1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
31.01.2014 № 35
Про затвердження Стратегічного плану діяльності Міністерства фінансів України на 2014 бюджетний рік та два бюджетних періоди, що настають за плановим (2015 - 2016 роки)
Відповідно до частини другої статті 21 Бюджетного кодексу України , положень Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава" , наказу Міністерства фінансів України від 16 травня 2011 року № 595 "Про затвердження Переліку функцій і процедур та їх закріплення за структурними підрозділами центрального апарату Міністерства" (зі змінами) та з метою визначення цілей та основних завдань Міністерства фінансів України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Стратегічний план діяльності Міністерства фінансів України на 2014 бюджетний рік та два бюджетних періоди, що настають за плановим (2015 - 2016 роки) (далі - Стратегічний план), що додається.
2. Першому заступнику Міністра, заступнику Міністра, заступнику Міністра - керівнику апарату, керівникам самостійних структурних підрозділів забезпечити організацію роботи структурних підрозділів Міністерства відповідно до Стратегічного плану.
3. Управлінню комунікацій (Прес-служба) (Косарчук В.П.) забезпечити інформування громадськості щодо діяльності Міністерства фінансів України на 2014 бюджетний рік та два бюджетних періоди, що настають за плановим (2015 - 2016 роки).
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр Ю. Колобов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
31.01.2014 № 35
СТРАТЕГІЧНИЙ ПЛАН ДІЯЛЬНОСТІ
Міністерства фінансів України на 2014 бюджетний рік та два бюджетних періоди, що настають за плановим (2015 - 2016 роки)
1. Нормативно-правові акти, відповідно до яких відбувається процес планування
Стратегічний план діяльності Міністерства фінансів України (далі - Мінфін України) на 2014 бюджетний рік та два бюджетних періоди, що настають за плановим (2015 - 2016 роки) (далі - Стратегічний план), визначає мету (місію) головного розпорядника бюджетних коштів як суб'єкта державного управління у відповідній сфері, стратегічні цілі, завдання, заходи та очікувані результати діяльності з урахуванням наявних ресурсів, пріоритети, бюджетні програми за визначеними пріоритетами, відповідальні структурні підрозділи та показники результатів їх виконання Мінфіном України як головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної фінансової, бюджетної, а також податкової і митної політики (крім адміністрування податків, зборів, митних платежів та реалізації податкової і митної політики), політики у сфері державного фінансового контролю, казначейського обслуговування бюджетних коштів, бухгалтерського обліку, випуску і проведення лотерей, організації та контролю за виготовленням цінних паперів, документів суворої звітності, видобутку, виробництва, використання та зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, їх обігу та обліку, у сфері запобігання і протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму відповідно до Положення про Міністерство фінансів України , затвердженого Указом Президента України від 8 квітня 2011 року № 446, зі змінами (далі - Положення про Мінфін).
Основні засади планування роботи Мінфіном України складаються щороку виходячи з визначених актами законодавства завдань, положень та функцій головного розпорядника бюджетних коштів відповідно до Положення про Мінфін, з урахуванням Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава" (далі - Програма), Указу Президента України від 16 січня 2013 року № 18 "Про керівників напрямів реформ", Щорічного Послання Президента до Верховної Ради України, Середньострокової стратегії управління державним боргом на 2013 - 2015 роки , затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2013 року № 320, постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року № 621 "Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету" (із змінами), Концепції розвитку державного внутрішнього фінансового контролю на період до 2017 року , затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 травня 2005 року № 158-р (із змінами), Стратегії модернізації системи бухгалтерського обліку в державному секторі на 2007 - 2015 роки , затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2007 року № 34 (із змінами), основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період, норм міжнародного права, європейської етики, Методичних рекомендацій щодо розроблення планів діяльності головних розпорядників бюджетних коштів (за бюджетними призначеннями, визначеними законом про Державний бюджет України на відповідний бюджетний період) на плановий та два бюджетні періоди, що настають за плановим, затверджених наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 25 липня 2012 року № 869 , та наказу Міністерства фінансів України "Про закріплення бюджетних програм та координації головних розпорядників бюджетних коштів за структурними підрозділами Міністерства".
Стратегічний план охоплює всю сферу діяльності Мінфіну України як головного розпорядника бюджетних коштів, у тому числі діяльність розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління.
Характер та інтенсивність змін, обумовлених реалізацією Стратегічного плану, відслідковуються за допомогою індикаторів.
Індикатор виконання - це показник, який дає змогу проводити моніторинг і визначити рівень виконання окремих завдань стратегії та досягнення очікуваних результатів, чіткий критерій досягнення мети, вирішення задачі або виконання дії. Індикатори описують результати проекту в операційно вимірюваних величинах, таких як кількість, якість, тип бенефіціарів, час, місце тощо. Індикатором для виконання дії є абсолютні одиниці виміру, зокрема кількість прийнятих нормативно-правових актів Мінфіну України, обсяги фінансування завдань за бюджетними програмами у гривнях тощо.
2. Мета (місія) та цінності Мінфіну України
Місія Мінфіну України полягає у фінансовому забезпеченні виконання державних функцій, створенні умов для стабільного розвитку економіки шляхом управління державними фінансами за принципами ефективності, стійкості та прозорості в інтересах суспільства на основі виваженої бюджетної політики.
Стратегічне планування Мінфіну України ґрунтується на таких цінностях:
1) результативності та ефективності, що забезпечується шляхом планування способів і вибору методів досягнення цілей виходячи з необхідності їх досягнення з найменшими витратами ресурсів.
Персонал приділяє значну увагу ефективності і результатам своєї роботи з метою досягнення максимальних показників;
2) цілісності, що полягає у застосуванні єдиних підходів до організації та порядку здійснення процесу стратегічного планування, включаючи формування звітності про виконання документів зі стратегічного планування.
Встановлюються чіткі цілі і графік їх досягнення, проводиться оцінка результативності та атестація працівників;
3) досконалості, що базується на компетентності, знаннях, досвіді, цінностях, здібностях, набутих завдяки навчанню.
Персонал використовує робочі процедури, які створюють клімат довіри в усіх сферах діяльності Мінфіну України. Головним чином це базується на співпраці та обміні інформацією між працівниками Мінфіну України, застосуванні кращого світового досвіду та інноваційних механізмів розвитку. Персонал здобуває нові знання, в результаті чого розвиток його професіоналізму є систематичним;
4) прозорості, що забезпечується відкритістю процесів розроблення та реалізації стратегічного планування, залученням до них зацікавлених сторін, та офіційним опублікуванням відповідно до законодавства (за винятком інформації, що належить до державної таємниці);
5) пріоритетності та повноти прийняття рішень, пов'язаних із стратегічним плануванням, що передбачає ранжирування цілей і завдань стратегічних планів, виконання встановлених законодавством процедур для досягнення цілей стратегічного планування та формування напрямів, реалізація яких дасть змогу забезпечити гармонійний розвиток системи державних фінансів;
6) відповідальності учасників стратегічного планування, в межах компетенції, за ефективність виконання завдань та заходів, спрямованих на досягнення цілей. Їх діяльність передбачає ініціативність, новаторство, що забезпечує відкритість дискусій і гнучкість діяльності Мінфіну України.
3. Аналіз поточної ситуації у сфері діяльності
Діяльність Мінфіну України у 2013 році спрямовувалась на виконання національних планів дій на 2012 та 2013 років щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава" , актів законодавства, указів і послань Президента України, відповідних рішень Уряду, реалізацію завдань Мінфіну України на 2012 та 2013 роки, схвалених відповідними планами роботи на 2012 та 2013 роки (затверджені наказами Мінфіну України від 23.12.2011 № 1702 та від 25.12.2012 № 1409 відповідно).
