1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
17.11.2006 N 345
Про затвердження Положення про департамент персоналу
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства економіки N 177 від 21.05.2008 N 151 від 23.02.2009 )
У зв'язку з прийняттям наказу Міністерства економіки України від 21.09.2006 N 299 "Про внесення змін до структури центрального апарату Міністерства економіки України"
НАКАЗУЮ:
Затвердити Положення про департамент персоналу, що додається.
Міністр В.Макуха
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства економіки
України
17.11.2006 N 345
ПОЛОЖЕННЯ
про департамент персоналу
1. Загальні положення
1.1. Департамент персоналу є структурним підрозділом центрального апарату Міністерства економіки України (далі - Міністерство) і підпорядкований Міністру.
1.2. У своїй діяльності департамент персоналу керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Міністерства та цим Положенням. У питаннях організації і застосування методики та проведення кадрової роботи, державної служби департамент персоналу керується рекомендаціями Головдержслужби, Мінпраці, ндюсту, МОНу та Пенсійного фонду.
1.3. Структура і чисельність департаменту персоналу визначаються відповідно цим Положенням та штатним розписом Міністерства.
1.4. До складу департаменту входять такі структурні підрозділи:
відділ роботи з керівними кадрами підвідомчих організацій - інд. 2202;
відділ роботи з персоналом центрального апарату - інд. 2201;
відділ підготовки та перепідготовки кадрів - інд. 2204;
відділ аналітичної роботи та кадрового забезпечення торговельно-економічних місій - інд. 2203.
( Пункт 1.4 в редакції Наказу Міністерства економіки N 177 від 21.05.2008; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки N 151 від 23.02.2009 )
1.5. Робота департаменту персоналу здійснюється за річними планами роботи з кадрами Міністерства, які затверджуються Міністром.
1.6. Департамент персоналу має:
1) круглу мастичну печатку Міністерства економіки України: "Департамент персоналу";
2) круглі номерні мастичні печатки Міністерства економіки України: "Для наказів", (всього - 4 шт.);
3) штамп "Міністерство економіки України" (N 3, N 4, всього - 2 шт.);
4) круглу малу мастичну гербову печатку "Міністерство економіки України";
5) штамп "Б.М.Данилишин" (1 великий та 2 малі, всього - 3 шт.);
( Підпункт 5 пункту 1.6 в редакції Наказу Міністерства економіки N 151 від 23.02.2009 )
6) штамп "Підвищив (ла) кваліфікацію за професійною програмою. Свідоцтво від _________ Підпис".
1.7. Працівники департаменту персоналу здійснюють свої функції, керуючись цим Положенням, положеннями про відділи, що входять до складу департаменту персоналу, та посадовими інструкціями.
1.8. Покладення на департамент персоналу обов'язків, не передбачених цим Положенням, і таких, що не стосуються питань кадрової роботи та державної служби, не допускається.
2. Основні завдання департаменту персоналу
2.1. Головною метою діяльності департаменту персоналу є створення високоефективного кадрового потенціалу Міністерства, головним пріоритетом діяльності - впровадження системи управління персоналом на принципах забезпечення компетентності та професійності корпусу державних службовців.
2.2. Основними завданнями департаменту персоналу є:
1) реалізація в апараті Міністерства, його урядових органах, торговельно-економічних місіях у складі закордонних дипломатичних установ України (далі - ТЕМ), підприємствах, установах, організаціях, що належать до сфери управління Міністерства, державної політики у сфері державної служби та з питань кадрової роботи;
2) здійснення аналітичної та організаційної роботи з кадрового менеджменту;
3) задоволення потреби в кваліфікованих кадрах та їх ефективне використання;
4) прогнозування розвитку персоналу Міністерства на основі систематичного і всебічного аналізу кадрового забезпечення, заохочення працівників до службової кар'єри;
5) документальне оформлення проходження державної служби та трудових відносин;
6) реалізація державної політики у сфері державної служби та з питань кадрової роботи щодо підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів;
7) забезпечення навчання працівників Міністерства;
8) узагальнення практики застосування законодавства з питань підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів, розробка пропозицій щодо його вдосконалення і внесення на розгляд керівництва Міністерства;
9) координація роботи навчальних закладів, що входять до сфери управління Міністерства, та робота з іншими навчальними закладами, з питань підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів згідно з Законами України "Про освіту", "Про вищу освіту" та іншими законодавчими і нормативно-правовими актами України;
10) здійснення аналітичної та організаційної роботи з питань навчання;
11) узагальнення практики застосування законодавства з питань державної служби, розробка пропозицій щодо його вдосконалення, участь у розробці проектів відповідних нормативно-правових актів.
3. Функції департаменту персоналу
Відповідно до визначених цим Положенням завдань і в межах своєї компетенції департамент персоналу:
3.1. Забезпечує реалізацію державної політики з питань кадрової роботи та державної служби, здійснює згідно з чинним законодавством організаційне, методичне керівництво всім комплексом роботи з кадрами в центральному апараті Міністерства, його урядових органах, ТЕМ, підприємствах, установах, організаціях, що входять до сфери управління Міністерства. Разом з відповідними структурними підрозділами узагальнює практику роботи з кадрами, вносить керівництву пропозиції щодо її вдосконалення.
