним загоном і керівництвом залізничної станції Мостиська-2 та визначені відповідним Положенням.
2.6.10. Митне оформлення вантажів, підконтрольних державній службі експортного контролю, проводиться у відповідності до митного законодавства з врахуванням вимог даної Технологічної схеми щодо порядку проведення митного оформлення та митного контролю.
2.6.11. Доставка вантажів у митниці призначення при здійсненні перевезень залізничним транспортом не повинні перевищувати визначені законодавством терміни.
Якщо для окремих видів товарів або видів перевезень відсутній установлений чинними нормативно-правовими актами України граничний строк доставки, цей строк визначається інспектором, що проводить митне оформлення, з урахуванням можливостей транспортного засобу, маршруту перевезення, відстані до митниці призначення, властивостей товарів та інших умов.
При цьому максимальний строк доставки таких товарів у митницю призначення не може перевищувати 28 діб.
2.6.12. Митний контроль та огляд вантажів, залізничних вагонів, контейнерів, локомотивів, ручної поклажі транспортних службовців проводиться безпосередньо в зоні митного контролю у визначених положенням про зону митного контролю місцях ст. Мостиська-2, на залізничній ст. Мостиська-1 та контрольному "Блок-посту".
Перевантаження товарів (вантажів) з одного виду транспорту на інший, а також з вагонів, що стоять на одній колії, у вагони, що стоять на іншій колії, через майданчик, рампу, яке здійснюється згідно з технологічним процесом роботи станції, погодженим митницею і органом охорони державного кордону, проводиться під контролем митниці в зонах митного контролю на території Перемишлянських парків N 2 і 3, Львівського парку N 1, на вантажно-розвантажувальних коліях залізничних станцій Мостиська-2 і Мостиська-1 і оглядовому майданчику на державному кордоні (блок-пост).
2.6.13. При проведенні митного контролю працівниками зміни використовуються наявні технічні засоби митного контролю
Митний контроль може бути завершений тільки після проходження необхідних видів контролю суміжних служб.
2.7. Попередні заходи щодо підготовки і організації роботи особового складу вантажної зміни митниці.
2.7.1. Об'єм та порядок проведення митного контролю планується з дотриманням всіх необхідних технологічних вимог начальником сектору або особою (головним інспектором), що його заміщає, з урахуванням об'єктивних та суб'єктивних факторів, які мають місце перед початком і на протязі роботи оперативної зміни, з метою максимального досягнення виконання основних завдань по захисту економічних інтересів України, прискорення вантажопотоку, боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил.
2.7.2. Перед початком роботи необхідно:
- отримати повну інформацію від старшого попередньої зміни;
- провести оперативну нараду з особовим складом чергової зміни, на якій ознайомити працівників з новими нормативними документами, які поступили за час їх відсутності;
- ознайомити працівників зміни про затримані вантажі і причину їх затримки;
- ознайомити особовий склад зміни про форми і способи координації дій з суміжними службами;
- визначити місце роботи кожного працівника зміни по напрямках роботи з відповідним записом в Книзі нарядів;
- прийняти майно видати (прийняти) ОМЗ, ТЗМК, про що зробити запис у відповідному журналі обліку.
2.7.3. В процесі робочої зміни начальник сектору, головний інспектор або особа, що його заміщає:
- проводить аналіз інформації, отриманої від Служби БК та ПМП, сектору власної безпеки, правоохоронних органів (ВПК, СБУ, МВС тощо), громадських організацій та окремих громадян;
- слідкує за дотриманням ввіреним особовим складом технології митного контролю та їх Посадових інструкцій і функціональних обов'язків, використанням технічних засобів митного контролю, проводить аналіз психологічного стану особового складу та слідкує за порядком дотримання ним вимог діючого митного законодавства;
- з питань внутрішнього розпорядку слідкує за роботою посадових осіб, направлених керівниками спеціалізованих підрозділів митниці для роботи на вантажній дільниці;
- здійснює переміщення оперативного складу по робочих місцях в залежності від ситуації, яка склалась в зоні митного контролю з фіксацією таких змін в розстановці ввірених працівників у журналі розподілу обов'язків (Книга нарядів);
- невідкладно інформує керівництво митного поста і митниці про виникнення надзвичайних ситуацій, виявлення контрабанди або іншого незаконного переміщення через митний кордон України валюти, товарів та інших предметів у великих розмірах, перетин кордону урядовими делегаціями, посадовими особами органів законодавчої, виконавчої і судової влади вищого рівня тощо;
- слідкує за підтриманням особовим складом належного стану своїх робочих місць;
- діє у відповідності до своєї Посадової інструкції.
Особовий склад вантажної зміни:
- здійснює всі операції щодо митного контролю та митного оформлення транспортних засобів, вантажів, товарів та інших предметів, що переміщуються через митний кордон громадянами і юридичними особами, забезпечує виявлення порушення митних правил та контрабанди;
- проводить інформаційно-роз'яснювальну роботу серед громадян і перевізників, направлену на дотримання ними вимог діючого митного законодавства;
- доповідає керівництву м/п "Мостиська", начальнику сектору або особі, що його заміщає, про виникнення нестандартних, конфліктних ситуацій та виявлення особливо характерних видів порушень;
- забезпечує повноту і достовірність занесення інформацій до встановлених на митному переході систем обліку;
- діє у відповідності до своїх посадових інструкцій та функціональних обов'язків, а також цієї Технологічної схеми.
2.7.4. Після закінчення робочої зміни начальник сектору (головний інспектор):
- проводить аналіз виконання поставлених завдань та ефективності роботи кожного оперативного працівника зміни;
- вживає заходів щодо забезпечення своєчасної передачі в чергову частину, а також в інші підрозділи митниці встановлених статистичних даних і звітів за результатами робочої зміни;
- результати роботи сектору, інформація про проведені оперативні наради перед початком зміни або в кінці, суттєва зміни в оперативній ситуації під час зміни, стан збереження майна та документації, які передаються по зміні, відображаються у відповідному журналі згідно з номенклатурою справ митного поста;
- вживає заходів для передачі по зміні своїх робочих місць в належному стані;
- організує впорядкування і систематизацію митних документів, що мають зберігатись на дільниці.
