- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
22.08.2008 N 17143/7/23-4017 |
( Лист втратив чинність на підставі Листа Державної
податкової адміністрації
N 14082/7/23-4017/354 від 06.07.2009 )
Щодо організації контрольно-перевірочної роботи
Державна податкова адміністрація України повідомляє, що з метою забезпечення єдиного підходу при організації та проведенні перевірок платників податків наказом ДПА України від 27.05.2008 р.
N 355 затверджено Методичні рекомендації щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби при організації та проведенні перевірок платників податків (далі - Методичні рекомендації).
У цих
Методичних рекомендаціях врегульовано велику кількість проблемних питань, що виникають при здійсненні перевірок, зокрема:
- упорядковано порядок взаємодії між підрозділами при плануванні та організації перевірок, розшуку платників податків;
- упорядковано порядок взаємодії між підрозділами органів ДПС при організації перевірок платників податків, які мають філії, відділення та інші відокремлені підрозділи;
- упорядковано дії працівників органів ДПС у разі неможливості проведення перевірки у зв'язку з відсутністю платника податків за місцезнаходженням, відмови платника податків від проведення перевірки та при виникненні інших проблемних питань;
- упорядковано порядок розгляду спірних питань та заперечень до актів перевірок;
- затверджено форму направлення для проведення перевірок по контролю за здійсненням суб'єктами господарювання розрахункових та касових операцій, наявністю патентів і ліцензій та журнал для їх реєстрації.
Крім того,
Методичними рекомендаціями визначено, що проводити чи очолювати планову або позапланову перевірку може податковий орган будь-якого рівня, у тому числі ДПА України, ДПА в АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, а не лише орган, на обліку в якому перебуває платник податків. За рішенням відповідного вищестоящого податкового органу до проведення такої перевірки можуть бути залучені працівники інших податкових органів, у тому числі на обліку в якому перебуває платник податків.
Зазначені норми базуються на тому, що відповідно до статей
8 та
9 Закону України від 4 грудня 1990 року
N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні" ДПА України, ДПА в АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі виконують безпосередньо, а також організовують роботу державних податкових адміністрацій та інспекцій, пов'язану, зокрема, із здійсненням контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями, додержанням порядку проведення готівкових розрахунків, наявності ліцензій і торгових патентів.
Крім того, згідно з Положенням про Державну податкову адміністрацію України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2007 року
N 778, зі змінами та доповненнями, а також Положенням про державну податкову адміністрацію в Автономній Республіці Крим, області, місті Києві та Севастополі, затвердженим наказом ДПА України від 23.10.2007 р.
N 601, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12.11.2007 р. за N 1261/14528, до прав та обов'язків ДПА України та ДПА в АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі віднесено і проведення документальних невиїзних, планових та позапланових виїзних перевірок платників податків щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків, інших платежів, дотримання валютного та іншого законодавства.
У разі коли планову виїзну або позапланову виїзну перевірку платника податків очолює (проводить) ДПА України, ДПА в АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі(далі - орган ДПС вищого рівня), а не орган ДПС, на обліку в якому перебуває платник податків, слід врахувати таке:
1. Орган ДПС вищого рівня, що очолює планову виїзну перевірку, відповідно до пункту 1.3 розділу I
Методичних рекомендацій зобов'язаний забезпечити направлення платнику податків повідомлення про проведення перевірки (із зазначенням у ньому назви органу ДПС, що буде її очолювати) у порядку та терміни, передбачені Законом України
"Про державну податкову службу в Україні", а також інформування інших контролюючих органів відповідно до Порядку координації проведення планових виїзних перевірок органами виконавчої влади, уповноваженими здійснювати контроль за нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року
N 619. При цьому з метою дотримання передбачених законодавством прав платника податків, у випадку коли платник податків, що підлягатиме перевірці, та орган ДПС вищого рівня розташовані у різних населених пунктах, необхідно забезпечити завчасне (більше ніж за десять календарних днів) направлення повідомлення такому платнику податків.
2. У разі прийняття органом ДПС вищого рівня рішення щодо очолення (проведення) планової виїзної перевірки, такий орган ДПС зобов'язаний забезпечити завчасне, не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку місяця, в якому заплановано проведення перевірки, інформування органу ДПС, на обліку в якому перебуває платник податків, а також відповідної ДПА в АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (у разі якщо перевірку очолює ДПА України) про проведення ним перевірки, для:
- надання ними протягом 3 робочих днів з дня отримання повідомлення узагальнених матеріалів щодо результатів проведеного на районному (обласному) рівні доперевірочного аналізу, а також пропозицій щодо участі його працівників у проведенні перевірки;
- забезпечення вжиття організаційних заходів щодо проведення такої перевірки.
Крім того, згідно з пунктом 1.4 розділу I
Методичних рекомендацій, підрозділом органу ДПС вищого рівня, що очолює планову перевірку, на відповідному рівні здійснюється інформування за 10 календарних днів до її початку підрозділів погашення прострочених податкових зобов'язань, оподаткування юридичних осіб, оподаткування фізичних осіб, економічного аналізу та прогнозування, податкової міліції, боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, а у разі здійснення платником податків зовнішньоекономічної діяльності - підрозділів контролю у сфері ЗЕД з метою визначення їх участі у проведенні перевірки, а також отримання інформації для проведення доперевірочного аналізу.
До проведення планової або позапланової виїзної перевірки у порядку, передбаченому пунктами 1.11 та 1.12 розділу I
Методичних рекомендацій, можуть залучатися працівники наведених вище підрозділів центрального, обласного і районного рівнів.
................Перейти до повного тексту