- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ХАРКІВСЬКА МИТНИЦЯ
Н А К А З
Зареєстровано в Харківському
обласному управлінні юстиції
2 лютого 2007 р.
за N 4/926
Про затвердження Технологічної схеми митного контролю та митного оформлення повітряних суден перевізників і товарів, що переміщуються цими суднами через митний кордон України в пункті пропуску "Харків - Аеропорт" та інших місцях, які знаходяться у зоні діяльності Харківської митниці
На виконання вимог пункту 4 наказу Держмитслужби України від 06.04.04
N 240 "Про затвердження Інструкції про організацію митного контролю та митного оформлення повітряних суден перевізників і товарів, що переміщуються цими суднами", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 23.04.04 за N 522/9121, та пункту 5 наказу Держмитслужби України від 18.02.06
N 137 "Про затвердження Правил застосування спрощеного порядку здійснення митного контролю предметів, що переміщуються громадянами, які прямують авіаційним транспортом", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 01.03.06 за N 217/12091, з метою впорядкування митного оформлення повітряних суден, ручної поклажі та багажу громадян, вантажів, що переміщуються авіаційним транспортом в зоні діяльності відділу митного оформлення N 6 Харківської митниці (в пункті пропуску "Харків - Аеропорт" тощо)
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Технологічну схему митного контролю та митного оформлення повітряних суден перевізників і товарів, що переміщуються цими суднами через митний кордон України в пункті пропуску "Харків - Аеропорт" та інших місцях, які знаходяться у зоні діяльності Харківської митниці (додається).
2. В зв'язку з цим, скасувати накази Харківської митниці: від 22.03.06 N 190 "Про затвердження Технологічної схеми митного контролю та митного оформлення повітряних суден перевізників і товарів, що переміщуються цими суднами в пункті пропуску "Харків - Аеропорт", та від 08.09.06 N 569 "Про внесення змін до Технологічної схеми митного контролю та митного оформлення повітряних суден перевізників і товарів, що переміщуються цими суднами в пункті пропуску "Харків - Аеропорт".
2. Начальнику відділу митного оформлення N 6 Бичкову В.В. довести зазначену Технологічну схему до особового складу відділу та забезпечити її безумовне виконання.
3. Відповідальність за виконанням наказу покласти на начальника відділу митного оформлення N 6 Бичкова В.В.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника начальника Харківської митниці відповідно розподілу обов'язків.
Начальник Харківської митниці ПОГОДЖЕНО: Директор авіаційного комунального підприємства "Міжнародний аеропорт Харків" | М.І.Прудніков В.Ю.Бура |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Харківської митниці
17.01.2007 N 21
Зареєстровано в Харківському
обласному управлінні юстиції
2 лютого 2007 р.
за N 4/926
ТЕХНОЛОГІЧНА СХЕМА
митного контролю та митного оформлення повітряних суден перевізників і товарів, що переміщуються цими суднами через митний кордон України в пункті пропуску "Харків - Аеропорт" та інших місцях, які знаходяться у зоні діяльності Харківської митниці
1. Загальні положення
1.1. Дана технологічна схема (далі - Технологічна схема) розроблена відповідно до
Митного кодексу України, Закону України від 13.09.01
N 2681-III "Про порядок ввезення (пересилання) в Україну, митного оформлення й оподаткування особистих речей, товарів та транспортних засобів, які ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України", Постанови Кабінету Міністрів України від 24.12.2003
N 1989 "Питання пропуску через державний кордон автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними", наказів Держмитслужби України: від 06.04.04
N 240 "Про затвердження Інструкції про організацію митного контролю та митного оформлення повітряних суден перевізників і товарів, що переміщуються цими суднами", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 23.04.04 N 522/9121, від 18.02.06
N 137 "Про затвердження Правил застосування спрощеного порядку здійснення митного контролю предметів, що переміщуються громадянами, які прямують авіаційним транспортом", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 01.03.06 N 217/12091,
Конвенції про міжнародну цивільну авіацію, Конвенцій для уніфікації деяких правил, що стосуються міжнародних повітряних перевезень (Чикагська
Конвенція 1944 року,
Варшавська конвенція від 1929 року, зі змінами), Міжнародних стандартів та рекомендуємої практики "Спрощення формальностей" (Додаток 9 до
Конвенції про міжнародну цивільну авіацію та інших нормативно правових актів з питань митної справи, з метою визначення послідовності дій посадових осіб відділу митного оформлення N 6 Харківської митниці (далі ВМО-6 Харківської митниці) при здійсненні митного контролю та митного оформлення повітряних суден перевізників, товарів, багажу громадян (далі - Багажу), що переміщуються цими суднами через митний кордон України.
Ця Технологічна схема стосується порядку митного контролю та митного оформлення повітряних суден перевізників (далі ПС) і товарів, що переміщуються авіаційним транспортом через митний кордон України у зоні діяльності Харківської митниці.