До сфери управління Мінфіну України в 2013 році належали:
центральні органи виконавчої влади (4);
місцеві фінансові органи та територіальні органи ДКСУ, ДФІУ (1369);
бюджетні установи (5);
бази відпочинку (6).
Центральні органи виконавчої влади - Державна фінансова інспекція України, Державна служба фінансового моніторингу України, Державна казначейська служба України, Державна пробірна служба України, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України.
Місцеві фінансові органи - 24 департаменти фінансів обласних державних адміністрацій, фінансове управління Севастопольської міської державної адміністрації та 492 районних фінансових управління.
Територіальні органи Державної казначейської служби України - 660 головних обласних, районних, районних у містах управлінь.
Територіальні органи Державної фінансової інспекції України - 192 обласних, міжрайонних об'єднаних державних фінансових інспекцій, державних фінансових інспекцій в АР Крим й містах Києві та Севастополі.
Бюджетні установи - Державна навчально-наукова установа "Академія фінансового управління", Державний гемологічний центр України, державна установа "Державне сховище дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння", державна установа "Музей коштовного і декоративного каміння", Державний навчальний заклад післядипломної освіти "Навчально-методичний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань фінансового моніторингу в сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванням тероризму".
Бази відпочинку - "Світязь" Департаменту фінансів Волинської обласної державної адміністрації, "Нова Ялта" Департаменту фінансів Донецької обласної державної адміністрації, "Перлина" Департаменту фінансів Миколаївської обласної державної адміністрації, "Фінансист" Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації та державні установи база відпочинку "Конча-Заспа" та "Любич" Міністерства фінансів України.
Завдання, визначені Президентом України та Кабінетом Міністрів України, пріоритети та плани роботи Міністерства, в основному виконано.
Рівень виконавської дисципліни у Мінфіні України у 2012 році становив 99,5% (забезпечено своєчасне виконання контрольних доручень вищих органів державної влади структурними підрозділами Міністерства, порушено термін виконання 92 доручень, або 0,5%.).
Порівняно з відповідним періодом минулого року кількість доручень збільшилася на 1320, або на 13,0 відсотка.
Здійснюються заходи з продажу пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі банків, у капіталізації яких взяла участь держава, а також забезпечення діяльності санаційного банку з метою повернення коштів Державного бюджету України, спрямованих державою на участь у капіталізації банків.
Закріплення позитивних тенденцій у податково-бюджетній сфері та подальше скорочення дефіциту бюджету передбачає послідовне проведення комплексних та взаємоузгоджених реформ за всіма напрямами відповідно до положень Програми економічних реформ Президента України на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава" , які спрямовуватимуться на побудову конкурентного ринкового середовища на інноваційній основі, забезпечення енергетичної безпеки країни, створення сприятливого інвестиційного клімату, збереження і активізацію роботи стратегічно важливих підприємств державного сектору та галузей, результатом чого буде зростання економічного потенціалу держави та якісне підвищення добробуту її громадян.
Бюджетна політика в середньостроковій перспективі буде спрямована, в першу чергу, на формування сприятливого макроекономічного середовища, здійснення послідовних та ефективних заходів у податково-бюджетній сфері, забезпечення стабільності державних фінансів, високих темпів економічного зростання на основі проведення модернізації економіки держави та підвищення її конкурентоспроможності з одночасним виконанням всіх соціальних зобов'язань держави перед громадянами.
Проведення виваженої бюджетної політики запобігатиме виникненню прихованого бюджетного дефіциту у формі існування бюджетної заборгованості із заробітної плати, соціальних виплат чи будь-яких інших бюджетних зобов'язань, простроченої заборгованості з відшкодування податку на додану вартість, придбанню фінансових активів за цінами, вищими за ринкові, чи у будь-яких інших формах.
Податкова та митна політика держави формуватиметься на основі положень Податкового та Митного кодексів України , Конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур , Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року , що забезпечить удосконалення та гармонізацію національного податкового та митного законодавства з відповідними нормами законодавства ЄС та положеннями міжнародних угод та конвенцій, сприятиме інвестиційно-інноваційному розвитку економіки, зниженню податкового навантаження на платників податків, системності надання податкових пільг та преференцій, збільшенню надходжень до бюджету, в тому числі за рахунок розширення бази оподаткування. Водночас імплементація до законодавства України положень податкового та митного законодавства ЄС, крім зазначеного, сприятиме запобіганню незаконному виведенню валютних коштів за кордон, протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом.
Удосконалення системи бухгалтерського обліку шляхом запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності та створення уніфікованого організаційного та інформаційного забезпечення бухгалтерського обліку сприятиме підвищенню інвестиційної привабливості національної економіки.
У середньостроковій перспективі для отримання кредитів на вигідних для країни умовах продовжуватиметься активна робота із міжнародними фінансовими інституціями. Одночасно здійснюватимуться заходи із розвитку внутрішнього ринку державних цінних паперів. Метою управління державним боргом буде забезпечення фінансування бюджету за рахунок боргових джерел при мінімально можливій вартості з урахуванням ризиків у середньо- та довгостроковій перспективі, а також розвиток внутрішнього ринку державних цінних паперів.
На сьогодні значна частина завдань з реформування сфери державних фінансів здійснюватиметься в рамках виконання Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава" .
Водночас окреслилися нові виклики та проблеми у вказаній сфері, які потребують невідкладного вирішення, зокрема погіршення фінансового стану державних фінансових та нефінансових корпорацій (внаслідок використання неринкової системи державного ціноутворення та тарифного регулювання, недостатності власної ресурсної бази для вирішення проблем проведення структурної перебудови та впровадження інновацій, низького рівня корпоративного управління).
Вищезазначене передбачає пошук нових рішень з метою підвищення ефективності функціонування системи державних фінансів та її складових елементів.
В умовах глобальної макроекономічної нестабільності, яка знижує потужність зовнішніх чинників економічного зростання, бюджетна політика в Україні має стати вагомим інструментом реалізації внутрішнього потенціалу зростання, продовження модернізаційних реформ.
Пріоритетними завданнями у 2014 році у сфері державних фінансів мають стати такі:
утримання дефіциту державного бюджету на економічно безпечному рівні;
недопущення зростання податкового навантаження на бізнес;
збереження високого рівня інвестиційних видатків і видатків розвитку зведеного бюджету;
перегляд інвестиційних проектів, які підлягають фінансуванню з державного бюджету;
забезпечення ефективності використання інвестиційних коштів бюджету;
удосконалення бюджетного прогнозування;
оптимізація видатків на державне управління;
підвищення видатків на забезпечення національної безпеки та обороноздатності держави;
підвищення соціальних стандартів та ефективності видатків на соціальні проекти.
Для підвищення ефективності бюджетної політики Мінфіном здійснюються заходи з якісної реалізації програмно-цільового методу управління на рівні державного бюджету та місцевих бюджетів. Оптимізація кількості бюджетних програм, проведення моніторингу та оцінки виконання бюджетних програм, прийняття відповідних управлінських рішень за результатами оцінки та удосконалення середньострокового бюджетного прогнозування сприяє забезпеченню послідовності й передбачуваності бюджетної політики, посилення бюджетної дисципліни.
Мінфін України спільно зі Світовим банком та донорами відповідно до Стратегії модернізації системи управління державними фінансами , схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2007 року № 888-р, реалізуватиме заходи з реформування системи управління державними фінансами, спрямовані на підвищення рівня ефективності державного управління в сфері системи державних фінансів, посилення керованості соціально-економічних та фінансово-бюджетних процесів, координації дій учасників цих процесів, підвищення загальної функціональності системи, створення надійних механізмів управління державними коштами, що дасть змогу вивести фінансово-бюджетну політику держави на якісно новий рівень розвитку і забезпечити макроекономічну та фіскальну стабільність.
