1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
03.05.2007 N 119
Про затвердження положень про структурні підрозділи у складі департаменту персоналу Міністерства
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки N 151 від 23.02.2009 )
НАКАЗУЮ:
Затвердити положення, що додаються, про такі структурні підрозділи в складі департаменту персоналу:
відділ роботи з персоналом центрального апарату;
відділ роботи з керівними кадрами підвідомчих організацій;
відділ аналітичної роботи та кадрового забезпечення торговельно-економічних місій;
відділ підготовки та перепідготовки кадрів.
Міністр А.Кінах
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства економіки
України
03.05.2007 N 119
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ роботи з персоналом центрального апарату департаменту персоналу
1. Загальні положення
1.1. Відділ роботи з персоналом центрального апарату (далі - відділ) є структурним підрозділом центрального апарату Міністерства економіки України (далі - Міністерство), входить до складу департаменту персоналу і підпорядкований його директору.
1.2. У своїй діяльності відділ керується Конституцією України, законами України, нормативними актами Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Міністерства, Положенням про департамент персоналу та цим Положенням. У питаннях організації та проведення кадрової роботи, державної служби відділ керується методичними рекомендаціями Головдержслужби, Мінпраці, Мін'юсту та Пенсійного фонду.
1.3. Чисельність відділу визначається цим Положенням та штатним розписом Міністерства.
1.4. Робота відділу здійснюється за річними планами роботи з кадрами Міністерства, які затверджуються Міністром.
1.5. Відділ має:
1) круглу мастичну печатку "Міністерство економіки України. Департамент персоналу";
2) номерну круглу мастичну печатку Міністерства економіки України: "Для наказів";
3) штамп "Міністерство економіки України" (N 3);
4) штамп "Згідно з Указом Президента України від 20 квітня 2005 року N 677/2005 Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції України перейменовано в Міністерство економіки України";
5) штамп "Б.М.Данилишин" (1 великий та 2 малі, всього - 3 шт.);
( Підпункт 5 пункту 1.5 в редакції Наказу Міністерства економіки N 151 від 23.02.2009 )
6) круглу малу мастичну гербову печатку "Міністерство економіки України".
1.6. Працівники відділу здійснюють свої функції, керуючись Положенням про департамент персоналу, цим Положенням та посадовими інструкціями.
1.7. Покладення на відділ обов'язків, не передбачених цим Положенням, і таких, що не стосуються питань кадрової роботи та державної служби, не допускається.
2. Основні завдання відділу
2.1. Основним завданням діяльності відділу є:
1) реалізація в апараті Міністерства державної політики у сфері державної служби та з питань кадрової роботи;
2) здійснення організаційної роботи з кадрового менеджменту для задоволення потреби в кваліфікованих кадрах та їх ефективного використання;
3) прогнозування розвитку персоналу Міністерства, заохочення працівників до службової кар'єри;
4) узагальнення практики застосування законодавства з питань державної служби, розробка пропозицій щодо його вдосконалення, участь у розробці проектів відповідних нормативно-правових актів;
5) документальне оформлення проходження державної служби та трудових відносин.
3. Функції відділу
Відповідно до визначених цим Положенням завдань і в межах своєї компетенції відділ:
3.1. Забезпечує реалізацію державної політики з питань кадрової роботи та державної служби в центральному апараті Міністерства. Узагальнює практику роботи з кадрами, вносить керівництву пропозиції щодо її вдосконалення.
3.2. Розробляє відповідні розділи річних планів роботи з кадрами центрального апарату, виходячи з загальнодержавних програм стосовно роботи з кадрами.
3.3. Готує подання щодо призначення та звільнення перших заступників та заступників Міністра.
3.4. Разом з керівниками інших структурних підрозділів центрального апарату розглядає пропозиції щодо призначення, переміщення та звільнення працівників центрального апарату Міністерства та своєчасно готує відповідні документи.