1.2. Терміни вживаються в цій Технологічній схемі в такому значенні:
авіаційна вантажна накладна - документ, що свідчить про укладення договору про повітряне перевезення товарів, прийняття товарів до перевезення та визначає умови перевезення;
багаж, що відстав від власника - частина супроводжуваного багажу, що:
- прибула в пункт призначення й не була отримана власником з будь-яких причин;
- прибула в пункт призначення й була отримана громадянином помилково;
- прибула в пункт призначення помилково;
- знайдені речі - будь-які валізи, сумки, коробки, окремі речі, тощо (без багажних бирок), які за будь-яких причин були залишені у зоні митного контролю;
вантажна відомість (каргоманіфест) - документ, у якому зазначаються номери авіаційних вантажних накладних, кількість вантажних місць, вага товарів, що завантажуються на борт (вивантажуються з борту) повітряного судна, що перебуває під митним контролем, та інші відомості, що використовуються під час переміщення товарів;
генеральна декларація - документ, форма якого визначена Міжнародними стандартами та рекомендованою практикою "Спрощення формальностей" (додаток 9 до
Конвенції про міжнародну цивільну авіацію), що містить відомості про власника повітряного судна або виконавця рейсу, а також реєстраційний номер повітряного судна або його військовий знак, номер і дату виконання рейсу, назви аеропортів відправлення, проміжних посадок, час прибуття тощо;
документ контролю за доставкою товарів (далі - ДКД) - документ (попередня вантажна митна декларація, попереднє повідомлення,
вантажна митна декларація тощо), що містить відомості про переміщувані товари, відправника, одержувача тощо й потрібний для здійснення контролю за переміщенням цих товарів між митними органами;
міжнародний рейс - політ, виконання якого розпочинається та/або закінчується за межами України незалежно від кількості проміжних посадок на території України;
"зелений" коридор - зона спрощеного митного контролю, яка є частиною зони митного контролю на території (у приміщенні) аеропорту, облаштована належним технічним та інформаційним обладнанням і призначена для здійснення в спрощеному порядку митного контролю товарів, що переміщуються громадянами через митний кордон України, не підлягають обов'язковому письмовому декларуванню, а також оподаткуванню й на переміщення яких через митний кордон України не встановлено заборон або обмежень;
приміщення незатребуваного багажу (далі приміщення НБ) - спеціально обладнане приміщення розташоване на території міжнародного аеропорту у межах пункту пропуску "Харків-Аеропорт", та визначене на затвердженому Плані зон митного контролю пункту пропуску "Харків-Аеропорт" та призначене для зберігання багажу, що відстав від власника.
попередній контроль товарів - документальний контроль товарів та інших предметів, що ввозяться на митну територію України, та згідно з законодавством підлягають санітарно-епідеміологічному, ветеринарному, фітосанітарному контролю та контролю за переміщенням культурних цінностей, який проводиться митними органами шляхом перевірки документів та відомостей необхідних для здійснення зазначених видів контролю (зразків сертифікатів, дозволів, висновків, підписів уповноважених осіб).
склад тимчасового зберігання (далі СТЗ) - спеціально визначене (у затвердженому Плані зон митного контролю пункту пропуску "Харків-Аеропорт) й обладнане (згідно чинного законодавства) складське приміщення, яке розміщене на території міжнародного аеропорту в межах пункту пропуску "Харків-Аеропорт" та призначене для зберігання товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України;
технічна посадка - посадка повітряного судна в міжнародних аеропортах з некомерційною метою (без висадки/посадки пасажирів, завантаження/вивантаження товарів чи пошти) у зв'язку з метеорологічними умовами, для дозаправлення повітряного судна пально-мастильними матеріалами, з метою заміни екіпажу чи з інших причин;
товари - товари, що переміщуються повітряними суднами через митний кордон;
"червоний" коридор - частина зони митного контролю на території (у приміщенні) аеропорту, призначена для здійснення в установленому законодавством порядку митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються громадянами через митний кордон України, підлягають обов'язковому письмовому декларуванню, а також оподаткуванню чи на переміщення яких через митний кордон України встановлено заборони чи обмеження.
особисті речі - речі, які можуть бути віднесені до Переліку особистих речей громадян, визначених Кабінетом Міністрів України;
Інші терміни вживаються в Технологічній схемі у значеннях, установлених законодавством України.
1.3. ПС і товари, що переміщуються ними через митний кордон України в міжнародному авіаційному пункті пропуску "Харків - Аеропорт", інших аеропортах, поза місцем розташування ВМО-6, але у зоні діяльності Харківської митниці, за дозволом Кабінету Міністрів України, підлягають митному контролю та митному оформленню.
Митний контроль і митне оформлення здійснюються особовим складом ВМО-6 Харківської митниці, розташованим у пункті пропуску "Харків - Аеропорт", у взаємодії з органами державної влади, на які законодавством покладено функції з проведення інших видів контролю, з метою забезпечення дотримання норм законодавства України з питань митної справи.