Важливим напрямом роботи Мінфіну України буде реалізація та координація впровадження Стратегії розвитку системи управління державними фінансами , затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року № 774-р, що визначила напрями розвитку системи управління державними фінансами для подальшого підвищення ефективності її функціонування через удосконалення нормативно-правового регулювання комплексу її складових та поглиблення координації діяльності органів державної влади, які здійснюють державну політику у сфері державних фінансів.
Новий рівень управління у сфері державних фінансів забезпечує впровадження інтегрованої інформаційної системи фінансового менеджменту з метою підвищення якості та обґрунтованості прийняття управлінських рішень при реалізації єдиної державної фінансової, бюджетної, податкової, митної політики та політики у сфері державного внутрішнього фінансового контролю.
Створення інтегрованої інформаційної системи фінансового менеджменту передбачає об'єднання основних функцій системи управління державними фінансами в єдину інформаційно-аналітичну систему в Мінфіні України, Державній казначейській службі України та Державній фінансовій інспекції України. Користувачами інтегрованої інформаційно-аналітичної системи будуть розпорядники та одержувачі бюджетних коштів, органи виконавчої влади, організації та установи, що провадять діяльність, яка повністю або частково пов'язана з управлінням державними коштами.
Розширені функції аналітичних звітів та доступ через мережу Інтернет до інформації про планування та фактичне виконання бюджету забезпечують прозорість державної політики та формування позитивного іміджу влади, що відкрита для громадян і бізнесу, а також реалізацію гарантованості права на інформацію.
Реалізація у повному обсязі концептуальних засад інтегрованої інформаційної системи фінансового менеджменту сприятиме підвищенню ролі громадян України у бюджетному процесі та більш широкому залученню різних суспільних груп і громадських організацій до розробки бюджету та контролю за його виконанням. Це, з одного боку, сприятиме формуванню нової ментальності українських громадян, усвідомленню значущості їх ролі в процесі управління державою, а з другого, - підвищенню відповідальності влади за рівень ефективності використання бюджетних коштів та якості бюджетних послуг.
Діяльність Мінфіну України та установ, що належать до сфери його управління, провадиться відповідно до стандарту "Управління інноваційними проектами та програмами. Методологія. МФУ 75.1-00013480-29.12.2010", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 16 травня 2010 року № 598. Метою стандарту є формування нових компетенцій у співробітників, які братимуть участь у реалізації функцій, завдань, проектів і програм Мінфіну України.
Запровадження менеджменту установ, що належать до сфери управління Мінфіну України, на основі застосування найкращих світових практик в управлінні фінансами спрямовано на забезпечення економічно ефективної та результативної їх діяльності.
Інноваційною складовою стандарту для системи державних фінансів є застосування найкращих світових практик в управлінні фінансами з метою переходу до діяльності, що націлена на результат. Стандарт визначає послідовність дій щодо управління проектами та програмами, зокрема їх інтеграцією, архітектурою, стратегією, виконанням, оцінюванням, а також впроваджує інноваційний підхід до розвитку їх цінності та підтримує постійні поліпшення у діяльності Мінфіну України.
Загальними завданнями для центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України, є:
побудова ефективної прозорої організаційної структури;
впровадження та забезпечення належного менеджменту;
інтеграція в єдину інтегровану інформаційну систему фінансового менеджменту.
У рамках проведення адміністративної реформи, одним з напрямів якої є підвищення якості державного управління, та на виконання вимог Закону України від 17 листопада 2011 року № 4050-VI "Про державну службу" в Мінфіні України проводиться ряд заходів щодо імплементації завдань, визначених цим законом, які спрямовані на побудову в Мінфіні України професійної, політично нейтральної та ефективної команди, яка забезпечуватиме ефективну роботу Мінфіну України.
Впровадження ефективної системи управління персоналом буде спрямовано на реалізацію державної політики щодо управління потенціалом державних службовців, модернізацію інструментів, процедур і стандартів діяльності Мінфіну України, створить передумови для подальшого здійснення заходів, спрямованих на модернізацію державного управління на основі демократичних цінностей і принципів урядування.
Удосконалення системи управління людськими ресурсами на державній службі апарату Мінфіну України можливо здійснити шляхом впровадження нового механізму, стандартів та процедур з управління персоналом на державній службі, зокрема впровадження профілів професійної компетентності посад державної служби та механізму їх використання під час відбору на державну службу, оцінювання службової діяльності та просування по службі державних службовців; забезпечення зв'язку між результатами оцінювання службової діяльності державних службовців та подальшим проходженням державної служби.
Реалізація таких завдань дасть змогу забезпечити впровадження інноваційного підходу в управлінні державними фінансами та буде ефективним знаряддям впровадження інноваційних технологій, реалізації інфраструктурних проектів покращень, налагодження ефективної командної роботи в Мінфіні України та в установах, що належать до сфери його управління.
4. Стратегічні цілі, завдання та показники результатів їх виконання
Досягнення місії та цінностей Мінфіну України шляхом побудови сучасної, стійкої, відкритої й конкурентоспроможної у світовому масштабі економіки, підвищення добробуту українських громадян, формування професійної й ефективної системи державного управління, забезпечення якісного та оперативного виконання завдань, що визначені в розділ 1 цього Стратегічного плану передбачається в результаті ефективного виконання відповідних стратегічних цілей.
Взаємозв'язок стратегічних цілей із пріоритетами розвитку країни наведено у додатку 1 до цього Стратегічного плану.
З метою моніторингу стану виконання завдань та оцінки рівня виконання стратегічних цілей у середньостроковій перспективі визначені кількісні та якісні показники результатів діяльності Мінфіну України на 2014 бюджетний рік та наступні два бюджетних періоди (додаток 2), що дасть змогу здійснювати ефективний контроль та своєчасний управлінській нагляд за виконанням плану.
Для забезпечення реалізації плану діяльності Мінфіну України на 2014 бюджетний рік та наступні два бюджетних періоди в Мінфіні України виконуватимуться бюджетні програми (додаток 2), які охоплюють встановлені стратегічні цілі. Щорічно після прийняття Закону України про Державний бюджет України на плановий рік видається наказ Мінфіну України про закріплення бюджетних програм за структурними підрозділами Мінфіну України та координацію головних розпорядників бюджетних коштів.
З метою забезпечення відкритості планування діяльності Мінфіну України щорічно здійснюється оприлюднення на офіційному веб-сайті Мінфіну України інформації про бюджет за бюджетними програмами та показниками, бюджетні призначення щодо яких визначені Мінфіну України законом про Державний бюджет України, та яка публічно представляється та публікується відповідно до ст. 28 Бюджетного кодексу України .
Запорукою успішної роботи Мінфіну України є реалізація структурними підрозділами завдань, спрямованих на досягнення стратегічних цілей, визначених Стратегічним планом діяльності Міністерства фінансів України на 2014 бюджетний рік та два бюджетних періоди, що настають за плановим (2015 - 2016 роки), річними планами роботи Мінфіну України на визначений період, та аналіз відповідних звітів про їх виконання.