3.5. Здійснює комплекс заходів щодо організації та проведення засідань конкурсної комісії Міністерства:
1) розміщує в засобах масової інформації оголошення щодо проведення конкурсу в засобах масової інформації;
2) приймає від претендентів на зайняття вакантних посад державних службовців центрального апарату Міністерства необхідні документи та готує їх на розгляд конкурсної комісії;
3) вивчає разом з іншими підрозділами особисті, професійні, ділові якості осіб, які претендують на зайняття посад в апараті Міністерства, попереджує їх про встановлені законодавством обмеження, пов'язані з прийняттям на державну службу та проходженням державної служби, ознайомлює із Загальними правилами поведінки державного службовця.
3.6. Розглядає пропозиції керівників структурних підрозділів щодо проведення стажування працівників на посадах державних службовців та готує разом з ними необхідні документи для організації стажування, здійснює контроль за проведенням стажування згідно з Положенням про порядок стажування у державних органах.
3.8. Здійснює в установленому порядку формування кадрового резерву для державної служби, вносить пропозиції керівництву Міністерства щодо його затвердження та контролює проведення роботи з резервом згідно з Положенням про формування кадрового резерву для державної служби, аналізує та узагальнює практику формування кадрового резерву, вносить пропозиції керівництву Міністерства щодо її вдосконалення.
3.9. Забезпечує прийняття Присяги державного службовця працівниками, яких уперше прийнято на державну службу.
3.10. Проводить з урахуванням індивідуальних здібностей, професійної підготовки та результативності роботи державного службовця періодичне переміщення його по службі в Міністерстві, а також переведення до іншого державного органу чи в іншу місцевість за його згодою.
3.11. Розглядає пропозиції керівників структурних підрозділів про присвоєння рангів державних службовців, вносить пропозиції керівництву з цих питань та готує необхідні документи.
3.12. Обчислює стаж роботи та державної служби.
3.13. Розглядає пропозиції керівників структурних підрозділів щодо продовження терміну перебування на державній службі працівників, які досягли граничного віку, готує відповідні пропозиції керівництву Міністерства та веде листування з Головним управлінням державної служби з цього питання.
3.14. Здійснює організаційні заходи щодо своєчасного подання державними службовцями відомостей про доходи, зобов'язання фінансового характеру та належне їм майно, в тому числі і за кордоном, щодо себе і членів своєї сім'ї (декларування доходів).
3.15. Уживає заходів щодо працевлаштування працівників, які звільняються, у зв'язку зі змінами в організації виробництва і праці.
3.16. Розглядає матеріали, вносить керівництву Міністерства пропозиції та готує документи щодо:
нагородження і заохочення працівників апарату Міністерства, організовує вручення нагород, веде відповідний облік;
накладення і зняття дисциплінарних стягнень. У межах своєї компетенції та за дорученням директора департаменту, керівництва Міністерства здійснює заходи щодо забезпечення трудової дисципліни.
3.17. Здійснює організаційне забезпечення і бере участь у роботі атестаційної комісії та проведенні щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них завдань і обов'язків.
3.18. Визначає потребу Міністерства у кадрах державних службовців усіх категорій.
3.19. Готує і подає у відповідні органи звіти з кадрових питань і питань державної служби за формами, установленими органами державної статистики.
3.20. Здійснює разом з іншими підрозділами заходи щодо впровадження та використання у межах компетенції Міністерства складових єдиної державної комп'ютерної системи "Кадри".
3.21. У межах своєї компетенції бере участь у розробленні штатного розпису Міністерства, контролює розроблення посадових інструкцій в структурних підрозділах.
3.22. Разом з іншими структурними підрозділами контролює дотримання законодавства України про працю, Закону України "Про державну службу" та інших актів законодавства при вирішенні кадрових питань в апараті Міністерства.
3.23. Веде встановлену облікову документацію та систематичний оперативний облік особового складу апарату Міністерства. Видає на прохання працівників апарату довідки про трудову діяльність і стаж роботи.
3.24. Забезпечує облік і контролює надання встановлених законодавством пільг працівникам Міністерства.