1.4. У пункті пропуску "Харків - Аеропорт" в залах митного огляду, на стоянках літаків, в літаках на час здійснення митних процедур, на складі тимчасового зберігання для митного контролю й митного оформлення ПС і товарів, що переміщуються через державний кордон України встановлюються зони митного контролю.
На ПС посадові особи ВМО-6 Харківської митниці встановлюють тимчасові зони митного контролю та митного оформлення. Контроль за дотриманням режиму зони митного контролю здійснюється посадовими особами ВМО-6.
Митний контроль та митне оформлення ПС, вивантаження або навантаження товарів, а також посадка й висадка пасажирів здійснюється тільки на спеціально відведених стоянках, визначених у затвердженому Плані зон митного контролю пункту пропуску "Харків-Аеропорт", або у тимчасово встановлених співробітниками ВМО-6 зонах митного контролю.
1.5. ПС, що виконують міжнародні рейси, і товари, що переміщуються ними, підлягають митному контролю та митному оформленню:
по прибутті на митну територію України - після проведення прикордонного контролю;
при вибутті з митної території України - до початку прикордонного контролю.
1.6. Митний контроль ПС здійснюється шляхом перевірки документів (генеральної декларації, каргоманіфесту, товаросупровідних документів на вантаж та інше) потрібних для такого контролю, митного огляду ПС і товарів, що переміщуються через митний кордон України з їх використанням, а також в інших формах, передбачених законодавством України з питань митної справи.
1.7. Операції з товарами що переміщуються через митний кордон України авіаційним транспортом (навантажування, вивантажування, перевантажування, розпакування, перепакування товарів, усунення пошкоджень упаковки), здійснюються з дозволу та під контролем посадової особи ВМО-6 Харківської митниці.
1.8. Митне оформлення товарів, що переміщуються членами екіпажу ПС, здійснюється посадовими особами ВМО-6 Харківської митниці на борту ПС або в іншому місці визначеному старшим зміни ВМО-6.
2. Митний контроль і митне оформлення ПС, що виконує рейс через митний кордон України (міжнародний авіаційний пункт пропуску "Харків - Аеропорт" тощо)
Адміністрація авіаційного комунального підприємства "Міжнародний аеропорт Харків" щодня інформує чергового відділу митного оформлення N 6, про план польотів ПС на добу й протягом доби - про поточне виконання та зміни в ньому.
Інформацію про посадку (зліт) ПС надають митному органу відповідні служби міжнародного аеропорту. При цьому повідомляються номер рейсу, маршрут руху, тип ПС, кількість пасажирів, термінал, у якому пасажири проходитимуть контроль, номер стоянки ПС і уточнюється порядок доставки посадових осіб контрольних служб на стоянку ПС (зі стоянки ПС).
Час початку митного контролю ПС, що прибуває на митну територію України (вибуває з митної території України), установлюється з урахуванням розкладу руху ПС.
2.1. Митний контроль і митне оформлення ПС по прибутті на митну територію України (в пункт пропуску "Харків - Аеропорт" тощо)
2.1.1. По прибутті ПС посадова особа ВМО-6 Харківської митниці на підставі наявної інформації уточнює данні щодо завантаження ПС (кількість пасажирів, багажу, вантажу тощо), та місце доставки пасажирів і їх багажу.
2.1.2. За умови сприятливої санітарно-епідеміологічної ситуації, після проведення прикордонного контролю, посадова особа ВМО-6 Харківської митниці піднімається на борт ПС українських авіакомпаній, а у разі необхідності на борт ПС закордонних авіакомпаній.
2.1.3. Посадова особа ВМО-6 Харківської митниці перевіряє повноту та відповідність даних щодо кількості членів екіпажу ПС, пасажирів, товарів (у т.ч. таких що надійшли без товаросупровідних документів), багажу пасажирів, пошти тощо, зазначених у документах, надання яких передбачено чинним законодавством для проведення митного контролю та митного оформлення (генеральна декларація, каргоманіфест, авіаційні вантажні накладні, товаросупровідні документи тощо). Також шляхом опитування визначає наявність на борту ПС документів, що надійшли без товарів.
У разі необхідності посадова особа ВМО-6 Харківської митниці додатково перевіряє список пасажирів та інші документи, передбачені законодавством України з питань митної справи, й потрібні для здійснення митного контролю та митного оформлення.
2.1.4. Митний огляд ПС здійснюється з урахуванням його конструктивних особливостей, а також вибіркового поглибленого огляду окремих вузлів ПС.
Митний огляд чи переогляд ПС здійснюється тільки в присутності вповноваженого представника авіаперевізника.
При здійсненні митного огляду ПС враховуються належність ПС (країна, власник); реєстрація ПС; вид рейсу (літерний, регулярний чи чартерний); маршрут польоту; наявність посадок у державах транзиту; наявність міжурядових угод про повітряне сполучення між урядами України та країни власника ПС або авіаперевізника тощо.
