- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 липня 2011 р.
за № 855/19593
Про затвердження Порядку підготовки та оформлення рішень щодо легалізації об'єднань громадян та інших громадських формувань
Відповідно до Указу Президента України від 09.12.2010
№ 1085 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади",
Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 395, Положення про Державну реєстраційну службу України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 401,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок підготовки та оформлення рішень щодо легалізації об'єднань громадян та інших громадських формувань, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
3. Департаменту взаємодії з органами влади (Зеркаль О.В.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03.10.92
№ 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади" (із змінами).
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на директора Департаменту взаємодії з органами влади Зеркаль О.В.
ПОГОДЖЕНО: Перший заступник Голови Державної реєстраційної служби України |
І.І. Завальна |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Міністерства юстиції України
08.07.2011 № 1828/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 липня 2011 р.
за № 855/19593
ПОРЯДОК
підготовки та оформлення рішень щодо легалізації об'єднань громадян та інших громадських формувань
1. Цей Порядок розроблено відповідно до Законів України
"Про професійних творчих працівників та творчі спілки",
"Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності",
"Про політичні партії в Україні",
"Про організації роботодавців, їх об'єднання, права і гарантії їх діяльності", "Про торгово-промислові палати в Україні",
"Про третейські суди" ,
"Про асоціації органів місцевого самоврядування" та інших нормативно-правових актів, що регулюють питання створення, легалізації (реєстрації) та функціонування громадських формувань, згідно з якими легалізація (реєстрація) політичних партій та їх структурних утворень, організацій роботодавців та їх об'єднань, творчих спілок, професійних спілок, їх об'єднань, асоціацій кредитних спілок, торгово-промислових палат, постійно діючих третейських судів, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок та інших громадських формувань (далі - громадські формування) є обов'язковою і здійснюється шляхом їх легалізації або реєстрації.
2. Цей Порядок визначає процедуру підготовки та оформлення рішень, які приймаються за результатами розгляду Міністерством юстиції України та його територіальними органами, документів щодо легалізації (реєстрації) громадських формувань, щодо державної реєстрації символіки політичних партій, а також рішень щодо реєстрації (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів, щодо взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів громадських формувань, щодо державної реєстрації змін до положень, регламентів, списків третейських суддів постійно діючих третейських судів, щодо видачі дублікатів свідоцтва та/або статуту (положення) громадських формувань, щодо взяття до відома рішення про припинення громадського формування, щодо скасування запису про легалізацію (реєстрацію) громадських формувань.
3. Відповідно до цього Порядку приймаються рішення стосовно легалізації (реєстрації) громадських формувань; державної реєстрації творчих спілок; легалізації на відповідність заявленому статусу професійних спілок, їх об'єднань, взяття до уваги повідомлення організації профспілки про належність до певної профспілки; реєстрації політичних партій та їх структурних утворень; легалізації первинних осередків політичних партій; державної реєстрації організацій роботодавців та їх об'єднань; державної реєстрації торгово-промислових палат; державної реєстрації постійно діючих третейських судів; державної реєстрації асоціацій органів місцевого самоврядування; державної реєстрації статутів територіальних громад; державної реєстрації територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок; державної реєстрації асоціацій кредитних спілок та інших громадських формувань; державної реєстрації символіки політичних партій; реєстрації (державної реєстрації, погодження або взяття до відома) змін до статутних документів громадських формувань, взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів громадських формувань; державної реєстрації змін до положень, регламентів, списків третейських суддів постійно діючих третейських судів; взяття до відома рішення про припинення громадського формування, скасування запису про легалізацію (реєстрацію) громадських формувань.
4. Легалізація (реєстрація) громадських формувань полягає у проведенні правової експертизи установчих документів на їх відповідність Конституції та іншим актам законодавства України, а у випадках, передбачених законодавством, також статуту (положенню) громадського формування, прийнятті рішення про легалізацію (реєстрацію) громадського формування, занесенні відомостей до відповідного реєстру та присвоєнні реєстраційного номера, видачі свідоцтва (крім громадських формувань, яким законодавством не передбачено видачу свідоцтва) або довідки.
5. Реєстрація (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів, взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів, державна реєстрація змін до положень, регламентів, списків третейських суддів постійно діючих третейських судів полягає у перевірці відповідності змісту внесених змін
Конституції, іншим актам законодавства, статуту (положенню) громадського формування, а також відповідності процедури прийняття (ухвалення) змін статуту (положенню) громадського формування, прийнятті рішення про реєстрацію (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів, про взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів, про державну реєстрацію змін до положень, регламентів, списків третейських суддів постійно діючих третейських судів, занесенні відомостей до відповідного реєстру, видачі свідоцтва (у разі потреби) або довідки.
6. Державна реєстрація символіки політичних партій полягає у проведенні правової експертизи поданих документів на їх відповідність
Конституції та іншим актам законодавства України, а також відповідності процедури прийняття (ухвалення) рішення про затвердження положення та опису символіки статуту політичної партії, прийнятті рішення про державну реєстрацію символіки політичних партій, занесенні відомостей до відповідного реєстру та присвоєнні реєстраційного номера, видачі свідоцтва.
7. Правову експертизу проводять:
у Мін'юсті - Управління реєстрації громадських формувань, державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств Департаменту державної реєстрації (далі - Управління);
у головних територіальних управліннях юстиції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі - структурні підрозділи, що забезпечують виконання покладених завдань з питань реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань;
у районних, міжрайонних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управліннях юстиції - спеціалісти з питань легалізації об'єднань громадян.