2.8. Загальні вимоги взаємодії посадових осіб вантажної зміни митниці з працівниками залізниці.
2.8.1. У випадках, передбачених міжнародними договорами, залізничний транспортний засіб (завантажений і порожній) переміщується через митний кордон без декларування.
2.8.2. Митний контроль та митне оформлення військових залізничних транспортних засобів, військової техніки, товарів (вантажів), що перевозяться підприємствами спецзв'язку, здійснюється в установленому законодавством порядку з урахуванням специфіки перевезення.
2.8.3. Товари (вантажі), ввезення яких заборонено законодавством, не пропускаються на митну територію України та в установленому порядку підлягають поверненню за кордон, в день їх ввезення. Не вивезені товари в день їх ввезення повинні бути передані на зберігання в митницю.
2.8.4. Порядок здійснення митного контролю залізничних транспортних засобів товарів (вантажів) у разі переадресування, аварії, відчеплення вагонів або дії непереборної сили та порядок повернення помилково направлених товарів (вантажів) установлюється Держмитслужбою разом з Мінтрансом.
2.8.5. У разі виявлення порушень митних правил або законодавства на будь-якому етапі здійснення митного контролю та митного оформлення залізничних транспортних засобів і товарів посадова особа митного органу зобов'язана вжити необхідних заходів, передбачених законодавством.
2.8.6. Товари, що переміщуються через митний кордон залізничним транспортом, підлягають митному оформленню і митному контролю в порядку, передбаченому українським митним законодавством і цією Технологічною схемою, з врахуванням Статуту залізниць України, затвердженого ПКМ України від 06.04.98 р.
N 457, та
СМГС, із змінами та доповненнями на 01.03.2000 р., при цьому на кожному з етапів митного оформлення та митного контролю можуть залучатися працівники служби БК та ПМП митниці.
2.8.7. На переміщення рухомого складу і контейнерів, що належать залізницям держав або підприємств, у тому числі й ті, що прямують за повними перевізними документами, оформлення ВМД не проводиться, за винятком переміщення рухомого складу і контейнерів як товару.
2.8.8. Під час чергування службові особи вантажної зміни при здійсненні митного оформлення вантажів вимагають від співробітників Укрзалізниці пред'явлення всіх товаросупровідних документів на переміщувані вантажі, при цьому працівники залізниці зобов'язані сприяти митниці та взаємодіяти з нею по даному напрямку.
Службові особи зміни повинні дотримуватись часу, відведеного для митного оформлення та митного контролю вантажів і транспортних засобів.
Термін стоянки рухомого складу Укрзалізниці регулюється митницею і не може перевищувати двох тижнів (спільний наказ ДМСУ та Укрзалізниці
N 105-Ц/209 від 08.04.99 р.)
2.8.9. Залізничні колії в зоні митного контролю на яких здійснюється митний контроль, визначаються митницею разом з адміністрацією залізничної станції Мостиська-2, тобто за спільним погодженням.
2.8.10. Митне оформлення вантажів, підконтрольних державній службі експортного контролю, проводиться у відповідності до вимог наказу ДМСУ від 20.01.99 р.
N 38 (Порядок пропуску через митний кордон України та митного оформлення товарів, що підлягають експортному контролю) з врахуванням вимог даної Технологічної схеми щодо порядку проведення митного оформлення та митного контролю.
2.8.11. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.96 р.
N 938 "Про подальше посилення контролю за ввезенням, вивезенням і переміщенням транзитом через територію України алкогольних напоїв і тютюнових виробів, на які встановлено акцизний збір" митне оформлення товарів, на яких встановлений акцизний збір, проводити згідно з розділом 4 Технологічної схеми, а при зміні митного законодавства щодо порядку пропуску підакцизних товарів - з врахуванням вимог відповідних листів та наказів ДМСУ, постанов КМ України, указів Президента України та окремих додатків до даної Технологічної схеми щодо такого переміщення.
2.8.12. Терміни доставки вантажів у митниці призначення при здійсненні перевезень залізничним транспортом не повинні перевищувати 28 діб.
Якщо для окремих видів товарів або видів перевезень відсутній установлений чинними нормативно-правовими актами України граничний строк доставки, цей строк визначається інспектором, що проводить митне оформлення з урахуванням можливостей транспортного засобу, маршруту перевезення, відстані до митниці призначення, властивостей товарів та інших умов.
При цьому максимальний строк доставки таких товарів у митницю призначення не може перевищувати 28 діб.
2.8.13. На підставі оцінки аналізу ризиків посадова особа митниці, що безпосередньо здійснює митне оформлення товарів (вантажу) може проводити вибірковий митний огляд транспортних засобів і товарів (вантажів), що переміщуються через митний кордон України, з метою перевірки відповідності відомостей про вантаж, заявлених у перевізних та супровідних документах, фактичним даним або наявності достатніх підстав уважати, що транспортні засоби й товари (вантажі) переміщуються через митний кордон України з порушенням митних правил.
Про прийняте рішення щодо проведення митного огляду товарів (вантажів) і транспортних засобів дана посадова особа інформує старшого зміни митниці.
Перевантаження товарів (вантажів) з одного виду транспорту на інший, а також з вагонів однієї колії у вагони іншої здійснюється під контролем митниці, у зоні її діяльності Порядок перевантаження й контролю визначається технологічним процесом роботи залізничної станції, погодженим в митниці.