2.1.5. Митний огляд ПС здійснюється обов'язково, якщо до ВМО-6 Харківської митниці надійшла інформація про незаконне переміщення товарів або якщо при перевірці документів чи вибірковому огляді виявлено ознаки, що вказують на можливість переміщення цим ПС товарів з порушенням законодавства України. У таких випадках до проведення митного огляду можуть залучатися посадові особи підрозділів служби боротьби з контрабандою та митної варти Харківської митниці.
2.1.6. По закінченні митного огляду ПС і за відсутності зауважень посадова особа ВМО-6 Харківської митниці проставляє відбиток особистої номерної печатки на примірниках генеральної декларації.
За наявності зауважень посадова особа ВМО-6 Харківської митниці заносить їх до генеральної декларації та діє відповідно до розділу 10 Технологічної схеми.
2.1.7. Митний контроль і митне оформлення ПС, яке перевозить офіційні державні делегації, здійснюються без митного огляду.
2.1.8. По одному примірнику генеральної декларації, каргоманіфесту й інших документів, що були підставою для здійснення митного контролю та митного оформлення ПС, з відмітками митного органу залишаються в справах ВМО-6 Харківської митниці.
2.1.9. Черговий зміни ВМО-6 Харківської митниці проводить реєстрацію митного оформлення ПС по його прибутті в журналі реєстрації ПС, які прибувають/вибувають до/з України (Додаток 1).
2.2. Митний контроль і митне оформлення ПС при вибутті за межі України (з пункту пропуску "Харків - Аеропорт" тощо)
2.2.1. Посадова особа ВМО-6 Харківської митниці перевіряє повноту та фактичну відповідність даних щодо кількості членів екіпажу ПС, пасажирів, товарів, багажу пасажирів, пошти тощо, зазначених у документах, надання яких передбачено чинним законодавством для проведення митного контролю та митного оформлення (генеральна декларація, каргоманіфест, авіаційні вантажні накладні, товаросупровідні документи тощо).
При потребі посадова особа ВМО-6 Харківської митниці додатково перевіряє список пасажирів та інші документи, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, що передбачено чинним законодавством України з питань митної справи.
2.2.2. У встановлених випадках посадова особа ВМО-6 Харківської митниці перевіряє наявність вантажної митної декларації (далі ВМД) на ПС і на запаси споживання (періодичної митної декларації - типу "ЕК..ПМД", або
вантажної митної декларації типу "ЕК.10.ЗС ).
Пропуск пально-мастильних матеріалів та інших запасів споживання (запасів споживання, що потрібні для експлуатації та технічного обслуговування ПС при здійсненні міжнародних авіарейсів) через пункт пропуску "Харків-Аеропорт", здійснюється співробітником ВМО-6 на підставі документів визначених чинним законодавством України з митної справи.
Контроль за обсягами пально-мастильних матеріалів, що фактично вивозяться за межі України по ВМД типу "ЕК..ПМД", або заяві здійснюється співробітником ВМО-6 шляхом списання на їх зворотньому боці фактичної кількості пально-мастильних матеріалів, що переміщуються, та завірення ним цього запису відтиском особистої номерної печатки. Кількість пально-мастильних матеріалів визначається на підставі документів суворої звітності (заправних квитанцій, витратних ордерів, завдань на політ, тощо) та показань бортових лічильників.
При проведенні митного контролю спочатку інспектор ВМО-6 на вищезазначених документах проставляє відбиток штампу ПМК, перевіряє наявність відміток інших контролюючих органів, завершує проведення митного контролю та за відсутності зауважень проставляє на цих документах відбиток ОНП, і зазначає номер ПМД, або Заяви, та дату її оформлення.
Здійснення контролю за іншими запасами споживання (товарів призначених для споживання пасажирами та екіпажем на борту ПС) відбувається із застосуванням накладних у вищезазначеному порядку.
Відповідно до Зобов'язання, наданого митному органу при митному оформленні ПМД, на протязі терміну дії попередньої митної декларації (протягом тридцяти днів з дати оформлення періодичної митної декларації), співробітник вантажного сектору ВМО-6 здійснює митне оформлення вивезених за межі України запасів споживання із застосуванням
вантажної митної декларації типу ЕК 10 ЗС, заповненої у звичайному порядку, на загальний обсяг вивезених запасів споживання.
2.2.3. Митний огляд ПС здійснюється відповідно до пунктів 2.1.4 та 2.1.5 цієї Технологічної схеми.
2.2.4. За відсутності зауважень посадова особа ВМО-6 Харківської митниці проставляє в генеральній декларації та каргоманіфесті відбитки особистої номерної печатки.
За наявності зауважень посадова особа ВМО-6 Харківської митниці заносить їх до генеральної декларації та діє відповідно до розділу 10 Технологічної схеми.
2.2.5. Вибуття ПС із митної території України можливе тільки після завершення всіх передбачених законодавством України видів контролю з дозволу посадової особи ВМО-6 Харківської митниці, представника органу охорони державного кордону, відповідальної посадової особи авіаційного комунального підприємства "Міжнародний аеропорт Харків".
