1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
27.05.2008 N 355
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної податкової служби N 948 від 31.10.2012 )
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок платників податків
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Державної податкової адміністрації N 760 від 05.12.2008 N 120 від 16.03.2009 N 85 від 16.02.2010 N 346 від 18.05.2010 N 527 від 21.07.2010 N 594 від 09.08.2010 N 826 від 26.10.2010 Наказом Державної податкової служби N 213 від 14.04.2011 )
З метою налагодження належної взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби при організації та проведенні перевірок платників податків, а також забезпечення об'єктивності та прозорості при здійсненні контрольно-перевірочної роботи,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок платників податків (додаток 1).
2. Головам ДПА в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі забезпечити взаємодію між підрозділами органів державної податкової служби при проведенні перевірок платників податків з урахуванням вказаних Методичних рекомендацій.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ ДПА України від 11.10.2005 р. N 441 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку складання плану-графіка перевірок суб'єктів господарювання та взаємодії між структурними підрозділами при їх проведенні", із змінами, внесеними наказами ДПА України від 02.11.2005 р. N 484, від 21.06.2007 р. N 373 та від 31.07.2007 р. N 466.
4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ ДПА України від 31.10.2005 р. N 481 "Про затвердження Порядку взаємодії підрозділів контрольно-перевірочної роботи ДПА в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві та Севастополі з підрозділами контрольно-перевірочної роботи районного рівня", із змінами та доповненнями, внесеними наказом ДПА України від 05.07.2006 р. N 380.
5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови ДПА України.
Голова С.Буряк
Додаток 1
до наказу ДПА України
27.05.2008 N 355
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЙ
щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок платників податків
Методичні рекомендації щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок платників податків (далі - Методичні рекомендації) розроблено з метою налагодження дієвої взаємодії між підрозділами Державної податкової адміністрації України, державних податкових адміністрацій у АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, державних податкових інспекцій в районах, містах (крім мм. Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспекцій, а також спеціалізованих державних податкових інспекцій (далі - органи державної податкової служби, органи ДПС) при організації та проведенні перевірок суб'єктів господарювання, а також реалізації матеріалів перевірок.
Їх запровадження сприятиме впорядкуванню та встановленню єдиного підходу до організації та проведення планових і позапланових виїзних перевірок платників податків - юридичних та фізичних осіб щодо дотримання ними вимог податкового, валютного та іншого законодавства, невиїзних документальних перевірок, організації та проведення перевірок суб'єктів господарювання з питань дотримання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), касових операцій, наявності свідоцтв про державну реєстрацію, патентів і ліцензій, а також реалізації матеріалів цих перевірок.
При проведенні відповідно до Примірного порядку взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів, затвердженого наказом ДПА України від 18.04.2008 р. N 266, невиїзних документальних та виїзних позапланових перевірок платників податків положення Примірного порядку є спеціальними по відношенню до цих Методичних рекомендацій та мають пріоритет у застосуванні.
1. Взаємодія підрозділів органів ДПС при проведенні планових та позапланових виїзних перевірок своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів)
Підготовка до перевірки
( Пункт 1.1 розділу 1 вилучено на підставі Наказу Державної податкової служби N 213 від 14.04.2011 ) ( Пункт 1.2 розділу 1 вилучено на підставі Наказу Державної податкової служби N 213 від 14.04.2011 ) ( Пункт 1.3 розділу 1 вилучено на підставі Наказу Державної податкової служби N 213 від 14.04.2011 )
1.1. За 10 календарних днів до початку проведення планової виїзної перевірки підрозділи органів ДПС, які очолюють перевірки згідно з планом-графіком, інформують про її проведення підрозділи погашення прострочених податкових зобов'язань, оподаткування юридичних осіб, оподаткування фізичних осіб, економічного аналізу та прогнозування, податкової міліції, боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, а у разі здійснення платником податків зовнішньоекономічної діяльності - підрозділи контролю у сфері ЗЕД.
Наведені підрозділи органу ДПС, отримавши інформацію про початок перевірки платника податків, протягом 3 робочих днів з дня її отримання в обов'язковому порядку направляють підрозділам, що очолюють перевірку, наявну інформацію щодо платника податків, яка може свідчити про ухилення від сплати податків або ймовірне заниження платником податків податкових зобов'язань, наявність податкового боргу платника податків, а також повідомляють про участь (відмову від участі) посадових осіб зазначених структурних підрозділів у проведенні перевірки.
З метою проведення доперевірочного аналізу підрозділи оподаткування юридичних осіб забезпечують також надання у зазначений термін підрозділам, що очолюють перевірку, аналізу показників фінансової (у разі наявності її оприлюднення) і податкової звітності та виявлених розбіжностей із зазначенням їх причин.
Відповідальність за своєчасне та якісне надання відповідної інформації несуть керівники вказаних підрозділів.
За рішенням керівника (заступника керівника) органу ДПС до участі у проведенні планових та позапланових виїзних перевірок бюджетоутворюючих та інших визначальних платників податків можуть залучатися працівники підрозділів економічного аналізу та прогнозування для проведення аналізу діяльності платника податків та виявлення ризиків щодо несплати ними податкових зобов'язань.
