- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 грудня 2012 р.
за № 2103/22415
Про порядок підготовки та оформлення рішень щодо громадських об'єднань
1. Затвердити Порядок підготовки та оформлення рішень щодо громадських об'єднань, що додається.
3. Департаменту взаємодії з органами влади (Зеркаль О.В.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до
Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади" (із змінами).
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на директора Департаменту взаємодії з органами влади Зеркаль О.В.
Перший заступник Міністра |
І.І. Ємельянова |
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної реєстраційної служби України |
Л.В. Єфіменко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
14.12.2012 № 1845/5
(у редакції наказу
Міністерства юстиції України
23.09.2013 № 1991/5 ( z1659-13 ))
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 грудня 2012 р.
за № 2103/22415
ПОРЯДОК
підготовки та оформлення рішень щодо громадських об'єднань
1. Цей Порядок розроблено відповідно до
Закону України "Про громадські об'єднання" та інших нормативно-правових актів, що регулюють питання утворення, реєстрації, діяльності та припинення громадських об'єднань, місцевих осередків громадських об'єднань зі статусом юридичної особи (далі - місцеві осередки), акредитації відокремлених підрозділів іноземних неурядових організацій, акредитації представництв, філій іноземних благодійних організацій, реєстрації символіки громадських об'єднань.
2. Цей Порядок визначає процедуру підготовки та оформлення рішень, які приймаються за результатами розгляду районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції документів щодо реєстрації громадського об'єднання, прийняття повідомлення про утворення громадського об'єднання, а також рішень щодо прийняття повідомлень про зміни до статуту громадського об'єднання, зміни у складі керівних органів громадського об'єднання, зміну особи (осіб), уповноваженої(их) представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження громадського об'єднання, прийняття повідомлення про зміну найменування, мети (цілей), зміну особи (осіб), уповноваженої(их) представляти громадське об'єднання, утворене шляхом прийняття повідомлення про утворення, видачі дубліката оригіналу свідоцтва про реєстрацію та/або статуту громадського об'єднання, внесення до Реєстру громадських об'єднань відомостей про відокремлений підрозділ громадського об'єднання, визнання рішення про саморозпуск чи реорганізацію громадського об'єднання, прийняття рішення про припинення діяльності громадського об'єднання.
3. Цей Порядок визначає процедуру підготовки та оформлення рішень, які приймаються за результатами розгляду головними територіальними управліннями юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі (далі - Головні територіальні управління юстиції) документів щодо прийняття повідомлень про зміни до статуту (положення), зміни у складі керівних органів, зміни місцезнаходження місцевого осередку, саморозпуск чи реорганізацію місцевого осередку, припинення діяльності місцевого осередку та видачі дубліката оригіналу свідоцтва про реєстрацію та/або статуту (положення) місцевого осередку.
4. Цей Порядок визначає процедуру підготовки та оформлення рішень, які приймаються за результатами розгляду Міністерством юстиції України (далі - Мін'юст) документів щодо акредитації відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, акредитації в Україні представництв, філій іноземних благодійних організацій, повідомлення акредитованого відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, акредитованого в Україні представництва, філії іноземної благодійної організації про зміни до статуту (положення), зміну керівника, зміну представника іноземної неурядової організації (іноземної благодійної організації) чи продовження строку його повноважень; припинення діяльності відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, припинення діяльності в Україні представництва, філії іноземної благодійної організації; підтвердження всеукраїнського статусу, втрати всеукраїнського статусу; реєстрації символіки громадського об'єднання, видачі дубліката оригіналу свідоцтва про реєстрацію символіки у зв'язку з його втратою, заміни свідоцтва про реєстрацію символіки у зв'язку з його пошкодженням.
5. Відповідно до цього Порядку приймаються рішення стосовно:
реєстрації громадського об'єднання (прийняття повідомлення про утворення громадського об'єднання);
прийняття повідомлення про зміни до статуту громадського об'єднання, статуту (положення) місцевого осередку, зміни у складі керівних органів громадського об'єднання, місцевого осередку, зміну особи (осіб), уповноваженої(их) представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження громадського об'єднання, місцевого осередку;
прийняття повідомлення про зміну найменування, мети (цілей), зміну особи (осіб), уповноваженої(их) представляти громадське об'єднання, утворене шляхом прийняття повідомлення про утворення;
видачі дубліката оригіналу свідоцтва про реєстрацію та/або статуту (положення) громадського об'єднання, місцевого осередку;
внесення до Реєстру громадських об'єднань відомостей про відокремлений підрозділ громадського об'єднання;
визнання рішення про саморозпуск чи реорганізацію громадського об'єднання, місцевого осередку;
припинення діяльності громадського об'єднання, місцевого осередку;
акредитації відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, акредитації в Україні представництва, філії іноземної благодійної організації;
прийняття повідомлення акредитованого відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, акредитованого в Україні представництва, філії іноземної благодійної організації про зміни до статуту (положення), зміну керівника, зміну представника іноземної неурядової організації (іноземної благодійної організації) чи продовження строку його повноважень;
припинення діяльності відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, припинення діяльності в Україні представництва, філії іноземної благодійної організації;
підтвердження всеукраїнського статусу громадського об'єднання;
втрати всеукраїнського статусу;
реєстрації символіки громадського об'єднання;
видачі дубліката оригіналу свідоцтва про реєстрацію символіки у зв'язку з його втратою;
заміни свідоцтва про реєстрацію символіки у зв'язку з його пошкодженням.
6. Районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції приймають одне з таких рішень:
1) про реєстрацію або про відмову в реєстрації громадського об'єднання, про подання документів на доопрацювання чи про залишення документів без розгляду по суті;
2) про прийняття повідомлення про утворення громадського об'єднання або неприйняття повідомлення про утворення громадського об'єднання;
3) про прийняття або відмову в прийнятті повідомлення про зміни до статуту громадського об'єднання, зміни у складі керівних органів громадського об'єднання, зміну особи (осіб), уповноваженої(их) представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження громадського об'єднання, про направлення висновку за результатами правової експертизи чи про залишення документів без розгляду по суті;
4) про прийняття повідомлення або про відмову в прийнятті повідомлення про зміну найменування, мети (цілей), зміну особи (осіб), уповноваженої(их) представляти громадське об'єднання, утворене шляхом прийняття повідомлення про утворення; про направлення висновку за результатами правової експертизи чи про залишення документів без розгляду по суті;
5) про видачу дубліката оригіналу свідоцтва про реєстрацію та/або статуту або про залишення заяви про втрату оригіналу свідоцтва про реєстрацію та/або статуту без розгляду по суті;
6) про внесення або відмову у внесенні до Реєстру громадських об'єднань відомостей про відокремлений підрозділ громадського об'єднання;
7) про визнання або відмову у визнанні рішення про саморозпуск чи реорганізацію громадського об'єднання;
8) про прийняття рішення про припинення діяльності громадського об'єднання.
7. Головні територіальні управління юстиції приймають одне з таких рішень:
1) про прийняття або відмову в прийнятті повідомлення про зміни до статуту (положення), зміни у складі керівних органів, зміну місцезнаходження місцевого осередку, про направлення висновку за результатами правової експертизи на доопрацювання чи про залишення документів без розгляду по суті;
2) про видачу дубліката оригіналу свідоцтва про реєстрацію та/або статуту (положення) місцевого осередку або про залишення заяви про втрату оригіналу свідоцтва про реєстрацію та/або статуту (положення) місцевого осередку без розгляду по суті;
3) про визнання або відмову у визнанні рішення про саморозпуск чи реорганізацію місцевого осередку;
4) про прийняття рішення про припинення діяльності місцевого осередку.
8. Мін'юст приймає одне з таких рішень:
1) про акредитацію або про відмову в акредитації відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, акредитації в Україні представництва, філії іноземної благодійної організації;
2) про внесення змін до свідоцтва про акредитацію відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, про акредитацію представництва, філії іноземної благодійної організації;
3) про прийняття або відмову у прийнятті повідомлення акредитованого відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, акредитованого в Україні представництва, філії іноземної благодійної організації про зміни до статуту (положення), зміну керівника, зміну представника іноземної неурядової організації (іноземної благодійної організації) чи продовження строку його повноважень;
4) про припинення діяльності акредитованого відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, акредитованого в Україні представництва, філії іноземної благодійної організації та про скасування в Реєстрі громадських об'єднань запису про акредитацію відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, акредитацію представництва, філії іноземної благодійної організації;
5) про підтвердження всеукраїнського статусу або про відмову у підтвердженні всеукраїнського статусу громадського об'єднання;
6) про втрату громадським об'єднанням всеукраїнського статусу;
7) про реєстрацію або відмову в реєстрації символіки громадського об'єднання чи про залишення без розгляду по суті заяви про реєстрацію символіки;
8) про видачу дубліката оригіналу свідоцтва про реєстрацію символіки у зв'язку з його втратою або про залишення без розгляду по суті заяви про видачу дубліката оригіналу свідоцтва про реєстрацію символіки у зв'язку з його втратою;
9) про заміну свідоцтва про реєстрацію символіки у зв'язку з його пошкодженням або про залишення без розгляду по суті заяви про заміну свідоцтва про реєстрацію символіки у зв'язку з його пошкодженням, у зв'язку з внесенням змін до свідоцтва.