2.2.6. По одному примірнику генеральної декларації, карго-маніфесту й інших документів, що були підставою для здійснення митного контролю та митного оформлення ПС, з відмітками посадової особи ВМО-6 Харківської митниці залишаються в справах ВМО-6 Харківської митниці.
Черговий зміни ВМО-6 Харківської митниці проводить реєстрацію митного оформлення ПС по його вибутті в журналі реєстрації ПС, які прибувають/вибувають до/з України (Додаток 1).
3. Порядок здійснення митного контролю й митного оформлення товарів, що переміщуються ПС
3.1. Митний контроль товарів, що ввозяться на митну територію України.
3.1.1. Вивантаження товарів з борту ПС на транспортні засоби для подальшої доставки на склад тимчасового зберігання здійснюється після закінчення прикордонного контролю, вповноваженими представниками міжнародного аеропорту, перевізника або власника товарів на підставі карго-маніфесту, авіаційних вантажних накладних і товаросупровідних документів з дозволу та під контролем посадової особи відділу митного оформлення N 6 Харківської митниці.
На зазначених документах посадова особа ВМО-6 Харківської митниці має право робити написи із застереженнями, які регулюють процес вивантаження та є обов'язковими для виконання всіма особами, що беруть участь у процесі вивантаження.
3.1.2. У разі виявлення під час вивантаження з борту ПС місць із пошкодженою упаковкою посадова особа ВМО-6 Харківської митниці робить запис у відповідній авіаційній вантажній накладній - "Пошкоджено упаковку", зазначає кількість таких місць та завіряє запис особистим підписом і відбитком штампа "Під митним контролем".
Товари, що надійшли без документів, направляються співробітником ВМО-6 в зону митного контролю у спеціально визначене для цього місце на СТЗ де зберігаються окремо від інших товарів.
У разі внесення до карго-маніфесту відомостей про вивантаження з борту ПС товарів, зокрема таких, що надійшли без документів, про кількість місць із пошкодженою упаковкою та про перевезення їх на відповідний склад, посадова особа ВМО-6 Харківської митниці, вповноважена особа авіаційного комунального підприємства "Міжнародний аеропорт Харків" та представник перевізника засвідчують їх особистими підписами.
Документи, що надійшли без товарів, повертаються співробітником ВМО-6 вповноваженому представникові авіаперевізника.
3.1.3. У разі вивантаження з ПС товарів, пошти без розміщення на складі посадова особа ВМО-6 Харківської митниці робить відповідні відмітки в карго-маніфесті.
3.1.4. Товари, що надійшли в спеціалізованих авіаційних контейнерах з пристроями для пломбування й накладеним митним забезпеченням, переміщуються на склад із занесенням до карго-маніфесту даних про кількість і номери накладеного митного забезпечення.
3.1.5. Посадова особа ВМО-6 Харківської митниці, яка надала дозвіл на вивантаження товарів з борту ПС і перевезення їх на склад, завіряє каргоманіфест, авіаційні вантажні накладні та товаросупровідні документи відбитком штампа "Під митним контролем".
На підставі цих документів здійснюється контроль за переміщенням товарів з борту ПС на склад.
3.1.6. Операції з переміщення товарів з борту ПС на склад контролюються посадовою особою ВМО-6 Харківської митниці документально або безпосередньо.
Документальний контроль здійснюється шляхом перевірки при вивантаженні з борту ПС та доставці на склад відповідності даних, зазначених у карго-маніфесті, авіаційних вантажних накладних і товаросупровідних документах, фактичній кількості місць товарів.
При цьому посадова особа ВМО-6 Харківської митниці засвідчує
підписом запис представника міжнародного аеропорту або перевізника
(завірений підписом) у каргоманіфесті або авіаційних вантажних
накладних чи товаросупровідних документах
"Прийнято до перевезення _________________________________________
(кількість)
місць і товаросупровідні документи _______________________________
__________________________________________________________________
(посада, підпис, дата, ініціали, прізвище) ,"
З метою унеможливлення втрати авіаційних вантажних накладних та товаросупровідних документів можливе під час документального контролю використання ємностей (пакетів), у які поміщуються ці накладні й документи та які придатні для накладення митного забезпечення.
На ці ємності (пакети) посадовою особою ВМО-6 Харківської митниці накладається митне забезпечення.
Відомості про накладене митне забезпечення вносяться посадовою особою ВМО-6 Харківської митниці до каргоманіфесту й засвідчується його підписом. Ємності (пакети) разом з товарами (вантажем) переміщуються на склад.
3.1.7. Безпосередній контроль посадова особа ВМО-6 Харківської митниці здійснює шляхом супроводження операцій з переміщення товарів транспортними засобами з борту ПС на склад чи у зворотному напрямку, а також прийняття, вивантаження товарів і розміщення їх на склад. При цьому посадова особа ВМО-6 проставляє у відповідному журналі реєстрації на СТЗ відмітки про відкриття та закриття приміщення складу та накладене при цьому митне забезпечення та завіряє їх підписом.