Директор Департаменту
забезпечення діяльності
Міністра (патронатна служба)

Р.С. Чуприненко
Додаток 1
до Стратегічного плану діяльності
Міністерства фінансів України
на 2014 бюджетний рік та два
бюджетних періоди, що настають
за плановим (2015 - 2016 роки)
ВЗАЄМОЗВ'ЯЗОК
стратегічних цілей із пріоритетами розвитку країни
Код та назва напряму державної політики Код та назва стратегічної цілі Пріоритети розвитку країни Назва нормативно-правового акта, стратегічного, програмного документа Шляхи реалізації стратегічної цілі у плановому періоді
1 2 3 4 5
01 Ціль 1. Забезпечення стійкості, прозорості та передбачуваності бюджетної політики Підвищення ефективності бюджетної політики та перегляд її окремих пріоритетів, удосконалення методів фінансового і бюджетного планування, підвищення ефективності управління державними фінансами, Програма економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава
" Щорічне Послання Президента України до Верховної Ради України "Про внутрішнє та зовнішнє становище України в 2013 році"
Постанова Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року № 621
"Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету" (із змінами)
1.1. Забезпечення макроекономічної та фіскальної стабільності у середньостроковій перспективі;
1.2. Здійснення заходів щодо поступової компенсації громадянам втрат від знецінення грошових заощаджень;
1.3. Забезпечення оперативної інформаційно-аналітичної підтримки бюджетного процесу та системи підготовки і прийняття рішень Мінфіну України на усіх його стадіях
Ціль 2. Удосконалення системи управління державними фінансами та запровадження ефективного державного стратегічного планування 2.1.1. Взаємоузгодження комплексної системи існуючого планування Міністерства фінансів України (далі - Мінфін України);
2.1.2. Створення ефективної системи планування діяльності міністерства на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди;
2.2. Впровадження стратегії розвитку системи управління державними фінансами.
Ціль 3. Оптимізація та удосконалення системи управління державним боргом, посилення фінансової дисципліни Забезпечення управління державним та гарантованим державним боргом 3.1. Розробка Середньострокової стратегії управління державним боргом на 2014 - 2016 роки;
3.2. Здійснення заходів, визначених в Середньостроковій стратегії управління державним боргом
01 Ціль 4. Удосконалення системи оподаткування та фінансової звітності, модернізація методології бухгалтерського обліку з урахуванням вимог міжнародних стандартів, підвищення рівня митної безпеки здійснення державного регулювання бухгалтерського обліку та фінансової і бюджетної звітності в Україні, розроблення стратегії розвитку національної системи бухгалтерського обліку Розпорядження Кабінету Міністрів України: від 24.10.2007 № 911-р
"Про схвалення Стратегії застосування міжнародних стандартів фінансової звітності в Україні";
від 22.02.2012 № 157-р
"Про створення умов для впровадження міжнародних стандартів фінансової звітності";
Постанова Кабінету Міністрів України від 16.01.2007 № 34
"Про затвердження Стратегії модернізації системи бухгалтерського обліку в державному секторі на 2007 - 2015 роки" (із змінами)
4.1. Розробка нормативно-правових актів у сфері бухгалтерського обліку;
4.2. Здійснення державного регулювання бухгалтерського обліку та фінансової звітності в Україні;
4.3. Реалізація стратегій застосування міжнародних стандартів фінансової звітності в Україні та модернізації системи бухгалтерського обліку в державному секторі на 2007 - 2015 роки;
4.4. Визначення єдиних методологічних засад бухгалтерського обліку та складення фінансової звітності, обов'язкових для всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування;
4.5. Скасування податкових пільг для окремих підприємств та галузей;
4.6. Підвищення ставки податку за викиди в атмосферне повітря двоокису вуглецю;
4.7. Зміщення акцентів з прямих податків на непрямі (ресурсні, рентні та екологічні платежі);
4.8. Перехід до системи оподаткування об'єктів нерухомого майна на основі їх вартості
01 Ціль 5. Ефективна реалізація національних інтересів на міжнародній арені, якісне управління зобов'язаннями та підтримка кредитного рейтингу країни Удосконалення міжбюджетних відносин;
забезпечення концентрації фінансових ресурсів на пріоритетних напрямах соціально-економічного розвитку України;
Програма економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава"
Щорічне Послання Президента України до Верховної Ради України "Про внутрішнє та зовнішнє становище України в 2013 році"
5.1. Здійснення внесків до міжнародних фінансових організацій, членами яких є Україна;
5.2. Виконання зобов'язань зі сплати щорічного членського внеску України до Фонду Східноєвропейського партнерства з енергоефективності та довкілля
01 Ціль 6. Якісна реалізація реформи міжбюджетних відносин та підвищення ефективності видатків місцевих бюджетів 6.1. Застосування програмно-цільового бюджетування на рівні місцевих бюджетів, проведення оцінки ефективності та результативності бюджетних програм місцевих бюджетів;
01 6.2. Удосконалення нормативно-правової та методологічної бази щодо застосування програмно-цільового методу на рівні місцевих бюджетів за пропозиціями місцевих фінансових органів та галузевих міністерств
Ціль 7. Якісний розвиток менеджменту Мінфіну України та організацій, що належать до сфери його управління 7.1. Виконання заходів з підвищення ефективності управління діяльністю підприємств та установ, що належать до сфери управління Мінфіну України;
7.2. Здійснення повноважень головного розпорядника бюджетних коштів і фінансове забезпечення діяльності Міністерства, центральних органів виконавчої влади, діяльність яких координується та спрямовується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України, бюджетних установ та організацій, що належать до сфери управління Мінфіну України, за КВК 350 "Міністерство фінансів України"
Ціль 8. Фахова участь в забезпеченні реалізації державних реформ 8.1. Забезпечення своєчасного виконання Національного плану дій на 2014 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки;
8.2. Забезпечення організації і координації роботи тематичних робочих груп з упровадження реформ за напрямом "Реформа державних фінансів та фінансового сектору"
Директор Департаменту забезпечення діяльності Міністра (патронатна служба) Р.С. Чуприненко
Додаток 2
до Стратегічного плану діяльності
Міністерства фінансів України
на 2014 бюджетний рік та два
бюджетних періоди, що настають
за плановим (2015 - 2016 роки)
ЗАВДАННЯ,
спрямовані на досягнення стратегічних цілей, та показники результатів їх виконання
Зміст завдання Відповідальний структурний підрозділ Очікуваний результат виконання / Назва бюджетної програми
індикатор/КПКВК
одиниця виміру 2013 р. (затверджено-1) 2014 р. (план-2) 2015 р. (прогноз) 2016 р. (прогноз)
Ціль 1. Забезпечення стійкості, прозорості та передбачуваності бюджетної політики
1.1. Забезпечення макроекономічної та фіскальної стабільності у середньостроковій перспективі Структурні підрозділи Міністерства фінансів України (далі - Мінфін України) в межах компетенції, за участю директорів департаментів фінансів обласних державних адміністрацій, начальники районних фінансових управлінь та фінансове управління Київської міської державної адміністрації, Севастопольської міської державної адміністрації, АРК Дефіцит державного бюджету % ВПП 4,4 4,3 Поступове зниження