3.25. Відповідно до законодавства про працю складає разом з керівниками структурних підрозділів графік щорічних відпусток працівників апарату Міністерства та здійснює контроль за його виконанням. Проводить необхідні розрахунки щодо надання працівникам апарату Міністерства щорічних відпусток, інших видів відпусток згідно з Законом України "Про відпустки", перенесення та відкликання з відпусток, а також оформляє необхідні документи з цих питань.
3.26. Здійснює підготовку до здачі в архів Міністерства документів з питань, що належать до компетенції відділу.
3.27. Визначає трудовий стаж для оплати листків тимчасової непрацездатності працівників апарату Міністерства та робить на них відповідні записи.
3.28. Готує і подає до органів соціального забезпечення документи для призначення пенсій працівникам апарату Міністерства, веде облік працюючих пенсіонерів, а також працівників передпенсійного віку. Взаємодіє з органами соціального забезпечення з усіх питань пенсійного забезпечення працівників апарату Міністерства.
3.29. Здійснює облік та ведення трудових книжок працівників апарату Міністерства, забезпечує їх збереження. На прохання працівників готує та видає витяги з трудових книжок.
3.30. Розглядає листи, пропозиції, заяви, скарги громадян, надає роз'яснення з питань, що належать до компетенції відділу.
3.31. Оформляє службові посвідчення працівникам апарату Міністерства, керівникам підвідомчих організацій, готує листи щодо короткотермінових перепусток іншим особам. Забезпечує в установленому порядку оформлення права входу працівникам Міністерства до Кабінету Міністрів України.
3.32. Забезпечує облік військовозобов'язаних працівників.
3.33. Забезпечує розміщення інформації з кадрових питань на ВЕБ-сторінках Міністерства.
4. Права відділу
Відділ має право:
4.1. Перевіряти в підрозділах апарату Міністерства стан роботи з кадрами.
4.2. Одержувати від посадових осіб Міністерства відомості та необхідні документи з питань, що належать до компетенції відділу.
4.3. Виносити на розгляд керівництва департаменту найважливіші питання, пов'язані з добором, розстановкою кадрів у системі Міністерства.
4.4. Брати участь у нарадах та інших заходах, що проводяться в інших організаціях, з питань, що належать до компетенції відділу, та представляти в них Міністерство.
4.5. Користуватись статистичними, звітними та іншими матеріалами, що надходять до Міністерства, необхідними для вирішення питань, які належать до компетенції відділу.
4.6. Вести листування з державними установами, громадськими та іншими організаціями, підприємствами з кадрових питань в межах наданих повноважень.
4.7. Завіряти круглою номерною мастичною печаткою Міністерства економіки України "Для наказів" копії наказів з особового складу апарату Міністерства, проекти яких готуються відділом.
5. Керівництво відділом
5.1. Відділ очолює заступник директора департаменту персоналу - начальник відділу роботи з персоналом центрального апарату, якого в установленому порядку призначає на посаду та звільняє з посади Міністр економіки України за поданням директора департаменту персоналом
5.2. Заступник директора департаменту персоналу - начальник відділу роботи з персоналом центрального апарату безпосередньо підпорядкований директору департаменту персоналу.