3.1.8. Переміщення товарів на склад здійснюється транспортними засобами по спеціально встановленим транспортним коридорам (маршрутам) у відповідності з наявною на льотному полі розміткою.
3.1.9. Підставою для розміщення товарів на склад є наявність на карго-маніфесті, авіаційних вантажних накладних і товаросупровідних документах відбитка штампа "Під митним контролем", проставленого посадовою особою ВМО-6 Харківської митниці, яка контролює поміщення товарів на склад.
3.1.10. Розміщення на СТЗ товарів, які надійшли до міжнародного аеропорту "Харків" з інших митниць внутрішніми авіарейсами, або автомобільним транспортом (у місце прибуття автотранспорту - це адреса міжнародного аеропорту "Харків") здійснюється у відповідності з наказом Харківської митниці від 14.01.2004 N 21 "Про затвердження Порядку розміщення товарів і транспортних засобів на складах тимчасового зберігання у Харківській митниці". Дозволом для розміщення на СТЗ цих товарів і транспортних засобів є:
- у робочий час - резолюція начальника ВМО-6, або особи яка виконує його обов'язки, на Заяві власника товарів, або перевізника про бажання розміщення цих товарів на СТЗ;
- поза робочим часом керівного складу ВМО-6 (у святкові та вихідні дні тощо) - резолюція старшого зміни.
Заява в обов'язковому порядку реєструється в ВМО-6. У разі розміщення товарів на СТЗ поза робочим часом особи ВМО-6, що здійснює реєстрацію, реєстрація Заяви у ВМО-6 відбувається у перший робочий день після розміщення товарів на СТЗ.
При надходженні товарів на борту повітряного судна, яке при прильоті в Україну здійснює першу посадку у міжнародному аеропорту "Харків", або інших аеродромах, що знаходяться у зоні діяльності Харківської митниці, дозвіл на розміщення цих товарів на СТЗ надає начальника ВМО-6, особа яка виконує його обов'язки, або старший зміни.
3.1.11. Розміщення товарів на СТЗ здійснюється у відповідності до наданих документів що дають змогу ідентифікувати ці товари і підтверджують законні підстави їх знаходження у перевізника, який бажає користуватися послугами складу.
3.1.12. Факт розміщення товарів на СТЗ на тимчасове зберігання фіксується в Акті про розміщення (три пимірника), який завіряється відбитком штампа "Під митним контролем" та реєструється у ВМО-6 у встановленому порядку.
3.1.13. Після розміщення товарів на СТЗ посадова особа ВМО-6 проставляє відбиток штампа "Під митним контролем" на всіх товаросупровідних документах.
3.1.14. Оформлений у встановленому порядку Акт є підставою для зняття з контролю документа контролю за доставкою вантажу в митницю призначення у порядку визначеному чинним законодавством.
3.1.15. Заява, Акт та всі подані документи на підставі яких товари були розміщені на СТЗ передаються відповідальній особі ВМО-6 для подальшого контролю.
3.1.16. У разі виявлення під час розміщення товарів на зберігання під митним контролем порушення митних правил посадова особа митного органу, яка виявила правопорушення, складає протокол про ПМП та виконує дії передбачені чинним митним законодавством.
3.1.17. Розпакування й перепакування місць із пошкодженою упаковкою, що перевозяться на ПС, проводяться на складі під контролем посадової особи ВМО-6 Харківської митниці.
При цьому, відповідно до чинного законодавства, посадова особа ВМО-6 підписує Акт (Додаток 2) про невідповідність товарів відомостям, зазначеним у потрібних для здійснення митного контролю документах, про пошкодження товарів чи їх упаковки або маркування, затверджений наказом Держмитслужби України від 18.11.02
N 630 "Про затвердження форми акта про невідповідність товарів відомостям, зазначеним у потрібних для здійснення митного контролю документах, про пошкодження товарів чи їх упаковки або маркування"
3.1.18. Посадова особа ВМО-6 дозволяє вивозити товари за межі складу, якщо ці товари:
- оформлено відповідно до заявленого митного режиму;
- направляються під митним контролем у митницю призначення;
- увезено на митну територію України за наявності заборони на їх увезення або в разі відмови інших органів державної влади, що здійснюють контроль під час переміщення товарів через митний кордон України, пропустити ці товари на митну територію України;
- в інших випадках, передбачених законодавством України, з письмового дозволу начальника Харківської митниці.
Не допускається перебування в зоні митного контролю товарів, що повністю оформлені в митному відношенні та видані вповноваженим представником авіаційного комунального підприємства "Міжнародний аеропорт Харків" перевізнику або одержувачу цих товарів.
3.1.19. ВМО-6 Харківської митниці :
- веде облік товарів, що переміщуються з борту ПС на склад та вивозяться зі складу, і контролює їх переміщення до розміщення в митний режим, заявлений митному органу;
- здійснює реєстрацію й зберігання документів, що були підставою для пропуску товарів через митний кордон України, у порядку, установленому Держмитслужбою України.