Митні забезпечення, ЗПП або пломби, застосовані під час перевезення товарів (вантажів) під митним контролем, можуть зніматися тільки посадовими особами митниці у присутності посадових осіб залізниці, а після завершення митного оформлення - вантажоодержувачем або залізницею, якщо існує реальна загроза знищення, безповоротної втрати або істотного псування цих товарів (вантажів) - працівниками залізниці з негайним повідомлення про це митницю та поданням їй акта про розкриття вагона (контейнера тощо, який складається згідно з додатком 18 до
СМГС.
Про накладене нове митне забезпечення посадовою особою митниці робиться відмітка в перевізних документах і в акті про розкриття вагона (контейнера тощо).
У разі зняття митних забезпечень, ЗПП або пломб і розкриття транспортних засобів чи упаковки окремих вантажних місць для митного огляду посадові особи митниці в присутності посадових осіб залізничної станції складають Акт про проведення митного огляду товарів та інших предметів за формою, затвердженою наказом Державної митної служби України від 14.10.2002
N 561 (зі змінами й доповненнями), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07.11.2002 за N 877/7165.
Акт про проведення митного огляду товарів складається в 3 примірниках:
- перший долучається до перевізних документів;
- другий залишається в справах митниці;
- третій залишається на залізничній станції.
Посадовими особами залізничної станції складається акт про розкриття вагона (контейнера тощо), який повинен бути підписаний посадовими особами залізничної станції, на якій проводилось розкриття, митниці та інших контрольних органів, що брали участь у митному огляді і завірений відбитком календарного штемпеля станції. При цьому у накладній в графі "Відмітки залізниці" працівник залізниці проставляє відмітку про складення акта розкриття вагона (контейнера тощо), яка завіряється підписом посадової особи цієї станції та відбитком календарного штемпеля станції.
Нові митні забезпечення, ЗПП або пломби можуть накладатися посадовою особою митниці або в її присутності вантажовідправником (вантажоодержувачем) чи залізницею.
Посадова особа митниці, що здійснює митне оформлення, робить відмітку у перевізних документах про заміну митних забезпечень, ЗПП або пломб, що засвідчує підписом та штампом "Під митним контролем".
3. ПОРЯДОК ПРОПУСКУ ЧЕРЕЗ ДКУ ОСІБ, ЗАЛІЗНИЧНИХ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ, ВАНТАЖІВ І ПРЕДМЕТІВ НА В'ЇЗД В УКРАЇНУ
3.1. Пропуск осіб, залізничних транспортних засобів та предметів через державний кордон України здійснюється після проведеного прикордонного, митного контролю, а у відповідних випадках фітосанітарного, санітарно-епідеміологічного, ветеринарного, радіологічного та екологічного контролю.
Контроль при в'їзді в Україну - починається з прикордонного контролю і закінчується митним контролем, при виїзді з України - починається митним контролем і закінчується прикордонним контролем.
3.2. Черговий диспетчер Перемишлянського парку завчасно інформує СЗПН про відправлення потяга з парку Медика (Польща), кількість, тип вагонів, характер вантажу, при необхідності передає іншу інформацію, необхідну для проведення прикордонного контролю.
3.3. Контроль проходження пасажирських потягів.
Рух пасажирських потягів здійснюється згідно з визначеним графіком. Пасажирські потяги, що прямують через державний кордон, проходять через територію пункту пропуску без зупинки прикордонного наряду СТЗ (101, 105), які несуть службу на перекидних містках.
У випадку запізнення пасажирського потяга черговий диспетчер Перемишлянського парку інформує СЗПН про орієнтовний час прибуття потяга та причину затримки.
П/н ОКСТЗ інформує старшого ЗПН на ст. Мостиська-2 про перетинання ДКУ пасажирським потягом або про його можливе запізнення.
3.4. Прикордонний контроль вантажних потягів.
СЗПН до прибуття потяга до пункту пропуску шикує особовий склад зміни, проводить інструктаж по мірах безпеки, при необхідності ставить додаткові завдання, доводить останні орієнтування, вказівки та інше, після чого кожний прикордонник, який приймає участь в оформлені потяга, ставить підпис в 7 розділі формалізованого бланку рапорту "Облік інструктажів по заходам безпеки на робочому місці при несенні служби в пункті пропуску".
Після отримання додаткових вказівок прикордонні наряди СТЗ, ОТЗ на чолі з помічником старшого зміни висуваються на оглядовий майданчик для здійснення прикордонного контролю транспортного засобу, під час руху до місця несення служби проводиться візуальний огляд території пункту пропуску та прилеглої місцевості:
- прикордонний наряд СТЗ (105) перед запуском потяга висувається до тилового перекидного містка, якщо в прикордонному наряді СТЗ - 3 чол., то в/службовець вільної зміни висувається разом зі СЗПН для здійснення внутрішнього огляду локомотиву;
- прикордонний наряд ОТЗ (як правило, призначається ІРС) висувається в бік кордону на запуск потяга і веде спостереження в розриві сигналізаційного комплексу, після запуску отримавши команду від СЗПН про початок огляду, приступає до огляду рухомого складу;
- помічник СЗПН висувається на оглядовий майданчик разом з п/н ОТЗ, перед запуском потяга отримує у машиніста передатну відомість на транспортний засіб, після чого піднімається на перекидний місток для здійснення запуску потяга.
При запуску потяга на оглядовий майданчик, помічник СЗПН та п/н СТЗ (101) оглядають потяг з перекидного містка, при цьому спостереження за транспортним засобом ведеться з різних боків відносно руху потяга, а також додатково спостерігають за прилягаючою місцевістю. ІРС виставляється на безпечній відстані в розриві системи сигналізаційного комплексу і оглядає конструктивні особливості по низу потяга.
Вантажні потяги прибувають на територію пункту пропуску тільки після отримання дозволу від прикордонного наряду, при цьому швидкість руху потяга не повинна перевищувати 8 - 10 км/год. Зупинка потяга здійснюється, коли останній хвостовий вагон буде повністю в зоні відключаємої дільниці оглядового майданчика.