5.3. Заступник директора департаменту персоналу - начальник відділу роботи з персоналом центрального апарату:
1) здійснює керівництво роботою відділу і несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань та здійснення ним своїх функцій, визначає ступінь відповідальності та функціональні обов'язки працівників відділу;
2) організовує, забезпечує та контролює виконання в установлені строки доручень керівництва Міністерства та директора департаменту персоналу, несе відповідальність за стан виконавської дисципліни у відділі;
3) здійснює в межах компетенції необхідні заходи щодо збереження службової таємниці у відділі;
4) приймає участь у розробці проектів нормативно-правових актів з питань державної служби і роботи з кадрами;
5) готує аналітичні довідки та статистичні звіти за формами, встановленими державними органами статистики, на підставі підготовленої спеціалістами відділу інформації щодо дотримання Закону України "Про державну службу" та інших законодавчих актів з питань роботи з кадрами в центральному апараті Міністерства;
6) приймає участь в розробці перспективних та поточних програм і планів роботи з кадрами центрального апарату Міністерства, виходячи з загальнодержавних програм щодо роботи з кадрами;
7) разом з керівниками структурних підрозділів приймає участь у розгляді пропозицій щодо призначення, переміщення та звільнення працівників, вивчає ділові якості осіб, які претендують на зайняття посад;
8) вивчає пропозиції керівників структурних підрозділів Міністерства щодо проведення стажування кадрів на посадах державних службовців, здійснює контроль за проведенням стажування відповідно до Положення про порядок стажування у державних органах;
9) вивчає пропозиції керівників структурних підрозділів щодо присвоєння рангів державним службовцям апарату Міністерства та готує пропозиції з цього питання Міністру;
10) готує звіт до Головдержслужби щодо подання державними службовцями Міністерства декларацій;
11) контролює своєчасне введення інформації та оновлення бази даних в автоматизованій системі "Кадри" Міністерства економіки України;
12) розробляє необхідні внутрішні документи для організації проведення атестації працівників центрального апарату відповідно до Положення про проведення атестації державних службовців;
13) розробляє необхідні внутрішні документи для організації роботи по формуванню кадрового резерву для державної служби, вносить пропозиції керівництву Міністерства щодо його затвердження, формує кадровий резерв відділу;
14) консультує працівників центрального апарату міністерства з питань, що входять до компетенції відділу;
15) виконує інші доручення керівництва Міністерства, передбачені цим Положенням та Положенням про департамент персоналу, що стосуються питань кадрової роботи та державної служби;
16) забезпечує додержання працівниками відділу правил внутрішнього розпорядку, раціональний розподіл обов'язків між ними, вживає заходів щодо підвищення фахової кваліфікації працівників відділу;
17) при відсутності заступника директора департаменту персоналу виконує його обов'язки.
6. Взаємовідносини і зв'язки відділу
6.1. Відділ роботи з персоналом центрального апарату разом:
1) з відділом розрахунків з оплати праці та соціальних питань фінансово-господарського департаменту:
вносить пропозиції щодо скорочення чисельності працівників, поліпшення системи оплати праці, закріплення кадрів в апараті Міністерства;
розглядає пропозиції щодо змін штатного розпису;
направляє у відділ розрахунків з оплати праці та соціальних питань копії наказів з особового складу про призначення, звільнення, переміщення, заохочення, надання всіх видів відпусток тощо для проведення відповідних виплат працівникам апарату Міністерства;
2) з усіма підрозділами:
перевіряє стан трудової дисципліни і розробляє заходи, спрямовані на її зміцнення;
здійснює спільний контроль за умовами праці, вивчає причини плинності кадрів;
погоджує з профкомом графіки відпусток;
готує для подання до профкому необхідні матеріали щодо надання згоди на вивільнення працівників центрального апарату за ініціативою адміністрації.
Заступник директора департаменту
персоналу - начальник відділу
роботи з персоналом центрального
апарату



Л.Семенець
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства економіки
України
03.05.2007 N 119
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ роботи з керівними кадрами підвідомчих організацій департаменту персоналу
1. Загальні положення
1.1. Відділ роботи з керівними кадрами підвідомчих організацій (далі - відділ) є структурним підрозділом центрального апарату Міністерства економіки України (далі - Міністерство), входить до складу департаменту персоналу і підпорядкований його директору.
1.2. У своїй практичній діяльності відділ керується Конституцією України, Законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, Положенням про Міністерство економіки України, Положенням про департамент персоналу, іншими нормативно-правовими актами та цим Положенням. У питаннях організації і застосування методики та проведення кадрової роботи відділ керується рекомендаціями Головдержслужби, Мінпраці, Мін'юсту та Пенсійного фонду.
1.3. Структура і чисельність відділу визначаються відповідно цим Положенням та штатним розписом Міністерства.
1.4. Робота відділу здійснюється за річними планами роботи з кадрами Міністерства, які затверджуються Міністром.
