- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Конвенція
Конвенція
про запобігання виробничим нещасним випадкам серед моряків N 134
( Конвенцію переглянуто
Конвенцією
від 23.02.2006 )
Генеральна конференція Міжнародної організації праці,
що скликана в Женеві Адміністративною радою Міжнародного бюро праці та зібралася 14 жовтня 1970 року на свою п'ятдесят п'яту сесію,
беручи до уваги положення
Конвенції 1960 року про охорону людського життя на морі та Правил, доданих до міжнародної Конвенції про вантажні марки, переглянутої 1966 року, в яких передбачається ряд заходів щодо безпеки на борту суден з метою забезпечення захисту людей, котрі на них працюють,
ухваливши прийняти ряд пропозицій, котрі стосуються запобігання нещасним випадкам на борту суден у морі та портах, що є п'ятим пунктом порядку денного сесії,
вирішивши надати цим пропозиціям форми міжнародної конвенції,
зазначаючи, що для успішних дій у галузі запобігання нещасним випадкам на борту суден треба здійснювати тісне співробітництво у відповідних галузях між Міжнародною організацією праці та Міжурядовою морською консультативною організацією,
зазначаючи, що нижченаведені норми було відповідно розроблено у співробітництві з Міжурядовою морською консультативною організацією і що пропонується здійснювати постійне співробітництво з цією Організацією у справі застосування цих норм,
ухвалює цього тридцятого дня жовтня місяця тисяча дев'ятсот сімдесятого року нижченаведену Конвенцію, яка може називатися Конвенцією 1970 року про запобігання нещасним випадкам (моряки):
Стаття 1
1. Відповідно до мети цієї Конвенції термін "моряк" охоплює всіх осіб, зайнятих будь-якою роботою на борту якого-небудь судна (за винятком військового судна), зареєстрованого на території, де чинна ця Конвенція, яке звичайно використовується для морського плавання.
2. У разі будь-яких сумнівів щодо того, чи вважаються які-небудь категорії осіб моряками згідно з метою цієї Конвенції, питання вирішує компетентна влада в кожній країні-члені Організації після консультації з відповідними організаціями судновласників і моряків.
3. Для потреб цієї Конвенції термін "виробничі нещасні випадки" охоплює нещасні випадки, що сталися з моряком під час роботи, або пов'язані з нею.
Стаття 2
1. Компетентні органи влади в кожній морській країні-члені Організації вживають заходів для забезпечення того, щоб виробничі нещасні випадки належним чином розслідувалися і про них подавалися відповідні відомості, а також щоб здійснювався детальний статистичний облік та аналіз даних щодо таких нещасних випадків.
2. Про всі виробничі нещасні випадки подаються відомості, і статистичний облік не обмежується лише нещасними випадками зі смертельним наслідком або нещасними випадками, причиною яких є судно.
3. Статистичний облік охоплює кількість, тип, причини та наслідки нещасних випадків з чітким поділом їх за службами на боргу судна, наприклад: палубна, машинна, господарська, із зазначенням місцезнаходження судна, наприклад: у морі чи в порту.
4. Компетентні органи влади вдаються до розслідування причин та обставин виробничих нещасних випадків зі смертельним наслідком або таких, що спричинили серйозні тілесні ушкодження, та інших нещасних випадків, які може бути вказано у національних законодавстві чи правилах.
Стаття 3
З метою створення міцної основи запобігання нещасним випадкам, причиною яких є окремі небезпеки, властиві умовам праці моряків, проводиться вивчення загальних тенденцій і тих небезпек, на які вказують статистичні дані.
Стаття 4
1. Положення, що стосуються запобігання виробничим нещасним випадкам, встановлюються законодавством чи правилами, зведеннями практичних правил або іншими належними засобами.
2. Ці положення містять посилання на всі загальні положення про запобігання нещасним випадкам та виробничу гігієну, котрі може бути застосовано до праці моряків, і визначають заходи щодо запобігання нещасним випадкам, характерним для умов праці моряків.
3. Зокрема, ці положення охоплюють такі питання:
a) загальні та основні положення;
b) конструктивні особливості судна;
c) машини;
d) спеціальні заходи безпеки на палубі та у внутрішніх приміщеннях судна;
e) вантажно-розвантажувальне обладнання;
f) протипожежні заходи і гасіння пожеж;
g) якорі, ланцюги, троси;
h) небезпечні вантажі та баласт;
i) індивідуальні засоби захисту для моряків.
Стаття 5
1. Положення щодо запобігання нещасним випадкам, згадані у статті 4, чітко вказують на обов'язок судновласників, моряків та інших відповідних осіб виконувати ці положення.
2. Як правило, будь-яке взяте судновласником зобов'язання, що стосується надання захисного обладнання або інших засобів запобігання нещасним випадкам, поєднується з положенням, котре зобов'язує моряків використовувати це обладнання та ці засоби і вимагає дотримання з їхнього боку відповідних заходів щодо запобігання нещасним випадкам.
................Перейти до повного тексту