Про прибуття потяга на оглядовий майданчик пункту пропуску та результати його огляду під час руху п/н СТЗ (101) доповідає СЗПН встановленим кодовим сигналом.
ОКСТЗ робить необхідні записи в графах розділів NN 5, 6 формалізованого бланку рапорту.
Після подачі машиністом сигналу повної зупинки 3 (три) коротких гудки, про що доповідає п/н СТЗ (105) встановленим кодовим сигналом, старший зміни дає команду черговому електрику на зняття напруги з контактної мережі та після отримання світового сигналу на контрольному табло оглядового майданчика подає команду на огляд.
Після подачі команди на огляд СЗПН заходить в локомотив, де здійснює перевірку документів поїзної бригади, перевіряє документи на вантаж, звіряє їх з передатною відомістю і заповнює спостережну справу на транспортний засіб. При слідуванні на в'їзд в Україну товарів 1-24 групи
УКТ ЗЕД, а також тих, які слідують транзитом, СЗПН вносить всю необхідну інформацію як в спостережну справу, так і в спеціальні журнали, які ведуться в пункті пропуску (інформація про вантаж, реквізити відправника, одержувача, реквізит документів на ватаж).
Отримавши команду від СЗПН про початок огляду, інструктор із розшуковою собакою проводить огляд рухомого складу потяга з підвітряної сторони. При спрацюванні собаки інструктор доповідає СЗПН встановленим сигналом, оглядовою групою проводиться огляд вагону, де було спрацювання, та двох суміжних, в разі виявлення порушника державного кордону або товарів, прихованих від митного контролю, п/н ОТЗ починає огляд з початку. Про закінчення огляду потяга інструктор доповідає СЗПН.
Під час огляду рухомого складу помічник СЗПН, рухаючись за інструктором на відстані 1 - 2-х вагонів з протилежного боку составу, звіряє відповідність номерів вагонів та вантажу з передатною відомістю на транспортний засіб. При оформленні порожнього составу звірка номера з передатною відомістю транспортного засобу не проводиться.
Внутрішній огляд локомотиву здійснюється оглядовою групою в кількості 2 чол., старший оглядової групи СЗПН разом з помічником СЗПН або з п/н СТЗ (вільної зміни). Зовнішній огляд локомотиву здійснюється інструктором розшукової собаки. Під час огляду поїзна бригада надає допомогу п/н в проведенні огляду локомотива.
При проведенні внутрішнього огляду один прикордонник із складу оглядової групи знаходиться навпроти з'єднувального суфле секції локомотиву і веде спостереження. Огляд кабіни машиністів проводиться зліва направо, з верху в низ. В кабіні оглядаються: шафа для речей, калорифер, підніжка, ніша прожектора, ніша для обігрівача, плафони, кришка коробу силового кабелю.
Після огляду старший оглядової групи проходить в машинне відділення і дає команду другому номеру на початок огляду проміжного коридору високовольтної камери, вентиляційної камери та самої високовольтної камери.
В проміжному коридорі оглядаються: оглядові люки на підлозі, пісочниці.
У вентиляційній камері за допомогою ліхтарика просвічується внутрішній простір повітропроводів (в разі огляду локомотива марки ВЛ-10 з підйомом до збірника повітря).
У високовольтній камері оглядається міжстелевий простір, коробка силових кабелів, стійка електрообладнання.
Після проведення огляду високовольтної та вентиляційної камери другий номер проходить до моторного відсіку разом зі старшим оглядової групи та приступають до його огляду. В моторному відсіку оглядаються: двигун вентилятора та простір під ним, панель керування агрегатами, генератор, компресор, двигун компресора, простір під ним і повітропроводи, потім проводиться огляд з'єднувального суфле та перехідної площадки. Огляд другої секції проводиться у зворотному напрямку.
Зовнішній огляд проводиться у такій послідовності: ліхтарі, механізм автозчіпки, метільники, колісні візки, простір між візками, акумуляторний ящик, простір між балонами та над ними.
При оформленні одночасно 2-х потягів, які слідують в одному напрямку, їх запуск на територію пункту пропуску здійснюється по черзі. Огляд рухомого складу обох потягів здійснюється паралельно, локомотиви оглядаються по черзі. Інструктор розшукової собаки при оформленні 2-х потягів оглядає їх одночасно, слідуючи з підвітряного боку.
У разі коли 2-а потяги слідують в різних напрямках, їх запуск на територію пункту пропуску здійснюється також по черзі. Огляд здійснюється паралельно, а локомотиви оглядаються по черзі, яка відповідає напрямку роботи інструктора розшукової собаки. З початку оглядається локомотив одного з потягів, потім одночасно проводиться огляд рухомого складу обох потягів, і в кінці оглядається локомотив другого потяга.
По закінченню огляду транспортного засобу СЗПН перевіряє наявність особового складу, отримує доповіді про закінчення і результати огляду та дає команду про подачу напруги на контактну мережу, а також команду п/н СТЗ (105) на випуск транспортного засобу з пункту пропуску.
П/н СТЗ (105) підтверджує отримання команди і здійснює випуск потяга. Про вибуття потяга за межі пункту пропуску п/н СТЗ (105) доповідає СЗПН встановленим кодовим сигналом та повертається до службового приміщення, де приєднується до резерву зміни п/н.
3.5. Порядок здійснення поглибленого огляду транспортних засобів та вантажів.
Розкриття опломбованих вагонів, контейнерів, техніки, вантажів в заводській упаковці для прикордонно-митного огляду здійснюється комісійним шляхом в присутності представника залізниці, інспектора митниці у випадках:
- при спрацюванні розшукової чи спеціальної собаки;
- відсутності пломб;
- несхожості пломб;
- несправності пломб (не чіткий відтиск на пломбі, обрив дроту пломби, пломба вільно рухається вздовж дроту);
- несправності дверей вагону, люків, контейнеру;
- проломи, тріщини в критих вагонах, контейнерах, порушення заводської упаковки вантажів або інших видимих пошкоджень;
- наявність інформації чи орієнтування від компетентних органів про можливість провозу у вказаних транспортних засобах матеріалів, заборонених до пропуску через ДКУ, або порушників ДК;
- наявності слідів вскриття, проникнення чи закладки в транспортні засоби та вантажі;
- за рішенням чи по розпорядженню вищестоящого командування.