Утримання граничного обсягу дефіциту державного бюджету на економічно безпечному рівні;
збереження з урахуванням норм податкового законодавства частки перерозподілу валового внутрішнього продукту через зведений бюджет на рівні, що не перевищує 30 відсотків;
відсутність заборгованості з виплати заробітної плати працівникам бюджетної сфери;
поліпшення ефективності розподілу бюджетних ресурсів;
забезпечення механізму систематичного перегляду бюджетних зобов'язань та пріоритетів витрачання бюджетних коштів;
оптимізація бюджетних видатків відповідно до пріоритетів державної політики;
підвищення прозорості та ефективності використання бюджетних коштів
КПКВК 3501010 "Керівництво та управління у сфері фінансів" тис.грн. 583617,4 139230,7 3 н/д н/д
1.2. Здійснення заходів з продажу пакетів акцій банків, у капіталізації яких взяла участь держава Департамент фінансової політики КПКВК 3501440 "Оплата послуг радника та проведення заходів, пов'язаних з продажем пакетів акцій банків, що належать державі у статутному капіталі банків, у капіталізації яких взяла участь держава" тис.грн. 13500,0 6750,0 н/д н/д
1.3. Забезпечення оперативної інформаційно-аналітичної підтримки бюджетного процесу та системи підготовки і прийняття рішень Мінфіну України на усіх його стадіях Інформаційно-аналітичний департамент Тривалість обробки інформації в СППР для звітності, моделювання ситуації та прогнозування годин 48 48 48 48
Рівень підтримки інформаційно-аналітичної системи апарату Мінфіну % 100 100 100 100
Кількість створених комплексних систем захисту інформації для інформаційно-аналітичної системи центрального апарату Мінфіну одиниць 2 3 3 3
1.4. Координація заходів щодо виконання судових рішень в межах бюджетних призначень Юридичний департамент КПКВК 3504030 "Відшкодування шкоди, завданої громадянинові незаконними діями органів дізнання, досудового слідства, прокуратури і суду, відшкодування громадянинові вартості конфіскованого та безхазяйного майна стягнутого в дохід держави, відшкодування шкоди, завданої фізичній чи юридичній особі незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, їх посадових і службових осіб"
тис.грн. 37500,0 18750,0 н/д н/д
КПКВК 3504040 "Забезпечення виконання рішень суду, що гарантовані державою" тис.грн. 153921,6 76961,8 н/д н/д
Ціль 2. Удосконалення системи управління державними фінансами та запровадження ефективного державного стратегічного планування
2.1.1. Взаємоузгодження комплексної системи існуючого планування Мінфіну України Департамент забезпечення діяльності Міністра (патронатна служба), в межах компетенції: Департамент роботи з персоналом, запобігання та протидії корупції;
Департамент фінансів соціальної сфери;
структурні підрозділи Мінфіну України
Розробка інструментів прийняття та моніторингу виконання рішень для визначення напрямів діяльності та розподілу ресурсів в межах відомства у короткостроковій та середньостроковій перспективі, що забезпечують досягнення виконання поставлених завдань;
підготовка пропозицій до наказів Мінфіну України організаційно-розпорядчого характеру
2.1.2. Створення ефективної системи планування діяльності міністерства на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди Підвищення ефективності діяльності Мінфіну України за рахунок складання середньострокового стратегічного плану діяльності Міністерства на плановий та наступні за плановим два бюджетних періоди та моніторингу його виконання;
підготовка Методики розроблення та виконання стратегічного плану діяльності Мінфіну України на плановий та наступні за плановим два бюджетних періоди з урахуванням форми КВК 350 "Міністерство фінансів України" (далі - Методика)
2.1.3. Розробка та реалізація інституційних, організаційних та інших заходів щодо забезпечення впровадження стратегічного планування діяльності Мінфіну України
2.1.4. Проведення наукових досліджень, наукове забезпечення пріоритетних напрямів фінансово-бюджетної політики, підготовка наукових кадрів у сфері фінансів
КПКВК 3501120 "Прикладні наукові розробки, наукове забезпечення пріоритетних напрямів фінансово-бюджетної політики, підготовка наукових кадрів у сфері фінансів" тис.грн. 32957,8 39912,7 н/д н/д
2.2. Координація та впровадження стратегії розвитку системи управління державними фінансами Департамент боргової та міжнародної фінансової політики та в межах компетенції - структурні підрозділи Мінфіну України Вчасне виконання заходів, досягнення очікуваних результатів та індикаторів оцінки відповідно до Плану заходів щодо реалізації Стратегії розвитку системи управління державними фінансами до 2017 року
(розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 774-р "Про Стратегію розвитку системи управління державними фінансами");
виконання зобов'язань за ч. 1 та 3 статті 347 Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом
2.3. Створення та впровадження інтегрованої інформаційної системи фінансового менеджменту Інформаційно-аналітичний департамент, Департамент боргової та міжнародної фінансової політики, та в межах компетенції - структурні підрозділи Мінфіну України Підвищення ефективності функціонування системи управління державними фінансами в рамках реалізації спільного зі Світовим банком Проекту модернізації державних фінансів
Виконання контракту з переможцем торгів МКТ-4 "Розробка прикладного програмного забезпечення для Системи управління державними фінансами та інсталяція центральних серверів, апаратного забезпечення та мережевого обладнання", створення інтегрованої системи фінансового менеджменту
КПКВК 3501660 "Модернізація державних фінансів" тис.грн. 102146,8 55986,4 432379,6 0,0
Вчасне забезпечення виконання заходів, визначених Планом заходів щодо реалізації Стратегії модернізації системи управління державними фінансами, затвердженим спільним наказом Міністерства фінансів України, Державної казначейської служби України та Державної фінансової інспекції України від 01.06.2013 № 569/90/127
Забезпечення комп'ютерним та мережевим обладнанням в рамках ПМДФ;
постачання програмного забезпечення та забезпечення підтримки здійснення фінансових операцій в рамках ПМДФ
2.4. Підвищення ефективності взаємодії з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України Департамент місцевих бюджетів, взаємодії з ЦОВВ та регіонами Удосконалення координації діяльності ЦОВВ, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України (далі - Служби);
визначення пріоритетних напрямів роботи Служб, спрямованих на забезпечення узгодженості, планомірності та цілісності формування державної політики у відповідних сферах;
підвищення ефективності діяльності та оптимізація роботи Служб шляхом погодження проектів структур центральних апаратів Служб
Ціль 3. Оптимізація та удосконалення системи управління державним боргом, посилення фінансової дисципліни
3.1. Розробка Середньострокової стратегії управління державним боргом на 2014 - 2016 роки Департамент боргової та міжнародної фінансової політики, Департамент фінансової політики, в межах компетенції - структурні підрозділи Мінфіну України КПКВК 3511350 (3501170)
"Обслуговування державного боргу та заходи щодо поступової компенсації громадянам втрат від знецінення грошових заощаджень в обсязі не менше 6,0 млрд.грн."