3.1.20. Співробітники ВМО-6 Харківської митниці, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.05
N 269 "Про здійснення попереднього документального контролю товарів у пунктах пропуску через державний кордон України" із змінами внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.2006
N 858, здійснюють попередній документальний контроль товарів, що ввозяться на митну територію України та підлягають екологічному, санітарно-епідеміологічному, ветеринарному, фітосанітарному контролю та контролю за переміщенням культурних цінностей (згідно з базовим переліком товарів, визначеним у додатку до Порядку справляння єдиного збору у пунктах пропуску через державний кордон, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.10.02
N 1569 та направляються до інших митниць.
Проведення такого попереднього документального контролю відбувається у порядку визначеному в Інструкції з організації здійснення попереднього документального контролю товарів, що ввозяться на митну територію України, затвердженою спільним наказом Держмитслужби України, Адміністрації Державної прикордонної служби України, Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства аграрної політики України, Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, Міністерства культури і туризму України від 31.08.05
N 819/641/435/441/310/592, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.09.05 за N 1062/11342 та в затвердженій Технологічній схемі пропуску через державний кордон осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна в пункті пропуску "Харків-Аеропорт".
3.2. Митний контроль товарів, що вивозяться за межі митної території України
3.2.1. Товари, які вивозяться за межі митної території України, поміщуються на склад міжнародного аеропорту "Харків", з дозволу посадової особи ВМО-6 Харківської митниці, під її контролем та при обов'язковій наявності авіаційної вантажної накладної, а також:
або ДКД, оформленого іншим митним органом;
При надходженні до пункту пропуску "Харків - Аеропорт" товарів, що переміщувалися на підставі оформлених митним органом відправлення ДКД, посадова особа ВМО-6 Харківської митниці підтверджує факт доставки товарів у порядку, установленому Держмитслужбою України.
Документи, що є підставою для розміщення товарів на складі (Заява, товаросупровідні документи, Акт тощо), реєструються відповідною особою ВМО-6. При розміщенні товарів на СТЗ співробітники ВМО-6 діють у відповідності до порядку визначеному у розділі 3.1. цієї Технологічної схеми.
3.2.2. Підставою для вивезення товарів зі складу для їх навантаження на борт ПС є каргоманіфест, авіаційні вантажні накладні, товаросупровідні документи та документи, що свідчать про завершення митного оформлення.
Посадова особа ВМО-6 Харківської митниці перевіряє відповідність даних, зазначених в авіаційних вантажних накладних і товаросупровідних документах, наявним товарам і за відсутності зауважень проставляє на цих документах відбиток особистої номерної печатки.
3.2.3. Посадова особа ВМО-6 Харківської митниці перевіряє відповідність даних, зазначених у каргоманіфесті, даним, зазначеним в авіаційних вантажних накладних і товаросупровідних документах, проставляє відбиток штампа "Під митним контролем" на каргоманіфесті, що є дозволом на вивезення товарів зі складу й навантаження на борт ПС.
Проводячи митний контроль посадова особа ВМО-6 перевіряє наявність на товаросупровідних документах відміток інших служб контролю, які здійснюють свою діяльність у пункті пропуску.
3.2.4. Після навантаження товарів на борт ПС посадова особа
ВМО-6 Харківської митниці у карго-маніфесті або авіаційних
вантажних накладних чи товаросупровідних документах, завірений
підписом уповноваженого представника міжнародного аеропорту або
перевізника, запис
"Прийнято до перевезення ________________ місць і товаросупровідні
(кількість)
документи ________________________________________________________
(посада, підпис, дата, ініціали, прізвище)
засвідчує особистим підписом.
Один примірник оформленого каргоманіфесту надається посадовій особі ВМО-6 Харківської митниці, яка дала дозвіл на вивезення товарів зі складу.
3.2.5. Переміщення товарів зі складу в спеціальних авіаційних контейнерах з накладеним митним забезпеченням для навантаження на борт ПС здійснюється із занесенням посадовою особою ВМО-6 до каргоманіфесту даних про кількість і номери накладеного митного забезпечення.
3.2.6. Операції з переміщення товарів зі складу й навантаження на борт ПС контролюються посадовими особами ВМО-6 Харківської митниці документально або безпосередньо в порядку, зазначеному в розділі 3.1. цієї Технологічної схеми.
3.2.7. Посадова особа ВМО-6 Харківської митниці, яка здійснює митне оформлення вибуття ПС, проводить перевірку відповідності даних, зазначених у карго-маніфесті, авіаційних вантажних накладних і товаросупровідних документах, наявному товарові й за відсутності зауважень проставляє відбиток особистої номерної печатки на каргоманіфесті.
Відбиток особистої номерної печатки на каргоманіфесті є дозволом на навантаження товарів на борт ПС.
Примірник карго-маніфесту зберігається в справах ВМО-6 Харківської митниці в установленому Держмитслужбою України порядку. Інші документи повертаються вповноваженому представникові аеропорту або авіаперевізника.