До складу комісії включаються особи, яку супроводжують вантаж, представники інших контрольних служб, які при необхідності беріть участь у здійсненні контролю. З відділення висилається наряд в складі не менше 2-х чоловік на чолі з найбільш підготовленим офіцером.
Розкриття опломбованих вагонів, контейнерів, техніки, вантажів в заводській упаковці для прикордонно-митного огляду здійснюється представниками контори передач Перемишлянського парку, безпосередньо на території Перемишлянського парку, під час здійснення митного оформлення. При цьому проводиться звірка відповідності вантажу товаросупровідним документам.
По закінченню прикордонно-митного огляду таких вантажів представником контори передач складається акт у трьох примірниках форми ІНУ - 49/ф, який підписують усі члени комісії. Один з примірників акта зберігається у відпк протягом одного року.
Облік розкритих вагонів (контейнерів) ведеться в "Книзі обліку розкритих вагонів для прикордонно-митного контролю", яка знаходиться у старшого ЗПН.
У всіх інших випадках, коли вище перелічені причини відсутні, проводиться звичайний огляд транспортного засобу.
3.6. Порядок заповнення спостережних справ.
Згідно наказу Голови ДДК N 317 від 25.02.2002 року в залізничних пунктах пропуску через ДК на кожний транспортний засіб ведеться спостережна справа, яка заповнюється в такому порядку:
- графік руху, маршрут прямування, кількість, номера вагонів (контейнерів);
- установчі дані на обслуговуючий персонал транспортного засобу (П.І.Б., N документа на право перетинання ДК, посада, особистий робочий номер);
- результати здійснення прикордонного контролю, вид, характер, обсяг вантажу, адреса відправника та отримувача;
- затримання порушників кордону та товарів, прихованих від митного контролю, які мали місце під час здійснення прикордонного контролю вантажних перевезень за різними напрямками та регіонами;
- наявність інформації щодо протиправної діяльності перевізника, вантажовідправника, вантажоотримувача.
Відповідальний за внесення до спостережних справ інформації та її достовірність - СЗПН.
3.7. Санітарно-карантинний контроль.
При надходженні вантажів залізничним транспортом працівники станції ставлять до відома працівників СКП львівської дільниці на Львівській залізниці і надають необхідні для експертизи і висновку документи на вантаж.
Митне оформлення імпортних вантажів може бути проведене тільки після позитивного рішення органів держсанепідемнагляду на Львівській залізниці (відповідний штамп на провізних документах).
У випадках підозри на недоброякісність вантажу або невідповідність його вимогам санітарного законодавства та інших нормативно-законодавчих актів органи держсанепідемнагляду на Львівській залізниці проводять комісійний з зацікавленими контролюючими органами огляд зв'язку з-за кордону сировини або продукції з відбором у необхідних випадках проб для лабораторного дослідження. Результати комісійного обстеження оформляються документи встановленої форми, з обов'язковою передачею одного примірника документа працівникам СКП Львівської лінійної СЕС на Львівській залізниці.
3.8. Фітосанітарний контроль.
Фітосанітарний контроль здійснюється шляхом перевірки вантажу, який підлягає фітосанітарному контролю.
Про надходження вантажу чергового інспектора повідомляє митниця. Черговий інспектор проводить карантинний контроль разом із інспектором митниці та представником залізниці, який розкриває, а потім після контролю пломбує вагон.
Інспектор з карантину рослин в присутності суміжних служб здійснює відбір проб в доступних місцях, аналізує їх, після чого цей зразок повертає в партію.
Якщо вантаж поступає на перевантажування на ст. Мостиська-1, інспектор виїжджає на місце, огляд і відбір зразків проводить в процесі перевантажування.
По закінченню перевірки інспектором фітосанітарного контролю виписується сертифікат відповідності.
3.9. Ветеринарний контроль
Ветеринарний контроль здійснюється шляхом перевірки вантажів, які підлягають ветеринарному контролю. При проведенні митного контролю і виявленні багажу, який підлягає ветеринарному контролю, для його перевірки запрошується представник ветеринарної служби.
Після завершення контролю співробітник ветеринарної служби робить відмітку в акті про результати контролю.
У разі відмови пропуску через державний кордон України товарів та інших предметів у зв'язку з не проходженням ветеринарного контролю відмову складає ветеринарна служба, про що для вжиття відповідних заходів обов'язково інформує інші контрольні органи і служби, контроль на час відмови якими було здійснено.
3.10. Митний контроль та митне оформлення.
3.10.1. При в'їзді в Україну потягів черговий працівник вантажної зміни митниці на контрольному "Блок-посту" інформує по телефону головного інспектора зміни про:
- прибуття потяга і результати його догляду;
- кількість транспортних засобів, особливо критого рухомого складу залізниці, товарів та майна, які слідують на платформах;
- час направлення в зону митного контролю зміни на ст. Мостиська-2 і місце знаходження ТСД.
3.10.2. По прибутті на ст. Мостиська-2 (Перемишлянський парк) службова особа вантажної зміни, яка працює згідно з книгою нарядів по оформленню імпортних вантажів, разом з представниками залізниці РП і України комісійно приймають рухомий склад згідно з провізними ТСД, по кількості, яка вказана в передатній відомості. При наявності в складі потяга критого рухомого складу, товарів та майна звіряє наявність забезпечення (пломб відправника, перевізника та митниці).
