- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 15 грудня 2020 року № 565 |
Про скаргу кандидата в депутати Хмельницької обласної ради Антонюка В.В., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 10 грудня 2020 року за № 21-36/1-30565
До Центральної виборчої комісії 10 грудня 2020 року надійшла скарга кандидата в депутати Хмельницької обласної ради Антонюка Вячеслава Вікторовича, суб’єктом оскарження в якій визначено Хмельницьку обласну територіальну виборчу комісію.
У скарзі суб’єкт звернення просить: визнати протиправною бездіяльність Хмельницької обласної територіальної виборчої комісії, яка полягає в невиконанні постанови Центральної виборчої комісії від 3 грудня 2020 року
№ 539 "Про скаргу кандидата в депутати Хмельницької обласної ради Антонюка В.В., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 30 листопада 2020 року за № 21-36/1-28069"; встановити факт одноразового грубого порушення Хмельницькою обласною територіальною виборчою комісією вимог
Конституції України,
Виборчого кодексу України (далі - Кодекс) та законів України; достроково припинити повноваження всього складу Хмельницької обласної територіальної виборчої комісії у зв’язку з одноразовим грубим порушенням нею вимог
Конституції України,
Кодексу та законів України; зобов’язати Хмельницьку обласну територіальну виборчу комісію після сформування її нового складу невідкладно виконати
постанову Центральної виборчої комісії від 3 грудня 2020 року № 539.
Свої вимоги суб’єкт звернення обґрунтовує тим, що за результатами розгляду поданої ним 30 листопада 2020 року скарги Центральна виборча комісія постановою від 3 грудня 2020 року
№ 539 визнала протиправною бездіяльність Хмельницької обласної територіальної виборчої комісії, яка полягає в нерозгляді його скарги від 27 листопада 2020 року, та зобов’язала вказану виборчу комісію розглянути скаргу Антонюка В.В. від 27 листопада 2020 року згідно з положеннями
Кодексу.
Суб’єкт звернення зі скаргою наголошує, що, беручи до уваги незазначення в рішенні Центральної виборчої комісії строку його виконання Хмельницькою обласною територіальною виборчою комісією, таке рішення Комісії стосовно розгляду відповідно до положень
Кодексу його скарги від 27 листопада 2020 року, враховуючи вимоги частини шістнадцятої статті
36 Кодексу, мало бути виконано суб’єктом оскарження не пізніше як на п’ятий день з дня його прийняття.
На порушення викладеного станом на день подання Антонюком В.В. скарги до Центральної виборчої комісії Хмельницькою обласною територіальною виборчою комісією постанови Центральної виборчої комісії від 3 грудня 2020 року
№ 539 не виконано, що, на думку суб’єкта звернення зі скаргою, свідчить про протиправну бездіяльність указаної територіальної виборчої комісії, яка полягає в умисному невиконанні рішення Комісії.
Разом з тим Антонюк В.В. зауважує, що з огляду на неналежне виконання обов’язків нинішнім складом Хмельницької обласної територіальної виборчої комісії, у зв’язку з одноразовим грубим порушенням нею вимог
Конституції України,
Кодексу та законів України необхідно достроково припинити повноваження всього складу цієї територіальної виборчої комісії.
На підтвердження зазначених доводів суб’єктом звернення до скарги додано копію постанови Центральної виборчої комісії від 3 грудня 2020 року
№ 539.
До Центральної виборчої комісії 14 грудня 2020 року електронною поштою надійшли письмові пояснення Хмельницької обласної територіальної виборчої комісії за підписом її голови Афадєєва В.В., у яких ідеться про те, що скаргу Антонюка В.В. від 27 листопада 2020 року на виконання постанови Центральної виборчої комісії від 3 грудня 2020 року
№ 539 розглянуто Хмельницькою обласною територіальною виборчою комісією на засіданні 11 грудня 2020 року, за наслідками чого прийнято постанову № 75 "Про розгляд скарги кандидата в депутати від Хмельницької обласної партійної організації Всеукраїнського об’єднання "Батьківщина" з виборів депутатів Хмельницької обласної ради Антонюка Вячеслава Вікторовича, подану до Хмельницької обласної територіальної виборчої комісії 27 листопада 2020 року", копію якої долучено до пояснення.
Згідно з частиною другою статті
72 Кодексу, пунктом 10.3
Порядку перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги); чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Кодексом.
За змістом частини першої статті
65 Кодексу, пункту 2.1
Порядку суб’єктом звернення зі скаргою може бути кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах. Відповідно до пункту 2 частини третьої статті
65 Кодексу, підпункту 1 пункту 3.1
Порядку до Центральної виборчої комісії може бути подана скарга на бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів. Загальний строк оскарження встановлено частиною першою статті
66 Кодексу, згідно з якою скарга до виборчої комісії може бути подана суб’єктом звернення зі скаргою протягом двох днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб’єктом оскарження.
Таким чином, Комісія констатує, що скаргу подано кандидатом у депутати Хмельницької обласної ради Антонюком В.В., якого було зареєстровано для участі у виборах депутатів Хмельницької обласної ради 25 жовтня 2020 року; до повноважень Центральної виборчої комісії належить розгляд скарги на бездіяльність Хмельницької обласної територіальної виборчої комісії; Антонюком В.В. подано скаргу в межах визначених
Кодексом строків оскарження.
Разом з тим Центральна виборча комісія зазначає, що згідно з наявною в неї інформацією результати виборів депутатів Хмельницької обласної ради офіційно оприлюднено Хмельницькою обласною територіальною виборчою комісією в газеті "АКТУАЛЬНО для подолян" від 12 листопада 2020 року № 46 (312).
При цьому за змістом частини третьої статті
196 Кодексу виборчий процес місцевих виборів завершується через 15 днів після офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів у порядку, передбаченому Кодексом.
У свою чергу відповідно до частини четвертої статті
69 Кодексу, підпункту 3 пункту 8.8
Порядку скарга, що стосується відповідних виборів, однак надійшла до виборчої комісії поза межами виборчого процесу таких виборів, розглядається виборчою комісією протягом тридцяти днів з дня отримання скарги.
З урахуванням викладеного, розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, пояснення суб’єкта оскарження, Центральна виборча комісія зазначає.
Пунктом 20 частини першої статті
92 Конституції України передбачено, що організація і порядок проведення виборів і референдумів визначаються виключно законами України.
Спеціальним нормативно-правовим актом, який регулює основні засади, організацію і порядок проведення місцевих виборів, є
Кодекс.
Згідно з частиною першою статті
32, частинами першою, четвертою статті
33 Кодексу територіальні виборчі комісії є постійно діючими спеціальними колегіальними незалежними органами адміністрування виборчих процесів, які в межах повноважень, визначених Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів.
Частиною третьою статті
32 Кодексу передбачено, що виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, установлені
Конституцією України, Кодексом та законами України. Втручання в діяльність виборчих комісій, зокрема у вирішення питань, віднесених до їхніх повноважень, крім випадків, передбачених законом, заборонено (частина четверта статті
32 Кодексу).
................Перейти до повного тексту