тис.грн. 34966548,0 44856221, 2 47827726,0 51838202,4
3.2. Здійснення заходів, визначених у Середньостроковій стратегії управління державним боргом Утримання показників державного боргу на рівні, визначеному чинною Середньостроковою стратегією управління державним боргом:
відношення обсягу державного боргу до внутрішнього валового продукту % 33,3 35,4 33,3 32,7
частка державного внутрішнього боргу % до загального обсягу державного боргу 50 50 50 50
середньозважений строк до погашення державного боргу рік 5,1 5,3 5,3 5,4
частка державного боргу з фіксованою ставкою % до загального обсягу державного боргу 65 65 65 65
частка державного боргу, який рефінансується у відповідному періоді у загальній сумі державного боргу на початок періоду % 20 20 20 20
3.3. Розроблення принципів та порядку формування Стратегії управління державним боргом на довгостроковий період Зміцнення потенціалу управління державним боргом у довгостроковій перспективі
3.4. Формування нормативно-правового забезпечення розвитку державного внутрішнього фінансового контролю (ДВФК) В межах компетенції: Департамент державного бюджету, Відділ внутрішнього фінансового контролю та аудиту Сприяння якісному виконанню Плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку державного внутрішнього фінансового контролю на період до 2017 року
Ціль 4. Удосконалення системи оподаткування та фінансової звітності, модернізація методології бухгалтерського обліку з урахуванням вимог міжнародних стандартів, підвищення рівня митної безпеки
4.1. Розробка нормативно-правових актів у сфері бухгалтерського обліку 4.2. Здійснення державного регулювання бухгалтерського обліку та фінансової звітності в Україні Департамент податкової, митної політики та методології бухгалтерського обліку та в межах компетенції - структурні підрозділи Мінфіну України Кількість розроблених положень (стандартів) бухгалтерського обліку у державному секторі штук - 2 - -
Кількість положень (стандартів) бухгалтерського обліку у державному секторі, до яких внесено зміни та доповнення штук 2 6 4 2
Сплата щорічного внеску на користь Фонду Комітету з Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку з урахуванням прогнозованого показника індексу споживчих цін на відповідний рік тис.грн. 48,3 47,90 50,40 53,0
Сплата щорічного внеску на користь Фонду Комітету з Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку британські фунти стерлінгів 3500,00 3500,00 3500,00 3500,00
Сплата щорічного валютного платежу на користь Міжнародної федерації бухгалтерів за надання дозволу на переклад та оприлюднення Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в державному секторі на відповідний рік тис.грн. 12,00 12,00 12,70 13,30
Сплата щорічного валютного платежу на користь Міжнародної федерації бухгалтерів за надання дозволу на переклад та оприлюднення Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в державному секторі на відповідний рік долари США 1250,0 1250,0 1250,0 1250,0
Переклад Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку сторінок 300 655 650 650
Переклад Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку з урахуванням прогнозованого показника індексу споживчих цін на відповідний рік тис.грн. 50,00 52,40 54,60 57,20
4.3. Реалізація стратегій: застосування міжнародних стандартів фінансової звітності в Україні;
модернізації системи бухгалтерського обліку в державному секторі на 2007 - 2015 роки
Виконання заходів, визначених Стратегією застосування міжнародних стандартів фінансової звітності в Україні
, затвердженою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.10.2007 № 911-р
% - 36,7 23,3 13,3
Виконання заходів, визначених Стратегією модернізації системи бухгалтерського обліку в державному секторі на 2007 - 2015 роки
, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2007 № 34
% 5,1 26,7 40 7
4.4. Визначення єдиних методологічних засад бухгалтерського обліку та складення фінансової звітності, обов'язкових для всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування Забезпечення Мінфіном співробітництва з Радою міжнародних стандартів фінансової звітності щодо запровадження в Україні міжнародних стандартів % 100 100 100 100
Кількість розроблених національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку штук 1 - 1 1
Кількість положень (стандартів) бухгалтерського обліку, до яких внесено зміни та доповнення у зв'язку з прийняттям нових та внесенням змін до чинних міжнародних стандартів штук 5 5 5 5
Кількість розроблених методичних рекомендацій та чинних, до яких внесено зміни, для застосування національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку штук 3 3 3 3
4.5. Скасування податкових пільг для окремих підприємств та галузей Департамент податкової, митної політики та методології бухгалтерського обліку та в межах компетенції - структурні підрозділи Мінфіну України удосконалення податкового законодавства;
рівність усіх платників податків перед законом, збільшення бюджетних надходжень;
зниження рівня податкового навантаження на бізнес і скорочення витрат часу платників на нарахування й сплату податків;
дотримання принципу соціальної справедливості в оподаткуванні податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
зменшення негативного впливу на навколишнє середовище, збільшення бюджетних надходжень;
збільшення бюджетних надходжень
4.6. Підвищення ставки податку за викиди в атмосферне повітря двоокису вуглецю
4.7. Зміщення акцентів з прямих податків на непрямі (ресурсні, рентні та екологічні платежі)
4.8. Перехід до системи оподаткування об'єктів нерухомого майна на основі вартості
4.9. Активізація переговорного процесу з укладання угод про уникнення подвійного оподаткування Розширення договірно-правової бази України з питань оподаткування, що сприятиме уникненню подвійного оподаткування, запобіганню ухиленням від сплати податків, обміну податковою інформацією, взаємному зменшенню податкових перешкод для закордонних інвестицій та торгівлі
4.10. Лібералізація контролю за провадженням зовнішньоекономічної діяльності, приведення митного законодавства у відповідність із міжнародними стандартами Удосконалення та гармонізація національного митного законодавства з відповідними нормами законодавства ЄС та положеннями міжнародних угод та конвенцій
4.11. Спрощення митних формальностей
4.12. Підвищення рівня митної безпеки та ефективності контролю за ввезенням/вивезенням валютних коштів
4.13. Удосконалення системи оподаткування митними платежами зовнішньоекономічної діяльності
Ціль 5. Ефективна реалізація національних інтересів на міжнародній арені, якісне управління зобов'язаннями та підтримка кредитного рейтингу країни
5.1. Здійснення внесків до міжнародних фінансових організацій, членами яких є Україна Департамент боргової та міжнародної фінансової політики та в межах компетенції - структурні підрозділи Мінфіну України КПКВК 3501140 "Внески до міжнародних організацій"
тис.грн. 47734,3 23867,1 197200,6 147220,6
Рівень виконання Україною своїх фінансових зобов'язань перед міжнародними фінансовими організаціями зі сплати членських внесків % 100 100 100 100
5.2. Виконання зобов'язань зі сплати щорічного членського внеску України до Фонду Східноєвропейського партнерства з енергоефективності та довкілля 5.3. Участь у міжнародних заходах фінансово-інвестиційного характеру, спрямованих на зміцнення довіри до дій Уряду КПКВК 3501410 "Підтримка реалізації Ініціативи з енергетичної ефективності і навколишнього середовища у Східній Європі" тис.грн. 18000,0 9000,0 24000,0 н/д
Рівень виконання Україною своїх фінансових зобов'язань перед фондом східноєвропейського партнерства з енергоефективності та довкілля зі сплати членських внесків % 100 100 100 100
5.4.1. Встановлення ділових контактів та зв'язків з іноземними представниками з метою залучення в Україну прогресивних технологій, передового досвіду у сфері ефективного управління системою державних фінансів 5.4.2. Формування партнерських зв'язків для розробки та реалізації спільних проектів 5.4.3. Створення системи збору, аналізу і розповсюдження інформації про здобутки України у сфері реалізації бюджетної, податкової та боргової політики КПКВК 3501450 "Проведення в Україні зборів групи країн-членів МВФ та Світового банку" тис.грн. - 10000,0 - -
Забезпечення участі у роботі щодо ініціювання, підготовки та забезпечення реалізації спільних з міжнародними фінансовими організаціями проектів;
набуття міжнародного досвіду, розширення теоретичних знань з питань, що належать до компетенції структурних підрозділів, та впровадження міжнародного досвіду в практичній роботі Мінфіну України;
сприяння розвитку співробітництва з країнами світу, аналіз стану співробітництва, виявлення найбільш перспективних напрямів цього співробітництва та шляхів удосконалення форм взаємодії;
якісна координація участі працівників Мінфіну України у заходах міжнародного характеру;
забезпечення якісного співробітництва Мінфіну України з міжнародними фінансовими організаціями та Європейським Союзом;
підвищення рейтингу України за Індексом відкритості бюджету Міжнародного бюджетного партнерства;
сприяння в підвищенні позиції України в міжнародних рейтингах за спеціальними соціальними, економічними та політичними індексами