3.10.3. Після прийняття станцією вантажу і штампового оформлення передатної відомості агентами двох сторін, представником контори передач України передаються уповноваженій особі з проставленням на примірнику передатної відомості, яка залишається в митниці, часу передачі, його підпису і прізвища на календарному штампі товаросупровідні документи. Після чого заповнює "Журнал реєстрації транспортних засобів при в'їзді".
3.10.4. Посадові особи прикордонної передавальної станції інформують вантажну зміну про перетинання митного кордону залізничним транспортним засобом.
Для здійснення митного контролю посадові особи прикордонної передавальної станції Мостиська-2 подають вантажній зміні такі документи:
- передатна відомість (багажний список);
- залізничні накладні;
- товаросупровідні документи;
- інші документи, передбачені
Митним кодексом України, іншими законодавчими актами з питань митної справи та міжнародними договорами.
3.10.5. Посадові особи вантажної зміни і прикордонної передавальної станції проводять перевірку кількості та номерів залізничних транспортних засобів, що надходять, цілісності пломб, запірно-пломбувальних пристроїв, збереження товарів (вантажів) на відкритому рухомому складі в порядку і строки, встановлені технологічним процесом роботи станції, погодженим з митним органом, та здійснюють інші форми митного контролю, передбачені
Митним кодексом України та іншими законодавчими актами з питань митної справи.
3.10.6. Посадова особа вантажної зміни реєструє подані для здійснення митного контролю документи, перевіряє відповідність даних, зазначених у них, даним, що містяться в передатній відомості, а також комплектність необхідних товаросупровідних документів.
3.10.7. За результатами митного контролю посадова особа вантажної зміни приймає рішення про:
- здійснення митного оформлення товарів (вантажів);
- направлення товарів (вантажів) на митну територію України у митницю призначення під митним контролем;
- повернення товарів (вантажів) за межі митного кордону (у тому числі за заявою вантажовласника або вантажоперевізника);
- неможливість пропуску товарів (вантажів) на митну територію України.
3.10.8. У разі прийняття рішення про неможливість пропуску товарів (вантажів) на митну територію України, такі товари (вантажі) перебувають під митним контролем та під охороною залізниці до їх вивезення за межі митної території України.
Про прийняте рішення щодо неможливості пропуску товарів (вантажів) в Україну посадовою особою митниці, яка здійснює їх митне оформлення, робиться запис "Пропуск заборонено" у накладній під найменуванням товарів (вантажів), а також зазначаються підстави для прийняття такого рішення. Запис завіряється підписом даного працівника митниці і відбитком його особистої номерної печатки.
При наданні залізницею письмового підтвердження про відсутність технічних можливостей для вивезення за кордон даного товару (вантажу), цей документ долучається до пакету документів, які знаходяться в митниці, про що необхідно доповісти старшому зміни і керівництву митного поста для прийняття рішення щодо подальших дій відносно товару (вантажу).
При прийнятті рішення даною посадовою особою про повернення товарів (вантажів) за кордон, робиться запис "Підлягає поверненню" у передатній відомості, в накладній під найменуванням товару (вантажу), а також зазначаються підстави для повернення. Запис завіряється підписом і відбитком особистої номерної печатки. У разі повернення товарів (вантажів) з технічних чи комерційних причин, а також у випадках, зазначених у статті
21 СМГС, до перевізних документів додається акт загальної форми (комерційний акт).
3.10.9. У разі прийняття рішення про направлення товарів (вантажів) у митницю призначення під митним контролем посадова особа митниці оформляє ці товари (вантажі) відповідно до вимог розділу 4 Положення про порядок здійснення контролю за доставкою вантажів у митниці призначення, затвердженого наказом Державної митної служби України від 08.12.98
N 771 (зі змінами й поповненнями), з урахуванням вимог Порядку взаємодії митниць і залізниць України при переміщенні через митний кордон товарів та інших предметів у вантажних залізничних вагонах, затвердженого наказом ДМСУ і МТУ від 28.05.2004
N 399/442.
На всіх перевізних, супровідних документах і ДКД посадова особа митниці, яка здійснює митне оформлення, проставляє підпис і відбиток штампа "Під митним контролем".
На прохання вантажоотримувача погоджене начальником митниці або його заступником за напрямком роботи митне оформлення товарів (вантажів) у повному обсязі може здійснюватися безпосередньо в митниці відправлення в порядку, установленому в розділі 4 Положення про порядок здійснення контролю за доставкою вантажів у митниці призначення, затвердженого наказом Державної митної служби України від 08.12.98
N 771 (зі змінами і доповненнями).
Після прийняття залізницею товарів (вантажів) до перевезення під митним контролем, прикордонна передавальна станція проставляє на перевізних документах і ДКД календарний штемпель станції.
Виконання (невиконання) Укрзалізницею зобов'язання про доставку товару (вантажу) у митницю призначення визначається датою, зазначеною у відбитку календарного штемпеля відповідної станції.
В окремих випадках, коли товар (вантаж) не може бути доставлений у митницю призначення в строк, встановлений митницею відправлення, унаслідок дії надзвичайних або невідворотних обставин чи подій, що перешкоджають руху транспортного засобу, термін доставки товарів (вантажів) у митницю призначення може бути продовжений на час дії таких обставин чи подій.
У таких випадках посадовими особами станції складається в трьох примірниках акт загальної форми із зазначенням у ньому дати, часу, причини затримки доставки товару (вантажу) у митницю призначення. Один примірник акта разом із заявою начальника станції про продовження строку поставки подається в митницю.
3.10.10. На всі виявлені невідповідності працівник станції складає "Акт загальної форми" або "Комерційний акт". Копії вказаних документів передаються в митницю.
3.10.11. Уповноважена особа, прийнявши до митного оформлення товаросупровідні документи, після детального їх вивчення передає інспектору, відповідальному за митне оформлення даного вантажу.