8. Мін'юст та його територіальні органи (далі - легалізуючий орган), зобов'язані у строк, визначений законами України та іншими актами законодавства України, прийняти одне з таких рішень:
про легалізацію (реєстрацію) громадського формування; про відмову в легалізації (реєстрації) громадського формування;
про легалізацію на відповідність заявленому статусу професійних спілок, їх об'єднань; взяття до уваги повідомлення організацій професійних спілок про належність до певної профспілки;
про реєстрацію (державну реєстрацію, погодження або взяття до відома) змін до статутних документів та видачу (у разі потреби) нового свідоцтва про легалізацію (реєстрацію); про відмову у реєстрації (державній реєстрації, погодженні або взятті до відома) змін до статутних документів громадського формування;
про взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів громадського формування; про відмову у взятті до відома інформації про зміни у складі керівних органів громадського формування;
про видачу дублікатів свідоцтва та/або статуту (положення) громадського формування; про відмову у видачі дублікатів свідоцтва та/або статуту (положення) громадського формування;
про взяття до відома рішення про припинення громадського формування;
про скасування запису про легалізацію (реєстрацію) громадського формування;
про державну реєстрацію символіки політичних партій; про відмову у державній реєстрації символіки політичних партій;
про державну реєстрацію змін до положень, регламентів, списків третейських суддів постійно діючих третейських судів; про відмову в державній реєстрації змін до положень, регламентів, списків третейських суддів постійно діючих третейських судів;
про припинення діяльності громадського формування на підставі рішення суду.
У разі збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, масових порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру підготовка та оформлення рішень, визначених цим Порядком, можуть проводитися визначеними наказом Міністерства юстиції України головними територіальними управліннями юстиції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі або наказом головних територіальних управлінь юстиції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі - районними, міжрайонними, районними у містах, міськими (міст обласного значення), міськрайонними управліннями юстиції поза місцезнаходженням, сферою діяльності громадських формувань.
9. Рішення, зазначені у пункті 8 цього Порядку, приймаються в межах установленого строку виключно на підставах, встановлених законами, а також прийнятими на їх виконання актами Кабінету Міністрів України та наказами Мін'юсту України, а в разі реєстрації (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів, взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів - також на підставі статуту (положення) відповідного громадського формування. Такі рішення оформляються наказами, до яких додається правовий висновок щодо відповідності законодавству України установчих документів, поданих на легалізацію (реєстрацію) (додатки 1, 2), щодо відповідності законодавству України повідомлення організації професійної спілки про належність до певної профспілки (додаток 3), щодо відповідності законодавству України та статуту (положенню) громадського формування змін до статутних документів (у тому числі місцезнаходження політичної партії) та/або програми політичної партії (додатки 4, 5), щодо відповідності законодавству України та статутному документу громадського формування інформації про зміни у складі керівних органів (додатки 6, 7), щодо відповідності законодавству України та статуту (положенню) громадського формування документів, поданих для видачі дублікатів свідоцтва, довідки про реєстрацію (легалізацію) та/або статуту (положення) (додатки 8, 9), щодо відповідності законодавству України та статуту (положенню) громадського формування документів, поданих для взяття до відома рішення про припинення громадського формування (додатки 10, 11), щодо відповідності законодавству України та статутному документу громадського формування документів, поданих для скасування запису про легалізацію (реєстрацію) (додатки 12, 13), щодо відповідності законодавству України та статуту (положенню) громадського формування документів, поданих для державної реєстрації символіки політичної партії (додаток 14 ), щодо відповідності законодавству України та статутному документу громадського формування документів, поданих для державної реєстрації змін до положення, регламенту, списку третейських суддів постійно діючого третейського суду (додатки 15, 16). Правовий висновок є невід'ємною частиною наказу (крім наказів, які видаються на підставі рішення суду). У разі прийняття кількох рішень щодо одного громадського формування такі рішення можуть оформлюватись одним наказом та правовим висновком.
10. Правовий висновок в Мін'юсті підписують спеціаліст, начальник відділу, погоджує начальник Управління і затверджує заступник директора Департаменту державної реєстрації.
11. Висновок у головних територіальних управліннях юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі підписує спеціаліст, погоджує керівник структурного підрозділу, що забезпечує виконання покладених завдань з питань реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, та затверджує заступник начальника головного територіального управління Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі - начальник Управління державної реєстрації.
12. Висновок у районних, міжрайонних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управліннях юстиції підписують спеціаліст з питань легалізації об'єднань громадян та начальник відповідного районного, міжрайонного, районного у місті, міського (міст обласного значення), міськрайонного управління юстиції.
У разі відсутності спеціаліста з питань легалізації об'єднань громадян правовий висновок готує, підписує та затверджує начальник відповідного районного, міжрайонного, районного у місті, міського (міст обласного значення), міськрайонного управління юстиції.
13. Рішення легалізуючого органу оформлюється у вигляді наказу, який підписує Міністр юстиції/керівник відповідного територіального управління юстиції. Невід'ємною частиною наказу є правовий висновок.
14. Наказ може бути оформлений індивідуально на кожне громадське формування або із включенням списку громадських формувань, щодо яких прийнято рішення.
15. Наказ про відмову є індивідуальним і готується на кожне громадське формування окремо.
16. На підставі наказу оформлюється свідоцтво про легалізацію (реєстрацію) громадського формування (у разі якщо його видача передбачена законодавством) або довідка, яку підписує Міністр юстиції / начальник головного територіального управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі / начальник районного, міжрайонного, районного у місті, міського (міст обласного значення), міськрайонного управліня юстиції.
................Перейти до повного тексту