3.2. Розробляє річні плани роботи з кадрами (разом з підрозділами центрального апарату), виходячи з загальнодержавних програм стосовно роботи з кадрами.
3.3. Здійснює організаційне забезпечення діяльності Ради по роботі з кадрами Міністерства, методичне та інформаційне забезпечення роботи кадрових служб урядових органів, підприємств, установ, організацій, що входять до сфери управління Міністерства.
3.4. Готує подання щодо призначення керівників центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра економіки України, першого заступника та заступників Міністра, керівників та заступників керівників урядових органів Міністерства, керівників територіальних органів, що діють у складі урядових органів Міністерства.
3.5. Разом з керівниками відповідних підрозділів центрального апарату розглядає пропозиції щодо призначення, переміщення та звільнення працівників центрального апарату Міністерства, ТЕМ, керівників урядових та територіальних органів, підприємств, установ, організацій, що входять до сфери управління Міністерства.
3.6. Згідно з Законом України "Про державну службу":
вивчає разом з іншими підрозділами особисті, професійні, ділові якості осіб, які претендують на зайняття посад в апараті Міністерства, ТЕМ, попереджує їх про встановлені законодавством обмеження, пов'язані з прийняттям на державну службу та проходженням державної служби, ознайомлює із Загальними правилами поведінки державного службовця;
приймає від претендентів на зайняття посад державних службовців (за винятком працівників ТЕМ) необхідні документи та готує їх на розгляд конкурсних комісій, здійснює комплекс заходів щодо організації та проведення засідань конкурсних комісій;
розглядає пропозиції керівників структурних підрозділів щодо проведення стажування працівників на посадах державних службовців (за винятком кандидатів для роботи в ТЕМ) та готує разом з ними необхідні документи для організації стажування, здійснює контроль за проведенням стажування згідно з Положенням про порядок стажування у державних органах;
забезпечує прийняття Присяги державного службовця працівниками, яких уперше прийнято на державну службу;
готує матеріали про призначення на посади, переміщення та звільнення з посад працівників Міністерства;
проводить з урахуванням індивідуальних здібностей, професійної підготовки та результативності роботи державного службовця періодичне переміщення його по службі в Міністерстві, а також переведення до іншого державного органу чи в іншу місцевість за його згодою;
розглядає пропозиції керівників структурних підрозділів про присвоєння рангів державних службовців та їх відповідність чинному законодавству, вносить пропозиції керівництву з цих питань та готує необхідні документи;
обчислює стаж роботи та державної служби;
обчислює державним службовцям додаткові оплачувані відпустки, забезпечує своєчасні зміни тривалості додаткових відпусток залежно від стажу державної служби;
розглядає пропозиції керівників структурних підрозділів щодо продовження терміну перебування на державній службі працівників, які досягли граничного віку, готує відповідні пропозиції керівництву Міністерства та веде листування з Головним управлінням державної служби з цього питання;
забезпечує своєчасне прийняття рішень про продовження терміну перебування на державній службі, залишення на посадах радників чи консультантів або звільнення працівників у разі закінчення їх продовженого терміну перебування на державній службі;
здійснює організаційні заходи щодо своєчасного подання державними службовцями відомостей про доходи, зобов'язання фінансового характеру та належне їм майно, в тому числі і за кордоном, щодо себе і членів своєї сім'ї (декларування доходів);
уживає заходів щодо працевлаштування працівників, які звільняються, у зв'язку зі змінами в організації виробництва і праці.
3.7. Розглядає матеріали, вносить керівництву Міністерства пропозиції та готує документи щодо:
нагородження і заохочення працівників апарату Міністерства, урядових та територіальних органів, ТЕМ, підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Міністерства, організовує вручення нагород, веде відповідний облік;
накладення і зняття дисциплінарних стягнень. У межах своєї компетенції та за дорученням керівництва Міністерства здійснює заходи щодо забезпечення трудової дисципліни.
3.8. Здійснює організаційно-методичне керівництво формуванням кадрового резерву для державної служби (за винятком ТЕМ), вносить пропозиції керівництву Міністерства щодо його затвердження та контролює проведення роботи з резервом згідно з Положенням про формування кадрового резерву для державної служби, аналізує та узагальнює практику формування кадрового резерву, вносить пропозиції керівництву Міністерства щодо її вдосконалення.
3.9. Здійснює в установленому порядку формування кадрового резерву керівників урядових та територіальних органів, державних підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Міністерства, здійснює роботу з резервом відповідно до нормативно-правових актів з цього питання.
3.10. Організовує роботу з кадрового забезпечення ТЕМ, з цією метою: оформляє відповідні документи кандидатів у зв'язку з їх виїздом на роботу до ТЕМ, готує матеріали щодо погодження кандидатур для роботи в ТЕМ з Міністерством закордонних справ, та проекти документів щодо призначення, переміщення, звільнення згідно з діючим порядком.
3.11. Разом з відповідними структурними підрозділами Міністерства готує пропозиції керівництву щодо укладення, продовження терміну дії та розірвання контрактів з керівниками підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Міністерства, а також бере участь у здійсненні організаційних заходів з перевірки виконання умов та показників контрактів.
3.12. Здійснює організаційне забезпечення і бере участь у роботі атестаційної комісії та проведенні щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них завдань і обов'язків, а також контролює проведення цієї роботи у підпорядкованих установах (за винятком ТЕМ).

................
Перейти до повного тексту