Інспектор, відповідальний за митне оформлення, проводить наступні дії:
- звіряє рахунки-фактури з залізничною накладною і іншими товаросупровідними документами;
- робить оперативний запит до ЄАІС Держмитслужби України щодо акредитації вантажоотримувача як учасника ЗЕД у митниці, в якій буде проводитись митне оформлення;
- при відсутності даних у ЄАІС Держмитслужби України відпрацьовує проект запиту на електронну пошту. Товаросупровідні документи при цьому залишаються у митниці, товар ставиться на контроль в "Журналі затриманих вантажів", прийняті рішення підтверджуються записом від руки в передатній відомості і залізничній накладній. Запис завіряється особистою номерною печаткою інспектора чергової зміни, що проводив митне оформлення;
- при митному оформленні вантажів використовує інформацію баз даних "Суб'єкти - порушники митного законодавства" та "Картотеку перевізника" ЄАІС Держмитслужби України;
- право перегляду інформації надано інспекторам чергових змін, які проводять митне оформлення та пропуск вантажів, при умові отримання паролю згідно з наказом по митниці.
3.10.12. У відповідності по вимог наказу ДМСУ від 12.12.2003 р.
N 865 для здійснення контролю за доставкою товарів, що ввозяться на митну територію України (напрямок переміщення - ІМ), переміщуються цією територією з будь-якою метою, крім транзиту і на які не складається ПД, використовується попереднє повідомлення (далі - ПП) або внутрішній транзитний документ (далі - ВТД) та їх електронні копії. Порядок заповнення та використання ПП і ВТД встановлюється Держмитслужбою України. В цьому випадку гарантії не потрібні.
3.10.13. На товар, прийнятий до перевезення від одного відправника на одній станції відправлення на адресу одного одержувача на одну станцію призначення, складається один ВТД. У разі переміщення товару в контейнері на кожен контейнер складається окремий ВТД.
3.10.14. ВТД заповнюється декларантом у трьох примірниках, один з яких подається прикордонній залізничній станції відправлення Мостиська-2, другий залишається в справах вантажної зміни відправлення для здійснення контролю за переміщенням товарів, третій долучається до перевізних і товаросупровідних документів та прямує з товаром у митницю призначення.
3.10.15. До графи 50 усіх примірників ВТД, декларантом вносяться повні відомості про залізничну станцію, що приймає заявлені товари до перевезення та бере зобов'язання щодо доставки цих товарів у митницю призначення в термін, відповідно до Положення про порядок здійснення контролю за доставкою вантажів у митниці призначення, затвердженого наказом Держмитслужби України від 08.12.98
N 771.
3.10.16. Зобов'язання щодо доставки цих товарів у митницю призначення завіряється відбитком календарного штемпеля вантажної залізничної станції відправлення Мостиська-2, що приймає товари (вантажі) до перевезення, є підтвердженням взятого зобов'язання та завіряється відбитком особистої номерної печатки інспектора вантажної зміни відправлення. Печатки й штампи державних органів, що здійснюють фітосанітарний, ветеринарний, екологічний, радіологічний та інші види контролю проставляються в разі потреби на залізничних накладних.
Орієнтовний час здійснення операцій на даному етапі, час здійснення митного контролю не нормується, але не повинен перевищувати однієї години.
3.10.17. Строк доставки товару в митницю призначення встановлюється на підставі календарного штемпеля залізничної станції відправлення Мостиська-2, проставленого в перевізних документах і в графі 50 ВТД з 24-ї години дати прийняття залізничною станцією товару до перевезення.
3.10.18. У разі виявлення митницею призначення невідповідності зазначених в електронній копії ВТД даних про номери вагонів (контейнерів) і номери залізничних накладних даним, зазначеним у товаросупровідних документах, вона повинна звернутися до митниці відправлення із заявою про внесення змін до електронної копії цього ВТД. Заява складається в довільній формі і підписується начальником відділу контролю за доставкою вантажів.
3.10.19. По завершенні митного контролю товаросупровідні документи повертаються представнику комерційної контори передач, а ВТД реєструється в журналі "Імпорт", "Транзит" і ставиться на контроль.
3.10.20. При поверненні документів працівнику залізничної станції після митного оформлення працівник контори передач станції Мостиська-2 в присутності інспектора вантажної зміни, що проводив митний контроль та митне оформлення, перевіряє наявність відміток митниці про випуск вантажу в товаросупровідних документах і долучених до них вантажних митних декларацій або ВТД, після чого черговий по станції має право формувати потяг для відправлення вантажу у зону діяльності митниці призначення.
3.10.21. Забороняється видача вантажів з місць загального користування або вивантаження вантажів, поданих на під'їзні шляхи до закінчення митного оформлення (до проставлення на товаросупровідних документах встановлених відміток працівника митниці).
Допускається подача транспортних засобів з товарами (вантажами) на під'їзні колії без проставлення на перевізних документах підпису й відбитків особистої номерної печатки посадової особи митниці за умови перебування цих товарів (вантажів) під охороною за зверненням вантажоотримувача. Охорона вагонів з товарами (вантажами) здійснюється відповідно до пункту 4.6 глави 21 Правил обслуговування залізничних під'їзних колій (збірник N 5 Правил перевезень вантажів і тарифів), затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 року
N 644 (зі змінами й доповненнями) і зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 24.11.2000 року за N 875/5096.
У разі неможливості здійснити декларування товару (вантажу) в обраний митний режим вантажоотримувач може розмістити товар (вантаж) згідно з вимогами Положення про склади тимчасового зберігання, затвердженого наказом Держмитслужби України від 07.10.2003 року
N 674 (зі змінами й доповненнями) і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.11.2003 року за N 1061/8382, й Порядку роботи складу митного органу, затвердженого наказом Держмитслужби України від 05.12.2003 року
N 835 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.12.2003 року за N 1186/8507.
З метою вивільнення транспортних засобів іноземних держав за погодженням з начальником митниці або його заступником за напрямком роботи дозволяється перевантажувати товар (вантаж), що перебуває під митним контролем, в інші вагони (контейнери) під контролем митниці.
