- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 13 листопада 2020 року № 482 |
Про скаргу кандидата в депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області Свічинського С.С., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 10 листопада 2020 року за № 21-36/1-23130
До Центральної виборчої комісії 10 листопада 2020 року надійшла скарга кандидата в депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області Свічинського Сергія Семеновича, суб’єктом оскарження в якій визначено Васильківську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області (далі - Васильківська міська територіальна виборча комісія).
У скарзі суб’єкт звернення зі скаргою просить, зокрема, достроково припинити повноваження складу Васильківської міської територіальної виборчої комісії у зв’язку із систематичним порушенням нею
Виборчого кодексу України (далі - Кодекс) та законів України; здійснити повноваження Васильківської міської територіальної виборчої комісії щодо встановлення підсумків голосування та встановити результати виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області (далі - Васильківська міська рада).
Свої вимоги суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує тим, що постановою Центральної виборчої комісії від 6 листопада 2020 року
№ 456 "Про окремі питання діяльності Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області" зобов’язано Васильківську міську територіальну виборчу комісію невідкладно встановити результати виборів депутатів Васильківської міської ради та Васильківського міського голови з урахуванням судових рішень, що набрали законної сили. Проте "о 10:00 годині 10 листопада 2020 року Васильківська міська територіальна виборча комісія досі не встановила результати виборів депутатів Васильківської міської ради, чим грубо порушила вимоги статті
256 Кодексу та рішення Центральної виборчої комісії".
Крім того, суб’єкт звернення зі скаргою зазначає, що Васильківська міська територіальна виборча комісія "грубо та систематично порушує вимоги
Кодексу, вчиняє протиправну бездіяльність", у зв’язку з чим, на думку суб’єкта звернення зі скаргою, він позбавлений права реалізувати своє право бути обраним депутатом Васильківської міської ради. Разом з тим суб’єкт звернення зі скаргою вважає, що вказані обставини свідчать про неможливість належного виконання обов’язків нинішнім складом Васильківської міської територіальної виборчої комісії.
До Центральної виборчої комісії електронною поштою надійшли пояснення за підписом голови Васильківської міської територіальної виборчої комісії (вх. № 21-33/1-23487 від 11 листопада 2020 року; вх. № 21-33/1-23507 від 12 листопада 2020 року), в яких зазначено, що "комісією розпочато роботу по встановленню підсумків голосування з виборів депутатів Васильківської міської ради; 10 листопада 2020 року Васильківською міською територіальною виборчою комісією передано підсумки голосування з виборів депутатів Київської обласної ради до Київської обласної виборчої комісії та до Обухівської районної виборчої комісії"; "наразі закінчується робота комісії по оформленню протоколів про підрахунок голосів і приведенню їх в належний стан результатів голосування Васильківської міської ради".
Додатково на вимогу заступника Голови Центральної виборчої комісії 13 листопада 2020 року (вх. № 21-33/1-23941) головою Васильківської міської територіальної виборчої комісії надано пояснення, в яких зазначено, що "12 листопада 2020 року близько 12.00 на засіданні Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області встановлено результати виборів депутатів Васильківської міської ради, про що складено протокол про результати виборів депутатів Васильківської міської ради від 12 листопада 2020 року, який підписаний головою, заступником голови та секретарем та іншими членами Васильківської міської територіальної виборчої комісії".
Крім того, 13 листопада 2020 року до Комісії електронною поштою надійшли пояснення заступника голови Васильківської міської територіальної виборчої комісії Журавель О.І., у яких зазначено, зокрема, що "12 листопада 2020 року о 10 год. 40 хв. комісією встановлено результати виборів Васильківського міського голови і підписано протокол № 69 з приміткою "уточнюючий" про визнання обраною Васильківським міським головою; 12 листопада 2020 року о 11:00 комісією встановлено результати виборів Васильківської міської ради та підписано протоколи № 71, 72, 73".
Згідно з частиною четвертою статті
14 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" скарги, що стосуються виборів чи референдумів, подаються до Комісії в порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми.
Порядок і строки подання та розгляду скарг, що стосуються місцевих виборів, а також вимоги до їх форми і змісту визначено розділом XI
Кодексу.
Відповідно до частини сьомої статті
63 Кодексу постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192 затверджено
Порядок.
Згідно з частиною другою статті
72 Кодексу, пунктом 10.3
Порядку перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги); чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Кодексом.
Відповідно до частини першої статті
65 Кодексу суб’єктом звернення до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, може бути, зокрема, кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах.
Згідно з частинами першою, шостою, сьомою статті
66 Кодексу, пунктом 4.1, підпунктами 4, 6 пункту 4.3
Порядку скарга до виборчої комісії може бути подана суб’єктом звернення зі скаргою протягом двох днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб’єктом оскарження, за винятком випадків, зазначених у частинах другій і третій вказаної статті
Кодексу. Днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги виборчою комісією.
Таким чином, скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою з дотриманням встановленого
Кодексом строку.
Досліджуючи питання, чи належить розгляд поданої скарги до повноважень Центральної виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги), Комісія зазначає, що згідно з пунктом 2 частини третьої статті
65 Кодексу та підпунктом 1 пункту 3.1
Порядку до Центральної виборчої комісії може бути оскаржено бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів.
Також Комісія бере до уваги пункт 10.5
Порядку, яким передбачено, що під час вирішення питання, чи належить розгляд поданої скарги до повноважень виборчої комісії, необхідно враховувати не лише зазначені у скарзі предмет і суб’єкт оскарження, а й проаналізувати сформульовані суб’єктом звернення зі скаргою вимоги та суть рішення, ухвалення якого вимагається від виборчої комісії (пункт 10.5
Порядку).
Зі змісту скарги вбачається, що суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги бездіяльністю Васильківської міської територіальної виборчої комісії щодо невиконання постанови Центральної виборчої комісії від 6 листопада 2020 року
№ 456 "Про окремі питання діяльності Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області" та невстановлення результатів виборів депутатів Васильківської міської ради.
................Перейти до повного тексту