5.5.1. Організація в Міністерстві переговорів та зустрічей з представниками іноземних дипломатичних установ в Україні, міжнародних заходів та закордонних заходів 5.5.2. Забезпечення дотримання вимог чинного законодавства з питань державної таємниці, охорони інформації з обмеженим доступом під час здійснення переговорів та зустрічей з іноземними делегаціями 5.5.3. Участь у роботі із забезпечення консульсько-візовою документацією Міністра фінансів, заступників Міністра при підготовці відряджень за кордон 5.5.4. Співпраця з відповідними структурними підрозділами Міністерства, Адміністрації Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, центральних та інших органів виконавчої влади України, дипломатичними представництвами іноземних держав і міжнародних організацій в Україні щодо організації та забезпечення здійснення програм візитів офіційних іноземних делегацій в Україну Адміністративно-господарський департамент, Сектор режимно-секретної роботи якісне забезпечення організаційно-протокольного супроводження іноземних делегацій під час офіційних візитів та переговорів з керівництвом Мінфіну України вчасна підготовка виїзних документів (паспорти, візи, авіаквитки тощо) сприяння розв'язанню нестандартних ситуацій з метою підвищення іміджу Міністерства чітке дотримання вимог чинного законодавства з питань державної таємниці та охорони інформації під час переговорів з іноземними громадянами ефективна взаємодія з організаціями та відомствами з питань міжнародного співробітництва
Ціль 6. Якісна реалізація реформи міжбюджетних відносин та підвищення ефективності видатків місцевих бюджетів
6.1. Застосування програмно-цільового бюджетування на рівні місцевих бюджетів, проведення оцінки ефективності та результативності бюджетних програм місцевих бюджетів 6.2. Удосконалення нормативно-правової та методологічної бази щодо застосування програмно-цільового методу на рівні місцевих бюджетів за пропозиціями місцевих фінансових органів та галузевих міністерств Департамент місцевих бюджетів, взаємодії з ЦОВВ та регіонами та в межах компетенції - структурні підрозділи Мінфіну України Бюджетні запити, сформовані головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів з урахуванням ПЦМ;
прийняті в строк акти з удосконалення нормативно-правової та методологічної бази щодо застосування програмно-цільового методу на рівні місцевих бюджетів;
формування звітності про виконання місцевих бюджетів за кодами програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів;
сприяння в посиленні відповідальності головного розпорядника бюджетних коштів за дотриманням відповідності бюджетних програм законодавчо визначеній меті його діяльності;
якісне здійснення моніторингу виконання бюджетних програм, оцінки ефективності та результативності бюджетних програм місцевих бюджетів та аналіз причин неефективного використання бюджетних коштів. В якості очікувального результату виконання повинні враховуватися: використання в якості планових індикаторів при складанні бюджетних запитів головними розпорядниками бюджетних коштів місцевих бюджетів результативних показників виконання бюджетних програм місцевих бюджетів;
забезпечення прозорості бюджетного процесу;
підвищення ефективності використання коштів місцевих бюджетів;
зменшення кількості бюджетних програм місцевих бюджетів, оптимізація переліків результативних показників їх виконання, усунення дублювання серед завдань та показників бюджетних програм;
надання методологічної та організаційної підтримки центральним та місцевим органам влади у поширенні ПЦМ на всі місцеві бюджети;
підвищення спроможності та самостійності органів місцевого самоврядування при розробці та реалізації середньострокових стратегій розвитку територій;
розробка і впровадження фінансових методик, які сприятимуть підвищенню енергоефективності видатків;
економія бюджетних коштів за рахунок енергозберігаючих технологій;
покращання обізнаності громадськості з процесом державного бюджетування, доходами і видатками
6.3.1. Впровадження модулів програмного забезпечення районного рівня із підтримки програмно-цільового методу бюджетування на рівні місцевих бюджетів України В межах компетенції: Інформаційно-аналітичний департамент та Департамент місцевих бюджетів, взаємодії з ЦОВВ та регіонами Впроваджене програмне забезпечення
6.3.2. Впровадження модулів програмного забезпечення АС "Казна" щодо казначейського обслуговування місцевих бюджетів районного рівня з підтримки програмно-цільового методу бюджетування на рівні місцевих бюджетів Впроваджене програмне забезпечення
6.3.3. Реалізація підтримки програмно-цільового методу бюджетування та казначейського обслуговування на рівні місцевих бюджетів в Інформаційній системі фінансового менеджменту Впроваджене програмне забезпечення
Ціль 7. Якісний розвиток менеджменту Мінфіну України та організацій, що належать до сфери його управління-4
7.1. Виконання заходів з підвищення ефективності управління діяльністю підприємств та установ, що належать до сфери управління Міністерства В межах компетенції: Департамент державної політики у сфері пробірного нагляду, документів суворої звітності та лотерейної діяльності, Департамент фінансів соціальної сфери, Департамент з фінансово-економічних питань, бухгалтерського обліку та фінансової звітності, Адміністративно-господарський департамент, Департамент фінансів виробничої сфери та майнових відносин КПКВК 3501100 "Наукове і науково-методичне забезпечення у сфері виробництва і використання дорогоцінного і напівдорогоцінного каміння та забезпечення виробничих та соціально-культурних потреб у дорогоцінних металах і дорогоцінному камінні"
тис.грн. 16399,0 16124,5 н/д н/д
КПКВК 3501220 "Фінансова підтримка розвитку наукової інфраструктури у сфері збереження дорогоцінного каміння, функціонування Музею коштовного і декоративного каміння, підтримка культурно-оздоровчих та соціальних заходів фінансової системи" тис.грн. 9550,5 9443,0 н/д н/д
КПКВК 3503010 "Керівництво та управління у сфері пробірного контролю" тис.грн. 5750,3 6403,8 н/д н/д
КПКВК 3504010 "Керівництво та управління у сфері казначейського обслуговування" тис.грн. 777774,5 874375,7 н/д н/д
КПКВК 3505010 "Керівництво та управління у сфері контролю за витрачанням бюджетних коштів" тис.грн. 427561,2 432947,2 н/д н/д
КПКВК 3509010 "Керівництво та управління у сфері фінансового моніторингу" тис.грн. 27690,6 26678,2 н/д н/д
Забезпечення ефективності управління об'єктами державної власності;
підвищення рентабельності активів
7.2. Здійснення повноважень головного розпорядника бюджетних коштів і фінансове забезпечення діяльності Міністерства, центральних органів виконавчої влади, діяльність яких координується та спрямовується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України, бюджетних установ та організацій, що належать до сфери управління Мінфіну України, за КВК 350 "Міністерство фінансів України" Департамент з фінансово-економічних питань, бухгалтерського обліку та фінансової звітності, в межах компетенції - структурні підрозділи Мінфіну України забезпечення відкриття бюджетних асигнувань для виконання бюджетних програм;
забезпечення подання на затвердження кошторисів і планів асигнувань;
оприлюднення інформації про обсяги видатків за КВК 350 "Міністерство фінансів України", аналіз їх використання за бюджетними програмами;
забезпечення проведення бухгалтерських та фінансових розрахунків та недопущення виникнення простроченої дебіторської заборгованості
7.3. Підготовка та опрацювання в межах компетенції законопроектів, проектів нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів та інших ЦОВВ, підготовка експертних висновків до проектів актів В межах компетенції - структурні підрозділи Мінфіну України Кількість розглянутих законопроектів, розпоряджень, постанов та інших нормативно-правових документів шт. 8200 8200 8200 8200
Кількість розроблених законопроектів, розпоряджень, постанов та інших нормативно-правових документів (проектів актів) шт. 315 190 190 190
7.4. Складання розпису Державного бюджету України на 2014 рік за КВК 350 "Міністерство фінансів України" Департамент з фінансово-економічних питань, бухгалтерського обліку та фінансової звітності та в межах компетенції - структурні підрозділи Міністерства Забезпечення виконання положень Закону України "Про Державний бюджет України на 2014 рік"
та подання пропозицій до розпису за КВК 350
7.5. Здійснення заходів з добору, підготовки та підвищення кваліфікації працівників Мінфіну України Департамент роботи з персоналом, запобігання та протидії корупції Кількість фахівців, які підвищують кваліфікацію осіб 300
Співвідношення кількості осіб, які підвищили кваліфікацію за освітньо-професійними програмами, та кількості працівників, які мають підвищити кваліфікацію у поточному році за освітньо-професійними програмами % 100
Забезпечення реалізації державної політики з питань кадрової роботи та державної служби;
підвищення рівня професійної компетентності державних службовців
7.6.1. Формування Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України, оптимізація управління Державним фондом Департамент державної політики у сфері пробірного нагляду, документів суворої звітності та лотерейної діяльності Формування державного замовлення на поставку дорогоцінних металів до Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України та здійснення контролю за його виконанням;
формування та поповнення Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України за рахунок конфіскованих відповідними органами чи зданих як скарб, а також одержаних за правом спадкоємства чи дарування.