1.5. Відділ має:
номерну круглу мастичну печатку "Для наказів" Міністерства економіки України.
1.6. Працівники відділу здійснюють свої функції, керуючись цим Положенням та посадовими інструкціями.
1.7. Покладення на відділ обов'язків, не передбачених цим Положенням, і таких, що не стосуються питань кадрової роботи та державної служби, не допускається.
2. Основні завдання відділу
2.1. Реалізація державної політики у сфері державної служби та з питань кадрової роботи стосовно керівного складу урядових органів у складі Міністерства та керівників їх територіальних органів; реалізація державної політики з питань кадрової роботи стосовно керівників підприємств, установ, організацій, що входять до сфери управління Міністерства.
2.2. Здійснення аналітичної та організаційної роботи з кадрового менеджменту.
2.3. Задоволення потреби в кваліфікованих кадрах та їх ефективне використання.
2.4. Узагальнення практики застосування законодавства з питань державної служби, розробка пропозицій щодо його вдосконалення, участь у розробці проектів нормативно-правових актів та внесення їх на розгляд керівництва департаменту.
2.5. Документальне оформлення проходження державної служби та трудових відносин.
2.6. Прогнозування розвитку персоналу підвідомчих організацій на основі систематичного і всебічного аналізу кадрового забезпечення.
3. Функції відділу
Відповідно до визначених цим Положенням завдань і в межах своєї компетенції відділ:
3.1. Забезпечує реалізацію державної політики з питань кадрової роботи та державної служби, здійснює згідно з чинним законодавством організаційне, методичне керівництво комплексом роботи з кадрового забезпечення урядових органів у складі Міністерства (Державний департамент з питань банкрутства, Центр обробки запитів країн - членів СОТ і СОТ та їх інформування, Державна інспекція з контролю за цінами), територіальних підрозділів урядових органів з питань банкрутства та з контролю за цінами, державних підприємств, установ, організацій, що відносяться до сфери управління Міністерства економіки України, а також інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується через Міністра економіки, аналізує стан роботи та контролює тенденції її розвитку за зазначеним напрямом.
3.2. Здійснює роботу разом з відповідними структурними підрозділами Міністерства по розробці програми роботи з керівниками державних підприємств, установ, організацій, що входять до сфери управління Міністерства, та заходів по її виконанню.
3.3. Готує подання щодо призначення керівників інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра економіки України, керівників та заступників керівників урядових органів державного управління у складі Міністерства.
3.4. Разом з керівниками відповідних підрозділів центрального апарату розглядає пропозиції щодо призначення, переміщення та звільнення керівників урядових органів та їх територіальних органів, підприємств, установ, організацій, що входять до сфери управління Міністерства.
3.5. Згідно з Законом України "Про державну службу":
вивчає разом з іншими підрозділами особисті, професійні, ділові якості осіб, які претендують на зайняття керівних посад урядових та територіальних органів, підприємств, установ, організацій, що входять до сфери управління Міністерства, попереджує їх про встановлені законодавством обмеження, пов'язані з прийняттям на державну службу та проходженням державної служби, ознайомлює із Загальними правилами поведінки державного службовця;
приймає від претендентів на зайняття посад керівників територіальних органів з питань банкрутства необхідні документи та готує їх на розгляд конкурсних комісій, здійснює комплекс заходів щодо організації та проведення засідань конкурсних комісій;
забезпечує прийняття Присяги державного службовця керівниками, яких уперше прийнято на державну службу;
обчислює стаж роботи та державної служби;
готує документи щодо погодження у встановленому порядку продовження терміну перебування на державній службі працівників урядових органів, які досягли граничного віку;
здійснює організаційні заходи щодо своєчасного подання державними службовцями відомостей про доходи, зобов'язання фінансового характеру, в т.ч. і за кордоном, щодо себе та членів своєї сім'ї (декларування доходів).
