- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
13.07.2012 № 362
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо роботи посадових осіб митних органів з аналізу, виявлення та оцінки ризиків при здійсненні контролю правильності визначення митної вартості товарів, які переміщуються через митний кордон України
наказую:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо роботи посадових осіб митних органів з аналізу, виявлення та оцінки ризиків при здійсненні контролю правильності визначення митної вартості товарів, які переміщуються через митний кордон України, що додаються.
2. Установити, що цей наказ набирає чинності в день його видання.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Т.в.о. Голови Служби |
О.М. Дороховський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України
13.07.2012 № 362
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо роботи посадових осіб митних органів з аналізу, виявлення та оцінки ризиків при здійсненні контролю правильності визначення митної вартості товарів, які переміщуються через митний кордон України
1. Загальні положення
1. Методичні рекомендації щодо роботи посадових осіб митних органів з аналізу, виявлення та оцінки ризиків при здійсненні контролю правильності визначення митної вартості товарів, які переміщуються через митний кордон України (далі - Методичні рекомендації), розроблено відповідно до положень розділів III, ХI
Митного кодексу України (далі - Кодекс),
Порядку здійснення аналізу та оцінки ризиків, розроблення і реалізації заходів з управління ризиками в митній службі України (далі - Порядок здійснення аналізу та оцінки ризиків), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 2012 р. № 597, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 1 червня 2012 року за № 882/21194, та Керівництва з контролю митної вартості Всесвітньої митної організації.
2. Метою Методичних рекомендацій є забезпечення єдиного підходу митних органів до роботи з аналізу, виявлення та оцінки ризиків при здійсненні контролю правильності визначення митної вартості товарів під час здійснення їх митного контролю та митного оформлення (далі - аналіз, виявлення та оцінка ризиків).
4. При здійсненні контролю правильності визначення митної вартості посадові особи, що здійснюють такий контроль, застосовують положення Методичних рекомендацій з метою аналізу, виявлення та оцінки ризиків щодо заявлення декларантом або уповноваженою ним особою неповних та/або недостовірних відомостей про митну вартість товарів, у тому числі невірному визначенні митної вартості товарів. Робота з аналізу, виявлення та оцінки ризиків може включати інші заходи, передбачені законодавством України з питань державної митної справи. Контроль правильності визначення митної вартості товарів після завершення їх митного контролю та митного оформлення шляхом проведення документальних перевірок здійснюється в порядку, визначеному статтями
345 -
354 Кодексу .
5. Робота з аналізу, виявлення та оцінки ризиків здійснюється, як правило, після перевірки правильності класифікації товарів згідно з
УКТЗЕД .
6. Робота з аналізу, виявлення та оцінки ризиків здійснюється посадовою особою митного органу, що здійснює контроль правильності визначення митної вартості, в межах строку, передбаченого статтею
255 Кодексу , крім випадків, коли такий строк може бути перевищений відповідно до положень Кодексу.
2. Послідовність дій посадових осіб при роботі з аналізу, виявлення та оцінки ризиків
1. Робота з аналізу, виявлення та оцінки ризиків здійснюється посадовою особою митного органу, що здійснює контроль правильності визначення митної вартості товарів (далі - посадова особа).
2. Робота посадових осіб з аналізу, виявлення та оцінки ризиків здійснюється шляхом:
2.1. Вивчення характеристик товарів, які впливають на рівень їх митної вартості.
2.2. Вивчення маршруту транспортування товарів та перевірки достовірності декларування витрат на транспортування до митного кордону України.
2.3. Перевірки включення/не включення складових митної вартості, в тому числі, на підставі наявної у митного органу інформації щодо наявності таких складових митної вартості (результати документальних перевірок, відповіді на запити для встановлення автентичності тощо).
2.4. Порівняння рівня заявленої митної вартості товарів з наявною у митного органу інформацією про рівень цін на такі товари або вартість прямих витрат на їх виробництво, у тому числі сировини, матеріалів та/або комплектувальних виробів, які входять до складу товарів.
2.5. Порівняння рівня заявленої митної вартості товарів з рівнем митної вартості ідентичних або подібних (аналогічних) товарів, митне оформлення яких вже здійснено.
2.6. Перевірки наявності взаємозв'язку продавця та покупця.
2.7. Перевірки інформації, наданої декларантом або уповноваженою особою, при продажу товарів між пов'язаними особами, щодо наближеності митної вартості товарів, визначеної основним методом до однієї з операцій, які наведені у частині вісімнадцятій статті
58 Кодексу .
2.8. Перевірки особливостей формування вартості окремих видів товарів відповідно до розділу 3 Методичних рекомендацій.
2.9. Перевірки наявності знижок/нарахувань з/до ціни оцінюваних товарів.
2.10. Перевірки наявності продажу оцінюваних товарів на експорт в Україну.
2.11. Перевірки наявності ознак підробки документів, які підтверджують митну вартість товарів.
2.12. Перевірки наявності розбіжностей у документах, які підтверджують митну вартість товарів.
2.13. Перевірки наявності прийнятих іншими митними органами рішень про коригування митної вартості товарів, що ввозились на виконання того ж зовнішньоекономічного договору (контракту) або документу, який його замінює, що і оцінювані товари.
3. При здійсненні заходів, зазначених у попередньому пункті, дозволяється змінювати послідовність операцій.
4. За результатами роботи з аналізу, виявлення та оцінки ризиків посадова особа здійснює заходи, передбачені статтею
54 Кодексу .
5. Посадова особа здійснює перевірку відповідності обраного декларантом або уповноваженою ним особою методу визначення митної вартості товарів умовам, наведеним у главі 9
Кодексу .
6. При перевірці розрахунку, здійсненого декларантом або уповноваженою ним особою при визначенні митної вартості товарів за основним методом, та чисельного значення заявленої митної вартості, зокрема, аналізується:
включення всіх складових митної вартості;
включення всіх платежів, які відповідають вимогам, встановленим частинами п'ятою-восьмою статті 58 Кодексу, до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті;
наявність помилок при перенесенні відомостей з документів, які підтверджують митну вартість товарів, до митної декларації та/або до
декларації митної вартості (далі - ДМВ);
наявність арифметичних помилок в митній декларації, ДМВ або документах, які підтверджують митну вартість товарів;
наявність помилок при перерахунку сум в іноземній та/або національній валютах;
наявність помилок при здійсненні нарахувань (наприклад, знижок);
наявність помилок при перерахуванні одиниць виміру оцінюваного товару на одиниці виміру товару відповідно до
Митного тарифу України .
7. При перевірці розрахунку та числового значення заявленої митної вартості товарів здійснюється перевірка наявності у підтверджуючих документах всіх відомостей в кількісному виразі, використаних при обчисленні митної вартості, а саме:
ДМВ (якщо ДМВ подається);
митній декларації графи 12, 20, 22, 31 (в частині зазначення характеристик товару, які впливають виключно на рівень його митної вартості), 42, 43, 44 (в частині наявності реквізитів документів, які підтверджують митну вартість товарів), 45, 46;
................Перейти до повного тексту