- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 2 жовтня 2020 року № 339 |
Про скаргу Луганської територіальної організації Політичної партії "ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ", зареєстровану в Центральній виборчій комісії 1 жовтня 2020 року за № 21-34-14386
1. До Центральної виборчої комісії надійшла скарга від Луганської територіальної організації Політичної партії "ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ" (вх. № 21-34-14386 від 1 жовтня 2020 року).
Суб’єктом оскарження у зазначеній скарзі визначено Рубіжанську міську територіальну виборчу комісію Сєвєродонецького району Луганської області (далі - Рубіжанська міська територіальна виборча комісія).
У своїй скарзі суб’єкт звернення просить Центральну виборчу комісію:
визнати протиправною та такою, що грубо порушує виборче законодавство, бездіяльність Рубіжанської міської територіальної виборчої комісії щодо нереєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Рубіжанської міської ради Сєвєродонецького району Луганської області (далі - Рубіжанська міська рада) від Луганської територіальної організації Політичної партії "ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ";
достроково припинити повноваження всього складу Рубіжанської міської територіальної виборчої комісії у зв’язку з грубим порушенням положень
Виборчого кодексу України (далі - Кодекс);
зобов’язати Рубіжанську міську територіальну виборчу комісію невідкладно зареєструвати кандидатів, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Рубіжанської міської ради від Луганської організації Політичної партії "ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ".
Свої вимоги суб’єкт звернення обґрунтовує тим, що він 24 вересня 2020 року подав до Рубіжанської міської територіальної виборчої комісії документи, необхідні для реєстрації кандидатів у депутати Рубіжанської міської ради, однак у порушення частини шостої статті
227 Кодексу у строк до 29 вересня 2020 року названа виборча комісія не розглянула їх документи, відповідно не прийняла рішення ані щодо реєстрації, ані щодо відмови в реєстрації висунутих ними кандидатів у депутати Рубіжанської міської ради, тобто допустила бездіяльність, яка, на думку суб’єкта звернення зі скаргою, є грубим порушенням виборчого законодавства та підставою для дострокового припинення повноважень усього складу цієї комісії.
При цьому суб’єкт звернення повідомив, що засідання Рубіжанської міської територіальної виборчої комісії з розгляду його питання було призначено на 29 вересня 2020 року (останній день визначеного
Кодексом строку), вказана комісія розпочала засідання о 23 годині, на якому були присутні 17 членів комісії, але порядок денний засідання не був затверджений шляхом голосування.
2.
Постановою Центральної виборчої комісії від 1 жовтня 2020 року № 325 "Про розгляд скарг на бездіяльність Рубіжанської міської територіальної виборчої комісії Сєвєродонецького району Луганської області" встановлено факт одноразового грубого порушення Рубіжанською міською територіальною виборчою комісією положень
Кодексу та у зв’язку з цим достроково припинено повноваження усього складу цієї комісії.
Необхідно також зазначити, що Комісією під час розгляду аналогічних скарг Луганської регіональної організації політичної партії "ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ", Луганської обласної організації політичної партії "УКРАЇНА СЛАВЕТНА", Луганської обласної організації політичної партії "СЛУГА НАРОДУ" встановлено факт відсутності рішень про реєстрацію 28 осіб кандидатами на посаду Рубіжанського міського голови, а також про реєстрацію кандидатів у депутати від суб’єктів виборчого процесу, а саме: Луганської територіальної організації політичної партії "Європейська Солідарність", Луганської обласної організації політичної партії "СЛУГА НАРОДУ", Луганської регіональної організації політичної партії "ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ", Рубіжанської міської організації політичної партії "ПАРТІЯ ШАРІЯ", Луганської обласної організації політичної партії "УКРАЇНА СЛАВЕТНА", Рубіжанської міської організації партії "Справедливість".
3. Згідно з частиною четвертою статті
14 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" скарги, що стосуються виборів, подаються до Комісії в порядку та строки, встановлені законом про вибори.
Порядок і строки подання та розгляду скарг, що стосуються місцевих виборів, а також вимоги до їх форми і змісту визначено розділом XI
Кодексу.
Частиною другою статті
72 Кодексу, пунктом 10.3
Порядку передбачено, що перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги); чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строків оскарження, встановлених Кодексом.
Так, згідно з частиною першою статті
22 Кодексу суб’єктом виборчого процесу відповідних виборів є, зокрема, організація партії, яка висунула кандидатів на відповідних виборах.
Частинами першою, шостою, сьомою статті
66 Кодексу, пунктом 4.1, підпунктом 6 пункту 4.3
Порядку визначено, що скарга до виборчої комісії може бути подана суб’єктом звернення зі скаргою протягом двох днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб’єктом оскарження, за винятком випадків, зазначених у частинах другій і третій вказаної статті
Кодексу. Днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги виборчою комісією.
Таким чином, скаргу подано належним суб’єктом із дотриманням встановленого
Кодексом строку.
Досліджуючи питання, чи належить розгляд поданої скарги до повноважень Центральної виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарг), Комісія зазначає, що згідно з пунктом 2 частини третьої статті
65 Кодексу та підпунктом 1 пункту 3.1
Порядку до Центральної виборчої комісії може бути оскаржено бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів.
Отже, Центральна виборча комісія констатує, що є належним суб’єктом розгляду скарги Луганської територіальної організації Політичної партії "ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ" стосовно вимоги визнати бездіяльність Рубіжанської міської територіальної виборчої комісії протиправною та такою, що грубо порушує виборче законодавство. Інші вимоги, зазначені у скарзі, є похідними від зазначеної вимоги.
4. Розглянувши скаргу, Центральна виборча комісія встановила.
Луганська територіальна організація Політичної партії "ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ" 24 вересня 2020 року звернулася до Рубіжанської міської територіальної виборчої комісії із заявою про реєстрацію кандидатів у депутати Рубіжанської міської ради на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від зазначеної організації партії, разом з доданими до заяви необхідними документами, що підтверджується довідкою Рубіжанської міської територіальної виборчої комісії від 24 вересня 2020 року № 41 про прийняття переліку документів для реєстрації кандидатів у депутати міської ради (час прийняття документів 20 год 10 хв).
Спеціальним законом, який відповідно до
Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, є
Кодекс.
Згідно з
Кодексом до основних виборчих прав громадян України належить право бути обраним (частина друга статті
6); громадяни України, які є виборцями, мають право висування кандидатів на виборах, яке реалізується ними через політичні партії (далі - партії) та їхні місцеві організації або шляхом самовисування у порядку, встановленому
Кодексом (стаття
11).
Не допускаються обмеження щодо участі громадян України у виборчому процесі, крім обмежень, передбачених
Конституцією України та Кодексом (частина восьма статті
7 Кодексу).
До повноважень відповідної територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати виборів депутатів міської ради, результати виборів міського голови, належить реєстрація кандидатів у депутати міської ради, кандидатів на посаду міського голови (пункт 4 частини другої статті
206 Кодексу).
Статтею
227 Кодексу встановлено порядок реєстрації кандидатів у депутати, зокрема, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше), за яким кандидати в депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються, зокрема, відповідною міською територіальною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею
222 Кодексу.
................Перейти до повного тексту