1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 10 листопада 2015 року № 550
Про окремі питання діяльності Міжгірської селищної виборчої комісії Міжгірського району Закарпатської області
До Центральної виборчої комісії 2 листопада 2015 року надійшли скарги кандидата в депутати Міжгірської районної ради Закарпатської області Буришина М.Ф. та кандидата на посаду Міжгірського селищного голови Барана В.В., суб'єктом оскарження в яких визначено Міжгірську селищну виборчу комісію Міжгірського району Закарпатської області (далі - Міжгірська селищна виборча комісія).
Зазначені скарги оформлено без дотримання передбачених статтею 96 Закону України "Про місцеві вибори" (далі - Закон) та розділом 6 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з місцевих виборів , затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 5 вересня 2015 року № 229, вимог, а відтак згідно з частиною другою статті 97 Закону та пунктом 6.7 указаного Порядку їх повернуто суб'єктам звернення зі скаргами без розгляду з відповідними роз'ясненнями.
Крім того, до Центральної виборчої комісії на виконання вимог частини тринадцятої статті 94 Закону надійшла постанова Міжгірського районного суду Закарпатської області від 4 листопада 2015 року в справі № 302/1143/15-а (2-а/302/76/15) за адміністративним позовом Барана В.В. до Міжгірської селищної виборчої комісії про визнання протиправною бездіяльності територіальної виборчої комісії та постанова Львівського апеляційного адміністративного суду від 9 листопада 2015 року у справі № 876/11071/15.
Відповідно до частини першої статті 16 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори, виборчих прав громадян України з проведених нею перевірок, засобів масової інформації чи з інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення в установленому законом порядку.
Центральна виборча комісія здійснює, зокрема, контроль за діяльністю виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (частина друга статті 1 зазначеного Закону ).
Вивчивши наявні в Центральній виборчій комісії матеріали, Комісія встановила.
Частина перша статті 38 Конституції України регламентує, що громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії (стаття 69 Конституції України).
Відповідно до частини першої статті 71 Основного Закону України вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
Частиною першою статті 20 Закону визначено, що виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.
Виборчі комісії зобов'язані діяти відповідно до Конституції України та законів України (частина третя статті 19 Закону).
Згідно з пунктом 14 частини четвертої статті 25 Закону до повноважень селищної виборчої комісії віднесено встановлення підсумків голосування та результатів виборів селищного голови.
За змістом частини чотирнадцятої статті 83 Закону територіальна виборча комісія після прийняття і розгляду протоколів (у тому числі з позначкою "Уточнений") дільничних виборчих комісій відповідно про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, на підставі цих протоколів, а в разі повторного підрахунку голосів виборців - протоколів територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці не пізніш як на п'ятий день з дня голосування встановлює підсумки голосування, про що складає протокол.
Селищна виборча комісія на підставі протоколу про підсумки голосування в єдиному одномандатному виборчому окрузі з виборів селищного голови встановлює результати виборів у цьому виборчому окрузі, про що складає протокол (частина друга статті 85 Закону).
Відповідно до частини четвертої вказаної статті Закону селищна виборча комісія на своєму засіданні на підставі складеного нею протоколу про результати виборів селищного голови не пізніш як на п'ятий день з дня голосування приймає одне з рішень: про визнання селищного голови обраним; про проведення повторного голосування; про визнання виборів відповідного селищного голови такими, що не відбулися.
Таким чином, на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року селищна виборча комісія повинна була встановити підсумки голосування та результати виборів селищного голови до 30 жовтня 2015 року включно.
Згідно з частиною дванадцятою статті 15 Закону днем вчинення бездіяльності вважається останній день строку, в який мала бути вчинена дія, передбачена цим чи іншими законами України.
За змістом частини дванадцятої вказаної статті Закону про результати виборів селищного голови відповідна територіальна виборча комісія надсилає повідомлення Центральній виборчій комісії в порядку та за формою, встановленими Центральною виборчою комісією. Таке повідомлення також в електронному вигляді передається територіальною виборчою комісією відповідному органу ведення Державного реєстру виборців для невідкладного надсилання Центральній виборчій комісії.
Так, згідно з пунктом 8.4 Порядку надання Центральній виборчій комісії інформації щодо підготовки та проведення місцевих виборів , затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 9 вересня 2015 року № 239 (із змінами, внесеними постановою Комісії від 9 жовтня 2015 року № 408), про результати виборів сільського, селищного голови, старости села, селища сільські, селищні виборчі комісії невідкладно надсилають відповідним органам ведення Державного реєстру виборців, визначеним у пункті 1.2 цього Порядку, повідомлення за формою № 8 (додаток 8 до цього Порядку).
Проте відповідного повідомлення Міжгірської селищної виборчої комісії у встановленому порядку до Центральної виборчої комісії не надійшло.
Центральна виборча комісія листом від 6 листопада 2015 року звернулася до Міжгірської селищної виборчої комісії з вимогою повідомити Комісію до 9 години 9 листопада 2015 року про встановлені селищною виборчою комісією результати виборів Міжгірського селищного голови.
Натомість на момент розгляду вказаного питання Центральною виборчою комісією Міжгірською селищною виборчою комісією інформацію про встановлені нею результати виборів Міжгірського селищного голови до Комісії не подано.
Разом з тим, постановою Міжгірського районного суду Закарпатської області від 4 листопада 2015 року в адміністративній справі № 302/1143/15-а (2-а/302/76/15) визнано протиправною бездіяльність Міжгірської селищної виборчої комісії відносно невжиття заходів із встановлення підсумків голосування та результатів виборів Міжгірського селищного голови, а також зобов'язано виборчу комісію встановити результати виборів Міжгірського селищного голови, про що скласти відповідний протокол і оприлюднити результати виборів Міжгірського селищного голови відповідно до Закону.
Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 9 листопада 2015 року в адміністративній справі № 876/11071/15 постанову Міжгірського районного суду Закарпатської області від 4 листопада 2015 року в справі № 302/1143/15-а (2-а/302/76/15) змінено в частині абзацу третього резолютивної частини, виклавши його в такій редакції: "Зобов'язати Міжгірську селищну виборчу комісію Міжгірського району Закарпатської області встановити підсумки голосування та результати виборів Міжгірського селищного голови Міжгірського району Закарпатської області та скласти протоколи про підсумки голосування та результати виборів". В іншій частині зазначену постанову Міжгірського районного суду Закарпатської області залишено без змін.

................
Перейти до повного тексту