7.6.2. Забезпечення якісного розвитку системи забезпечення бланками цінних паперів, документів суворої звітності, удосконалення контролю і координації діяльності державних органів у цій сфері Забезпечення виготовлення бланків цінних паперів, документів суворої звітності, бланків для оформлення результатів надання адміністративних послуг (крім власних бланків органів виконавчої влади, інших державних органів), бланків документів, що посвідчують особу та підтверджують її соціальний статус, бланків інших документів, які відповідно до законодавства потребують використання спеціальних елементів захисту, марок акцизного податку;
розробка нових зразків зазначених бланків з посиленим захистом від підробки;
розробка нормативно-правових актів щодо затвердження зразків зазначених бланків
7.7. Широке інформування суспільства щодо діяльності Міністерства, поліпшення співпраці зі ЗМІ та громадськістю Управління комунікацій (Прес-служба) та в межах компетенції - структурні підрозділи Підвищення рівня довіри суспільства (громадськості) до діяльності Мінфіну України;
позитивне сприйняття суспільством результатів роботи Мінфіну України з вдосконалення системи державних фінансів та позитивного іміджу Мінфіну України взагалі;
забезпечення оперативної та якісної комунікації між громадськістю і Мінфіном України;
закріплення позитивних очікувань суспільства від реалізації Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава"
7.8. Планування, організація і контроль проведення заходів мобілізаційної підготовки у апараті Міністерства, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління Мінфіну України Мобілізаційний відділ Готовність працівників апарату Мінфіну України до виконання завдань в умовах особливого періоду
7.9.1. Розробка, здійснення та забезпечення контролю проведення заходів щодо запобігання корупційним правопорушенням у апараті Мінфіну України, його структурних підрозділах та у центральних органах виконавчої влади, діяльність яких координуються та спрямовується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України В межах компетенції: Департамент роботи з персоналом, запобігання та протидії корупції, Департамент фінансів соціальної сфери Забезпечення дотримання вимог антикорупційного законодавства, зокрема запобігання та виявлення випадків корупційних правопорушень;
реалізація пріоритетних напрямів антикорупційної політики, що визначені Національною антикорупційною стратегією на 2011 - 2015 роки
7.9.2. Забезпечення зростання професійного рівня у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму КПКВК 3509020 "Перепідготовка та підвищення кваліфікації у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванням тероризму" тис.грн. 2592,9 2455,7 н/д н/д
7.10. Модернізація системи електронного документообігу Інформаційно-аналітичний департамент, Департамент організації роботи Міністерства, документообігу та контролю за виконанням документів Розширення функціональності Порталу документообігу Мінфіну України
Інтеграція АІС "Діловодство" до роботи з СЕВ та дослідна експлуатація функцій з інтеграції;
впровадження першої черги системи електронного документообігу (внутрішній документообіг)
Модернізація системи електронного документообігу, впровадження функцій підтримки ЕЦП, підтримка роботи мобільних пристроїв Зменшення обігу документів на паперових носіях у апараті Мінфіну
7.11. Здійснення внутрішнього фінансового контролю та аудиту щодо аналізу фінансово-господарської діяльності, стану збереження та використання фінансових і матеріальних ресурсів, витрачання бюджетних коштів підприємствами, установами і організаціями, що належать до сфери управління Мінфіну України Відділ внутрішнього фінансового контролю та аудиту та в межах компетенції - структурні підрозділи Мінфіну України Удосконалення системи управління Мінфіну України, його територіальних органів та бюджетних установ, які належать до сфери його управління;
підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни в Мінфіні України, а також підвищення якості надання адміністративних послуг та виконання контрольно-наглядових функцій;
забезпечення надійної системи збереження активів, інформації та управління державним майном в Мінфіні України
7.12. Забезпечення впровадження стандарту Міністерства з управління інноваційними проектами та програмами, методологічна підтримка Департамент забезпечення діяльності Міністра (патронатна служба) та в межах компетенції - структурні підрозділи Мінфіну України Посилення взаємодії структурних підрозділів;
підвищення ефективності роботи Мінфіну України;
впровадження нових моделей управління проектами і програмами в Мінфіні України, місцевих фінансових органах, методологічна підтримка розроблених моделей
7.13. Підвищення якості та ефективності здійснення видатків розвитку бюджету у сфері будівництва шляхом забезпечення та організації роботи з капітального будівництва, реконструкції, ремонту об'єктів Мінфіну України та установ і організацій, що належать до сфери управління Мінфіну України, участь у розробленні державних програм щодо забезпечення і розподілу житла для центральних органів виконавчої влади Адміністративно-господарський департамент Виконання державної бюджетної програми щодо організації та планового проведення проектування, капітального будівництва, реконструкції, ремонту об'єктів Мінфіну України та установ і організацій, що належать до сфери управління Мінфіну України. Організація роботи із розробки планів інвестування, перспективного проектування і будівництва, аналізу експертних висновків щодо технічного стану споруд Мінфіну України та установ і організацій, що належать до сфери управління Мінфіну України. Завершення будівельних робіт, введення в експлуатацію об'єктів незавершеного будівництва та будівництво (придбання) житла тис.грн. 0 53200,0 22500,0 22500,0
Ціль 8. Фахова участь в забезпеченні реалізації державних реформ
8.1.1 Забезпечення своєчасного виконання Національного плану дій на 2014 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава"
В межах компетенції - структурні підрозділи Мінфіну України Сприяння впровадженню системних економічних реформ, спрямованих на забезпечення сталого економічного розвитку України;
прийняття низки нормативно-правових актів, спрямованих на вихід із фінансової та економічної кризи, забезпечення сталого економічного розвитку як передумови зростання добробуту населення
8.1.2. Забезпечення організації і координації роботи тематичних робочих груп з упровадження реформ за напрямом "Реформа державних фінансів та фінансового сектору" Департамент зв'язків з органами державної влади, Департамент державного бюджету, Департамент місцевих бюджетів, взаємодії з ЦОВВ та регіонами, Департамент боргової та міжнародної фінансової політики, Департамент фінансової політики
8.2. Забезпечення контролю за виконанням структурними підрозділами Міністерства відповідних заходів щодо реалізації Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", Державної програми активізації розвитку економіки на 2013 - 2014 роки
та доручень щодо реалізації і фінансування національних проектів, завдань, визначених дорученнями Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, та рішень Ради національної безпеки і оборони України
Департамент організації роботи Міністерства, документообігу та контролю за виконанням документів Забезпечення виконання Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", Національного плану дій на 2014 рік щодо її впровадження
8.3. Оптимізація видатків на оборону та правоохоронну діяльність з урахуванням проведення заходів щодо реформування і розвитку Збройних Сил України та правоохоронних органів Департамент фінансів оборони, правоохоронних органів і державної безпеки Сприяння якісному реформуванню і розвитку Збройних сил України та правоохоронних органів, співучасть в вирішенні відповідних фінансових питань
8.4. Участь у підготовці пропозицій щодо внесення змін до законодавчих актів з питань вдосконалення системи прогнозних і програмних документів з питань соціально-економічного розвитку України В межах компетенції - структурні підрозділи Мінфіну України Удосконалення системи прогнозних і програмних документів з питань соціально-економічного розвитку

................
Перейти до повного тексту