3.6. Розглядає матеріали, вносить керівництву Міністерства пропозиції та готує документи щодо:
нагородження та заохочення працівників, урядових та їх територіальних органів, керівників підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Міністерства, організовує вручення нагород, веде відповідний облік;
накладення та зняття дисциплінарних стягнень на керівників територіальних органів урядових органів державного управління у складі Міністерства; керівників підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Міністерства.
3.7. Здійснює в установленому порядку формування кадрового резерву керівників урядових та територіальних органів, державних підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Міністерства, здійснює роботу з резервом відповідно до нормативно-правових актів з цього питання.
3.8. Разом з відповідними структурними підрозділами Міністерства готує пропозиції керівництву щодо укладення, продовження терміну дії та розірвання контрактів з керівниками підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Міністерства, а також бере участь у здійсненні організаційних заходів з перевірки виконання умов та показників контрактів.
3.9. Здійснює організаційне забезпечення і бере участь у роботі атестаційної комісії при проведенні атестації працівників керівного складу державних підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Міністерства, а також щорічної оцінки виконання керівниками урядових та територіальних органів покладених на них обов'язків і завдань.
3.10. Готує і подає у відповідні органи звіти з кадрових питань і питань державної служби, установленими органами державної статистики.
3.11. Розглядає звіти урядових та територіальних органів, підприємств, організацій, установ, що входять до сфери управління Міністерства, стосовно роботи з кадрами; на підставі аналізу зазначених звітів готує відповідні пропозиції щодо удосконалення роботи.
3.12. Надає консультативну, методичну допомогу урядовим та територіальним органам, державним підприємствам, організаціям та установам, що входять до сфери управління Міністерства, з питань роботи з кадрами.
3.13. Здійснює разом з іншими підрозділами заходи щодо впровадження та використання у межах компетенції Міністерства складових єдиної державної комп'ютерної системи "Кадри". Вносить пропозиції щодо модифікації автоматизованої системи "Кадри" в частині ведення бази даних кадрів.
3.14. Разом з іншими структурними підрозділами контролює дотримання законодавства України про працю, Закону України "Про державну службу" та інших актів законодавства при вирішенні кадрових питань урядових та територіальних органів, підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Міністерства.
3.15. Веде встановлену облікову документацію та систематичний оперативний облік керівних кадрів урядових та територіальних органів, підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Міністерства.
3.16. Здійснює підготовку до здачі в архів Міністерства документів з питань, що належать до компетенції відділу роботи з керівними кадрами підвідомчих організацій.
3.17. Розглядає листи, пропозиції, заяви, скарги громадян, надає роз'яснення з питань, що належать до компетенції відділу.
3.18. Оформляє службові посвідчення керівникам підвідомчих організацій, готує листи щодо короткотермінових перепусток іншим особам, та стосовно медичного обстеження претендентів на посади керівників, заступників керівників інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується через Міністра економіки, урядових органів державного управління.
3.19. Забезпечує розміщення інформації з кадрових питань на ВЕБ-сторінках Міністерства.
3.20. Готує необхідні аналітичні матеріали для їх розгляду на засіданнях Ради по роботі з кадрами Мінекономіки.
4. Права відділу
Відділ роботи з керівними кадрами підвідомчих організацій має право:
4.1. Перевіряти в урядових та територіальних органах, підприємствах, установах, організаціях, що належать до сфери управління Міністерства, стан роботи з кадрами, дотримання вимог Закону України "Про державну службу" та інших актів законодавства з питань кадрової роботи та державної служби.
4.2. Організовувати в установленому порядку наради та семінари з кадрових питань з керівниками підвідомчих організацій.
4.3. Одержувати від посадових осіб урядових та територіальних органів, підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Міністерства, відомості та необхідні документи з питань, що належить до його компетенції.
4.4. Брати участь у нарадах та інших заходах, що проводяться в інших організаціях, з питань, що належать до компетенції відділу роботи з керівними кадрами підвідомчих організацій.
4.5. Користуватись статистичними, звітними та іншими матеріалами, що надходять до Міністерства, необхідними для вирішення питань, які належать до компетенції відділу.

................
Перейти до повного тексту