3.10.22. Витрати залізниці, пов'язані з простоєм транспортних засобів з вантажами, зберіганням вантажів до прийняття рішення митним органом про випуск вантажу, відшкодовується вантажоотримувачем або експедитором.
Особливості митного оформлення транзитних вантажів
3.10.23. Посадова особи вантажної зміни й прикордонної передавальної станції Мостиська-2 в порядку й у строки, установлені технологічним процесом роботи, погодженим з митницею, проводять перевірку кількості й номерів транспортних засобів, що прибувають, цілості митних забезпечень інших країн, запірно-пломбувальних пристроїв або пломб, схоронність товарів (вантажів) на відкритому рухомому складі тощо. Про всі виявлені такою перевіркою невідповідності посадові особи прикордонної передавальної станції складають акт загальної форми, а у випадках, передбачених правилами перевезень товарів залізничним транспортом, затвердженими наказами Міністерства транспорту України та зареєстрованими в Міністерстві юстиції України, і міжнародними угодами - комерційний акт. В акті також зазначається прізвище та проставляється підпис посадової особи митниці, яка брала участь у перевірці. Копія акта подається митниці.
Прийом документів до митного оформлення
3.10.24. У пункті пропуску посадовій особі (головному інспектору) вантажної зміни ВПС N 1 митниці декларантом подається пакет документів, що складається з передатної відомості, рахунка-фактури (за наявності), інших потрібних для здійснення митного оформлення товарів супровідних документа, накладної ЦІМ або накладної УМВС, а також ТР 80 ЦІМ чи ТР 80 УМВ на магнітному носії та трьох роздрукованих примірників цих ТР 80 ЦІМ або ТР 80 УМВ, завірених календарним штемпелем залізничної станції, що прийняла товари до перевезення. Про факт прийому документів робиться запис у відповідному журналі обліку згідно номенклатури справ митного поста.
ВМД не приймається до оформлення в разі:
- відсутності повного комплекту документів, потрібних для здійснення митного контролю й митного оформлення товарів та інших предметів;
- подання декларантом ВМД, заповненої з підчистками й помилками;
- відсутності електронної копії ВМД.
Якщо ВМД не приймається до оформлення, то митницею оформляється Картка відмови в пропуску на митну територію України чи митному оформленні товарів та інших предметів (далі - Картка відмови) згідно з порядком, встановленим Держмитслужбою України.
Декларант подає документи митному органу та одержує оформлені документи особисто. Присутність декларанта при проведенні митного огляду обов'язкова.
3.10.25. Посадова особа митниці:
- перевіряє наявність повноважень декларанта;
- перевіряє кількість та комплектність необхідних документів, поданих декларантом.
3.10.26. Для здійснення контролю за доставкою товарів, що переміщуються між митницями у межах митної території України, декларант подає транзитну вантажну митну декларацію та її електронну копію разом з усіма документами, необхідними для митного оформлення, при цьому для розпізнання документів, що застосовуються при митному оформленні двох різновидів транзитних перевезень гр. 1
ВМД, третім елементом зазначається двозначний літерний код "ВН".
Декларація ТР-80 з особливістю "ВН" складається тільки у тих випадках, коли не складається інший контрольний документ: ПП, ПД, ЕК-ВМД чи ВМД ТР-80.
3.10.27. У разі відсутності зауважень до п. 3.10.24 уповноважена особа приймає рішення щодо проведення митного оформлення ВМД, та передає ВМД з комплектом документів інспектору зміни, відповідальному за митне оформлення імпортних вантажів згідно з книгою нарядів. У разі невиконання хоча б однієї з вимог пункту 3.10.23 - 3.10.24 комплект документів повертається декларанту з оформленим талоном відмови у прийомі до митного оформлення, а даний факт реєструється в "Журналі реєстрації картки відмови у пропуску товарів".
Орієнтовний час здійснення операцій по перших двох пунктах - від 5 до 10 хвилин.
Порядок митного оформлення вантажу
3.10.28. Посадова особа митниці, що згідно з розподілом обов'язків займається, в межах своєї компетенції:
- перевіряє правильність заповнення ТР 80 ЦІМ або ТР 80 УМВ, її роздрукованих примірників і відповідність унесеної до них інформації відомостям, зазначеним у поданих до оформлення перевізних та супровідних документах (у разі виявлення розбіжностей у відомостях, зазначених у ТР 80 ЦІМ або ТР 80 УМВ та в перевізних і супровідних документах на товар, і за відсутності ознак порушення митних правил декларант одразу вносить відповідні зміни до ТР 80 ЦІМ або ТР 80 УМВ та до її роздрукованих примірників);
- присвоює ТР 80 ЦІМ або ТР 80 УМВ реєстраційний номер;
- на всіх роздрукованих примірниках зазначає дату й час подання документів до оформлення та дату і час їх повернення декларантові.
3.10.29. При перевантаженні вагонів з вузької на широку колію на ст. Мостиська-1 посадовою особою митниці спочатку перевіряється цілісність наявних митних забезпечень. Якщо вантаж прибув по широкій колії із РП, посадова особа, визначена старшим вантажної зміни, проводить митний огляд його на відповідність предметів, заявлених у товаросупровідних документах на обезструмленій ділянці залізничної станції Мостиська-2.
У разі виникнення сумніву щодо достовірності даних, занесених у ВМД, із фактичними, спільно з представником залізничної станції, Державної прикордонної служби, а також при необхідності інших підрозділів митниці і суміжних контролюючих служб в залежності від характеру вантажу, проводиться митний огляд залізничного транспортного засобу з накладанням нових митних забезпечень та складанням акта митного огляду за встановленою формою, про що робить відповідні відмітки у графі "Д"
ВМД. Працівник залізниці складає акти по
СМГС, копії яких подаються в митницю.
................Перейти до повного тексту