- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 6 листопада 2020 року № 456 |
Про окремі питання діяльності Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області
До Центральної виборчої комісії 5 листопада 2020 року надійшли скарги кандидата на посаду Васильківського міського голови Обухівського району Київської області (далі - Васильківський міський голова) Шевченка А.В., а також уповноваженої особи Київської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ" в єдиному багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області Неділька М.М. на протиправну бездіяльність Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області (далі - Васильківська міська територіальна виборча комісія).
У вказаних скаргах наведено факти нерозгляду Васильківською міською територіальною виборчою комісією скарги довіреної особи кандидата на посаду Васильківського міського голови, порушення вказаною виборчою комісією процедури повторного підрахунку голосів виборців на окремих виборчих дільницях, а також строків установлення підсумків голосування з виборів депутатів Обухівської районної ради Київської області та Київської обласної ради 25 жовтня 2020 року.
Скаргу Неділька М.М. залишено без розгляду по суті постановою Центральної виборчої комісії від 6 листопада 2020 року
№ 454 на підставі частини третьої статті
72 Кодексу та пункту 10.6
Порядку як таку, що подана неналежним суб’єктом звернення зі скаргою та з порушенням строків оскарження, встановлених Кодексом.
Також до Комісії надійшла копія постанови Обухівської районної територіальної виборчої комісії Київської області (далі - Обухівська районна територіальна виборча комісія) від 5 листопада 2020 року № 35, якою зобов’язано Васильківську міську територіальну виборчу комісію терміново передати до вказаної виборчої комісії протокол про підсумки голосування та інші документи, визначені частиною тринадцятою статті
225 Кодексу, оскільки станом на 5 листопада 2020 року їх не доставлено.
Крім того, до Комісії надійшла інформаційна довідка Київської обласної виборчої комісії, з якої вбачається, що станом на 10 годину 6 листопада 2020 року Васильківською міською виборчою комісією не доставлено до вказаної виборчої комісії протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Київської обласної ради у відповідному виборчому окрузі.
Також у Комісії наявне рішення Київського окружного адміністративного суду від 2 листопада 2020 року в справі № 320/10561/20, яким визнано протиправним і скасовано рішення Васильківської міської територіальної виборчої комісії щодо врахування відомостей протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 320339 з виборів Васильківського міського голови та з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, а також зобов’язано вказану виборчу комісію провести повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці з указаних виборів. Зазначене рішення залишено без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 6 листопада 2020 року.
Водночас з метою з’ясування обставин, викладених у зазначених скаргах, керуючись пунктом 1 частини третьої статті
29 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" (далі - Закон), заступник Голови Комісії 5 листопада 2020 року листом № 21-33/1-4279 звернувся до Васильківської міської територіальної виборчої комісії, зокрема, з проханням надати Комісії до 10 години 6 листопада 2020 року пояснення та копії документів, які б спростували викладене у скаргах.
Однак станом на час розгляду на засіданні Комісії вказаного питання запитуваних пояснень та документів від Васильківської міської територіальної виборчої комісії до Центральної виборчої комісії не надійшло.
Також до Комісії не надійшло інформації щодо складення Васильківською міською територіальною виборчою комісією протоколів про підсумки голосування з виборів депутатів Обухівської районної ради Київської області та з виборів депутатів Київської обласної ради, а також встановлення результатів виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області та Васильківського міського голови.
Проаналізувавши наявні документи та вивчивши викладені у вказаних скаргах обставини, Комісія зазначає.
Згідно зі статтею
1 Закону Центральна виборча комісія є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі
Конституції України, цього та інших законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів у порядку та в межах, установлених цим та іншими законами України.
Частиною першою статті
2 Закону встановлено, що Комісія в межах своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених
Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, однакове застосування законодавства України про вибори на всій території України.
Відповідно до частини першої статті
16 Закону, якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори, виборчих прав громадян України з результатів проведених нею перевірок або із засобів масової інформації чи інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення в установленому Законом порядку.
Також згідно з частиною четвертою статті
72 Кодексу Центральна виборча комісія, приймаючи рішення про залишення скарги без розгляду по суті, може з власної ініціативи взяти до розгляду факти, викладені у скарзі.
Крім того, частиною другою статті
1, пунктом 3 частини першої статті
17, пунктами 1, 2 частини першої статті
21 Закону на Центральну виборчу комісію покладено повноваження щодо контролю за діяльністю виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення місцевих виборів, а також за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори на всій території України.
З огляду на вказане Комісія вважає за необхідне розглянути питання здійснення повноважень та організації роботи Васильківської міської територіальної виборчої комісії за власною ініціативою.
Комісія зазначає, що згідно з частиною першою статті
32 Кодексу в Україні утворюються і діють передбачені Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених
Конституцією України та Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.
Частиною третьою статті
32 Кодексу передбачено, що виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, установлені
Конституцією України, Кодексом та законами України.
Територіальні виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, які в межах повноважень, визначених Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів (частини перша, четверта статті
33 Кодексу).
До повноважень територіальної виборчої комісії згідно зі статтею
206 Кодексу належить, зокрема, встановлення підсумків та результатів відповідних виборів, розгляд звернень, заяв і скарг стосовно підготовки та проведення відповідних місцевих виборів, прийняття щодо них рішень, здійснення в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці контролю за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори в частині, що стосується відповідних місцевих виборів, здійснення інших повноважень, передбачених Кодексом.
Так, відповідно до частин першої, третьої статті
254 Кодексу з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі, на якому приймаються документи дільничних виборчих комісій у визначеному Кодексом
Порядку.
За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог
Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень:
1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці;
2) зобов’язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений";
3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому Кодексом (частина п’ята статті
254 Кодексу).
Частинами дев’ятою, десятою статті
254 Кодексу встановлено, що за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами в депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій політичних партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог
Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.
У разі наявності акта або письмової заяви осіб, зазначених у частині першій статті
253 Кодексу, про порушення вимог
Кодексу під час транспортування протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів до територіальної виборчої комісії територіальна виборча комісія може, а в разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії - зобов’язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій дільниці.
Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів згідно з частиною дванадцятою статті
254 Кодексу здійснюється членами територіальної виборчої комісії в порядку, визначеному Центральною виборчою комісією з урахуванням положень статті
250 Кодексу, відповідно до якої підрахунок голосів виборців здійснюється відкрито і прозоро, що передбачає, зокрема, оголошення відповідних відомостей у процесі підрахунку.
Відповідно до вимог частини тринадцятої статті
254 Кодексу, пункту 6.7
Порядку підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів, порядку повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 15 жовтня 2020 року
№ 386, територіальна виборча комісія за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці складає протокол про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці.
За змістом частини третьої статті
206, статті
255 Кодексу відповідна територіальна виборча комісія на підставі протоколів (у тому числі з позначкою "Уточнений") дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а в разі повторного підрахунку голосів виборців - протоколів територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці не пізніш як на дев’ятий день з дня голосування встановлює підсумки голосування по кожному виборчому округу з відповідних місцевих виборів, про що складає у визначеній Кодексом кількості примірників протокол, перший примірник якого разом з іншими документами транспортується до виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів (стаття
255 Кодексу).
................Перейти до повного тексту