9. Рішення, зазначені в пунктах 5, 6, 7 цього Порядку, оформляються наказами, до яких додається правовий висновок щодо:
відповідності законам України установчих документів, поданих на реєстрацію (додаток 1);
відповідності законам України установчих документів, поданих на прийняття повідомлення про утворення (додаток 2);
відповідності законам України та статуту (положенню) громадського об'єднання повідомлення про зміни до статуту (положенню) громадського об'єднання, місцевого осередку, зміни у складі керівних органів громадського об'єднання, місцевого осередку, зміну особи (осіб), уповноваженої(их) представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження громадського об'єднання, місцевого осередку (додаток 3);
відповідності законам України повідомлення про зміну найменування, мети (цілей), зміну особи (осіб), уповноваженої(их) представляти громадське об'єднання, утворене шляхом прийняття повідомлення про утворення (додаток 4);
відповідності
Закону України "Про громадські об'єднання" документів, поданих для видачі дубліката оригіналу свідоцтва про реєстрацію та/або статуту (положенню) громадського об'єднання, місцевого осередку (додаток 5);
відповідності законам України та статуту (положенню) громадського об'єднання, місцевого осередку документів, поданих для визнання рішення про саморозпуск чи реорганізацію громадського об'єднання, місцевого осередку (додаток 7);
відповідності законам України документів, поданих для прийняття рішення про припинення діяльності громадського об'єднання, місцевого осередку та скасування запису про реєстрацію в Реєстрі громадських об'єднань (додаток 8);
відповідності
Конституції України та законам України документів, поданих для акредитації відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, акредитації представництва, філії іноземної благодійної організації (додаток 9);
відповідності
Конституції України та законам України, статуту (положенню) акредитованого відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, акредитованого представництва, філії іноземної благодійної організації повідомлення про зміни до статуту (положення), зміну керівника, зміну представника іноземної неурядової організації (іноземної благодійної організації) чи продовження строку його повноважень (додаток 10);
закінчення терміну дії довіреності на ім'я керівника акредитованого відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, акредитованого представництва, філії іноземної благодійної організації та внесення запису про припинення діяльності до Реєстру громадських об'єднань (додаток 11);
втрати громадським об'єднанням всеукраїнського статусу (додаток 13);
відповідності законодавству України документів, поданих для реєстрації символіки громадського об'єднання (додаток 14);
відповідності законодавству України документів, поданих для видачі дубліката оригіналу свідоцтва про реєстрацію символіки громадського об'єднання у зв'язку з його втратою (додаток 15);
відповідності законодавству України документів, поданих для заміни свідоцтва про реєстрацію символіки громадського об'єднання у зв'язку з його пошкодженням (додаток 16).
Правовий висновок є невід'ємною частиною наказу. У разі прийняття кількох рішень щодо одного громадського об'єднання такі рішення можуть оформлюватись одним наказом.
10. Правовий висновок у районних, міжрайонних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управліннях юстиції підписують спеціалісти з питань легалізації об'єднань громадян та затверджують начальники відповідних районних, міжрайонних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управлінь юстиції.
У разі відсутності спеціаліста з питань легалізації об'єднань громадян правовий висновок готують, підписують та затверджують начальники відповідних районних, міжрайонних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управлінь юстиції.
На підставі правового висновку готується наказ, який підписує начальник районного, міжрайонного, районного у місті, міського (міста обласного значення), міськрайонного управління юстиції.
11. Правовий висновок у головних територіальних управліннях юстиції підписують спеціалісти, погоджують керівники структурних підрозділів, що забезпечують виконання покладених завдань з питань реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, та затверджують заступники начальників відповідних головних територіальних управлінь юстиції з питань державної реєстрації - начальники управлінь державної реєстрації.
На підставі правового висновку готується наказ, який підписує начальник головного територіального управління юстиції.
12. Правовий висновок у Мін'юсті підписують спеціаліст, начальник відділу, погоджує начальник Управління реєстрації громадських формувань, державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств Департаменту державної реєстрації (далі - Управління) і затверджує директор Департаменту державної реєстрації.
На підставі правового висновку готується наказ, який підписує Міністр юстиції.
13. Наказ може бути оформлений індивідуально на кожне громадське об'єднання, місцевий осередок або із включенням списку громадських об'єднань, місцевих осередків, щодо яких прийнято рішення.
14. Наказ про відмову, неприйняття повідомлення про утворення, направлення документів для доопрацювання, направлення висновку за результатами правової експертизи, залишення документів без розгляду по суті є індивідуальним і готується на кожне громадське об'єднання, місцевий осередок окремо.
................Перейти до повного тексту