- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 20 жовтня 2023 року № 68
Про скаргу Кам’янець-Подільської міської організації ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ "СВОБОДА", зареєстровану в Центральній виборчій комісії 02 жовтня 2023 року за № 21-34-6128
До Центральної виборчої комісії 02 жовтня 2023 року надійшла скарга Кам’янець-Подільської міської організації ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ "СВОБОДА", суб’єктом оскарження у якій визначено Кам’янець-Подільську міську територіальну виборчу комісію Кам’янець-Подільського району Хмельницької області (далі - Кам’янець-Подільська міська територіальна виборча комісія).
У скарзі суб’єкт звернення просить:
достроково припинити повноваження всього складу Кам’янець-Подільської міської територіальної виборчої комісії в порядку, передбаченому частиною третьою
статті 208 Виборчого кодексу України (далі - Кодекс);
зобов’язати вказану виборчу комісію розглянути подану Яремовим Костянтином Олександровичем заяву про реєстрацію його депутатом Кам’янець-Подільської міської ради Кам’янець-Подільського району Хмельницької області (далі - Кам’янець-Подільська міська рада).
Свої вимоги суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує тим, що Кам’янець-Подільська міська територіальна виборча комісія на засіданні 14 вересня 2023 року визнала обраним депутатом Кам’янець-Подільської міської ради Яремова К.О. як наступного за черговістю кандидата в депутати у територіальному виборчому окрузі № 3, включеного до виборчого списку Кам’янець-Подільської міської організації ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ "СВОБОДА" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
За змістом скарги Яремов К.О. 18 вересня 2023 року надіслав поштовим зв’язком заяву про реєстрацію його депутатом Кам’янець-Подільської міської ради з доданими до неї документами на дві адреси Кам’янець-Подільської міської територіальної виборчої комісії у місті Кам’янець-Подільський Хмельницької області: пл. Вірменський ринок, 6 та майдан Відродження, 1. Один з цих листів зазначена виборча комісія отримала 21 вересня 2023 року. Тобто, як наголошує скаржник, Кам’янець-Подільська міська територіальна виборча комісія на виконання вимог частини третьої
статті 283 Кодексу була зобов’язана не пізніше 26 вересня 2023 року на засіданні розглянути подану Яремовим К.О. заяву про реєстрацію його депутатом Кам’янець-Подільської міської ради. Однак, як зауважує суб’єкт звернення зі скаргою, станом на дату подання скарги Кам’янець-Подільська міська територіальна виборча комісія відповідного рішення не прийняла та допустила протиправну бездіяльність, грубо порушила положення Кодексу, знехтувала конституційними правами громадянина. Така бездіяльність указаної виборчої комісії, на думку суб’єкта звернення зі скаргою, є підставою для дострокового припинення повноважень усього її складу.
На підтвердження викладеного до скарги додано копії заяви про реєстрацію Яремова К.О. депутатом Кам’янець-Подільської міської ради, сторінок його паспорта громадянина України, роздруківки з сайту "Укрпошта" про відправлення заяви з доданими до неї документами, описів вкладення у цінні листи на дві адреси Кам’янець-Подільської міської територіальної виборчої комісії з відбитком поштового календарного штемпеля, а також посилання на відеоролик засідання цієї виборчої комісії від 14 вересня 2023 року, на якому, зокрема, було прийнято постанову № 8 "Про визнання обраним депутатом Кам’янець-Подільської міської ради Кам’янець-Подільського району Хмельницької області".
З метою з’ясування відповідних обставин Кам’янець-Подільській міській територіальній виборчій комісії було надіслано лист щодо надання пояснень.
До Комісії надійшли письмові пояснення зазначеної виборчої комісії за підписом заступника голови, у яких йдеться, що 25 вересня 2023 року комісія отримала заяву Яремова К.О. про реєстрацію його депутатом Кам’янець-Подільської міської ради, а постановою від 29 вересня 2023 року № 10 зареєструвала Яремова К.О. депутатом Кам’янець-Подільської міської ради. Зазначена постанова надійшла до Комісії відповідно до
Порядку інформування Центральної виборчої комісії про перебіг виборчого процесу місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 25 серпня 2020 року № 200.
Також на доповнення до вказаних пояснень Кам’янець-Подільська міська територіальна виборча комісія надіслала сканкопію витягу з журналу вхідної та вихідної кореспонденції комісії, що містить відомості про реєстрацію відповідних документів за період з 19 вересня до 12 жовтня 2023 року.
Згідно з частиною четвертою
статті 14, частиною четвертою
статті 15 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" скарги щодо виборів чи референдумів подаються до Комісії та розглядаються нею в порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми.
Відповідно до частини четвертої
статті 69 Кодексу, підпункту 3 пункту 8.8
Порядку скарга, що стосується відповідних виборів, однак надійшла до виборчої комісії поза межами виборчого процесу таких виборів, розглядається виборчою комісією протягом тридцяти днів з дня отримання скарги.
Частиною другою
статті 72 Кодексу, пунктом 10.3 Порядку передбачено, що перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги); чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Кодексом. При цьому згідно з частиною третьою
статті 72 Кодексу, пунктом 10.6
Порядку в разі, якщо скарга подана неналежним суб’єктом звернення зі скаргою чи до неналежного суб’єкта розгляду скарги або з порушенням строків оскарження, встановлених Кодексом, виборча комісія приймає рішення про залишення її без розгляду по суті.
Центральна виборча комісія, проаналізувавши зміст скарги, беручи до уваги предмет і суб’єкт оскарження, а також положення частин першої, третьої
статті 65,
статті 66 Кодексу, пунктів 2.1, 3.1, розділу 4
Порядку, зазначає, що підстав для залишення скарги Кам’янець-Подільської міської організації ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ "СВОБОДА" без розгляду по суті немає.
Розглядаючи скаргу, додані до неї документи та пояснення суб’єкта оскарження, зважаючи на іншу наявну в Комісії інформацію, зокрема постанову Кам’янець-Подільської міської територіальної виборчої комісії від 29 вересня 2023 року № 10 "Про реєстрацію депутата", Центральна виборча комісія керується таким.
Відповідно до частини першої
статті 32, частин першої, четвертої, восьмої
статті 33,
статті 206 Кодексу територіальні виборчі комісії є постійно діючими спеціальними колегіальними незалежними органами адміністрування виборчих процесів, що в межах своїх повноважень та в порядку, передбачених Кодексом, забезпечують організацію та проведення місцевих виборів, реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.
Територіальні виборчі комісії та їх члени під час виконання своїх повноважень зобов’язані діяти відповідно до
Конституції України, Кодексу та законів України (частина третя
статті 32, частина четверта
статті 38 Кодексу). Втручання в діяльність виборчих комісій, у тому числі у вирішення питань, що належать до їхніх повноважень, крім випадків, передбачених законом, заборонено частиною четвертою
статті 32 Кодексу.
................Перейти до повного тексту