Підрозділи боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, беруть участь у проведенні планових виїзних перевірок платників податків за письмовим погодженням голови регіональної ДПА. Участь працівників зазначених підрозділів у проведенні планових виїзних перевірок платників податків, включених до планів-графіків за їх пропозицією, є обов'язковою.
( Абзац шостий пункту розділу I в редакції Наказу Державної податкової адміністрації N 760 від 05.12.2008 ) ( Пункт 1.5 розділу 1 вилучено на підставі Наказу Державної податкової служби N 213 від 14.04.2011 ) ( Пункт 1.6 розділу 1 вилучено на підставі Наказу Державної податкової служби N 213 від 14.04.2011 ) ( Пункт 1.7 розділу 1 вилучено на підставі Наказу Державної податкової служби N 213 від 14.04.2011 ) ( Пункт 1.8 розділу 1 вилучено на підставі Наказу Державної податкової служби N 213 від 14.04.2011 ) ( Пункт 1.9 розділу 1 вилучено на підставі Наказу Державної податкової служби N 213 від 14.04.2011 )
1.2. В обов'язковому порядку за поданням підрозділу, відповідального за проведення планової або позапланової виїзної перевірки, керівник органу ДПС приймає рішення про залучення працівників підрозділів погашення прострочених податкових зобов'язань до участі у перевірках платників податків, які мають податковий борг або щодо яких передбачаються значні суми донарахувань (і при цьому суми очікуваних донарахувань перевищують вартість наявних активів платників податків), для визначення джерел погашення податкового боргу, в тому числі встановлення третіх осіб, відповідальних за погашення податкового боргу такого платника.
Працівники зазначених підрозділів також залучаються до участі у перевірках платників податків, які протягом періоду, що підлягає перевірці, були реорганізовані або змінили форму власності (власника), для виявлення майна з ознаками безхазяйного.
( Пункт 1.2 розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової служби N 213 від 14.04.2011 ) ( Пункт 1.11 розділу 1 вилучено на підставі Наказу Державної податкової служби N 213 від 14.04.2011 ) ( Пункт 1.12 розділу 1 вилучено на підставі Наказу Державної податкової служби N 213 від 14.04.2011 ) ( Пункт 1.13 розділу 1 вилучено на підставі Наказу Державної податкової служби N 213 від 14.04.2011 ) ( Пункт 1.14 розділу 1 вилучено на підставі Наказу Державної податкової служби N 213 від 14.04.2011 ) ( Пункт 1.15 розділу 1 вилучено на підставі Наказу Державної податкової служби N 213 від 14.04.2011 ) ( Пункт 1.16 розділу 1 вилучено на підставі Наказу Державної податкової служби N 213 від 14.04.2011 ) ( Пункт 1.17 розділу 1 вилучено на підставі Наказу Державної податкової служби N 213 від 14.04.2011 ) ( Пункт 1.18 розділу 1 вилучено на підставі Наказу Державної податкової служби N 213 від 14.04.2011 ) ( Пункт 1.19 розділу 1 вилучено на підставі Наказу Державної податкової служби N 213 від 14.04.2011 ) ( Пункт 1.20 розділу 1 вилучено на підставі Наказу Державної податкової служби N 213 від 14.04.2011 )
1.3. З метою забезпечення погашення донарахованих сум підрозділи, які здійснюють (очолюють) перевірку, складають та передають у період проведення перевірки до підрозділів погашення прострочених податкових зобов'язань відомості щодо переліку активів платника податку, що перевіряється, у кількісному та вартісному виразі за даними первинного бухгалтерського обліку станом на перше число місяця, що передував закінченню перевірки, або станом на перше число місяця, наступного за останнім місяцем періоду, що перевіряється, у тому числі, але не виключно: рухомого та нерухомого майна, що перевіряється;
залишків коштів на банківських рахунках за даними бухгалтерського обліку (із зазначенням реквізитів банківського рахунку);
цінних паперів (векселів, облігацій, акцій (корпоративних прав) тощо) із зазначенням їх вартості за даними бухгалтерського обліку.
З цією ж метою підрозділи оподаткування фізичних осіб забезпечують отримання та передачу у період проведення перевірки до підрозділів погашення прострочених податкових зобов'язань відомостей щодо наявності у власності в платників податків - фізичних осіб станом на дату закінчення перевірки нерухомого та рухомого майна, зокрема:
квартир, гаражів, інших споруд та будівель, земельних ділянок, транспортних засобів із зазначенням оціночної вартості;
залишків коштів на розрахунковому рахунку фізичної особи - підприємця;
цінних паперів (акцій, облігацій, векселів тощо) із зазначенням їх вартості.
У разі залучення за рішенням керівника органу ДПС до проведення планової або позапланової виїзної перевірки працівників підрозділів погашення прострочених податкових зобов'язань, складання наведених вище відомостей щодо переліку активів платника податку забезпечують працівники підрозділів погашення прострочених податкових зобов'язань.
1.4. У разі коли при проведенні планової або позапланової виїзної перевірки платника податків, у якій не беруть участь працівники підрозділу боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, встановлюються факти проведення операцій, які мають ознаки сумнівних (легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом), підрозділ, який здійснює (очолює) перевірку, в обов'язковому порядку до закінчення перевірки надає вказаному вище підрозділу пропозиції щодо залучення до цієї перевірки його працівників.

................
Перейти до повного тексту