3.2.8. З метою вивезення за межі митної території України товарів, що переміщуються з використанням ПС, яким здійснюється й внутрішнє перевезення, і в подальшому - міжнародний рейс, ці товари можуть бути оформлені в митному органі відправлення ПС під відповідальність командира ПС або іншої вповноваженої особи авіаперевізника та доставлені в митний орган призначення - міжнародний аеропорт відправлення ПС із митної території України з використанням ДКД.
Митний контроль і митне оформлення зазначених вище товарів здійснюються відповідно до розділу 2.2 цієї Технологічної схеми.
3.2.9. Підтвердження факту пропуску товарів через митний кордон України здійснюється в порядку, визначеному Держмитслужбою України.
3.2.10. Документи, що є підставою для пропуску товарів через митний кордон України, реєструються та зберігаються в ВМО-6 у порядку передбаченому Держмитслужбою України.
3.3. Митний контроль і митне оформлення предметів, що перевозяться пасажирами на борту ПС
3.3.1. Вивантаження предметів (багажу громадян), доставка їх у зону митного контролю по прибутті ПС, або доставка та завантаження на борт ПС багажу після митного контролю та митного оформлення при вильоті ПС, здійснюються вповноваженою особою авіаційного комунального підприємства "Міжнародний аеропорт Харків" під контролем посадової особи ВМО-6 Харківської митниці.
3.3.2. Митний контроль і митне оформлення предметів (багажу), що перевозяться пасажирами на борту ПС, здійснюються посадовими особами ВМО-6 Харківської митниці згідно чинного законодавства у визначених зонах митного контролю.
3.3.3. У разі наявності у багажі предметів, які крім митного контролю підлягають іншим видам контролю, визначеними у статті
27 Митного кодексу України, митний контроль та митне оформлення завершується тільки після здійснення встановлених законодавством України необхідних для цього товару видів контролю співробітниками відповідних служб.
3.3.4. Предмети, що прямують транзитом через територію України, переміщуються на борт ПС, яке здійснюватиме їх подальше перевезення уповноваженим представником авіаційного комунального підприємства "Міжнародний аеропорт Харків", під контролем посадової особи ВМО-6 Харківської митниці.
У разі відсутності такого ПС предмети доставляються на склад міжнародного аеропорту в зону митного контролю, де перебувають під контролем ВМО-6 Харківської митниці до прибуття ПС, яке здійснюватиме їх подальше перевезення.
Контроль за доставкою предметів, що прямують транзитом через митну територію України, у зону митного контролю та у зворотному напрямку здійснюється посадовою особою ВМО-6 Харківської митниці на підставі пасажирського маніфесту й інших документів на завантаження ПС.
При цьому посадова особа ВМО-6 Харківської митниці засвідчує своїм підписом запис уповноваженого представника міжнародного аеропорту, або перевізника, завірений його підписом,
"Прийнято до перевезення ________________ місць і товаросупровідні
(кількість)
документи ________________________________________________________
(посада, підпис, дата, ініціали, прізвище)
3.3.5. Предмети переміщуються на борт ПС, що вибуває, з дозволу посадової особи ВМО-6 Харківської митниці, після закінчення їх митного оформлення.
Посадка пасажирів на борт ПС проводиться з дозволу посадової особи ВМО-6 Харківської митниці, органу охорони державного кордону за погодженням з командиром ПС.
3.3.6. При виявленні багажу, який відстав від власника, порядок дій визначено у розділі 4 цієї Технологічної схеми, а інформація щодо цього багажу заноситься співробітниками ВМО-6 до журналу (Додаток 3).
4. Порядок здійснення митного контролю та митного оформлення багажу, що відстав від власника
Зазначений порядок розроблено на основі Міжнародних стандартів та рекомендованої практики "Спрощення формальностей" (Додаток 9 до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію)
4.1. Митний контроль та митне оформлення
4.1.1. Багаж, що підпадає під поняття багажу, що відстав від власника, визначеному у цій Технологічній схемі, знаходиться під митним контролем з моменту визначення його таким до моменту пропуску на або за митну територію України.
4.1.2. Оформлення Багажу включає такі етапи:
- оформлення документів громадянина, який заявив про наявність багажу, що відстав (у тому числі митної декларації);
- розміщення Багажу в приміщенні НБ та оформлення необхідних для цього документів;
- митне оформлення випуску (обміну, пересилки) Багажу.
4.2. Порядок оформлення документів громадянина, який заявив про наявність багажу, що відстав
4.2.1. При зверненні громадянина на лінію митного контролю із заявою про відсутність супроводжуваного багажу, посадова особа ВМО-6 повідомляє громадянина про необхідність заповнення митної декларації та направляє цього громадянина до представника авіакомпанії-перевізника для вирішення питання отримання у подальшому відставного багажу.
4.2.2. Після подання громадянином заповненої ним власноручно та засвідченої особистим підписом митної декларації посадова особа ВМО-6 перевіряє повноту та правильність її заповнення цієї декларації
................Перейти до повного тексту