1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 17 вересня 2021 року № 357
Про скаргу Чередниченка Ю.А., Кісенка В.П., Бачурського В.Б., Бєлграда С.М., Задир А.В., Громика О.О., Сирбула А.М., Кучера І.Ю., Діденко Н.Д., Печеніна А.А., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 14 вересня 2021 року за № 21-30-9543
До Центральної виборчої комісії надійшла скарга Чередниченка Юрія Анатолійовича, Кісенка В’ячеслава Петровича, Бачурського Вячеслава Борисовича, Бєлграда Сергія Миколайовича, Задир Алли Володимирівни, Громика Олександра Олександровича, Сирбула Андрія Миколайовича, Кучера Ігоря Юрійовича, Діденко Наталі Дмитріївни, Печеніна Анатолія Андрійовича (далі - суб’єкти звернення зі скаргою), суб’єктом оскарження в якій визначено Кароліно-Бугазьку сільську територіальну виборчу комісію Білгород-Дністровського району Одеської області (далі - Кароліно-Бугазька сільська територіальна виборча комісія).
У скарзі суб’єкти звернення просять визнати протиправною бездіяльність Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії, що полягає у нерозміщенні на її стенді офіційних матеріалів реквізитів рахунків для внесення грошової застави, непередачі таких реквізитів рахунків до Центральної виборчої комісії для розміщення на її офіційному вебсайті, та у зв’язку з цим зобов’язати вказану територіальну виборчу комісію розмістити на її стенді офіційних матеріалів реквізити відповідних рахунків, а також передати їх до Комісії для розміщення на її офіційному вебсайті.
Обґрунтовуючи свої вимоги, суб’єкти звернення зі скаргою зазначають, що Кароліно-Бугазька сільська територіальна виборча комісія постановою від 03 вересня 2021 року № 279 "Про призначення повторних виборів" призначила повторні вибори депутатів Кароліно-Бугазької сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області (далі - Кароліно-Бугазька сільська рада) в багатомандатних виборчих округах № 1 - 5, 7 і повторні вибори Кароліно-Бугазького сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області (далі - Кароліно-Бугазький сільський голова) на 31 жовтня 2021 року та оголосила з 11 вересня 2021 року початок виборчого процесу відповідних місцевих виборів. Разом з тим станом на 20 годину 13 вересня 2021 року вказана територіальна виборча комісія не розмістила на стенді офіційних матеріалів реквізити рахунків для внесення грошової застави та не передала таких реквізитів до Центральної виборчої комісії для розміщення на її офіційному вебсайті, чим порушила вимоги частини третьої статті 225 Виборчого кодексу України (далі - Кодекс).
Отже, на думку суб’єктів звернення зі скаргою, Кароліно-Бугазькою сільською територіальною виборчою комісією допущено протиправну бездіяльність, яка дає підстави для зобов’язання зазначеної територіальної виборчої комісії розмістити на її стенді офіційних матеріалів реквізити рахунків для внесення грошової застави, а також передати їх до Центральної виборчої комісії для розміщення на її офіційному вебсайті.
На виконання частини п’ятої статті 70 Кодексу та пункту 8.6 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192 (далі - Порядок), копію скарги надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подання письмових пояснень по суті скарги.
Також згідно з пунктом 1 частини третьої статті 29 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" (далі - Закон) суб’єкту оскарження 14 вересня 2021 року надіслано лист за підписом члена Комісії з проханням надати пояснення по суті порушених у скарзі питань і докази, що можуть свідчити про відкриття рахунку для внесення грошової застави та про розміщення його реквізитів відповідно до частини третьої статті 225 Кодексу .
Так, до Центральної виборчої комісії 15 вересня 2021 року надійшли письмові пояснення від Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії, у яких, зокрема, повідомлялося, що станом на 15 вересня 2021 року відповідні рахунки для внесення грошової застави в Управлінні Державної казначейської служби в Овідіопольському районі Одеської області відкриті та розміщені на офіційному стенді цієї виборчої комісії за адресою: вул. Приморська 3, с. Кароліно-Бугаз, Одеська обл. На підтвердження вказаного, згідно з Порядком інформування Центральної виборчої комісії про перебіг виборчого процесу місцевих виборів, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 25 серпня 2020 року № 200, до пояснень також додано відомості про спеціальні рахунки Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії для внесення грошової застави (форма № 10). Крім того, Кароліно-Бугазькою сільською територіальною виборчою комісією надіслано фотоматеріали щодо розміщення реквізитів відповідного рахунку на її офіційному стенді.
Згідно з частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15 Закону скарги, що стосуються виборів чи референдумів, подаються до Комісії та розглядаються нею в порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми.
Порядок і строки подання та розгляду скарг, що стосуються місцевих виборів, а також вимоги до їх форми і змісту визначено розділом XI Кодексу та Порядком.
Частиною другою статті 72 Кодексу , пунктом 10.3 Порядку передбачено, що перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги); чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Кодексом.
Ураховуючи вимоги частини першої, пункту 2 частини третьої статті 65, частини першої статті 66 Кодексу , пункту 2.1, підпункту 1 пункту 3.1, пункту 4.1 Порядку, Комісія констатує, що скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта її розгляду та у визначені Кодексом строки.
Під час розгляду по суті скарги щодо дії (бездіяльності) суб’єкта оскарження виборча комісія вирішує, зокрема, чи мала місце оскаржувана дія (бездіяльність) суб’єкта оскарження (пункт 1 частини сьомої статті 72 Кодексу ).
Так, розглянувши скаргу, беручи до уваги наявну в Комісії інформацію та документи, Центральна виборча комісія зазначає.
Однією з умов реєстрації кандидатів у депутати сільської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч), кандидатів на посаду сільського голови є подання до сільської територіальної виборчої комісії документа про внесення грошової застави відповідно до статті 225 Кодексу .

................
Перейти до повного тексту